Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, societatea A are ca obiect de activitate comert auto si service. Administratorul societatii doreste ca o parte din personalul productiv (mecanici) sa-si infiinteze PFA, urmand societatea sa plateasca salariu pe baza de contract de prestari servicii, fiind astfel scosi din statul de salarii. Se doreste ca Firma A sa incheie un contract de chirie pentru o parte din service si utilaje pentru acestia, facturand lunar chirie. Cum ar trebui procedat pentru ca solutiile sa fie corecte pentru ambele parti?
Ca recomandare, trebuie sa aveti in vedere ca activitatea desfasurata de catre mecanici sa nu indeplineasca niciunul dintre criteriile stabilite la art.7 , pct.2.1 din Codul fiscal, respectiv:
a)beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta condiiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;
b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contributie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala nu si cu capitalul propriu;
c) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;
d) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit.
In situatia in care unul dintre aceste criterii este indeplinit , organul fiscal poate reconsidera activitatea desfasurata de catre aceste PFA in activitate dependent ( in cazul dvs.apreciez ca criteriul de la pct.a) si partial b) este indeplinit) .
In cazul reconsiderarii unei activitati ca activitate dependenta, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi recalculate si virate, fiind datorate solidar de catre platitorul si beneficiarul de venit. In acest caz se aplica regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate in afara functiei de baza.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Exercitarea unei activitati independente presupune desfasurarea acesteia in mod obisnuit, pe cont propriu si urmarind un scop lucrativ. Printre criteriile care definesc preponderent existenta unei activitati independente sunt: libera alegere a desfasurarii activitatii, a programului de lucru si a locului de desfasurare a activitatii; riscul pe care si-l asuma intreprinzatorul; activitatea se desfasoara pentru mai multi clienti; activitatea se poate desfasura nu numai direct, ci si cu personalul angajat de intreprinzator in conditiile legii.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Stii care sunt documentele justificative pentru plata impozitului pe venituri in strainatate?Livrare intracomunitara de bunuri si factura fara TVA. Care e solutia fiscala?Redirectionarea a 2 la suta din impozit pana la 25 maiCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul IX - Venituri din alte surseAngajatorul NU poate obliga salariatul sa utilizeze semnatura electrunica avansata la incheierea sau modificarea CIM (Legea 208/2021)Ultimele articole
Salariu minim pe economie. Sanctiuni pentru firmele care NU il majoreaza dupa 24 de luniDiurna in 2025. Mai poate fi acordata diurna in cazul unui CIM suspendat?Majorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru contribuabiliConcediu de odihna neefectuat complet in perioada CIC. Aspecte legaleMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Ce se intampla cu CONTRACTele semnate anterior?Articole similare
3 modificari majore in Codul fiscal privind TVACum colectam TVA pentru SRL cu obiect de activitate comert cu amanuntul?Deducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiFacturare taxa pentru marca comunitara. Completam D 390 VIES? Cum inregistram?Devizul. Document justificativ in cazul unei prestari de servicii de reparatiiUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAFacturi netrimise prin E-Factura. Care este tratamentul fiscal pentru impozitul pe profit si TVAServiciile externe, responsabile cu activitatile de prevenire si protectie, verificate de Inspectia MunciiDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?Articole similare
Ce regim fiscal se aplica unor cheltuieli de promovare produse?Declaratii cu termen la 25 aprilie 2016. Ce formulare veti depune?Obligatiile persoanelor impozabile neinregistrate in scopuri de TVA. Declaratia 392BVenituri din cedarea folosintei bunurilor. Cum se factureaza si ce impozite se platesc?Anulare inregistrare in scopuri de TVA de catre organul fiscalUltimele articole
Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicale-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVANeplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiArticole similare
OFICIAL! Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile in RomaniaAjustarea sumei TVA deduseOrdin ANAF nr. 640 din 2012: norme actuale privind ajustarea TVA: Declaratie 307Cum obtineti autorizatia de functionare a antrepozitului de TVA?Impunerea veniturilor din arendarea bunurilor agricoleUltimele articole
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernControale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiPlafon TVA. Sumele din vanzarea autoturismelor intra in plafonul de 300.000 lei?Cota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorArticole similare
Ministerul de Finante ofera granturi pentru investitii si crearea de locuri de muncaSituatia candidaturilor pentru cele 5 posturi de conducere scoase la concurs de catre ASFLegea 59/2020: Tichete de masa acordate angajatilor din somaj tehnic. Zile libere parinti. Prelungire indemnizatiiAngajamentul de plata. Model, cine il intocmeste si spete utileObligatii contabile si fiscale privind ajustarea TVAUltimele articole
TVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneGhidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taTVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabilaPlafon TVA. SUMEle din vanzarea autoturismelor intra in plafonul de 300.000 lei?E-TVA si dublarea SUMElor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"