Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Clauza contract livrare intracomunitara. Cum procedam privind avizul de insotire?

de InfoTva.ro la 13 Mar. 2014 Exclusiv
Tags: clauza contract, livrare intracomunitara, marfa custodie, livrarea, cod de tva, aviz

In ce priveste contractele de livrari intracomunitare, unele clauze joaca un rol esential astfel ca in cele ce urmeaza vom lua ca exemplu o firma care doreste sa incheie un contract cu un partener olandez inregistrat cu cod de TVA pentru executia unor repere mecanice. Partenerul olandez cere sa fie livrata marfa cu aviz in numele sau (beneficiar firma olandeza ) la un depozit (depozitul este proprietatea unui SRL unde ei sunt actionari ) din ROMANIA unde el tine marfa in custodie pana cand o livraza in Olanda sau alte tari.


Societatea romana emite factura catre firma OLANDEZA odata cu livrarea. Se va stabili cum ar trebui scrisa clauza in contract dat fiind ca nu exista dovada transportului in afara Romaniei pentru o justifica livrarea intracomunitara.

Consideram ca in situatia prezentata urmeaza a fi avute in vedere prevederile art. 155 indice 1 din Codul fiscal care reglementeaza necesitatea anumitor documente specifice circumstantelor enuntate in intrebarea dvs. si anume transferul marfii pe baza avizului urmata de facturare la momentul livrarii.

Astfel alin. (4) al articolului mentionat mai sus stabileste faptul ca in cazul stocurilor puse la dispozitie clientului, cum consideram ca este cazul in situatia analizata la data punerii la dispozitie sau a expedierii bunurilor, persoana impozabila va emite catre destinatarul bunurilor un document care cuprinde urmatoarele informatii:
a) un numar de ordine secvential si data emiterii documentului;
b) denumirea/numele si adresa partilor;
c) data punerii la dispozitie sau a expedierii bunurilor;
d) denumirea si cantitatea bunurilor.
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii


Contractul ar trebui sa contina elemente de detaliu referitoare si la conditiile de vanzare, obligatia de transport, raspunderea cu privire la marfuri, punerea la dispozitie a documentelor de transport in afara tarii, urmand a fi avute in vedere si celelate obligatii cuprinse la alin. (5) si (6) ale aceluiasi articol.

De asemenea urmeaza a fi avute in vedere si prevederile OMFP nr. 2216/2006 pentru aprobarea Instructiunilor pentru aplicarea masurilor de simplificare cu privire la transferuri si achizitii intracomunitare asimilate prevazute la art. 128 alin. (10) si art. 130 indice 1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare avand in vedere ca Olanda se numara printre statele care aplica masuri de simplificare pentru stocuri puse la dispozitia clientului

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Clauza contract livrare intracomunitara. Cum procedam privind avizul de insotire?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016