Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va aducem la cunostinta ca MFP a publicat in categoria Transparenta decizionala proiectul de ordin privind Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea OUG nr.99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului.
Redam mai jos continutul proiectului:
Avand in vedere intrarea in vigoare, de la 1 ianuarie 2014, a cadrului normativ adoptat la nivelul Uniunii Europene, respectiv, Directiva nr. 2013/36/UE cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE si Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului Europeansi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, acte legislative a caror aplicare si implementare trebuie asigurata concomitent la nivelul statelor membre,
in contextul in care Regulamentul (UE) nr. 575/2013 este de directa aplicare in toate statele membre incepand cu data de 1 ianuarie 2014, devine imperios necesar ca transpunerea si implementarea in legislatia nationala primara si secundara a Directivei nr. 2013/36/UE sa se realizeze pana la finele anului 2013, in scopul asigurarii respectarii obligatiei de transpunere in termenul prevazut de directiva si a evitarii inregistrarii, incepand cu 1 ianuarie 2014, a unui conflict de legi intre prevederile Regulamentului UE si a legislatiei nationale in domeniul cerintelor prudentiale aplicabile institutiilor de credit si firmelor de investitii,
intrucat aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
![Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2851-marea-carte-ver.jpg)
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
![Registrul de Evidenta Fiscala PFA](https://www.rs.ro/dbimg/product/2867-registrul-de-ev.jpg)
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Art. I - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1027 din 27 decembrie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatele (1) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 1 - (1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza:
a) conditiile de acces la activitate pentru institutiile de credit si de desfasurare a acesteia pe teritoriul Romaniei;
b) competentele si instrumentele pentru supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si, respectiv, a societatilor de servicii de investitii financiare;
c) supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si, respectiv, a societatilor de servicii de investitii financiare, intr-o maniera care sa corespunda cu regulile stabilite in Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012;
d) cerintele de publicare pentru Banca Nationala a Romaniei in domeniul reglementarii si supravegherii prudentiale a institutiilor de credit, respectiv cerintele de publicare pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara in domeniul reglementarii si supravegherii prudentiale a firmelor de investitii;
e) rezolutia institutiilor de credit aflate in dificultate, intr-o maniera care sa permita iesirea ordonata din piata a entitatilor neviabile, indiferent de dimensiunea sau tipul activitatii acestora;
f) supravegherea sistemelor de plati si a sistemelor de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare."
…
(5) Nu intra sub incidenta prezentei ordonante de urgenta bancile centrale din statele membre. Alte institutii permanent excluse de la aplicarea Directivei nr. 2013/36/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2013 cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE, prevazute la art. 2 para. 5 pct. 3-23 din aceasta directiva, nu beneficiaza de regimul institutiilor de credit din alte state membre instituit potrivit prezentei ordonante de urgenta. Pentru scopurile dispozitiilor cuprinse in Cap. II din Titlul III, Partea I, institutiile prevazute la art. 2 para.5 din Directiva nr. 2013/36/CE, cu exceptia bancilor centrale din statele membre, sunt considerate institutii financiare.
2. La articolul 1, dupa alineatul (5), se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) Prevederile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica accesului la activitatea firmelor de investitii, in masura in care este reglementata de Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare si de reglementarile secundare emise in aplicarea acesteia."
3. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4 - (1) Banca Nationala a Romaniei este autoritatea competenta cu privire la reglementarea, autorizarea, supravegherea prudentiala si rezolutia institutiilor de credit, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta si ale Regulamentului (UE) nr. 575/2013.
(2) Banca Nationala a Romaniei monitorizeaza activitatile institutiilor de credit, precum si, in cazul in care este autoritate responsabila cu supravegherea pe baza consolidata, activitatile societatilor financiare holding si ale societatilor financiare holding mixte, pentru prevederile aplicabile acestora, in scopul evaluarii conformarii la cerintele prudentiale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora."
(3) In exercitarea competentelor sale prevazute de lege, Banca Nationala a Romaniei colecteaza si proceseaza orice date si informatii relevante, inclusiv de natura datelor cu caracter personal, necesare pentru evaluarea conformarii institutiilor de credit, precum si, in cazul in care este autoritate responsabila cu supravegherea pe baza consolidata, a societatilor financiare holding si a societatilor financiare holding mixte, la cerintele prudentiale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora, si pentru investigarea posibilelor incalcari ale acestor cerinte."
(4) In indeplinirea functiilor cu privire la supravegherea prudentiala, investigatiile si aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora, Bancii Nationale a Romaniei ii sunt conferite competentele necesare si actioneaza in mod independent. in acest sens, Banca Nationala a Romaniei trebuie sa dispuna de cunostintele de specialitate, resursele si capacitatea operationala necesare."
Puteti consulta aici intregul proiect.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
35 la suta din economia UE e sustinuta de veniturile din drepturile de proprietate intelectualaDe ce a amendat ANPC bancileCum ne penalizeaza Fiscul daca nu ne inregistram in scopuri de TVA?TVA - Baza de impozitare la importul de bunuriAlerta fiscalitate 03-07 noiembrie 2008Ultimele articole
TAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAArticole similare
ANAF inceteaza publicarea listei rusinii pentru persoanele fizice!Un nou proiect aduce scutiri in domeniul TVANoul PROIECT DE ORDIN pentru abrogarea unor ordine referitoare la procedura de administrare si formularistica in domeniul fiscalCota TVA pentru servicii de catering (mese de pomenire)Formularul 120 se modifica. Noile instructiuni de completare pentru Decontul privind accizeleUltimele articole
Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Proiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitArticole similare
AmCham a criticat caracterul urgent aplicat de MFP transferului de contributiiOUG 19/2021. Scutirea de la plata impozitului specific, amanarea dreptului de deducere a TVA, restructurarea obligatiilor bugetare si esalonarea la plataRectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020, publicata in Monitorul Oficial (OUG 136/2020)HG 804/2017: Ce elemente noi va include bonul fiscal din 2018?Codul fiscal 2011 - Titlul VUltimele articole
E-Factura: Ce inregistrari contabile sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?E-Transport: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITRegimul special de scutire pentru intreprinderile miciObligatii privind transmiterea facturilor exclusiv prin sistemul RO e-Factura3 masuri fiscale importante, in vigoare de la 1 iulie 2024Articole similare
Infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare din Romania, adoptata de SenatContaUtil: Intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economiciNoutati legislatie Fiscala 03-07 noiembrie 2008 - Monitorul OficialVenituri neimpozabileNoutati legislatie Fiscala 29 septembrie - 03 octombrie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Termen limita de depunere pentru Declaratia privind beneficiarul real. Cine NU are aceasta obligatie?Declaratia privind beneficiarul real. In ce cazuri NU trebuie sa depuna formularul persoanele juridice. Studiu de cazSurpriza din partea MFP: Taxa pe lacomie nu se elimina… doar se transforma. Taxa se aplica diferentiatMFP: Proiect de OUG privind emiterea de moneda electronicaCe venituri nu se supun impozitului pe venit in 2016?Articole similare
Proiect: Anumite firme care platesc impozit pe profit vor avea reguli speciale de impozitareA fost publicata LEGEA 70/2015 privind plafonarea operatiunilor in numerar si modificarea OUG 193/2002A fost publicata schema de ajutor de stat din cadrul Programului RURAL INVESTCodul fiscal 2011 - Titlul IIIOrdin privind aplicarea OG nr. 25 din 2010 pentru schema de ajutor in cadrul finantarii in agriculturaUltimele articole
Ultimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeRegulile de completare a D101 privind impozitul pe profit, modificate! Care sunt noutatile din 2024Impozit pe profit: Din 1 ianuarie 2024 se aplica trei regimuri speciale pentru afacerile mari, conform Legii 296/2023SAF-T in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie depusa D406 de contribuabilii mijlociiRaportare in SAF-T: Termenele limita pentru depunerea D406 vor fi modificate de ANAF![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"