Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Intrebari TVA. Sesiune online ANAF: Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului

de InfoTva.ro la 09 Oct. 2015 Exclusiv
Tags: tva, formularul 088, registrul comertului, anaf, sesiune online

In data de 7 octombrie, ANAF a organizat o noua sesiune de asistenta si indrumare online cu tema "Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului".


ANAF  a facut si de data aceasta unele precizari de care contribuabilii trebuie sa tina cont:


"1. Intrebarile trebuie sa vizeze exclusiv tematica acestei sesiuni si vor fi adresate sub forma comentariilor la aceasta postare. intrebarile legate de alte teme nu vor fi analizate.

2. Inainte de a posta intrebarea dumneavoastra, asigurati-va ca ati parcurs cu atentie intrebarile si raspunsurile primite de celelalte persoane, astfel incat sa evitam repetarea acelorasi intrebari.

3. In functie de numarul intrebarilor adresate pana in ora 16.30 si de complexitatea acestora, raspunsul va fi comunicat pe loc sau ulterior, intr-un timp cat mai scurt".

Regasiti mai jos trei intrebari cu privire la TVA si firme nou-infiintate, alaturi de raspunsurile oferite de ANAF.
Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii



Intrebarea nr. 1:

Ce documente se depun la Anaf pentru o societate nou-infiintata (neplatitoare de TVA)? Care sunt termenele de depunere?



Raspunsul oferit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala - ANAF:  

Informatiile de la Oficiul Registrului Comertului sunt transmise electronic catre ANAF. Doar in situatia in care se modifica datele declarate la registrul comertului aveti obligatia sa depuneti formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" ori de cate ori se modifica datele delcrate anterior (de exemplu: dobandirea calitatii de angajator, inregistrarea ca platitor de accize, inregistrarea ca platitor de TVA etc.

In principiu modificarile ulterioare ale datelor declarate initial trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data producerii acestora, dar mai sunt si alte termene in functie de situatia in care va aflati.

De aceea va sugeram sa parcurgeti instructiunile de completare ale formularului 010 pe care le gasiti la urmatorul link https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/dec_010_2014.pdf


Intrebarea nr. 2:

SRL nou-infiintat la Registrul Comertului, neplatitor de TVA si impozit pe microintreprinder, ce documente depune la ANAF pentru a deveni activ fiscal?


Raspuns oferit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala - ANAF:

O societatea comerciala, devine activa, odata cu incheierea formalitatilor obligatorii, la Oficiul National al Registrului Comertului, nefiind necesar a se indeplini alte obligatii la unitatea fiscala competenta.

In cazul modificarii datelor (situatiei) initiale (de la data infiintarii), exista obligatia completarii si depunerii la organul fiscal competent, a Declaratiei de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica – formularul 010.



Intrebarea nr. 3:

"Dupa incetarea suspendarii activitatii la Registrul Comertului, unei firme careia i s-a suspendat din oficiu codul de TVA pe perioda inactivitatii, i se atribuie automat codul de TVA sau se urmeaza toata procedura cu 088?


Raspunsul oferit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala - ANAF:

In situatia in care o firma isi reia activitatea, reinregistrarea in scopuri de TVA se face in conformitate cu prevederile Ordinului presedintelui ANAF nr. 18/2015 respectiv prin depunerea formularelor 099 si 088
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Intrebari TVA. Sesiune online ANAF: Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016