Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam cazul unei sociatati care s-a inregistrat ca platitor de TVA in luna mai datorita depasirii plafonului de 35.000 euro in urma incasarii unui avans. Din cauza unor neintelegeri, s-a reziliat contractul cu clientul si a fost restituit avansul primit. Vom stabili astfel daca societatea ramane platitoare de TVA anul acesta chiar daca in balanta nu va figura ca a depasit plafonul de 35.000 euro, precum si ce acte se depun la administratia financiara in cazul in care nu ramane platitoare de TVA.
Raspuns:Conform Codul fiscal , art. 152 (7), persoanele impozabile infiintate anterior anului 2012 au obligatia solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA, daca depasesc plafonul de 119.000 lei in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012. In cazul in care nu au depasit in aceasta perioada plafonul de 119.000 lei, persoanele impozabile trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, daca depasesc plafonul de 220.000 lei pana la 31 decembrie 2012. La determinarea plafonului de 220.000 de lei se va lua in calcul si cifra de afaceri realizata in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012.
De asemenea, persoanele impozabile infiintate in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012 au obligatia solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA, daca depasesc in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2012 plafonul de 119.000 lei determinat proportional cu perioada ramasa de la infiintare si pana la sfarsitul anului, fractiunea de luna considerandu-se o luna calendaristica intreaga. In cazul in care nu au depasit in aceasta perioada plafonul de 119.000 lei, persoanele impozabile trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul de 220.000 lei pana la 31 decembrie 2012.
Exceptie de la aceste prevederi fac persoanele impozabile pentru care obligatia solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA ar interveni incepând cu 1 iulie 2012. Acestea nu trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA decat în situatia in care depasesc plafonul de 220.000 lei pana la 31 decembrie 2012.
In situatiile mentionate mai sus, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestrul).
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
In stiuatia dumneavoastra, nu exista un cadru legal care sa reglementeze aceasta situatie, insa avansul incasat prin contract este cel care v-a creat obligativitatea de a va inregistra. Din cauza acestei rezilieri contractuale, societatea nu ar mai depasi plafonul mentionat de Codul Fiscal .
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Asadar, ar fi recomandabil sa faceti o adresa catre autoritati in care sa explicate situatia, alaturi de contractul incheiat/reziliat, ultimul decont si formularul 096.
De asemenea, societatea va depune ultimul decont, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.
Solicitarea anularii inregistrarii in scopuri de TVA se face prin completarea si depunerea la organul fiscal competent a Formularului (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA. conform art. 153 din Codul Fiscal , care in cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CODUL FISCAL 2008 - Capitolul XIV. Dispozitii tranzitorii si finale - art. 94-102Aspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVATransfer bunuri. Cand intervine obligatia ajustarii TVA?Viitorul PFA dupa noul Cod de procedura fiscala. Interviu drd. ec. Adrian BentaCe declaratii au termen la 25 februarie 2014?Ultimele articole
TVA locuinte 2025: Studii de caz utileDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitPlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
INREGISTRARE IN SCOPURI DE TVA. Facturi emise ori primite inainte de inregistrare. Cum procedam pentru efectuarea regularizarilor?Compensarea obligatiilor reciproceLivrarea intracomunitara de bunuri - ce reprezinta si studii de caz utileEmitere facturi fara TVA pentru livrarile intracomunitare de bunuri. Documente justificativeStudiu de caz: Achizitii de bunuri cu TVA de catre persoana neinregistrata in scopuri de TVAUltimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAE-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Articole similare
Factura catre firma straina platitoare de TVA. Incadrarea corecta a livrariiCod TVA anulat din oficiu, deducere TVA dupa reinregistrareFacturi prestari servicii cercetare. Decont TVAOrdin ANAF nr. 700 din 2012: modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAInregistrare ca platitor de TVA la depasirea plafonuluiUltimele articole
Monografie achizitie intracomunitara nePLATITOR TVAAchizitii servicii si livrari intracomunitare de bunuri. Firma neplatitoare TVA. Studiu de cazTrecerea de la platitor de TVA la neplatitor de TVA in 2025Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ajustare negativa TVA pentru obiecte de inventar in folosintaAnularea codului de TVA. Deducere TVA dupa data reinregistrarii in scop TVAArticole similare
Dividende distribuite in 2018: Plafonul pentru plata in numerarStudiu de caz: Deduceri TVA la o persoana fizicaStudiu de caz: Depasirea plafonului TVA si inspectia fiscalaPFA-uri care depasesc plafonul de 300.000 de lei pe an. Sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA?DEPASIRE PLAFON TVA. Ce implicatii fiscale apar?Ultimele articole
Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADEPASIRE PLAFON TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Firme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"