Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Art. 148 6 lit. e) Norme Cod Fiscal stabileste urmatoarele: "In cazul bunurilor lipsa din gestiune care sunt imputate, se efectueaza ajustarea taxei, sumele imputate nefiind considerate contravaloarea unor operatuni in sfera de aplicare a TVA." Vom vedea astfel cum se realizeaza ajustarea TVA in cazul unui bun stocabil (materie prima, produs finit) lipsa la inventariere imputabil, incepand cu 01.01.2013. Totodata, vom vedea daca procentul de ajustare TVA este 100%, precum si in ce masura cheltuiala aferenta TVA dedus pentru care se anuleaza dreptul de deducere este deductibila fiscal.
Solutia consultantului:De la 01 ianuarie 2013, se abroga art. 128 alin. (8) lit. a), b) si c) din Codul fiscal , iar bunurile degradate si neimputabile, lipsa in gestiune, nu mai sunt considerate livrare de bunuri, ci se impune ajustarea TVA dedus la achizitie, conform art. 148 sau 149 din Codul fiscal .
Insa, acest tratament este aplicabil bunurilor degradate sau lipsa in gestiune din cauze neimputabile. In cazul in care lipsa in gestiune se datoreaza unor cauze imputabile unor persoane, asa cum este descrisa intrebarea, se va imputa paguba persoanelor vinovate.
In acest caz, sunt aplicabile prevederile de la pct. 40 alin. (2) din OMFP 2861/2009 privind inventarierea, ce stabileste ca bunurile lipsa in gestiune, imputabile se imputa persoanei vinovate, la valoarea de inlocuire, la care se adauga TVA.
Din punctul de vedere al TVA, consideram ca se impune colectarea TVA la imputatie, conform art. 137 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , ce stabileste ca se includ in baza de impozitare orice sume ce sunt acordate sub forma unor despagubiri, ce reprezinta in fapt contravaloarea unor bunuri livrate sau servicii prestate.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Valoarea de inlocuire este determinata ca suma intre pretul actual de aprovizionare a bunurilor, cheltuieli de transport si manipulare si alte eventuale cheltuieli realizate in mod direct cu reaprovizionarea stocului.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce regim TVA aplicam unor produse degradate ca urmare a unei inundatiiArticole similare
Operatiuni carora li se aplica TVAAchizitie intracomunitara cu bunuri deteriorate integral la transport. Care e tratament fiscal TVA?Titlul II Capitolul II - partea ICodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul IV - Operatiuni cuprinse in sfera de aplicare a taxeiScoatere din gestiune marfa degradata. Cum procedam?Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?TVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleDistrugere stocuri de medicamente expirate. Regim fiscal TVA si impozit pe profitMarfa neconforma. Documente necesare pentru ajustare TVA. Termen emitere facturaArticole similare
E-TVA: Model de raspuns dupa primirea Notificarii de conformareCand se datoreaza TVA in cazul unei activitati economice desfasurate in Romania?Controale ANAF pe TVA. In ce conditii poate fi ANULAT un act fiscal impus de autoritatiExport echipamente. Tratament TVAMinisterul Muncii suspenda activitatea de revizuire medicala a pensionarilor de invaliditate. NU se intrerupe pensiaUltimele articole
Platitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAMasini second-hand. Evaziune TVA de 29 mil. lei descoperita de DGAFFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateDeclaratia 700. PFA-urile pot iesi de la plata TVA daca in anul curent NU mai depasesc plafonul?Spatii comerciale de inchiriat. Ce cota TVA se aplica la vanzarea cladiriiArticole similare
Minusuri la inventar. Colectare TVA pentru bunurile lipsaPartener in faliment. Cum procedam in ce priveste creantele?Studiu de caz: Situatii problematice la inventariere si procesul-verbal de aprobareStocuri lipsa in gestiune. Cum facem ajustarea TVA?Furnizori neachitati de 5 ani. Ce consecinte apar?Ultimele articole
Procedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCulturi agricole distruse de calamitati. Regim TVATratament fiscal marfuri deteriorate la o intreprindere individuala. Cum procedam?Declasare bunuri materiale. Obtinere deseuri si predarea catre firme specializate. Cum procedam?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



