Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Intrebari TVA. Sesiune online ANAF: Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 09 Oct. 2015 Exclusiv
Tags: tva, formularul 088, registrul comertului, anaf, sesiune online

In data de 7 octombrie, ANAF a organizat o noua sesiune de asistenta si indrumare online cu tema "Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului".


ANAF  a facut si de data aceasta unele precizari de care contribuabilii trebuie sa tina cont:


"1. Intrebarile trebuie sa vizeze exclusiv tematica acestei sesiuni si vor fi adresate sub forma comentariilor la aceasta postare. intrebarile legate de alte teme nu vor fi analizate.

2. Inainte de a posta intrebarea dumneavoastra, asigurati-va ca ati parcurs cu atentie intrebarile si raspunsurile primite de celelalte persoane, astfel incat sa evitam repetarea acelorasi intrebari.

3. In functie de numarul intrebarilor adresate pana in ora 16.30 si de complexitatea acestora, raspunsul va fi comunicat pe loc sau ulterior, intr-un timp cat mai scurt".

Regasiti mai jos trei intrebari cu privire la TVA si firme nou-infiintate, alaturi de raspunsurile oferite de ANAF.
Autoturisme pe firma. Regim fiscal-contabil
Autoturisme pe firma. Regim fiscal-contabil

Vezi detalii

Controale TVA 2021
Controale TVA 2021

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii



Intrebarea nr. 1:

Ce documente se depun la Anaf pentru o societate nou-infiintata (neplatitoare de TVA)? Care sunt termenele de depunere?



Raspunsul oferit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala - ANAF:  

Informatiile de la Oficiul Registrului Comertului sunt transmise electronic catre ANAF. Doar in situatia in care se modifica datele declarate la registrul comertului aveti obligatia sa depuneti formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" ori de cate ori se modifica datele delcrate anterior (de exemplu: dobandirea calitatii de angajator, inregistrarea ca platitor de accize, inregistrarea ca platitor de TVA etc.

In principiu modificarile ulterioare ale datelor declarate initial trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data producerii acestora, dar mai sunt si alte termene in functie de situatia in care va aflati.

De aceea va sugeram sa parcurgeti instructiunile de completare ale formularului 010 pe care le gasiti la urmatorul link https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/dec_010_2014.pdf


Intrebarea nr. 2:

SRL nou-infiintat la Registrul Comertului, neplatitor de TVA si impozit pe microintreprinder, ce documente depune la ANAF pentru a deveni activ fiscal?


Raspuns oferit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala - ANAF:

O societatea comerciala, devine activa, odata cu incheierea formalitatilor obligatorii, la Oficiul National al Registrului Comertului, nefiind necesar a se indeplini alte obligatii la unitatea fiscala competenta.

In cazul modificarii datelor (situatiei) initiale (de la data infiintarii), exista obligatia completarii si depunerii la organul fiscal competent, a Declaratiei de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica – formularul 010.



Intrebarea nr. 3:

"Dupa incetarea suspendarii activitatii la Registrul Comertului, unei firme careia i s-a suspendat din oficiu codul de TVA pe perioda inactivitatii, i se atribuie automat codul de TVA sau se urmeaza toata procedura cu 088?


Raspunsul oferit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala - ANAF:

In situatia in care o firma isi reia activitatea, reinregistrarea in scopuri de TVA se face in conformitate cu prevederile Ordinului presedintelui ANAF nr. 18/2015 respectiv prin depunerea formularelor 099 si 088
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Intrebari TVA. Sesiune online ANAF: Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016