Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vom analiza mai jos cazul unei societati care achizitioneaza in leasing un imobil (spatiu comercial), urmand sa stabilim care sunt implicatiile contabile si fiscale aferente unei astfel de operatiuni.
Solutia consultantului:
Pct. 97 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009 stabileste ca, inregistrarea in contabilitate a amortizarii bunului ce face obiectul contractului se efectueaza in cazul leasingului financiar de catre locatar/utilizator, iar in cazul leasingului operational, de catre locator/finantator.
In cazul leasingului financiar, achizitiile de catre locatar de bunuri imobile si mobile sunt tratate ca investitii in imobilizari, fiind supuse amortizarii pe o baza consecventa cu politica normala de amortizare pentru bunuri similare ale locatarului.
Asadar, amortizarea contabila a imobilelor ce fac obiectul unor contracte de leasing financiar se inregistreaza de catre locatar/utilizator si se determina precum amortizarea altor bunuri similare ale societatii, conform politicilor contabile ale acesteia.
Din punct de vedere fiscal, conform art. 25 din Codul fiscal, in cazul leasingului financiar utilizatorul este tratat din punct de vedere fiscal ca proprietar, in timp ce in cazul leasingului operational, locatorul are aceasta calitate.
Amortizarea bunului care face obiectul unui contract de leasing se face de catre utilizator, in cazul leasingului financiar, si de catre locator, in cazul leasingului operational, cheltuielile fiind deductibile, potrivit art. 24.
Astfel, din punct de vedere fiscal, pentru imobilul achizitionat prin contract de leasing financiar amortizarea se deduce de catre utilizator. Amortizarea fiscala se determina pe baza duratei normale de functionare determinata conform Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe aprobat prin HG 2139/2004. Durata normala de functionare reprezinta durata de utilizare in care se recupereaza, din punct de vedere fiscal valoarea de intrare a mijloacelor fixe pe calea amortizarii.
In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, regulile ce se aplica in cazul cladirilor care fac obiectul unor contracte de leasing financiar sunt redate la art. 253 alin. (7) din Codul fiscal, astfel:
a) impozitul pe cladiri se datoreaza de locatar;
b) valoarea care se ia in considerare la calculul impozitului pe cladiri este valoarea din contract a cladirii, asa cum este ea inregistrata in contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale in vigoare;
c) in cazul in care contractul de leasing inceteaza altfel decat prin ajungerea la scadenta, impozitul pe cladiri este datorat de locator.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Achizitie imobil in leasing financiar. Cum facem amortizarea contabila si fiscala?":
Rating:
Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi
Rating:
Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi
Articole similare
Comunicat MFP: Recuperarea cheltuielilor de scolarizare prin executare silitaCum a decis Parlamentul European sa stabilizeze pretul permiselor de poluareStabilirea prin contract a termenului si nivelului dobanzii. Ce obligatii avem?Impunerea veniturilor din arenda. In atentia persoanelor care obtin venituri din arendarea bunurilor!Ultimele articole
NOU! Consultanta CONTABILA: 125 de specialisti sunt de garda in 2021!TAXE SI IMPOZITE: CE este nou si MODUL in care afecteaza companiile din RomaniaProprietate inchiriata. Inregistrare impozite si taxe in numele proprietaruluiGhid practic pas cu pas pentru surmontarea crizei. Solutii fiscal-contabile optimizateRaport ANAF: Prejudicii din frauda fiscala, in valoare de 465 mil. euro, in 2018!
Mai multe articole despre Taxe si Impozite
Articole similare
Cesiune contract leasing. Cum gestionam TVA-ul dedus?Codul fiscal 2011 - Titlul VILEASING FINANCIAR. Regim TVA. Cheltuieli deductibileAjustarea TVA la retragerea optionala. Ce conditii trebuie sa existe?IMM Leasing de echipamente si utilaje. TOT ce trebuie sa stii despre acest programUltimele articole
Normele metodologice si schema de aplicare a programului IMM Leasing de echipamente si utilaje, publicate in monitor (HG. 766/2020)OUG 138/2020. Noi modificari privind Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE si UTILAJE. Accesul la finantare va fi mai flexibilProgramul „IMM Leasing de echipamente si utilaje” a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)IMM Leasing de Echipamente si Utilaje - Noul program de sprijin pentru firme implementat de MFPDreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata in cazul achizitiilor efectuate inainte de inregistrarea in scopuri de TVA
Mai multe articole despre leasing financiar
Articole similare
Legislatia cu privire la TVA impune organizarea evidentei fiscale doar pentru capitalul imobilizat in active corporale.Titlul II Captitolul II partea a III-aModificare destinatie imobil. Recunoastere in stocuriCum procedam la ajustarea TVA pentru vanzarea unui mijloc fix?Monografie deductibilitate cheltuieli si TVA aferente utilizarii unor autoturismeUltimele articole
Planul de conturi pentru institutiile publice a fost modificat (Ordinul 27/2021)Lichidare II. Aspecte privind TVA si impozit pe venitDobanda credit pentru investitii imobiliare. Se calculeaza impozit pe profit?Contabilitate si Monografii contabile. Portite legale in plina CRIZACase de marcat si reducerea costului lor din impozitul pe profit
Mai multe articole despre amortizare
Articole similare
Profit reinvestit la SRL-D. Care sunt inregistrarile contabile?Taxe si impozite, cost auto, leasingImpozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?Impozitul pe constructii. Se va plati din 2014 si pentru amenajari la sediul firmei?Constructie speciala. Lamuriri privind declaratiile si termenele aferenteUltimele articole
Achizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaIncadrare leasing operational sau financiar. Cum procedam corect si care sunt implicatiile fiscale?Calcul amortizare la un mijloc de transport. Cum se stabileste perioada de amortizare?Mijloc fix si calcul amortizare. Cum va proceda societatea?Impozitul pe constructii in 2015
Mai multe articole despre HG 2139/2004
Articole similare
Inregistrare facturi modernizare cladireInvestitii efectuate. In ce categorie incadram cheltuielile?Impozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?Constructie speciala. Lamuriri privind declaratiile si termenele aferenteDeducerea TVA cu 50 la suta la pretul de intrare al autovehicului. Ce perioada se amortizeaza?Ultimele articole
Achizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaIncadrare leasing operational sau financiar. Cum procedam corect si care sunt implicatiile fiscale?Calcul amortizare la un mijloc de transport. Cum se stabileste perioada de amortizare?Mijloc fix si calcul amortizare. Cum va proceda societatea?Impozitul pe constructii in 2015
Mai multe articole despre HG 2139/2004

Atentie contabili!
Modificari importante privind scutirea de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"NOUTATI din Contabilitate in 2021 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA"