Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

MFP a publicat un nou proiect privind institutiile de credit si adecvarea capitalului

de InfoTva.ro la 04 Dec. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, proiect de ordin, ordonanta de urgenta, adecvarea capitalului, institutiile de credit

Va aducem la cunostinta ca MFP a publicat in categoria Transparenta decizionala proiectul de ordin privind Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea OUG nr.99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului.


Redam mai jos continutul proiectului:

    Avand in vedere intrarea in vigoare, de la 1 ianuarie 2014, a  cadrului  normativ adoptat la nivelul Uniunii Europene, respectiv, Directiva nr. 2013/36/UE cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE si Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului Europeansi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, acte legislative a caror aplicare si implementare trebuie asigurata concomitent la nivelul statelor membre,

          in contextul in care Regulamentul (UE) nr. 575/2013 este de directa aplicare in toate statele membre incepand cu data de 1 ianuarie 2014, devine imperios necesar ca transpunerea si implementarea in legislatia nationala primara si secundara a Directivei nr. 2013/36/UE sa se realizeze pana la finele anului 2013, in scopul asigurarii respectarii obligatiei de transpunere in termenul prevazut de directiva si a evitarii inregistrarii, incepand cu 1 ianuarie 2014, a unui conflict de legi intre prevederile Regulamentului UE si a legislatiei nationale in domeniul cerintelor prudentiale aplicabile institutiilor de credit si firmelor de investitii,

        intrucat aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,

 in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
 
Art. I - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1027 din 27 decembrie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1.    La articolul 1, alineatele (1) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 1 - (1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza:

a) conditiile de acces la activitate pentru institutiile de credit si de desfasurare a acesteia pe teritoriul Romaniei;

b) competentele si instrumentele pentru supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si, respectiv, a societatilor de servicii de investitii financiare;
c) supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si, respectiv, a societatilor de servicii de investitii financiare, intr-o maniera care sa corespunda cu regulile stabilite in  Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012;

d) cerintele de publicare pentru Banca Nationala a Romaniei in domeniul reglementarii si supravegherii prudentiale a institutiilor de credit, respectiv cerintele de publicare pentru  Autoritatea de Supraveghere Financiara in domeniul reglementarii si supravegherii prudentiale a firmelor de investitii;

e) rezolutia institutiilor de credit aflate in dificultate, intr-o maniera care sa permita iesirea ordonata din piata a entitatilor neviabile, indiferent de dimensiunea sau tipul activitatii acestora;
f) supravegherea sistemelor de plati si a sistemelor de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare."

(5) Nu intra sub incidenta prezentei ordonante de urgenta bancile centrale din statele membre. Alte institutii permanent excluse de la aplicarea Directivei nr. 2013/36/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2013 cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE, prevazute la art. 2 para. 5 pct. 3-23 din aceasta directiva, nu beneficiaza de regimul institutiilor de credit din alte state membre instituit potrivit prezentei ordonante de urgenta. Pentru scopurile dispozitiilor cuprinse in Cap. II din Titlul III, Partea I, institutiile prevazute la art. 2 para.5 din Directiva nr. 2013/36/CE, cu exceptia bancilor centrale din statele membre, sunt considerate institutii financiare.

2.    La articolul 1, dupa alineatul (5), se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

"(6) Prevederile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica accesului la activitatea firmelor de investitii, in masura in care este reglementata de Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare si de reglementarile secundare emise in aplicarea acesteia."

3.     Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4 - (1) Banca Nationala a Romaniei este autoritatea competenta cu privire la reglementarea, autorizarea, supravegherea prudentiala si rezolutia institutiilor de credit, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta si ale Regulamentului (UE) nr. 575/2013.

(2) Banca Nationala a Romaniei monitorizeaza activitatile institutiilor de credit, precum si, in cazul in care este autoritate responsabila cu supravegherea pe baza consolidata, activitatile societatilor financiare holding si ale societatilor financiare holding mixte, pentru prevederile aplicabile acestora, in scopul evaluarii conformarii la cerintele prudentiale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora."

(3) In exercitarea competentelor sale prevazute de lege, Banca Nationala a Romaniei colecteaza si proceseaza orice date si informatii relevante, inclusiv de natura datelor cu caracter personal, necesare pentru evaluarea conformarii institutiilor de credit, precum si, in cazul in care este autoritate responsabila cu supravegherea pe baza consolidata, a societatilor financiare holding si a societatilor financiare holding mixte, la cerintele prudentiale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora, si pentru investigarea posibilelor incalcari ale acestor cerinte."

(4) In indeplinirea functiilor cu privire la supravegherea prudentiala, investigatiile si aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora, Bancii Nationale a Romaniei ii sunt conferite competentele necesare si actioneaza in mod independent. in acest sens, Banca Nationala a Romaniei trebuie sa dispuna de cunostintele de specialitate, resursele si capacitatea operationala necesare."


Puteti consulta aici intregul proiect.



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "MFP a publicat un nou proiect privind institutiile de credit si adecvarea capitalului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016