Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va aducem la cunostinta ca MFP a publicat in categoria Transparenta decizionala proiectul de ordin privind Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea OUG nr.99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului.
Redam mai jos continutul proiectului:
Avand in vedere intrarea in vigoare, de la 1 ianuarie 2014, a cadrului normativ adoptat la nivelul Uniunii Europene, respectiv, Directiva nr. 2013/36/UE cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE si Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului Europeansi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, acte legislative a caror aplicare si implementare trebuie asigurata concomitent la nivelul statelor membre,
in contextul in care Regulamentul (UE) nr. 575/2013 este de directa aplicare in toate statele membre incepand cu data de 1 ianuarie 2014, devine imperios necesar ca transpunerea si implementarea in legislatia nationala primara si secundara a Directivei nr. 2013/36/UE sa se realizeze pana la finele anului 2013, in scopul asigurarii respectarii obligatiei de transpunere in termenul prevazut de directiva si a evitarii inregistrarii, incepand cu 1 ianuarie 2014, a unui conflict de legi intre prevederile Regulamentului UE si a legislatiei nationale in domeniul cerintelor prudentiale aplicabile institutiilor de credit si firmelor de investitii,
intrucat aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Art. I - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1027 din 27 decembrie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatele (1) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 1 - (1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza:
a) conditiile de acces la activitate pentru institutiile de credit si de desfasurare a acesteia pe teritoriul Romaniei;
b) competentele si instrumentele pentru supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si, respectiv, a societatilor de servicii de investitii financiare;
c) supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si, respectiv, a societatilor de servicii de investitii financiare, intr-o maniera care sa corespunda cu regulile stabilite in Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012;
d) cerintele de publicare pentru Banca Nationala a Romaniei in domeniul reglementarii si supravegherii prudentiale a institutiilor de credit, respectiv cerintele de publicare pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara in domeniul reglementarii si supravegherii prudentiale a firmelor de investitii;
e) rezolutia institutiilor de credit aflate in dificultate, intr-o maniera care sa permita iesirea ordonata din piata a entitatilor neviabile, indiferent de dimensiunea sau tipul activitatii acestora;
f) supravegherea sistemelor de plati si a sistemelor de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare."
…
(5) Nu intra sub incidenta prezentei ordonante de urgenta bancile centrale din statele membre. Alte institutii permanent excluse de la aplicarea Directivei nr. 2013/36/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2013 cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE, prevazute la art. 2 para. 5 pct. 3-23 din aceasta directiva, nu beneficiaza de regimul institutiilor de credit din alte state membre instituit potrivit prezentei ordonante de urgenta. Pentru scopurile dispozitiilor cuprinse in Cap. II din Titlul III, Partea I, institutiile prevazute la art. 2 para.5 din Directiva nr. 2013/36/CE, cu exceptia bancilor centrale din statele membre, sunt considerate institutii financiare.
2. La articolul 1, dupa alineatul (5), se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) Prevederile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica accesului la activitatea firmelor de investitii, in masura in care este reglementata de Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare si de reglementarile secundare emise in aplicarea acesteia."
3. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4 - (1) Banca Nationala a Romaniei este autoritatea competenta cu privire la reglementarea, autorizarea, supravegherea prudentiala si rezolutia institutiilor de credit, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta si ale Regulamentului (UE) nr. 575/2013.
(2) Banca Nationala a Romaniei monitorizeaza activitatile institutiilor de credit, precum si, in cazul in care este autoritate responsabila cu supravegherea pe baza consolidata, activitatile societatilor financiare holding si ale societatilor financiare holding mixte, pentru prevederile aplicabile acestora, in scopul evaluarii conformarii la cerintele prudentiale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora."
(3) In exercitarea competentelor sale prevazute de lege, Banca Nationala a Romaniei colecteaza si proceseaza orice date si informatii relevante, inclusiv de natura datelor cu caracter personal, necesare pentru evaluarea conformarii institutiilor de credit, precum si, in cazul in care este autoritate responsabila cu supravegherea pe baza consolidata, a societatilor financiare holding si a societatilor financiare holding mixte, la cerintele prudentiale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora, si pentru investigarea posibilelor incalcari ale acestor cerinte."
(4) In indeplinirea functiilor cu privire la supravegherea prudentiala, investigatiile si aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora, Bancii Nationale a Romaniei ii sunt conferite competentele necesare si actioneaza in mod independent. in acest sens, Banca Nationala a Romaniei trebuie sa dispuna de cunostintele de specialitate, resursele si capacitatea operationala necesare."
Puteti consulta aici intregul proiect.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nu va fi redus impozitul pentru cladirile si terenurile din turismLeasing inregistrari contabile. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Impozitele pentru proprietatile imobiliare cu suprafata mare vor creste in 2011Import soft pe hardisk. Conditia de livrare DDP. Tratament fiscal TVAServicii de cercetare. Cum facturam tinand cont de noile norme privind TVA?Ultimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
O noua declaratie 112 - PROIECT DE ORDIN pentru aprobarea modelului si continutului acestui formularANAF MODIFICA Ordinul nr. 147/2020 privind depunerea Formularului 230 (PROIECT DE ORDIN)Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAContributii sociale pentru membrii consiliului de administratie. Raportam in Declaratia 112?Formularul 085: Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii anumitor prevederi din Codul Fiscal, in domeniul TVA (proiect ANAF)Ultimele articole
Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Proiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitArticole similare
Noi masuri fiscale reglementate printr-un proiect MFP: o mai buna comunicare cu ANAFE-Factura. Ce trebuie sa contina un bon fiscal echivalent unei facturi simplificateDecontarea a 41,5% din salariul brut. Ordinul nr. 491/2020 modifica anumite documenteCodul fiscal 2008 - Capitolul IX. Operatiuni scutite de taxa - art. 141-144^1Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Ultimele articole
Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportFacturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseTermenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorOUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITArticole similare
Ce venituri nu se supun impozitului pe venit in 2016?Termen limita de depunere pentru Declaratia privind beneficiarul real. Cine NU are aceasta obligatie?Saptamana 28 ian - 03 februarie 2008Declaratia privind beneficiarul real. In ce cazuri NU trebuie sa depuna formularul persoanele juridice. Studiu de cazVenituri neimpozabile. Cum le definim in 2014?Ultimele articole
Infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare din Romania, adoptata de SenatSurpriza din partea MFP: Taxa pe lacomie nu se elimina… doar se transforma. Taxa se aplica diferentiatMFP: Proiect de OUG privind emiterea de moneda electronicaLichiditatea institutiilor de credit - Regulamentul BNR 5/2015 privind modificarea articolului 11 din Regulamentului BNR 25/2015Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveArticole similare
Debitarea contului de TVA. Explicatii MFPStatul va incasa 6 miliarde de lei din TVA, in 3 ani, daca se aplica plata defalcata a TVATVA - Scutiri pentru importul de bunuri si pentru achizitii intracomunitareLichiditatea institutiilor de credit - Regulamentul BNR 5/2015 privind modificarea articolului 11 din Regulamentului BNR 25/2015Cine si in ce conditii datoreaza impozitul pe cladiri?Ultimele articole
Ultimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeRegulile de completare a D101 privind impozitul pe profit, modificate! Care sunt noutatile din 2024Impozit pe profit: Din 1 ianuarie 2024 se aplica trei regimuri speciale pentru afacerile mari, conform Legii 296/2023Proiect: Anumite firme care platesc impozit pe profit vor avea reguli speciale de impozitareSAF-T in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie depusa D406 de contribuabilii mijlociiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"