Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Impozitul pe cladiri se supune, de anul acesta, unor noi reguli. Pornim de la cazul unei entitati economice care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiiilor si care are in patrimoniu mai multe active de natura unor imobilizari corporale, reprezentate de diferite anexe si cabine.
Vom stabili care sunt obligatiile de natura fiscala (impozite pe cladiri/impozite pe constructii) raportate la dispozitiile cuprinse in TITLUL IX Impozite si taxe locale, CAP. 2 Impozitul si taxa pe cladiri, art. 249-250 si dispozitiile cuprinse in Titlul IX3 "Impozitul pe constructii" din Codul Fiscal.
Una dintre modificarile majore in materie de impozitare aplicabile in anul 2014 este modul in care va functiona aplicarea impozitului de 1,5% pentru cladiri datorat incepand cu 1 ianuarie 2014.
Pentru acest fapt, vom detalia mai exact prevederile art. 296^35 din Codul fiscal, ce stabileste ca impozitul pe constructii se calculeaza prin aplicarea unei cote de 1,5% asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior.
Impozitul este datorat de persoanele juridice romane si ne referim in special la toate societatile comerciale, indiferent de forma de organizare, persoane juridice straine ce desfasoara activitati economice printr-un sediu permanent, cum ar fi sucursalele sau societati comerciale straine ce si-au declarat sediul social in Romania.
Nu datoreaza acest tip de impozit persoanele fizice, institutiile publice, asociatiile si fundatiile sau institutele nationale de cercetare-dezvoltare.
Baza impozabila pentru acest impozit este valoarea bruta a cladirilor inregistrate in patrimoniu regasite in clasa 1 din HG 2139/2004 privind catalogul mijloacelor fixe. Retinem ca aceasta este valoarea contabila bruta fara se se diminueze sumele impozabile cu valoarea amortizarii.
Din valoarea bruta care se scad urmatoarele valori:
1) valoarea cladirilor, inclusiv valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru cladirile inchiriate, luate in concesiune, aflate in administrare ori in folosinta, pentru care se datoreaza impozit pe cladiri, de catre contribuabil sau proprietar, dupa caz. . Deci retinem aspectul nu se datoreaza acest impozit pentru cladirile pentru care se achita deja impozit la taxele locale sau pentru modernizarile efectuate la cladiri inchiriate.
2) valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru constructiile, aflate sau care urmeaza sa fie trecute in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale;
3) valoarea constructiilor din subgrupa 1.2.9. "Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole" din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004, cu modificarile ulterioare.
Impozitul se calculeaza si se declara pana pe data de 25 mai si se achita in 2 transe egale pana la data de 25 mai respectiv 25 septembrie inclusiv.
Grupe la care se va datora acest impozit:
1.1 Constructii industriale
1.2 Constructii agricole, mai putin 1.2.9. "Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole"
1.3 Constructii pentru transporturi posta si telecomunicatii
1.4 Constructii hidrotehnice
1.5 Constructii pentru afaceri, comert, depozitare.
1.6 Constructii de locuinte si social-culturale.
1.7 Constructii pentru transportul energiei electrice.
1.8 Constructii pentru alimentare cu apa, canalizare si imbunatatiri funciare
1.9 Constructii pentru transportul si distributia petrolului, gazelor, lichidelor industriale, aerului comprimat si pentru termoficare.
1.10 Alte constructii neregasite in cadrul grupei 1.
Legislatia actuala nu prevede efectuarea reevaluarii in mod special pentru a determina baza impozitului, insa se recomanda atat din motive de imagine fidela, cat si din alte considerent, cum ar fi o posibila majorare a impozitului pentru cladirile nereevaluate, similar actualelor reglementari privind impozitul pe cladiri datorat la taxele locale.
Recent, prin OpANAF 35/2014, a fost modificat formularul declaratiei de mentiuni 010, ce se refera inclusiv la schimbarea vectorului fiscal pentru impozitul pe constructii. Acesta trebuie depus de persoanele ce se afla in sfera impozitului pana pe data de 30 ianuarie 2014. Depunerea ulterioara poate fi sanctionata contraventional.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Impozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Impozitul pe CONSTRUCTII in 2014. Care sunt reglementarile in vigoare?Peste 37.000 de intrebari si raspunsuri din contabilitate si fiscalitate!Decontare de pana la 41,5% din partea statului la revenirea din somaj tehnic. Exceptii si conditii (OUG 92/2020)Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 26-28 septembrie 2014, Poiana BrasovMasuri noi TVA in Codul fiscal? Vezi proiectulUltimele articole
Aplicarea cotei reduse de TVA pentru livrarea de locuinte catre persoanele fizice. Conditii pentru beneficiariContabilitate si Monografii contabile. Portite legale in plina CRIZAAplicarea cotei reduse de TVA pentru livrarea de locuinte catre persoanele fizice ca parte a politicii sociale. Material informativ ANAFINS: Costul orar al fortei de munca a fost mai mare in trimestul II 2020. Cresterea inregistrata a fost de 11,7% fata de trimestrul precedentLegea 188/2020. Noi locuri de munca incadrate in categoria celor cu conditii speciale. Precizari CNPP
Mai multe articole despre constructii
Articole similare
Impozitul pe constructii. Se va plati din 2014 si pentru amenajari la sediul firmei?Scutiri de la plata impozitului pe profit. Vezi categoriile scutiteDeclaratie impozit pe cladiriCodul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul XI - Facilitati comuneCodul Fiscal 2010 TITLUL IX - Capitolul XIV - Dispozitii finaleUltimele articole
Prorogarea termenelor de plata pentru impozitele si taxele localeTVA si monografie contabila: Refacturare cheltuieliRefacturare taxe locale. Care sunt implicatiile TVA?31 martie - termen de plata pentru impozitele si taxele locale. Analiza zilei cu Irina DumitrescuModernizare punct de lucru. Care va fi regimul TVA?
Mai multe articole despre impozitul pe cladiri
Articole similare
Imprumut intre doua firme. Care vor fi inregistrarile contabile?Studiu de caz: Ce implicatii fiscale apar la majorarea de capital pentru un asociat nerezident?Acordare imprumut de catre societate administratorului. Ce conditii sunt obligatorii?Declaratii fiscale cu termen limita de depunere la 25 noiembrieDocumentar fiscal: Cum definim persoana impozabila in contextul noilor prevederi?Ultimele articole
Modificare COD FISCAL - calcul impozit pe cladiri pentru persoane juridiceTaxe si Impozite: CE este nou si MODUL in care afecteaza companiile din RomaniaTUTORIAL pas cu pas privind introducerea solicitarii pentru masura 2 - Granturi pentru capital de lucruReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Conditii de intocmire a dosarului preturilor de transfer. Raporturi de afiliere intre persoane fizice si juridice
Mai multe articole despre cod fiscal
Articole similare
ANAF: Proceduri de stabilire a contributiilor sociale obligatorii pentru persoane fiziceANAF: Termen Declaratia 101 pentru contribuabilii ce au optat pentru inchiderea situatiei contabile la data de 25 februarie 2012Ce implica definitivarea impozitului pe profit pentru anul 2013?Ce regim TVA se aplica vanzarii de apartamente noi catre persoane fizice/juridice?Diferenta TVA stabilita la control. Cum facem regularizarea situatiei?Ultimele articole
TOT ce trebuie sa stii despre PFA/II/IF in 2021. Taxe, impozite, deduceriANOFM a publicat documentele necesare pentru acordarea sumelor prevazute de Art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020 – reducere timp muncaFormulare necesare obtinerii subventiei conform OUG 220/2020 - incadrare in munca in anul 2021-Reduceri la plata impozitului pe profit/ pe venit. Cum se acorda bonificatiile pentru trm. IV 2020?A fost aprobata procedura de acordare a 50% din salariu, dar nu mai mult de 2500 lei. Documente necesare (Ordinul 2/2021)
Mai multe articole despre declaratie
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 21-25 iulie 2008 - Monitorul OficialContract de leasing. Cum facem inregistrarea diferentelor de curs?Contabilitatea Institutiilor Publice in 2014Noutati Legislatie Fiscala 24-28 mai 2009 - Monitorul OficialDeschiderea procedurii insolventei. Organizarea contabilitatiiUltimele articole
Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Planul de conturi pentru institutiile publice a fost modificat (Ordinul 27/2021)Ministerul Finantelor mentine in continuare esalonarea simplificata pentru sume de peste 500 de lei, respectiv 5.000 de leiBeneficiile microintreprinderilor in contextul repartizarii trimestriale a dividendelorGuvernul sprijina investiile noi! Se pot depune deja cereri pentru finantare in baza HG 332/2014
Mai multe articole despre datorii

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Adrian Popescu 2014-01-29 14:35:19
Toate astea se intimpla pentru ca ne-am inmultit noi ca oameni , pentru ca s-au inmultit bugetarii au salarii nesimtite sau pentru ca sintem condusi de secaturi ?