Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Impozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?

de InfoTva.ro la 28 Ian. 2014 Exclusiv
Tags: constructii, opanaf 35/2014, impozitul pe cladiri, cod fiscal, declaratie, datorii, 1 ianuarie 2014

Impozitul pe cladiri se supune, de anul acesta, unor noi reguli. Pornim de la cazul unei entitati economice care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiiilor si care are in patrimoniu mai multe active de natura unor imobilizari corporale, reprezentate de diferite anexe si cabine.


Vom stabili care sunt obligatiile de natura fiscala (impozite pe cladiri/impozite pe constructii) raportate la dispozitiile cuprinse in TITLUL IX Impozite si taxe locale, CAP. 2 Impozitul si taxa pe cladiri, art. 249-250 si dispozitiile cuprinse in Titlul IX3 "Impozitul pe constructii" din Codul Fiscal.

Una dintre modificarile majore in materie de impozitare aplicabile in anul 2014 este modul in care va functiona aplicarea impozitului de 1,5% pentru cladiri datorat incepand cu 1 ianuarie 2014.
 
Pentru acest fapt, vom detalia mai exact prevederile art. 296^35 din Codul fiscal, ce stabileste ca impozitul pe constructii se calculeaza prin aplicarea unei cote de 1,5% asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior.
 
Impozitul este datorat de persoanele juridice romane si ne referim in special la toate societatile comerciale, indiferent de forma de organizare, persoane juridice straine ce desfasoara activitati economice printr-un sediu permanent, cum ar fi sucursalele sau societati comerciale straine ce si-au declarat sediul social in Romania.
 
Nu datoreaza acest tip de impozit persoanele fizice, institutiile publice, asociatiile si fundatiile sau institutele nationale de cercetare-dezvoltare.
 
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii


Baza impozabila pentru acest impozit este valoarea bruta a cladirilor inregistrate in patrimoniu regasite in clasa 1 din HG 2139/2004 privind catalogul mijloacelor fixe. Retinem ca aceasta este valoarea contabila bruta fara se se diminueze sumele impozabile cu valoarea amortizarii.
 
Din valoarea bruta care se scad urmatoarele valori:

1) valoarea cladirilor, inclusiv valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru cladirile inchiriate, luate in concesiune, aflate in administrare ori in folosinta, pentru care se datoreaza impozit pe cladiri, de catre contribuabil sau proprietar, dupa caz. . Deci retinem aspectul nu se datoreaza acest impozit pentru cladirile pentru care se achita deja impozit la taxele locale sau pentru modernizarile efectuate la cladiri inchiriate.
 
2) valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru constructiile, aflate sau care urmeaza sa fie trecute in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale;
 
3) valoarea constructiilor din subgrupa 1.2.9. "Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole" din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004, cu modificarile ulterioare.
 
Impozitul se calculeaza si se declara pana pe data de 25 mai si se achita in 2 transe egale pana la data de 25 mai respectiv 25 septembrie inclusiv.
 
Grupe la care se va datora acest impozit:

1.1 Constructii industriale      
1.2 Constructii agricole, mai putin 1.2.9. "Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole"
1.3 Constructii pentru transporturi posta si telecomunicatii
1.4  Constructii hidrotehnice   
1.5 Constructii pentru afaceri, comert, depozitare.
1.6 Constructii de locuinte si social-culturale.
1.7  Constructii pentru transportul energiei electrice.    
1.8  Constructii pentru alimentare cu apa, canalizare si imbunatatiri funciare
1.9 Constructii pentru transportul si distributia petrolului, gazelor, lichidelor industriale, aerului comprimat si pentru termoficare.
1.10  Alte constructii neregasite in cadrul grupei 1.
 
Legislatia actuala nu prevede efectuarea reevaluarii in mod special pentru a determina baza impozitului, insa se recomanda atat din motive de imagine fidela, cat si din alte considerent, cum ar fi o posibila majorare a impozitului pentru cladirile nereevaluate, similar actualelor reglementari privind impozitul pe cladiri datorat la taxele locale.
 
Recent, prin OpANAF 35/2014, a fost modificat formularul declaratiei de mentiuni 010, ce se refera inclusiv la schimbarea vectorului fiscal pentru impozitul pe constructii. Acesta trebuie depus de persoanele ce se afla in sfera impozitului pana pe data de 30 ianuarie 2014. Depunerea ulterioara poate fi sanctionata contraventional.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Impozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 2014-01-29 14:35:19

Toate astea se intimpla pentru ca ne-am inmultit noi ca oameni , pentru ca s-au inmultit bugetarii au salarii nesimtite sau pentru ca sintem condusi de secaturi ?

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016