Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Livrare intracomunitara de bunuri. Cum tratam operatiunile aferente?

de InfoTva.ro la 11 Iun. 2014 Exclusiv
Tags: livrare intracomunitara, bunuri, utilaj, cheltuieli, marfuri, inregistrari contabile

Pentru o livrare intracomunitara de bunuri, apar mai multe cheltuieli privind marfurile, inregistrate ulterior in contabilitatea firmei. Vom vedea cum se gestioneaza urmatoarele operatiuni, atat din punct de vedere contabil, cat si fiscal, pentru firma A (cumparator-revanzator) in urmatoarea situatie: firma A (Romania) achizitioneaza de la B (Romania) un utilaj. Utilajul este revandut de A(Romania) catre C (Ungaria). Marfa fizic pleaca de la B(Romania) catre C (Ungaria). Costul transportului este suportat de C( Ungaria).




Pentru firma A din Romania, acesta operatiune reprezinta o livrare intracomunitara de bunuri pentru care va avea urmatoarele obligatii privind raportarea livrarii intracomunitare:

- inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari potrivit art. 158^2  alin. (2) din Codul fiscal, inainte de efectuarea livrarii intracomunitare;

-intocmirea facturii fara TVA (scutita cu drept de deducere)  pentru partenerul intracomunitar (firma C din Ungaria) care va comunica un cod valid de TVA;

- raportarea la rd.3 si 3.1 prin decontul de TVA (300);
 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor
GDPR pentru Responsabilul cu Protectia Datelor

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii


- raportarea cu cod L  in declaratia recapitulativa (390);
 
Procedura de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari este prevazuta in OANAF 2101/2010. Inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari se face in baza formularului denumit "Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", cod 095 insotita de cazierul judiciar administratorului societatii.



In lipsa inregistrarii in ROI, se considera ca societatea nu are un cod valabil de TVA in legatura cu aceasta livrare intracomunitara, conform art. 158 alin. (14) din Codul fiscal.
 
Asadar,  factura trebuie intocmita fara TVA, in regim de scutire cu drept de deducere,
utilizand  valutar valabil la data facturii potrivit art. 139^1 din Codul fiscal.

Potrivit prevederilor art. 10 din OMFP 2222/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, scutirea de taxa pentru livrarile intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptiile de la pct. 1 si 2 ale aceleiasi litere a), se justifica pe baza urmatoarelor documente:

a) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si in care sa fie mentionat codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru;

b) documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru;
si, dupa caz,
c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vanzare/cumparare, documentele de asigurare.

De retinut este faptul ca pentru acele operatiuni care prin natura lor nu permit operatorilor economici sa fie in posesia documentelor de justificare a scutirii in momentul faptului generator, prezentarea documentelor pentru justificarea scutirii de taxa se va face in termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data la care a intervenit faptul generator de taxa pentru operatiunea in cauza.

In concluzie, pentru justificare scutirii de TVA (cu drept de deducere), consideram ca este foarte important ca factura sa fie emisa catre un partener din alt stat membru care sa detina  un cod valid (VIES) de TVA, precum si se faca dovada transportului, ca bunurile au parasit teritoriul Romaniei si au fost transportate in alt stat membru. In cazul dvs, documentul emis de catre societatea de transport (CMR),reprezinta dovada ca marfa respectiva a parasit teritoriul Romaniei.
Inregistrari contabile:

Achzitia macaralei de la firma B din Romania:
 
% 401 "Furnizori"
4426 " Tva deductibila"
371 " Marfuri"

 
Vanzarea macaralei catre firma C din Ungaria:
4111 " Clienti" = 707" Venituri din vanzari de marfuri"
 
Descarcarea de gestiune:
 
607 "Cheltuieli privind marfurile" = 371 " Marfuri"


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Livrare intracomunitara de bunuri. Cum tratam operatiunile aferente?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016