Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Reziliere contract de vanzare si refuz marfa. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?

de InfoTva.ro la 27 Iul. 2015 Exclusiv
Tags: reziliere contract, declaratia 390, marfuri distruse, provizioane, drept de proprietate, livrare de bunuri, d390

Studiul de caz urmator are in prim-plan situatia in care un SRL platitor de impozit pe profit si TVA se confrunta cu refuzul unui client UE de a-si onora contractul de cumparare marfuri/produse, acceptand sa plateasca insa marfa.


Bunurile sunt distruse in Romania de catre o firma specializata.  In situatia data, vom raspunde urmatoarelor intrebari:

- Cheltuiala cu distrugerea marfurilor este deductibila fiscal?
- SRL-ul roman va ajusta TVA-ul aferent marfurilor distruse, nelivrate la client UE?
- Se factureaza clientul extern UE cu TVA?
- Care sunt inregistrari contabile si cum se declara in 300 si D 390?


In situatia in care transferul dreptului de proprietate nu se efectueaza societatea nu efectueaza o livrare de bunuri si nu are obligatia de a emite o factura si de a raporta operatiunea ca o livrare intracomunitara in decontul de TVA si declaratia 390.
 
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


Daca marfurile nu sunt asigurate cheltuielile inregistrate la scoaterea din gestiune a marfurilor distruse nu sunt deductibile la determinarea profitului impozabil in conformitate cu prevederile art. 21 alin. (4) lit.c) din Codul fiscal.

In situatia in care societatea din UE achita contravaloarea costului (costul de achizitie al marfurilor) drept despagubire pentru neindeplinirea obligatiilor venitul din despagubire nu este impozabil in conformitate cu prevederile art. 20 lit. c) din Codul fiscal. Potrivit acestuia, nu sunt impozabile: „veniturile din anularea cheltuielilor pentru care nu s-a acordat deducere, veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere, veniturile din recuperarea cheltuielilor nedeductibile, veniturile din restituirea ori anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere pentru care nu s-a acordat deducere, precum si veniturile reprezentand anularea rezervei inregistrate ca urmare a participarii in natura la capitalul altor persoane juridice;”
 
Pentru bunurile distruse se efectueaza ajustarea taxei deductibile in conformitate cu prevederile art. 148 din Codul fiscal. Taxa se considera dedusa si in situatia in care la achizitie se efectueaza taxare inversa. Conform alin. (2) al acestui articol si normelor metodologice date in aplicarea acestuia, nu se ajusteaza deducerea initiala a taxei pentru bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, caz in care nu se fac ajustari ale taxei deductibile daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:

1. degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente. Sunt incluse in aceasta categorie si produsele accizabile pentru care autoritatea competenta a emis decizie de aprobare a distrugerii;
2. se face dovada ca bunurile au fost distruse;

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu, economist

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Reziliere contract de vanzare si refuz marfa. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Articole similare

Vanzare MARFURI DISTRUSE. Implicatii fiscale
Mai multe articole despre marfuri distruse
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016