Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, societatea A are ca obiect de activitate comert auto si service. Administratorul societatii doreste ca o parte din personalul productiv (mecanici) sa-si infiinteze PFA, urmand societatea sa plateasca salariu pe baza de contract de prestari servicii, fiind astfel scosi din statul de salarii. Se doreste ca Firma A sa incheie un contract de chirie pentru o parte din service si utilaje pentru acestia, facturand lunar chirie. Cum ar trebui procedat pentru ca solutiile sa fie corecte pentru ambele parti?
Ca recomandare, trebuie sa aveti in vedere ca activitatea desfasurata de catre mecanici sa nu indeplineasca niciunul dintre criteriile stabilite la art.7 , pct.2.1 din Codul fiscal, respectiv:
a)beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta condiiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;
b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contributie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala nu si cu capitalul propriu;
c) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;
d) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit.
In situatia in care unul dintre aceste criterii este indeplinit , organul fiscal poate reconsidera activitatea desfasurata de catre aceste PFA in activitate dependent ( in cazul dvs.apreciez ca criteriul de la pct.a) si partial b) este indeplinit) .
In cazul reconsiderarii unei activitati ca activitate dependenta, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi recalculate si virate, fiind datorate solidar de catre platitorul si beneficiarul de venit. In acest caz se aplica regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate in afara functiei de baza.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Exercitarea unei activitati independente presupune desfasurarea acesteia in mod obisnuit, pe cont propriu si urmarind un scop lucrativ. Printre criteriile care definesc preponderent existenta unei activitati independente sunt: libera alegere a desfasurarii activitatii, a programului de lucru si a locului de desfasurare a activitatii; riscul pe care si-l asuma intreprinzatorul; activitatea se desfasoara pentru mai multi clienti; activitatea se poate desfasura nu numai direct, ci si cu personalul angajat de intreprinzator in conditiile legii.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce modificari a adus OUG 79/2014 Legii Contabilitatii?Ajustarea TVA in conditiile anularii inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 149 - Cod FiscalFirmele pot incheia CONTRACTe de colaborare cu persoane fizice daca acestea NU sunt inregistrate ca PFA?Inspectorii de munca au efectuat peste 11.000 de controale la firme in luna octombrieCine depune formulare in mai 2013? Vezi lista completa a declaratiilorUltimele articole
Leasing. Ce cota TVA se aplica pentru CONTRACTele de leasing financiarMajorare TVA la 21%. Ce cota TVA se aplica pentru servicii prestate INAINTE de 1 august 2025Majorare cota TVA din 1 august 2025. Ce trebuie sa stiti despre regularizarea avansurilorLeasing operational. TOT ce trebuie sa stii + o MONOGRAFIE contabila utilaImpozit pe profit. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025Articole similare
Studiu de caz: PRESTARI SERVICIIPRESTARI SERVICII pentru beneficiar stabilit pe teritoriul comunitar. Ce implicatii fiscale apar?Studiu de caz: Va fi inchirierea auto facturata cu TVA?Formularul 088 simplificat se aplica de la 1 augustA fost facuta corect achizitia de la o societate in faliment?Ultimele articole
PRESTARI SERVICII. Obligatii TVA pentru servicii online catre pers. fizice si juridice din UE si non UENeplatitor de TVA. Cand si cum devine platitor de TVA daca depaseste plafonulControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAFacturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVAArticole similare
Transmitere facturi in sistemul Ro-e Factura incepand cu 01.07.2024Impozitul pe constructii se declara pana la 25 mai 2016Ce obligatii privind TVA are o societate la achizitie autoturism din UE?CODUL FISCAL 2010 TITLUL IX - Capitolul I - Dispozitii generaleProiect de modificare a normelor de aplicare a Codului fiscalUltimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiArticole similare
Raportarile contabile la 30 iunie 2023 se depun pana cel mai tarziu la data de 16 august 2023Cum repartizam ca dividende sumele reprezentand reducerea impozitului pe profit?Reguli TVA in atentia organizatorilor de evenimente in anul 2017?Facturare deseuri prin taxare inversa. Inregistrari contabileDecizia UE nr. 232 - Derogarea de la limitarea dreptului de deducere TVAUltimele articole
ACTIVITATE de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielilee-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareComert online prin Trendyol: Obligatiile de TVA pentru PFA-uri in 2025Venituri din chirii peste plafonul de 300.000 lei. Persoana trebuie sa treaca la plata TVA?Majorare cota TVA: Cum afecteaza gestiunea stocurilor majorarea din 1 august 2025Articole similare
Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tariiRecuperarea si reglarea indemnizatiei de concediu de odihna necuvenit. Baza legalaFinantele propun noi masuri fiscale: prorogarea termenului pentru restructurarea obligatiilor bugetare si desfiintarea loteriei bonurilor fiscaleOMFP 611/2019: Contributii sociale aferente fiecarui tip de asigurat in 2019Zoom fiscal: Noile formulare 300 si 390 au fost aprobateUltimele articole
Plafon TVA de 300.000 lei depasit. Trebuie facuta trecerea la platitor de TVA?Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneGhidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taTVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabila
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"