Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta ca MFP a publicat in categoria Transparenta decizionala proiectul de ordin privind Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru modificarea si completarea OUG nr.99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului.
Redam mai jos continutul proiectului:
Avand in vedere intrarea in vigoare, de la 1 ianuarie 2014, a cadrului normativ adoptat la nivelul Uniunii Europene, respectiv, Directiva nr. 2013/36/UE cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE si Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului Europeansi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, acte legislative a caror aplicare si implementare trebuie asigurata concomitent la nivelul statelor membre,
in contextul in care Regulamentul (UE) nr. 575/2013 este de directa aplicare in toate statele membre incepand cu data de 1 ianuarie 2014, devine imperios necesar ca transpunerea si implementarea in legislatia nationala primara si secundara a Directivei nr. 2013/36/UE sa se realizeze pana la finele anului 2013, in scopul asigurarii respectarii obligatiei de transpunere in termenul prevazut de directiva si a evitarii inregistrarii, incepand cu 1 ianuarie 2014, a unui conflict de legi intre prevederile Regulamentului UE si a legislatiei nationale in domeniul cerintelor prudentiale aplicabile institutiilor de credit si firmelor de investitii,
intrucat aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Manual de politici contabile - Stick USB

Examen Consultant Fiscal 2025
Art. I - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1027 din 27 decembrie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatele (1) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 1 - (1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza:
a) conditiile de acces la activitate pentru institutiile de credit si de desfasurare a acesteia pe teritoriul Romaniei;
b) competentele si instrumentele pentru supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si, respectiv, a societatilor de servicii de investitii financiare;
c) supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si, respectiv, a societatilor de servicii de investitii financiare, intr-o maniera care sa corespunda cu regulile stabilite in Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012;
d) cerintele de publicare pentru Banca Nationala a Romaniei in domeniul reglementarii si supravegherii prudentiale a institutiilor de credit, respectiv cerintele de publicare pentru Autoritatea de Supraveghere Financiara in domeniul reglementarii si supravegherii prudentiale a firmelor de investitii;
e) rezolutia institutiilor de credit aflate in dificultate, intr-o maniera care sa permita iesirea ordonata din piata a entitatilor neviabile, indiferent de dimensiunea sau tipul activitatii acestora;
f) supravegherea sistemelor de plati si a sistemelor de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare."
…
(5) Nu intra sub incidenta prezentei ordonante de urgenta bancile centrale din statele membre. Alte institutii permanent excluse de la aplicarea Directivei nr. 2013/36/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2013 cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE, prevazute la art. 2 para. 5 pct. 3-23 din aceasta directiva, nu beneficiaza de regimul institutiilor de credit din alte state membre instituit potrivit prezentei ordonante de urgenta. Pentru scopurile dispozitiilor cuprinse in Cap. II din Titlul III, Partea I, institutiile prevazute la art. 2 para.5 din Directiva nr. 2013/36/CE, cu exceptia bancilor centrale din statele membre, sunt considerate institutii financiare.
2. La articolul 1, dupa alineatul (5), se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) Prevederile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica accesului la activitatea firmelor de investitii, in masura in care este reglementata de Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare si de reglementarile secundare emise in aplicarea acesteia."
3. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4 - (1) Banca Nationala a Romaniei este autoritatea competenta cu privire la reglementarea, autorizarea, supravegherea prudentiala si rezolutia institutiilor de credit, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta si ale Regulamentului (UE) nr. 575/2013.
(2) Banca Nationala a Romaniei monitorizeaza activitatile institutiilor de credit, precum si, in cazul in care este autoritate responsabila cu supravegherea pe baza consolidata, activitatile societatilor financiare holding si ale societatilor financiare holding mixte, pentru prevederile aplicabile acestora, in scopul evaluarii conformarii la cerintele prudentiale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora."
(3) In exercitarea competentelor sale prevazute de lege, Banca Nationala a Romaniei colecteaza si proceseaza orice date si informatii relevante, inclusiv de natura datelor cu caracter personal, necesare pentru evaluarea conformarii institutiilor de credit, precum si, in cazul in care este autoritate responsabila cu supravegherea pe baza consolidata, a societatilor financiare holding si a societatilor financiare holding mixte, la cerintele prudentiale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora, si pentru investigarea posibilelor incalcari ale acestor cerinte."
(4) In indeplinirea functiilor cu privire la supravegherea prudentiala, investigatiile si aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, de Regulamentul (UE) nr. 575/2013 si de reglementarile emise in aplicarea acestora, Bancii Nationale a Romaniei ii sunt conferite competentele necesare si actioneaza in mod independent. in acest sens, Banca Nationala a Romaniei trebuie sa dispuna de cunostintele de specialitate, resursele si capacitatea operationala necesare."
Puteti consulta aici intregul proiect.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Editorialul zilei: Dupa 40 de aniMila, \"zagaz\" in calea apelorReducerea CAS si scutirea impozitului pe profit reinvestit se mentin ca masuriCare sunt conditiile la facturarea unei reduceri de pret?Accizele in 2013. Ce prevederi descriu nivelul accizelor?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Ce modificari propune ANAF pentru Formularul 700?NOU! Valoarea tichetelor de cresa vor creste cu 10 lei incepand cu aprilie 2021 (PROIECT DE ORDIN)Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAANAF a publicat un nou PROIECT DE ORDIN privind cazierul fiscalProcedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Ultimele articole
Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Proiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitArticole similare
Legea contabilitatii prevede amenzi si contraventii care ar putea fi aplicate si de inspectorii ANAFInregistrarea fiscala a punctelor de lucru cu minimum 5 salariatiClarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 206/2021. Au fost eliminate anumite obligatii care reveneau institutieiNou comunicat privind restituirea taxei pe poluareLegea concurentei s-a schimbat. Firmele au sansa de a reduce amenzile!Ultimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiDin 1 ianuarie 2025 impozitul pe dividende creste de la 8% la 10%Microintreprindere in 2025. Noutati introduse prin OUG 156/2024Articole similare
Venituri neimpozabile. Cum le definim in 2014?Surpriza din partea MFP: Taxa pe lacomie nu se elimina… doar se transforma. Taxa se aplica diferentiatNormele metodologice ale Codului Fiscal se modifica! Vezi titlurile care se schimba!Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveNoutati legislatie Fiscala 01-05 decembrie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Termen limita de depunere pentru Declaratia privind beneficiarul real. Cine NU are aceasta obligatie?Declaratia privind beneficiarul real. In ce cazuri NU trebuie sa depuna formularul persoanele juridice. Studiu de cazInfiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare din Romania, adoptata de SenatMFP: Proiect de OUG privind emiterea de moneda electronicaCe venituri nu se supun impozitului pe venit in 2016?Articole similare
Hotararea nr.326/2020: Au fost publicate noile norme metodologice de aplicare a programului IMM Invest RomaniaANAF va aplica poprirea electronica, iar conturile vor fi deblocate in 2 oreAnunt MEAT cu privire la solutionarea contestatiilor depuse de INSTITUTIILE DE CREDIT. Schema de ajutor HoReCaNoutati legislatie Fiscala 02-06 martie 2009 - Monitorul OficialTVA Split a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2018Ultimele articole
Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeRegulile de completare a D101 privind impozitul pe profit, modificate! Care sunt noutatile din 2024Impozit pe profit: Din 1 ianuarie 2024 se aplica trei regimuri speciale pentru afacerile mari, conform Legii 296/2023Proiect: Anumite firme care platesc impozit pe profit vor avea reguli speciale de impozitare
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"