Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam mai jos cazul unei societati care are ca obiect de activitate comercializarea medicamentelor, dar care a avut si un magazin de produse informatice, care nu aducea venituri de aceea s-a decis lichidarea magazinului. In aprilie 2012 s -a depus notificarea si inventarul la primarie ca de la 01.05.2012 sa fie facuta lichidarea de sold. Valoarea stocului s-a scazut de la 73.330 la 11.000 lei conform inventarului facut. In luna mai s -a vandut numai o parte a stocului in valoare de 6.700 lei. In continuare patronul vrea sa puna in functiune un mic atelier pentru repararea produselor informatice si sa se ocupe de comert pe internet. Vom stabili astfel daca valoarea stocului ramas dupa lichidare si care va fi folosit ca piese de schimb poate ramane valoarea scazuta conform inventarului sau se reevalueaza la valoare de cumparare.
Solutia consultantului:
Lichidarea stocurilor de marfa se efectueaza conform prevederilor O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serv iciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare precum si conform Normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 99/2000, aprobate prin H.G. nr. 333/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 235/2003.
Vanzarea de lichidare este orice vanzare precedata sau insotita de publicitate si anuntata sub denumirea de "lichidare" si care, printr-o reducere de preturi, are ca efect vanzarea accelerata a totalitatii sau numai a unei parti din stocul de produse dintr-o structura de vanzare cu amanuntul.
Vanzarile de lichidare sunt supuse notificarii in baza unui inventar detaliat al marfurilor de lichidat intocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective.
Notificarea se face la primaria localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare sau, dupa caz, la primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatia incetarii activitatii, a schimbarii profilului structurii de vanzare si modificarii conditiilor de exploatare a suprafetei de vanzare si cu cel putin 5 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in celelalte situatii.
Se pot lichida numai produsele inscrise in lista de invent ar aferenta notificarii si aflate in stocul unitatii comerciale la data depunerii/transmiterii notificarii. Se pot lichida numai produsele care fac parte din stocul structurii de vanzare si a caror contravaloare a fost achitata de comerciant la data depune rii/transmiterii notificarii sau dupa caz a emiterii hotararii judecatoresti.

Cartea verde a contabilitatii 2023 varianta tiparita

Venituri din CHIRII Tratament fiscal Monografii contabile

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Produsele detinute in antrepozite si/sau in depozite situate in afara structurii de vanzare pentru care a fost facuta notificarea nu intra in componenta stocului de lichidat. Prin urmare, reducerea pretului de vanzare sub nivelul pretului de achizitie se poate face numai in conditiile in care acele stocuri sunt vandute, conform termenilor si conditiilor din notificare.
Utilizarea stocurilor in activitatea de reparatii presupune deascarcarea de gestiune a acestora la costul de achizitie, nu la valoarea pretului de vanzare redus. Inregistrarea in contabilitate la inceputul lunii de reduceri
-Inregistrarea in rosu a diferentelor de valoare a stocului determinata ca urmare a reducerii pretului unitar de vanzare al marfurilor:
371 = % - cu diferenta de pret de vanzare total
"Marfuri" 378 - cu diferenta de adaos comercial
"Diferente de pret la marfuri"
4428 - cu diferenta de "TVA aferenta"
"TVA neexigibila"
Inregistrarea in cursul lunii a vanzarii marfurilor:"
411/5311 = % - cu pretul total de vanzare redus
"Clienti"/"Casa in lei" 707 - cu venitul din vanzarea marfurilor
"Venituri din vanzarea marfurilor "
4427 - cu TVA aferenta venitului
"TVA colectata"
Descarcarea de gestiune a marfurilor vandute:
% = 371 - valoarea marfurilor la pretul de vanzare redus
607 "Marfuri" - valoarea la pret de achizitie
"Cheltuieli privind marfurile"
378 - adaosul comercial redus (recalculat)
"Diferenta de pret la marfuri"
4428 - TVA aferenta stocului vandut
"TVA neexigibila"
-Descarcarea de gestiune in cazul vanzarii sub costul de achizitie:
% = 371
"Marfuri" - valoarea marfurilor la pret de achizitie
607
"Cheltuieli privind marfurile"
4428 - TVA aferenta stocului vandut
"TVA neexigibila"
Documentele justificative
Pentru justificarea deducerii cheltuielilor privind descarcarea de gestiune si a TVA aferenta achizitiei marfurilor sunt necesare:
-notificarea depusa la primarie si dovada ca aceasta a fost depusa
-lista de inventar intocmita pentru marfurile aflate in lichidare
-respectarea perioadei prevazute si a tuturor conditiilor impuse de O .G. nr. 99/2000.
-documentele de provenienta a marfurilor.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Clienti neincasati aflati in stare de faliment. TVA. INREGISTRARI CONTABILE350 de monografii contabile pentru orice fel de situatie!Vanzare conctructie si cota TVA. Cum tratam incasarile in numerar?Ajustarea TVA marfuri la iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Ce procedura urmam?Va fi TVA-ul deductibil pentru unele cheltuieli aferente unei sali de protocol?Ultimele articole
SAF-T in 2023: Pot fi depuse declaratii rectificative pentru D406 in sistem? Daca da, care este termenul limita?Ghidul Monografiilor Contabile: monografiile care pun cel mai des probleme in practica in acest anAcordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?INREGISTRARI CONTABILE si obligatii declarative in cazul contractelor de superficieAchizitie intracomunitara de bunuri fara factura. Tratament contabil si fiscalArticole similare
15 intrebari & raspunsuri ANAF cu privire la modalitatea de completare a D212 de catre persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilorCe va insemna un TVA de 19% pentru Romania?Conferinta Finantari pentru IMM-uri si intreprinderi sociale prin programele operationaleDe la 1 ianuarie 2016: TVA se va ajusta ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizareAchizitie intracomunitara de bunuri. Compensare rate lunare. Declaratia 390Ultimele articole
Legea 125/2023. Cum a fost completata legea privind evaziunea fiscala din domeniul TVAPFA in regim special: Cum trebuie inscris in D390 codul de inregistrare in scopuri de TVA?Joi, 25 mai 2023, termenul de depunere a 9 declaratii fiscaleREMINDER! Pana pe 31 mai 2023 trebuie depusa Declaratia Speciala de TVAFirme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe intenet?Articole similare
VIDEO: Livrare intracomunitara de bunuriORDIN AL ANAF AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR Nr. 3.002 din 2009 pentru aprobarea Normelor tehnice privind acordarea statutului de expeditor si - sau destinatar agreat in cadrul regimului de tranzitEuropa de Est: Care sunt perspectivele de crestere economica pentru 2011?Model de Declaratie pe propria raspundere si masurile anti-Covid-19 pe durata starii de alerta(Informare MAI)Minusuri la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaUltimele articole
Firme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii MARFURIlor vandute pe intenet?PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEAchizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si documente necesare pentru scutirea de TVAMinisterul Muncii propune modificarea si completarea codurilor COR cu 8 noi ocupatiiFacturi primite prin SPV. Exista OBLIGATIVITATEA arhivarii lor?Articole similare
Monografie contabila achizitie marfaEvidenta stocurilor in cazul sistemului de comert en detailStudiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareLivrari interne de bunuri cu conditia CIP. Cand emitem factura?Comercializarea serviciilor de piata. Comertul en detailUltimele articole
Facturare marfa catre client. Documente financiar contabile necesare in acest cazFacturare produse achizitionate din China. Tratament contabil si fiscalAtentie la DESCARCAREA DE GESTIUNE: metode, documente si tipuri de gestiuneDESCARCAREA DE GESTIUNE a bunurilor degradate. Ce tratament fiscal se aplica si care sunt inregistrarile contabile?Livrari interne de bunuri cu conditia CIP. Cand se factureaza si cand se face descarcarea din gestiune?
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"