Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are incheiat cu proprietarul cladirii un contract de inchiriere pe 5 ani. Aceasta societate doreste sa aduca imbunatatiri substantiale locatiei unde a inchiriat pentru punctul de lucru: zugravit, construit pereti interiori aditionali pentru compartimentarea birourilor, construirea unei toalete/bai, unor tavane false etc. Vom vedea cum se poate trata deductibilitatea TVA si a cheltuielilor cu materialele si mana de lucru pentru aceasta investitie facuta de chirias. Se mentioneaza ca "exista posibilitatea ca dupa 5 ani proprietarul sa inceteze contractul de inchiriere insa exista si posibilitatea ca societatea sa cumpere aceasta cladire peste 5 ani".
Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra isi deschide un punct de lucru intr-o locatie unde are un contract de inchiriere cu proprietarul pe o durata de 5 ani. Intelegem totodata ca societatea dumneavoastra va aduce imbunatatiri substantiale locatiei.Vom trata aceste modificari din prisma impozitului pe profit, a impozitului pe cladiri si a TVA.
In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor, in cazul in care punctul de lucru participa la activitatea economica desfasurata de societatea dumneavoastra, atunci cheltuielile cu materialele sunt deductibile. Presupunem ca imbunatatirile se vor derula pe perioada mai multor luni si prin urmare operatiunea va fi inregistrata ca o imobilizare corporala in curs de executie. La data receptiei finale a lucrarilor, acestea vor fi amortizate pe perioada de inchiriere ramasa, potrivit contractului. Consideram ca, la momentul actual, potrivit informatiilor detinute, nu este sigur daca societatea va achizitiona locatia sau daca va inceta contractul, prin urmare amortizarea se va calcula potrivit contractului de inchiriere valabil intre parti.
Din perspectiva TVA, aceste modificari aduse locatiei inchiriate vor fi tratate ca si un bun de capital, potrivit art. 305, alin.1, lit. a) si b) din Codul Fiscal, in cazul in care valoarea modernizarii, este de cel putin 20% din valoarea bunului imobil dupa modernizare. Prin urmare, recomandam sa discutati cu proprietarul cladirii acest aspect, pentru a putea stabili incadrarea modernizarii.
In cazul in care punctul de lucru este afectat unei operatiuni pentru care nu se permite deducerea TVA (scutita fara drept de deducere), atunci societatea dumneavoastra trebuie sa efectueze ajustarea taxei dedusa pentru operatiunea de modernizare, potrivit prevederilor art. 305 din Codul Fiscal.
In cazul in care valoarea modernizarii nu va depasi 20% din valoarea imobilului dupa modernizare, atunci, in scopul deducerii TVA, trebuie analizate regulile generale de deducere, potrivit art. 297, alin. 4 din Codul Fiscal. Daca punctul de lucru este afectat desfasurarii de operatiuni taxabile, atunci societatea dumneavoastra va putea deduce TVA pentru operatiunea de modernizare. Daca insa punctul de lucru este folosit pentru realizarea de operatiuni scutite fara drept de deducere, potrivit art. 292 din Codul Fiscal, atunci societatea nu va beneficia de drept de deducere pentru achizitiile aferente modernizarii si nici pentru achizitiile subsecvente care tin de activitatea prestata de la punctul de lucru.
In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, potrivit art. 461, alin. 6, in cazul extinderii, imbunatatirii, desfiintarii partiale sau al altor modificari aduse unei cladiri existente, inclusiv schimbarea integrala sau partiala a folosintei, care determina cresterea sau diminuarea valorii impozabile a cladirii cu mai mult de 25%, proprietarul are obligatia sa depuna o noua declaratie de impunere, pentru recalcularea impozitului pe cladiri. Prin urmare, recomandarea noastra este sa discutati acest aspect cu proprietarul cladirii si sa transmiteti valoarea finala a investitiei efectuate, pentru ca proprietarul sa poata notifica autoritatile fiscale, daca este cazul.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea, consultant fiscal
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Leasing financiar. Ce REGIM TVA aplicam si cum intocmim monografiaDepasire plafon 100.000 euro. Cand se trece la perioada lunara pentru decont?REGIM TVA pentru silozuriLivrare intracomunitara cu transport asigurat de client. REGIM TVACaz practic: Vanzare externa in regim de consignatie. REGIM TVA. Declaratii obligatoriiUltimele articole
TVA fara erori si ZERO amenzi! Folositi “Ghidul practic pentru determinarea corecta a locului prestarilor de servicii”Vanzare produse prin EMAG catre persoane fizice din alte state membre. REGIM TVAREGIM TVA aplicabil din 1 ianuarie 2023 pentru sucuri si bere fara alcoolTOT ce trebuie sa stie firmele care deconteaza transportul angajatilorAchizitie intracomunitara de bunuri, furnizor din stat tert. Cum se inregistreaza TVA in contabilitate?Articole similare
Studiu de caz: Factura cu TVA?Incasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din casa de marcat?Inchiriere locuinta pentru PUNCT DE LUCRU societate. Impozit pe cladiri. Modificari aduse prin O.G. nr. 16/2022Vanzare marfuri catre persoane neimpozabile din Comunitate. Ce obligatii exista?Avans spre decontare in valuta. Cum procedam privind plafonulde plati cand avem casierii diferite (puncte de lucru)?Ultimele articole
Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaModificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un PUNCT DE LUCRU?Articole similare
A fost aprobat formularul 177 - Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor- (Ordinul 1679/2022)MFP propune modificarea regimului TVA. Ce categorii de persoane beneficiaza de noile masuri?ANOFM a publicat documentele necesare pentru acordarea sumelor prevazute de Art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020 – reducere timp muncaOPANAF 2899/2017: Noua procedura de modificare vector TVA din oficiuSistemul national privind factura electronica RO e-Factura a devenit operational din 7 octombrie 2021Ultimele articole
Declaratia Unica in 2024. Cand se depune declaratia pentru dividendele din 2023?Mari contribuabili in 2024. Cum se interpreteaza Ordinul 442/2016 cu privire la intocmirea dosarului preturilor de transfer?Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Cum se infiinteaza microintreprinderile in cursului anuluiTratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Articole similare
Furnizor cu cod TVA anulat din oficiu. Mare atentie la consecintele fiscale!Stiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?VIDEO: Deducerea TVA. Contract de comodatIn ce mod efectuam deducerea TVA in cazul stocului de marfa nevandabilaVaneaza Fiscul in mod ilegal? Aplicarea TVA la drepturile de autor nu respecta legeaUltimele articole
Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiDEDUCERE TVA: cine beneficiaza de dreptul de deducereSubventii pentru HoReCa. Societatea isi poate mentine dreptul de DEDUCERE TVA?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"