Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Livrare intracomunitara de bunuri. Cum tratam operatiunile aferente?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de InfoTva.ro la 11 Iun. 2014 Exclusiv
Tags: livrare intracomunitara, bunuri, utilaj, cheltuieli, marfuri, inregistrari contabile

Pentru o livrare intracomunitara de bunuri, apar mai multe cheltuieli privind marfurile, inregistrate ulterior in contabilitatea firmei. Vom vedea cum se gestioneaza urmatoarele operatiuni, atat din punct de vedere contabil, cat si fiscal, pentru firma A (cumparator-revanzator) in urmatoarea situatie: firma A (Romania) achizitioneaza de la B (Romania) un utilaj. Utilajul este revandut de A(Romania) catre C (Ungaria). Marfa fizic pleaca de la B(Romania) catre C (Ungaria). Costul transportului este suportat de C( Ungaria).




Pentru firma A din Romania, acesta operatiune reprezinta o livrare intracomunitara de bunuri pentru care va avea urmatoarele obligatii privind raportarea livrarii intracomunitare:

- inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari potrivit art. 158^2  alin. (2) din Codul fiscal, inainte de efectuarea livrarii intracomunitare;

-intocmirea facturii fara TVA (scutita cu drept de deducere)  pentru partenerul intracomunitar (firma C din Ungaria) care va comunica un cod valid de TVA;

- raportarea la rd.3 si 3.1 prin decontul de TVA (300);
Marea carte verde a monografiilor contabile

Marea carte verde a monografiilor contabile

Vezi detalii

Cartea Verde a TVA

Cartea Verde a TVA

Vezi detalii

Cartea Neagra a Controlului Fiscal

Cartea Neagra a Controlului Fiscal

Vezi detalii


- raportarea cu cod L  in declaratia recapitulativa (390);
 
Procedura de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari este prevazuta in OANAF 2101/2010. Inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari se face in baza formularului denumit "Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", cod 095 insotita de cazierul judiciar administratorului societatii.



In lipsa inregistrarii in ROI, se considera ca societatea nu are un cod valabil de TVA in legatura cu aceasta livrare intracomunitara, conform art. 158 alin. (14) din Codul fiscal.
 
Asadar,  factura trebuie intocmita fara TVA, in regim de scutire cu drept de deducere,
utilizand  valutar valabil la data facturii potrivit art. 139^1 din Codul fiscal.

Potrivit prevederilor art. 10 din OMFP 2222/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, scutirea de taxa pentru livrarile intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptiile de la pct. 1 si 2 ale aceleiasi litere a), se justifica pe baza urmatoarelor documente:

a) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si in care sa fie mentionat codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru;

b) documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru;
si, dupa caz,
c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vanzare/cumparare, documentele de asigurare.

De retinut este faptul ca pentru acele operatiuni care prin natura lor nu permit operatorilor economici sa fie in posesia documentelor de justificare a scutirii in momentul faptului generator, prezentarea documentelor pentru justificarea scutirii de taxa se va face in termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data la care a intervenit faptul generator de taxa pentru operatiunea in cauza.

In concluzie, pentru justificare scutirii de TVA (cu drept de deducere), consideram ca este foarte important ca factura sa fie emisa catre un partener din alt stat membru care sa detina  un cod valid (VIES) de TVA, precum si se faca dovada transportului, ca bunurile au parasit teritoriul Romaniei si au fost transportate in alt stat membru. In cazul dvs, documentul emis de catre societatea de transport (CMR),reprezinta dovada ca marfa respectiva a parasit teritoriul Romaniei.
Inregistrari contabile:

Achzitia macaralei de la firma B din Romania:
 
% 401 "Furnizori"
4426 " Tva deductibila"
371 " Marfuri"

 
Vanzarea macaralei catre firma C din Ungaria:
4111 " Clienti" = 707" Venituri din vanzari de marfuri"
 
Descarcarea de gestiune:
 
607 "Cheltuieli privind marfurile" = 371 " Marfuri"


Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Livrare intracomunitara de bunuri. Cum tratam operatiunile aferente?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016