Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Clauza contract livrare intracomunitara. Cum procedam privind avizul de insotire?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 13 Mar. 2014 Exclusiv
Tags: clauza contract, livrare intracomunitara, marfa custodie, livrarea, cod de tva, aviz

In ce priveste contractele de livrari intracomunitare, unele clauze joaca un rol esential astfel ca in cele ce urmeaza vom lua ca exemplu o firma care doreste sa incheie un contract cu un partener olandez inregistrat cu cod de TVA pentru executia unor repere mecanice. Partenerul olandez cere sa fie livrata marfa cu aviz in numele sau (beneficiar firma olandeza ) la un depozit (depozitul este proprietatea unui SRL unde ei sunt actionari ) din ROMANIA unde el tine marfa in custodie pana cand o livraza in Olanda sau alte tari.


Societatea romana emite factura catre firma OLANDEZA odata cu livrarea. Se va stabili cum ar trebui scrisa clauza in contract dat fiind ca nu exista dovada transportului in afara Romaniei pentru o justifica livrarea intracomunitara.

Consideram ca in situatia prezentata urmeaza a fi avute in vedere prevederile art. 155 indice 1 din Codul fiscal care reglementeaza necesitatea anumitor documente specifice circumstantelor enuntate in intrebarea dvs. si anume transferul marfii pe baza avizului urmata de facturare la momentul livrarii.

Astfel alin. (4) al articolului mentionat mai sus stabileste faptul ca in cazul stocurilor puse la dispozitie clientului, cum consideram ca este cazul in situatia analizata la data punerii la dispozitie sau a expedierii bunurilor, persoana impozabila va emite catre destinatarul bunurilor un document care cuprinde urmatoarele informatii:
a) un numar de ordine secvential si data emiterii documentului;
b) denumirea/numele si adresa partilor;
c) data punerii la dispozitie sau a expedierii bunurilor;
d) denumirea si cantitatea bunurilor.
Declaratia 394. Tranzactii cu persoane afiliate
Declaratia 394. Tranzactii cu persoane afiliate

Vezi detalii

Ajustarea TVA pas cu pas
Ajustarea TVA pas cu pas

Vezi detalii

Controale TVA 2021
Controale TVA 2021

Vezi detalii


Contractul ar trebui sa contina elemente de detaliu referitoare si la conditiile de vanzare, obligatia de transport, raspunderea cu privire la marfuri, punerea la dispozitie a documentelor de transport in afara tarii, urmand a fi avute in vedere si celelate obligatii cuprinse la alin. (5) si (6) ale aceluiasi articol.

De asemenea urmeaza a fi avute in vedere si prevederile OMFP nr. 2216/2006 pentru aprobarea Instructiunilor pentru aplicarea masurilor de simplificare cu privire la transferuri si achizitii intracomunitare asimilate prevazute la art. 128 alin. (10) si art. 130 indice 1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare avand in vedere ca Olanda se numara printre statele care aplica masuri de simplificare pentru stocuri puse la dispozitia clientului

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Clauza contract livrare intracomunitara. Cum procedam privind avizul de insotire?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016