Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam mai jos cazul unei societati care are ca obiect de activitate comercializarea medicamentelor, dar care a avut si un magazin de produse informatice, care nu aducea venituri de aceea s-a decis lichidarea magazinului. In aprilie 2012 s -a depus notificarea si inventarul la primarie ca de la 01.05.2012 sa fie facuta lichidarea de sold. Valoarea stocului s-a scazut de la 73.330 la 11.000 lei conform inventarului facut. In luna mai s -a vandut numai o parte a stocului in valoare de 6.700 lei. In continuare patronul vrea sa puna in functiune un mic atelier pentru repararea produselor informatice si sa se ocupe de comert pe internet. Vom stabili astfel daca valoarea stocului ramas dupa lichidare si care va fi folosit ca piese de schimb poate ramane valoarea scazuta conform inventarului sau se reevalueaza la valoare de cumparare.
Solutia consultantului:
Lichidarea stocurilor de marfa se efectueaza conform prevederilor O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serv iciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare precum si conform Normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 99/2000, aprobate prin H.G. nr. 333/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 235/2003.
Vanzarea de lichidare este orice vanzare precedata sau insotita de publicitate si anuntata sub denumirea de "lichidare" si care, printr-o reducere de preturi, are ca efect vanzarea accelerata a totalitatii sau numai a unei parti din stocul de produse dintr-o structura de vanzare cu amanuntul.
Vanzarile de lichidare sunt supuse notificarii in baza unui inventar detaliat al marfurilor de lichidat intocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective.
Notificarea se face la primaria localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare sau, dupa caz, la primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatia incetarii activitatii, a schimbarii profilului structurii de vanzare si modificarii conditiilor de exploatare a suprafetei de vanzare si cu cel putin 5 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in celelalte situatii.
Se pot lichida numai produsele inscrise in lista de invent ar aferenta notificarii si aflate in stocul unitatii comerciale la data depunerii/transmiterii notificarii. Se pot lichida numai produsele care fac parte din stocul structurii de vanzare si a caror contravaloare a fost achitata de comerciant la data depune rii/transmiterii notificarii sau dupa caz a emiterii hotararii judecatoresti.
![Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/3210-dosarul-permane.jpg)
Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
![Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/2781-bugete-cash-flo.png)
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
![Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Produsele detinute in antrepozite si/sau in depozite situate in afara structurii de vanzare pentru care a fost facuta notificarea nu intra in componenta stocului de lichidat. Prin urmare, reducerea pretului de vanzare sub nivelul pretului de achizitie se poate face numai in conditiile in care acele stocuri sunt vandute, conform termenilor si conditiilor din notificare.
Utilizarea stocurilor in activitatea de reparatii presupune deascarcarea de gestiune a acestora la costul de achizitie, nu la valoarea pretului de vanzare redus. Inregistrarea in contabilitate la inceputul lunii de reduceri
-Inregistrarea in rosu a diferentelor de valoare a stocului determinata ca urmare a reducerii pretului unitar de vanzare al marfurilor:
371 = % - cu diferenta de pret de vanzare total
"Marfuri" 378 - cu diferenta de adaos comercial
"Diferente de pret la marfuri"
4428 - cu diferenta de "TVA aferenta"
"TVA neexigibila"
Inregistrarea in cursul lunii a vanzarii marfurilor:"
411/5311 = % - cu pretul total de vanzare redus
"Clienti"/"Casa in lei" 707 - cu venitul din vanzarea marfurilor
"Venituri din vanzarea marfurilor "
4427 - cu TVA aferenta venitului
"TVA colectata"
Descarcarea de gestiune a marfurilor vandute:
% = 371 - valoarea marfurilor la pretul de vanzare redus
607 "Marfuri" - valoarea la pret de achizitie
"Cheltuieli privind marfurile"
378 - adaosul comercial redus (recalculat)
"Diferenta de pret la marfuri"
4428 - TVA aferenta stocului vandut
"TVA neexigibila"
-Descarcarea de gestiune in cazul vanzarii sub costul de achizitie:
% = 371
"Marfuri" - valoarea marfurilor la pret de achizitie
607
"Cheltuieli privind marfurile"
4428 - TVA aferenta stocului vandut
"TVA neexigibila"
Documentele justificative
Pentru justificarea deducerii cheltuielilor privind descarcarea de gestiune si a TVA aferenta achizitiei marfurilor sunt necesare:
-notificarea depusa la primarie si dovada ca aceasta a fost depusa
-lista de inventar intocmita pentru marfurile aflate in lichidare
-respectarea perioadei prevazute si a tuturor conditiilor impuse de O .G. nr. 99/2000.
-documentele de provenienta a marfurilor.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Factura servicii IT. INREGISTRARI CONTABILEStudiu de caz: Aprovizionarea de combustibili pentru nave pe teritoriul comunitarZoom fiscal: Regularizarea conturilor de TVAAchizitie de bunuri si de servicii din afara Comunitatii. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Achizitii intracomunitare de bunuri second-hand. Regim TVAUltimele articole
Registrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorCum se ajusteaza taxa deductibila dupa achizitionarea unui autoturismCum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleArticole similare
Documentar fiscal: Ajustarea bazei de impozitare. Operatiuni efectuate inaintea anularii codului de TVANecesitatea prezentarii certificatului de rezidenta fiscalaCifra de afaceri. Definitie, formula si cum sa o calculezi corectCare este procedura de organizare si functionare a Registrului persoanelor care aplica Split TVA?Comunicat ANAF privind rambursarea TVAUltimele articole
Operatiuni scutite de TVA, reglementate de art. 294 din Legea 227/2015Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariMarti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394E-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Articole similare
Impozitul pe profitRate mai mari la leasing aduse de deducerea limitata TVAPensia medie lunara a crescut in trimestrul II cu 9,8%. Numarul pensionarilor, in scadereEfectele retragerii Regatului Unit al Marii Britanii din Uniunea Europeana din perspectiva TVAClasificarea tranzactiilor comerciale neimpozabileUltimele articole
Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniCum se procedeaza in cazul in care exista bunuri cu risc fiscal ridicat nereceptionate sau receptionate partialScutiri de TVA, livrari intracomunitare. Formularul CMR trebuie sa cuprinda si stampila beneficiarului?Combaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita Controale vamale in 2024. Cum vor fi verificate activitatile ilicite in vamaArticole similare
Avansuri la export si TVA. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Atentie la DESCARCAREA DE GESTIUNE: metode, documente si tipuri de gestiuneComercializarea serviciilor de piata. Comertul en detailFacturare produse achizitionate din China. Tratament contabil si fiscalConsignatie produse spre vanzare. Ce inregistrari contabile si ce documente justificative intocmim?Ultimele articole
Facturare marfa catre client. Documente financiar contabile necesare in acest cazDESCARCAREA DE GESTIUNE a bunurilor degradate. Ce tratament fiscal se aplica si care sunt inregistrarile contabile?Livrari interne de bunuri cu conditia CIP. Cand emitem factura?Livrari interne de bunuri cu conditia CIP. Cand se factureaza si cand se face descarcarea din gestiune?Metoda de contabilitate utilizata in comertul cu amanuntul. Ce optiuni avem?![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"