Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam mai jos cazul unei societati care are ca obiect de activitate comercializarea medicamentelor, dar care a avut si un magazin de produse informatice, care nu aducea venituri de aceea s-a decis lichidarea magazinului. In aprilie 2012 s -a depus notificarea si inventarul la primarie ca de la 01.05.2012 sa fie facuta lichidarea de sold. Valoarea stocului s-a scazut de la 73.330 la 11.000 lei conform inventarului facut. In luna mai s -a vandut numai o parte a stocului in valoare de 6.700 lei. In continuare patronul vrea sa puna in functiune un mic atelier pentru repararea produselor informatice si sa se ocupe de comert pe internet. Vom stabili astfel daca valoarea stocului ramas dupa lichidare si care va fi folosit ca piese de schimb poate ramane valoarea scazuta conform inventarului sau se reevalueaza la valoare de cumparare.
Solutia consultantului:
Lichidarea stocurilor de marfa se efectueaza conform prevederilor O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serv iciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare precum si conform Normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 99/2000, aprobate prin H.G. nr. 333/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 235/2003.
Vanzarea de lichidare este orice vanzare precedata sau insotita de publicitate si anuntata sub denumirea de "lichidare" si care, printr-o reducere de preturi, are ca efect vanzarea accelerata a totalitatii sau numai a unei parti din stocul de produse dintr-o structura de vanzare cu amanuntul.
Vanzarile de lichidare sunt supuse notificarii in baza unui inventar detaliat al marfurilor de lichidat intocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective.
Notificarea se face la primaria localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare sau, dupa caz, la primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatia incetarii activitatii, a schimbarii profilului structurii de vanzare si modificarii conditiilor de exploatare a suprafetei de vanzare si cu cel putin 5 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in celelalte situatii.
Se pot lichida numai produsele inscrise in lista de invent ar aferenta notificarii si aflate in stocul unitatii comerciale la data depunerii/transmiterii notificarii. Se pot lichida numai produsele care fac parte din stocul structurii de vanzare si a caror contravaloare a fost achitata de comerciant la data depune rii/transmiterii notificarii sau dupa caz a emiterii hotararii judecatoresti.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Produsele detinute in antrepozite si/sau in depozite situate in afara structurii de vanzare pentru care a fost facuta notificarea nu intra in componenta stocului de lichidat. Prin urmare, reducerea pretului de vanzare sub nivelul pretului de achizitie se poate face numai in conditiile in care acele stocuri sunt vandute, conform termenilor si conditiilor din notificare.
Utilizarea stocurilor in activitatea de reparatii presupune deascarcarea de gestiune a acestora la costul de achizitie, nu la valoarea pretului de vanzare redus. Inregistrarea in contabilitate la inceputul lunii de reduceri
-Inregistrarea in rosu a diferentelor de valoare a stocului determinata ca urmare a reducerii pretului unitar de vanzare al marfurilor:
371 = % - cu diferenta de pret de vanzare total
"Marfuri" 378 - cu diferenta de adaos comercial
"Diferente de pret la marfuri"
4428 - cu diferenta de "TVA aferenta"
"TVA neexigibila"
Inregistrarea in cursul lunii a vanzarii marfurilor:"
411/5311 = % - cu pretul total de vanzare redus
"Clienti"/"Casa in lei" 707 - cu venitul din vanzarea marfurilor
"Venituri din vanzarea marfurilor "
4427 - cu TVA aferenta venitului
"TVA colectata"
Descarcarea de gestiune a marfurilor vandute:
% = 371 - valoarea marfurilor la pretul de vanzare redus
607 "Marfuri" - valoarea la pret de achizitie
"Cheltuieli privind marfurile"
378 - adaosul comercial redus (recalculat)
"Diferenta de pret la marfuri"
4428 - TVA aferenta stocului vandut
"TVA neexigibila"
-Descarcarea de gestiune in cazul vanzarii sub costul de achizitie:
% = 371
"Marfuri" - valoarea marfurilor la pret de achizitie
607
"Cheltuieli privind marfurile"
4428 - TVA aferenta stocului vandut
"TVA neexigibila"
Documentele justificative
Pentru justificarea deducerii cheltuielilor privind descarcarea de gestiune si a TVA aferenta achizitiei marfurilor sunt necesare:
-notificarea depusa la primarie si dovada ca aceasta a fost depusa
-lista de inventar intocmita pentru marfurile aflate in lichidare
-respectarea perioadei prevazute si a tuturor conditiilor impuse de O .G. nr. 99/2000.
-documentele de provenienta a marfurilor.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Marfa importata neconforma calitativ. Cum procedam pentru inregistrare credit-note?Declarare achizitie autoturism nou. Decont TVAReevaluare datorie in valuta. INREGISTRARI CONTABILE si tratamentul TVAPlata accizelor in vamaClienti incerti si recuperare TVA. Cum procedam?Ultimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
Livrare bunuri pe teritoriul national. Ce implicatii TVA apar?Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal a fost anulataCheltuiala cu impozitul pe venitul suplimentar - energie electrica. Regim fiscalBonuri fiscale. Deducere TVA. Cum consideram cheltuielile?Regim TVA aplicabil din 1 ianuarie 2023 pentru sucuri si bere fara alcoolUltimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneMajorare cota TVA. Ce cota se aplica in cazul stornarii unui avans incasat INAINTE de august 2025Foaia de parcurs. Este obligatorie pentru deducerea TVA 100%?Platitor de TVA de la 1 august 2025. Cota TVA aplicabila + reguli pentru ajustarea TVAArticole similare
Achizitie intracomunitara a bunurilor din import. Regim fiscal TVAProcedura de faliment. Stoc de marfa. Care vor fi inregistrarile contabile?Decont de TVA fara acoperireAchizitie intracomunitara de bunuri. Cum aplicam taxarea inversa?Controale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Ultimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAArticole similare
Regimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handStudiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareGestiune marfa en-detail. Cum tratam reducerile?Facturare produse achizitionate din China. Tratament contabil si fiscalReceptie marfuri pe baza de avize. Cum gestionam fiscal?Ultimele articole
Facturare marfa catre client. Documente financiar contabile necesare in acest cazAtentie la DESCARCAREA DE GESTIUNE: metode, documente si tipuri de gestiuneDESCARCAREA DE GESTIUNE a bunurilor degradate. Ce tratament fiscal se aplica si care sunt inregistrarile contabile?Livrari interne de bunuri cu conditia CIP. Cand emitem factura?Livrari interne de bunuri cu conditia CIP. Cand se factureaza si cand se face descarcarea din gestiune?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"