Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modernizare punct de lucru. Care va fi regimul TVA?

de InfoTva.ro la 24 Aug. 2016 Exclusiv
Tags: modernizare punct de lucru, regim tva, cheltuieli de modernizare, punct de lucru, codul fiscal, deducere tva

In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are incheiat cu proprietarul cladirii un contract de inchiriere pe 5 ani. Aceasta societate doreste sa aduca imbunatatiri substantiale locatiei unde a inchiriat pentru punctul de lucru: zugravit, construit pereti interiori aditionali pentru compartimentarea birourilor, construirea unei toalete/bai, unor tavane false etc. Vom vedea cum se poate trata deductibilitatea TVA si a cheltuielilor cu materialele si mana de lucru pentru aceasta investitie facuta de chirias. Se mentioneaza ca "exista posibilitatea ca dupa 5 ani proprietarul sa inceteze contractul de inchiriere insa exista si posibilitatea ca societatea sa cumpere aceasta cladire peste 5 ani".

Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are un contract de inchiriere cu proprietarul pe o durata de 5 ani. Intelegem totodata ca societatea dumneavoastra va aduce imbunatatiri substantiale locatiei.

Vom trata aceste modificari din prisma impozitului pe profit, a impozitului pe cladiri si a TVA.

In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor, in cazul in care punctul de lucru participa la activitatea economica desfasurata de societatea dumneavoastra, atunci cheltuielile cu materialele sunt deductibile. Presupunem ca imbunatatirile se vor derula pe perioada mai multor luni si prin urmare operatiunea va fi inregistrata ca o imobilizare corporala in curs de executie. La data receptiei finale a lucrarilor, acestea vor fi amortizate pe perioada de inchiriere ramasa, potrivit contractului. Consideram ca, la momentul actual, potrivit informatiilor detinute, nu este sigur daca societatea va achizitiona locatia sau daca va inceta contractul, prin urmare amortizarea se va calcula potrivit contractului de inchiriere valabil intre parti.

Din perspectiva TVA, aceste modificari aduse locatiei inchiriate vor fi tratate ca si un bun de capital, potrivit art. 305, alin.1, lit. a) si b) din Codul Fiscal, in cazul in care valoarea modernizarii, este de cel putin 20% din valoarea bunului imobil dupa modernizare. Prin urmare, recomandam sa discutati cu proprietarul cladirii acest aspect, pentru a putea stabili incadrarea modernizarii.

In cazul in care punctul de lucru este afectat unei operatiuni pentru care nu se permite deducerea TVA (scutita fara drept de deducere), atunci societatea dumneavoastra trebuie sa efectueze ajustarea taxei dedusa pentru operatiunea de modernizare, potrivit prevederilor art. 305 din Codul Fiscal.

In cazul in care valoarea modernizarii nu va depasi 20% din valoarea imobilului dupa modernizare, atunci, in scopul deducerii TVA, trebuie analizate regulile generale de deducere, potrivit art. 297, alin. 4 din Codul Fiscal. Daca punctul de lucru este afectat desfasurarii de operatiuni taxabile, atunci societatea dumneavoastra va putea deduce TVA pentru operatiunea de modernizare. Daca insa punctul de lucru este folosit pentru realizarea de operatiuni scutite fara drept de deducere, potrivit art. 292 din Codul Fiscal, atunci societatea nu va beneficia de drept de deducere pentru achizitiile aferente modernizarii si nici pentru achizitiile subsecvente care tin de activitatea prestata de la punctul de lucru.
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Promotii si politici de discount. Tratament fiscal-contabil
Promotii si politici de discount. Tratament fiscal-contabil

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii



In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, potrivit art. 461, alin. 6, in cazul extinderii, imbunatatirii, desfiintarii partiale sau al altor modificari aduse unei cladiri existente, inclusiv schimbarea integrala sau partiala a folosintei, care determina cresterea sau diminuarea valorii impozabile a cladirii cu mai mult de 25%, proprietarul are obligatia sa depuna o noua declaratie de impunere, pentru recalcularea impozitului pe cladiri. Prin urmare, recomandarea noastra este sa discutati acest aspect cu proprietarul cladirii si sa transmiteti valoarea finala a investitiei efectuate, pentru ca proprietarul sa poata notifica autoritatile fiscale, daca este cazul.



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea, consultant fiscal


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Modernizare punct de lucru. Care va fi regimul TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Totul despre Split TVA - Modificarile legii explicate detaliat"
Club Contabilitate

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
Atentie contabili!
A aparut SPLIT TVA! Vezi ce este OBLIGATORIU si ce NU

Vezi explicatiile specialistilor + Studii de caz detaliate

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton