Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va reamintim ca Legea preventiei a fost publicata in stadiu de proiect la 30 martie. Astfel, sunt incluse in documentul oficial toate neregulile iertate la prima abatere de catre inspectorii fiscali, precum si noile definitii ale unor termeni necesari pentru aplicarea noilor reglementari.
Art. 1. - Scopul prezentei legi este de a reglementa o serie de instrumente care sa asigure prevenirea savarsirii de contraventii de catre persoanele/entitatile care desfasoara activitate economica, precum si prevenirea savarsirii de contraventii de catre institutiile publice si institutiile publice locale, astfel cum acestea sunt definite conform art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv, conform art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.Art. 2. - In sensul prezentei legi, termenii au urmatoarele semnificatii:
a) plan de remediere - anexa la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei intocmit in conditiile prevazute la art. 4, prin care agentul constatator stabileste masuri si termene de remediere;
b) masuri de remediere - masurile dispuse de agentul constatator in planul de remediere in vederea indeplinirii de catre contravenient a obligatiilor prevazute de lege;
c) termen de remediere - perioada de timp de maxim 90 de zile calendaristice, stabilita de comun acord, de catre agentul constatator impreuna cu contravenientul, pentru faptele constatate, in care contravenientul are posibilitatea remedierii neregulilor constatate si indeplinirii obligatiilor legale; termenul de remediere nu poate fi modificat;
Art. 3. - (1) Autoritatile administratiei publice centrale si locale cu atributii de control, constatare si sanctionare a contraventiilor au obligatia, corespunzator domeniilor aflate in responsabilitatea acestora, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, sa elaboreze si sa difuzeze materiale documentare si ghiduri si/sau sa aloce pe pagina de internet sectiuni special dedicate informarii publice privind:
- drepturile si obligatiile acestor autoritati in desfasurarea activitatilor de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor contraventionale, precum si privind drepturile si obligatiile persoanelor care sunt supuse acestor activitati;
- legislatia in vigoare privind activitatea de constatare si sanctionare a contraventiilor;
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
- legislatia in vigoare care reglementeaza faptele contraventionale pe care autoritatea publica respectiva este competenta sa le constate si pentru care este competenta sa aplice sanctiuni, indicand distinct lista contraventiilor si a sanctiunilor contraventionale si/sau a altor masuri administrative aplicabile acestora.
(2) Autoritatea administratiei publice centrale cu atributii de coordonare la nivel national a domeniului mediul de afaceri are obligatia, in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, de a dezvolta si opera un portal dedicat oferirii in mod centralizat de servicii online si resurse in vederea informarii sectorului intreprinderilor mici si mijlocii, mediului de afaceri si cooperatiei in ceea ce priveste aspectele mentionate la alin. (1).
(3) Institutiile publice si institutiile publice locale cu atributii de control, pe domeniile de competenta, au obligatia sa indrume operatorii economici, persoanele fizice, institutiile publice, respectiv institutiile publice locale pentru aplicarea corecta si unitara a prevederilor legale care fac obiectul activitatii de control.
(4) in realizarea activitatii de indrumare, prevazuta la alin. (3) institutiile publice si institutiile publice locale cu atributii de control au obligatia:
a) sa raspunda, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii solicitarii, prin emiterea de puncte de vedere si indrumarea metodologica pentru a preveni incalcarea prevederilor legale;
b) sa elaboreze proceduri de indrumare si control care sa fie utilizate de catre toate persoanele competente sa efectueze activitatea de control;
c) sa afiseze pe site-urile proprii spetele cu frecventa ridicata si solutiile de indrumare date de acestea, precum si procedurile elaborate conform lit. b);
d) fiecare activitate de control sa aiba si o componenta de indrumare pentru evitarea pe viitor a incalcarii prevederilor legale.
Art. 4. - (1) in cazul savarsirii uneia dintre contraventiile prevazute in anexa nr. 1 la prezenta lege, la prima constatare sau in conditiile prevazute la art. 9, agentul constatator incheie un proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei prin care se aplica sanctiunea avertismentului si la care anexeaza un plan de remediere, cu respectarea prevederilor prezentei legi. in aceasta situatie, nu se aplica sanctiuni complementare.
(2) Agentul constatator nu intocmeste un plan de remediere, in urmatoarele situatii:
a) in cazul in care, in cursul derularii controlului, contravenientul isi indeplineste obligatia legala;
b) in cazul in care contraventia savarsita nu este continua;
c) in cazul in care, la reluarea controlului, agentul constatator s-ar afla in situatia de a constata si sanctiona aceeasi fapta.
(3) Modelul Planului de remediere care se anexeaza la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei prevazut la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 2 la prezenta lege.
Art. 5. - Daca o persoana savarseste mai multe contraventii, inclusiv din cele prevazute in anexa nr. 1 la prezenta lege, constatate in acelasi timp de acelasi agent constatator, se incheie un singur proces-verbal la care se anexeaza, dupa caz, un plan de remediere, in conditiile prevazute la art. 4.
Art. 6. - (1) Agentul constatator are obligatia sa verifice in registrul unic de control si in evidentele autoritatii/institutiei publice din care face parte, daca contravenientul a beneficiat de prevederile art. 4 din prezenta lege.
(2) in cazul persoanelor care nu sunt obligate sa tina registrul unic de control reglementat de Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, pentru a stabili daca este intrunita conditia prevazuta de lege referitoare la prima constatare sau conditia prevazuta la art. 9, agentul constatator are obligatia sa verifice in evidentele autoritatii/institutiei publice din care face parte daca enitatea controlata a beneficiat de prevederile art. 4 din prezenta lege si sa solicite contravenientului o declaratie pe proprie raspundere prin care acesta declara daca si cand a mai fost sanctionat pentru aceleasi fapte cu aplicarea prevederilor prezentei legi.
(3) Agentul constatator are obligatia sa faca mentiuni in registrul unic de control cu privire la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei incheiat, precum si, dupa caz, cu privire la planul de remediere anexat.
Art. 7. - Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei incheiat cu incalcarea dispozitiilor prezentei legi este nul de drept.
Art. 8. - (1) in termen de maxim cinci zile lucratoare de la data expirarii termenului de remediere, agentul constatator are obligatia sa reia controlul, si sa completeze partea a II-a a planului de remediere anexat la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei si, daca este cazul, registrul unic de control, cu mentiuni privind modalitatea de respectare a masurilor de remediere dispuse.
(2) in situatia in care, cu ocazia reluarii controlului, se constata ca contravenientul nu a indeplinit masurile de remediere stabilite in termenul acordat, agentul constatator incheie un alt proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, prin care agentul constatator/organul sau persoana competenta aplica sanctiunea/sanctiunile contraventionale, altele decat cea cu avertisment, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Art. 9. - (1) Contravenientul beneficiaza de masurile prevazute la art. 4, o singura data pentru oricare dintre contraventiile mentionate in anexa nr. 1, in termen de 3 ani de la data aplicarii sanctiunii avertismentului.
(2) in cazul in care, dupa ce a beneficiat de masurile prevazute la art. 4, contravenientul savarseste din nou aceeasi contraventie in termen de 3 ani, sunt direct aplicabile prevederile legale in vigoare privind constatarea si sanctionarea contraventiilor.
Art. 10. - Dispozitiile prezentei legi se completeaza cu prevederile legislatiei in vigoare, in masura in care nu contravin prezentei legi.
Art. 11. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta lege.
Art. 12. - Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial, Partea I.
Click aici pentru lista completa de nereguli incluse in Legea preventiei!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
LEGEA PREVENTIEI scapa firmele de amenzi. Care sunt conditiile si cum putem beneficia de ele?Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFDeclaratiile premierului Grindeanu la intalnirea cu marii investitori romani si concluzii privind LEGEA PREVENTIEIInspectorii fiscali nu ar mai putea aplica sanctiuni in anumite conditii din 2017Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliUltimele articole
Casele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?LEGEA PREVENTIEI se va aplica din 2017. Ce contribuabili vor fi scutiti la prima contraventie?Articole similare
Sanctionarea abaterilor disciplinare: Cum aplici corect legislatia in vigoare?Obligatiile unei societati privind prevenirea si combaterea spalarii banilorTermen de plataControale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiSANCTIUNI E-Factura. De cand se aplica acestea si care sunt exceptiileUltimele articole
Intregul sistem de asistenta sociala va fi reformat. 7 schimbari importanteControale Inspectia Muncii: 418 cazuri de munca nedeclarata si amenzi de 10.000.000 de lei aplicate de inspectoriFirmele din constructii, verificate de inspectorii ITM la inceput de aprilie 2024Controale ITM. Ce domenii au fost verificate la finalul lunii martie 2024Min. Muncii: Legea privind prevenirea si eliminarea violentei si hartuirii la locul de munca a fost promulgataArticole similare
Fonduri nerambursabile UE pentru fermieri care participa prima data la o schema de calitateNEREGULI identificate de inspectorii de munca in urma controalelor din domeniul ComertuluiNoutati legislatie Fiscala 23-28 iunie 2008 - Monitorul OficialVerificari ITM in 2024. Cum s-a desfasurat activitatea de control din luna februarieComunicat de presa - ANPC: Ref. Contractele de creditUltimele articole
Controale ITM. Ce neconformitati au fost identificate in urma controalelor din decembrie 2023Controale privind respectarea legii 319/2006 si HG 1425/2006. Inspectorii ITM au verificat 26 de persoane si au fost aplicate 22 de avertismenteFirmele care NU au autorizatie de functionare risca amenzi cuprinse intre 5.000- 10.000 leiControale ITM la transportatorii rutieri. Au fost acordate amenzi de pana la 40.000 leiIMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitateArticole similare
ANAF: 6.638.000 de euro, sume suplimentare de plata la bugetul de stat stabilite de INSPECTORII FISCALI la un agent economic, prin metoda controlului electronicTaxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaReducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Contribuabilii trebuie sa prezinte 5 documente atunci cand INSPECTORII FISCALI solicita baza de date SAGAControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVAUltimele articole
Tot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALEModele de politici contabile. Elimina riscul erorilor fiscal-contabileControale ANAF desfasurate la contribuabilii persoane fizice si juridice in luna martie 2022. Ce rezultate au avut inspectoriiManual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Modificari importante la ANAF: INSPECTORII FISCALI, eliminati din ecuatie!Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"