Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos situatia unui SRL care are urmatoarea situatie in anul 2012: - In Declaratia 101, la randul 42.= 42.1 are un impozit pe profit de 80.000 lei; credit fiscal (rd.43.1) 2.000 lei, sponsorizare (rd.45), 10.000 lei. Impozit profit anual (rd. 46), 68.000 lei. Pentru anul 2013 se declara cu plati anticipate ale impozitului pe profit (imp. pe profit din anul 2012 inmultit cu indicele preturilor de consum 104,3%). Vom stabili daca impozitul luat ca baza de calcul la plata anticipata aferenta anului 2013 va fi in total de 80.000 lei sau 68.000 lei.
Solutia consultantului:
Conform art. 34 alin. (2) din Codul fiscal, contribuabilii au posibilitatea sa opteze pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial.
Baza de calcul a impozitului este prevazuta de alin. (8) al aceluiasi articol, reprezentand o patrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, conform declaratiei privind impozitul pe profit, actualizat cu indicele preturilor de consum, estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care se efectueaza platile anticipate.
Potrivit art. 1 din OMFP 224/2013, indicele utilizat pentru calculul platilor anticipate pentru anul 2013 este 104,3%, dupa cum ati mentionat si dumneavoastra.
Daca au existat, pentru anul anterior, scutiri de la plata impozitului pe profit, iar in anul curent societatea nu mai beneficiaza de facilitatile fiscale respective, impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza caruia se determina platile anticipate, este impozitul pe profit determinat conform declaratiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, luindu-se in calcul si impozitul pe profit scutit, conform art. 34 alin. (10) din Codul fiscal.
In sensul aplicarii alin. 10 din Codul fiscal, venim cu precizarea faptului ca sumele aferente creditului fiscal si cele aferente sponsorizarii nu pot fi considerate scutiri de la plata impozitului pe profit pentru anul precedent, respectiv facilitati de care societatea nu ar mai avea dreptul sa beneficieze.
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Din continutul intrebarii dvs. rezulta faptul ca impozitul pe profit luat ca baza de calcul pentru plata anticipata aferenta anului 2013 este in valoare de 68.000 lei.
Presupunand ca nu exista si alte facilitati fiscale/reduceri de impozit, valoarea bazei de calcul pentru plata anticipata a impozitului pe profit se regaseste la randul 46 din declaratia 101.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Achizitie intracomunitara. Cum identificam termenul corect de emitere factura?Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014Impozit pe nerizidenti platit in anul 2009 de recuperat. Cum procedam?Calcul impozit pe profit in urma unui control de fondBunuri achizitionate in folosul asociatului. Care va fi tratamentul fiscal?Ultimele articole
Declaratia informativa 392. Cum vom completa corect?ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitEsalonare la plata pentru contribuabilul cu risc fiscal mic. Care e procedura?Articole similare
Emiterea facturilor pentru bunurile supuse executarii siliteCe spune legea contabilitatii referitor la situatiile financiareDesfasurarea in Romania de activitati economice. Care e regimul fiscal al strainilor in Romania?Buletin informativ: Noutati legislative cu incidenta in materia fiscalaCertificatul pentru TVA necesar la inmatricularea mijloacelor de transportUltimele articole
Taxa logistica 2026: ce este, cine o plateste si ce amenzi risti daca nu o declari corectVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Examenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVACe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Acciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAArticole similare
Activitati independente in 2013. Cand depunem Declaratia 200?Conventii civile - Cine depune declaratiile si cine face plataDosar fiscal: Veniturile impozabile din cedarea folosintei bunurilorProiect OUG. 5 modificari aduse de Finante titlului VIII Accize si alte taxe specialeContractul de drepturi de autor: obligatii fiscaleUltimele articole
Impozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimD212 in 2024. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 6/2024Proiect: Anumite firme care platesc impozit pe profit vor avea reguli speciale de impozitareGuvernul pastreaza PLATA ANTICIPATA a impozitului pe veniturile microintreprinderilor pentru trimestrul IV al anului de calculGuvernul introduce impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare. Cum se va calcula acestaArticole similare
Contribuabilii care schimba vectorul fiscal au obligatia de a achizitiona Registrul de Evidenta Fiscala in 30 de zilePromotii. IMPOZIT PE PROFIT. TVAVerificare stare d112: Ce trebuie sa stii in ceea ce priveste verificarea depunerii Declaratiei 112Control financiar. Cum procedam cu evidenta contabila?In atentia contribuabililor platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilorUltimele articole
Compensare IMPOZIT PE PROFIT platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT PE PROFITFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394SAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVABonificatie 3% din impozitul pe profit. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
Completarea Declaratiei 101 pentru anul 2020. BonificatiiRaportul pentru fiecare tara in parte. Ce obligatii apar privind depunerea?ANAF: Termen DECLARATIA 101 pentru contribuabilii ce au optat pentru inchiderea situatiei contabile la data de 25 februarie 2012DECLARATIA 101. Pana cand depun ONG-urile D101 in 2025E disponibila DECLARATIA 101 actualizata in februarie 2015!Ultimele articole
SAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVAD101 in 2025. Cum trebuie completat formularul de ONG-uri. Exemplu practicRegulile de completare a D101 privind impozitul pe profit, modificate! Care sunt noutatile din 2024ONG-uri in 2023: Au obligatia de a depune D100 chiar daca nu desfasoara activitate economica?Profit reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit in trim. III 2023
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



