Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, societatea A are ca obiect de activitate comert auto si service. Administratorul societatii doreste ca o parte din personalul productiv (mecanici) sa-si infiinteze PFA, urmand societatea sa plateasca salariu pe baza de contract de prestari servicii, fiind astfel scosi din statul de salarii. Se doreste ca Firma A sa incheie un contract de chirie pentru o parte din service si utilaje pentru acestia, facturand lunar chirie. Cum ar trebui procedat pentru ca solutiile sa fie corecte pentru ambele parti?
Ca recomandare, trebuie sa aveti in vedere ca activitatea desfasurata de catre mecanici sa nu indeplineasca niciunul dintre criteriile stabilite la art.7 , pct.2.1 din Codul fiscal, respectiv:
a)beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta condiiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;
b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contributie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala nu si cu capitalul propriu;
c) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;
d) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit.
In situatia in care unul dintre aceste criterii este indeplinit , organul fiscal poate reconsidera activitatea desfasurata de catre aceste PFA in activitate dependent ( in cazul dvs.apreciez ca criteriul de la pct.a) si partial b) este indeplinit) .
In cazul reconsiderarii unei activitati ca activitate dependenta, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi recalculate si virate, fiind datorate solidar de catre platitorul si beneficiarul de venit. In acest caz se aplica regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate in afara functiei de baza.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Cartea Verde a Contabilitatii

Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Exercitarea unei activitati independente presupune desfasurarea acesteia in mod obisnuit, pe cont propriu si urmarind un scop lucrativ. Printre criteriile care definesc preponderent existenta unei activitati independente sunt: libera alegere a desfasurarii activitatii, a programului de lucru si a locului de desfasurare a activitatii; riscul pe care si-l asuma intreprinzatorul; activitatea se desfasoara pentru mai multi clienti; activitatea se poate desfasura nu numai direct, ci si cu personalul angajat de intreprinzator in conditiile legii.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Livrare intracomunitara de bunuri. Documente justificative pentru scutirea de TVACe declaratii depunem pana la 25, respectiv 29 mai?Plata factura din alta firma. Compensare. TVA5 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilorReglementari noi in domeniul fondurilor externe nerambursabileUltimele articole
PFA neplatitor de TVA. Cum se factureaza serviciile din UETVA locuinte. Ce cota TVA se aplica pentru locuintele LIVRATE in 2025Declaratia Unica. Cand se depune si cand NU, in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din chiriiSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
PFA. PRESTARI SERVICII online. Este obligatoriu contractul de PRESTARI SERVICII?Contract PRESTARI SERVICII. Cum procedam la refacturarea cheltuielilor? Doua situatii diferiteCheltuielile de management si consultanta: vor mai face obiectul controalelor ANAF in 2017?Manualul Contabilului Incepator: exemple de situatii practice cu care se confrunta un contabil in orice firmaStudiu de caz: TVA - Terenuri ConstruibileUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAFacturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVAServiciile externe, responsabile cu activitatile de prevenire si protectie, verificate de Inspectia MunciiDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Articole similare
Regim de facturare pentru predare servicii informaticeAlerta fiscalitate 13-17 octombrie 2008Documentar fiscal: Normele noi de TVA din septembrie 2013Ordinul 85/2021. A fost aprobata procedura de anulare a obligatiilor de plata accesoriiRaportul juridic fiscal. Platitorul de impozitUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Cod TVA anulat. Se doreste reinceperea activitatiiFacilitati la salarii. Este nevoie ca firmele sa intocmeasca facturi LUNARE?Legea concurentei s-a schimbat. Firmele au sansa de a reduce amenzile!Zoom fiscal: Reglementarea unor aspecte privind rezidenta fiscala in Romania a persoanelor fiziceConcediul de ingrijitor, cel paternal si absenta de la munca NU vor fi incluse in durata concediului anual de odihnaUltimele articole
Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliSpatii de inchiriat. Cum se aplica TVA de catre firmele care inchiriaza spatiiFirme neplatitoare de TVA cu ACTIVITATE suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Documente care justifica avansurile spre decontare primite anterior. Cum calculam corect?Modificare plata TVA: doar la facturare, pentru cel mult 500.000 euroDocumentar fiscal: Cum reinnoim certificatele digitale pentru semnatura electronica?Determinarea impozitului pe venitul din salarii. Norme privind deducerea personalaControale ANAF anuntate in martie: Evitati amenzile si pregatiti din timp documentele!Ultimele articole
TVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDACum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleSUME forfetare. Ce sunt, avantaje si dezavantaje, exemple de domenii unde se aplica
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"