Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
"In sensul art. 287 din Codul Fiscal, alin. b): - care sunt formalitatile (in afara de factura cu semnul – ) pentru ajustarea TVA? Este necesar un proces-verbal intre parti, conform caruia se refuza lucrarea/marfa? Produsele fiind nereutilizabile nu au mai ajuns la furnizor. Exista un termen pentru intocmire facturii cu minus?
- ajustarea TVA ar veni la pachet cu radierea creantei, contabil prin: 4118=%4427,654 cu –. Nu s-au constituit provizioane/ajustari si nu ne incadram in conditiile CF. art.2 5 alin. (4), lit. h). 654 va fi deductibil fiscal?", scrie unul dintre cititorii nostri. In cele ce urmeaza redam raspunsul specialistului.
Raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor art. 287 lit. b) din Codul fiscal, baza de impozitare se reduce in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul desfiintarii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza ca urmare a unui acord scris intre parti sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive/definitive si irevocabile, dupa caz, sau in urma unui arbitraj;
Potrivit prevederilor pct. 32 alin (1) din Normele metodologice de aplicare, in situatiile prevazute la art. 287 din Codul fiscal, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii/prestarii sau dupa facturarea livrarii/prestarii, chiar daca livrarea/prestarea nu a fost efectuata, dar evenimentele prevazute la art. 287 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii taxei in evidentele persoanei impozabile.
In acest scop furnizorii/prestatorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului. Prevederile acestui alineat se aplica si pentru livrari intracomunitare.
In sensul art. 287 lit. b) din Codul fiscal, desfiintarea unui contract reprezinta orice modalitate prin care partile renunta la contract de comun acord sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau a unui arbitraj. In cazul bunurilor, daca desfiintarea contractului presupune si restituirea bunurilor deja livrate, nu se considera ca are loc o noua livrare de la cumparator catre vanzatorul initial. In cazul prestarilor de servicii, art. 287 lit. b) din Codul fiscal se aplica numai pentru servicii care nu au fost prestate, desfiintarea unui contract care are ca obiect prestari de servicii avand efecte numai pentru viitor in ce priveste reducerea bazei de impozitare.
In cazul mentionat, in afara de factura cu semnul minus, apreciez ca puteti sa emiteti un document, respectiv o nota de constatare, un proces verbal etc. semnat de ambele parti, prin care se constata deficientele respective si faptul ca produsele respective nu mai pot fi utilizate.
Potrivit prevederilor art. 282 alin (1) din Codul fiscal, exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
La alin. (9) se arata ca in cazul evenimentelor mentionate la art. 287, taxa este exigibila la data la care intervine oricare dintre evenimente, iar regimul de impozitare, cotele aplicabile si cursul de schimb valutar sunt aceleasi ca si ale operatiunii de baza care a generat aceste evenimente.
La intrebarea de la pct. 2, daca nu va incadrati la art. 25 alin. (4) lit. h), pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 26. este cheltuiala nedeductibila, la determinarea rezultatului fiscal.
Ar fi varianta deducerii cheltuielilor cu contravaloarea bunurilor, daca produsele respective ar fi returnate, deci ar fi evidentiate pe stocuri si ati face dovada distrugerii, asa dupa cum se mentioneaza la art. 25 alin. (4) lit. c) pct. 3 din Codul fiscal si pct. 17 alin. (3) din Normele metodologice, potrivit carora:
Nu sunt deductibile, cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII.
Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugerii;
Conditia referitoare la distrugerea stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile se considera indeplinita atat in situatia in care distrugerea se efectueaza prin mijloace proprii, cat si in cazul in care stocurile sau mijloacele fixe amortizabile sunt predate catre unitati specializate.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Marfa neconforma. Documente necesare pentru ajustare TVA. Termen emitere factura":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Client in faliment. Cum tratam provizioanele si ajustarea TVA?Studiu de caz: AJUSTARE TVAMarfa importata neconforma calitativ. Cum procedam pentru inregistrare credit-note?Ajustarea TVA pentru o societate cu activitate suspendataANAF: Se aproba noul model al Formularului 307 privind ajustarea TVA in cazul transferului de activeUltimele articole
AJUSTARE TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalEvidentierea ajustarii de TVA pentru clienti intrati in faliment. Se poate emite doar o singura factura centralizatoare?Ajustarea TVA in cazul clientilor in falimentClient in procedura de faliment. Regim declarativ si AJUSTARE TVA. Studiu de cazInregistrarea in scopuri de TVA a societatilor cu sediul activitatii economice in Romania(Legea societatilor nr. 31/1990)
Mai multe articole despre ajustare tva
Articole similare
Acordare premii. Ce regim TVA se aplica?Modificarile aduse de OUG nr. 24 din 2012 pentru TVA si sistemul financiar bancarStudiu de caz: Decontul de TVA si scoaterea din evidenta a clientilor incertiDocumentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre PROVIZIOANE si rezerveUltimele articole
Microintreprinderea in 2021. Venituri care se exclud din baza de impozitareCheltuieli deductibile VS. Cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil in 2021Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor in 2021- explicat prin exemple practice. Ce noutati au aparut?Planul de conturi pentru institutiile publice a fost modificat (Ordinul 27/2021)Webinarul pe teme FISCALE: Noutati fiscale valabile in 2021
Mai multe articole despre provizioane
Articole similare
Cuantumul deductibilitatii chiriei pentru locuinta oferita angajatilorRegimul fiscal al tichetelor de masaCum deducem cheltuielile aferente unui imprumut facut de asociat si virat in contul societatii?Deductibilitate TVA in cazul unor cheltuieli cu angajatiiContract de comodat pentru un autoturism. Cum stabilim care sunt cheltuielile deductibile?Ultimele articole
Contributii la minim pentru PFA/II/IF. Ce presupune in 2021?CHELTUIELI DEDUCTIBILE VS. Cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil in 2021Legea 239/2020. Facilitati FISCALE aferente cheltuielilor cu educatia timpurie, invatamantul profesional si tehnic si invatamantul dualMonografie contabila pentru suma de 400 lei acordata salariatilor aflati in telemunca. Cum se recupereaza acesti bani?Tratament CONTABIL si FISCAL pentru acordarea voucherelor de vacanta, pensia facultativa si asigurarile voluntare de sanatate
Mai multe articole despre cheltuieli deductibile
Articole similare
Anularea inregistrarii TVA. Cum procedam cu Declaratiile 392A si 392B?Grup fiscal unic. Cum se recupereaza TVA-ul?Procedura de inregistrare in scopuri de TVA pentru anul 2016. Ce etape urmam?Inregistrare in scop de TVA. Factura avans si achizitie materii primeFuziuni, divizari, transferuri de active. Ce prevede legea in 2012Ultimele articole
Studiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscalaIndemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)Ajustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalDeclaratia 222. Cine are obligatia completarii si care este termenul limita de depunere in 2021Achizitie intracomunitara de masti de protectie pentru salariati. Firma este scutita de TVA?
Mai multe articole despre codul fiscal

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"