Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Transport fluvial intr-o zona libera. Tratament TVA

de Infotva.ro la 09 Iun. 2011
Tags: tva, zona libera, codul fiscal, operatiuni scutite, operatiuni scutite cu drept de deducere tva

Intrebare: Societatea noastra este situata si isi desfasoara activitatea in zona libera Giurgiu. Firma importa materii prime din China cu conditia de livrare CIF Constantza. In portul Constanta ...

Intrebare:    
Societatea noastra este situata si isi desfasoara activitatea in zona libera Giurgiu. Firma importa materii prime din China cu conditia de livrare CIF Constantza. In portul Constanta marfurile sunt transbordate si apoi transportate catre Zona Libera Giurgiu, de catre o societatea romaneasca, platitoare de TVA. Materiile prime ramanand in zona libera iar declaratia vamala de import se va efectua inainte de a introduce materiile prime respective in productie. La momentul importului produsele respective vor fi supuse si taxelor vamale.

Intrebarea mea este daca transportatorul, persoana juridica romana inregistrata in scopuri de TVA, ar trebui sa emita o factura fara TVA aferenta transportului fluvial de la Constanta in Zona libera, care apoi sa intre in calcul la valoarea in vama? Ce document justificativ pentru scutirea de TVA ar trebui sa aiba acesta?
Celelalte servicii si cheltuieli accesorii efectuate in portul Constanta pentru transbordarea containerului intra si ele in valoare in vama si ar trebui facturate fara TVA sau cu TVA?

Raspuns:
Avand in vedere faptul ca pentru importul bunurilor s-a negociat cu furnizorul conditia de livrare CIF Constanta, valoarea transportului de bunuri intre Constanta si zona libera Giurgiu, inclusiv cheltuielile accesorii acestuia nu intra in baza de impozitare a TVA in vama, aceste servicii reprezentand elemente separate care reintregesc costul de achizitie al bunurilor la momentul inregistrarii acestora in evidenta contabila. Ca regula generala, baza de impozitare pentru importul de bunuri este formata din valoarea in vama a bunurilor la care se adauga taxele, impozitele, comisioanele si alte taxe datorate atat in afara cat si in interiorul Romaniei, cu exceptia TVA. La randul ei, valoarea in vama cuprinde:
-    valoarea in vama a bunurilor livrate. Valoarea este cea facturata de catre furnizor in functie de conditia de livrare;
-    cheltuieli de transport si de asigurare a bunurilor pe parcurs extern care intervin pana la primul loc de destinatie a bunurilor in Romania. In situatia prezentata de dvs., primul loc de destinatie este Constanta in baza conditiei de livrare CIF = "cost, insurance and freight" la portul de destinatie convenit prin contract. In acest caz, vanzatorul plateste navlul si costurile necesare pentru aducerea marfii in portul de destinatie, dar riscul de pierdere sau deteriorare a marfii, precum si orice costuri suplimentare cauzate de evenimente care au avut loc dupa ce marfa a fost livrata la bordul navei se transfera de la vanzator la cumparator in momentul in care marfa trece balustrada vasului in portul de incarcare. De asemenea, vanzatorul trebuie sa efectueze asigurarea maritima prin care se acopera riscul cumparatorului de pierdere sau deteriorare a marfii in timpul transportului.
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii


Astfel, valoarea transportului de bunuri intre Constanta si Giurgiu, inclusiv cheltuielile accesorii nu pot reprezenta baza de impozitare a TVA in vama deoarece operatiunea de transport este efectuata dupa introducerea bunurilor pe teritoriul vamal al Romaniei si vamuirea acestora.
De asemenea, valoarea transportului de bunuri intre Constanta si Giurgiu, inclusiv cheltuielile accesorii nu pot reprezenta operatiuni scutite cu drept de deducere TVA in baza prevederilor cuprinse la art. 144 din Codul fiscal denumit "Scutiri speciale legate de traficul international de bunuri", alin. (1) lit. c) ,"prestarile de servicii aferente livrarilor prevazute la lit. a) sau efectuate in locatiile prevazute la lit. a), pentru bunurile aflate in regimurile sau situatiile prevazute la lit. a);,,. La operatiuni scutite s-ar incadra doar livrarea de bunuri care s-ar efectua de catre firma dvs. de pe teritoriul Romaniei intr-o zona libera iar transportul acestora ar urma tratamentul fiscal al livrarii efectuate: operatiune scutita cu drept de deducere. Practic, in situatia prezentata, firma dvs. nu realizeaza o livrare de bunuri, ci un import de bunuri care are ca destinatie vamala zona libera.

Din acest motiv consider ca valoarea transportului fluvial efectuat de catre o persoana impozabila din Romania reprezinta operatiune taxabila cu cota standard TVA de 24% chiar daca bunurile sunt transportate intr-o zona libera.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Transport fluvial intr-o zona libera. Tratament TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi




Comentarii 1 comentarii

mihalache ionel 2012-03-06 16:49:31

Exista o neclaritate din cele expuse.
Reprezentantul societatii specifica faptul ca marfa se va transporta din Constanta in Zona libera giurgiu fara a efectua importul acesteia.
Deci va fi o operatiune de tranzit de la un birou la altul probabil cu garantare,se introduce in Zona libera si va efectua importul functie de necesitati in baza licentelor solicitate si emise de Administratia Zonei Libere.
Deci nu este vorba de marfa indigenata , nu este marfa romaneasca.
Consultantul trateaza marfa ca pe una deja importata ceea ce este gresit,societatea solicitand doar tranzitul in zona libera nicidecum importul.

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016