Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile de mai jos, aducem in atentia dumneavoastra noile prevederi pe care le aduce, in ce priveste utilizarea caselor de marcat electronice fiscale, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.57/2015 (OUG 57/2015) privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare. redam, mai jos, modificarile legislative privitoare la utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Art. 39 precizeaza astfel ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 966 din 30 decembrie 2014, aprobata cu modificari prin Legea nr. 267/2015, se modifica dupa cum urmeaza:
Atentie! Noile prevederi explicate de un specialist pot fi consultate AICI.
Articolul II va avea urmatorul cuprins:
"ART. II
(1) Incepand cu data de 1 octombrie 2016, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art.3, alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Incepand cu data de 1 ianuarie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Incepand cu data de 1 aprilie 2017, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
(4) Incepand cu data de 1 iulie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Incepand cu data de 1 noiembrie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pot comercializa aparatele scoase din uz catre distribuitori autorizati sau catre operatori economici care sunt direct implicati in colectarea, tratarea, reciclarea, valorificarea si eliminarea nepoluanta a deseurilor de echipamente electrice si electronice, cu conditia pastrarii si arhivarii memoriilor fiscale pe perioada prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(7) Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, prevazut la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba pana la data de 30 iunie 2016.
(8) Dispozitiile art. 5 alin. (10) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica incepand cu data de 31 iulie 2016.
(9) Pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avizul tehnic favorabil privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal prevazut la art. 5 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se elibereaza în conformitate cu Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.
(10) Informatiile continute in registrul prevazut la art. 3^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 30 iunie 2016."
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.12 din 5 din 13 voturi
Articole similare
Zoom fiscal: Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleCASE DE MARCAT ELECTRONICE. Pot fi deduse costurile din alt impozit dupa schimbarea regimului de impunere?CASE DE MARCAT ELECTRONICE. Valoarea poate fi dedusa din impozitul pe venitul microintreprinderilor?CASE DE MARCAT ELECTRONICE- ANAF reaminteste care sunt facilitatile fiscale pentru contribuabili (Legea 153/2020)Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Ultimele articole
Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru CASE DE MARCAT ELECTRONICE neutilizate?Incasari numerar de la persoanele fizice. Este obligatorie utilizarea caselor de marcat electronice?Contribuabilii care au case de marcat neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Termenul pentru conectarea caselor de marcat electronice la ANAF a fost prelungit pentru anumiti operatori economiciArticole similare
Extragerea speciala de Pasti, in cadrul Loteriei bonurilor fiscaleAparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023Deducerea TVA pentru combustibili. Conditii care tin de companiiMinisterul de Finante aduce noi informatii privind Loteria bonurilor fiscaleControl inopinat in domeniul HORECA. Ce documente sunt obligatorii la cererea inspectorilor?Ultimele articole
TVA zahar 2024. Studii de caz practiceDin 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Firme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Modificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatArticole similare
Cum arata proiectul pentru autorizatia de distributie a aparatelor electronice fiscale?Ce prevederi raman in vigoare privind bacsisul?Inregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?PFA: Ce exceptii exista privind casa de marcat fiscalaBuletin informativ ANAF: 5 noutati fiscale, publicate in Monitor la final de iunie 2023Ultimele articole
Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu APARATE DE MARCAT ELECTRONICE si in cazul automatelor comercialeFirmele incadrate la plata impozitului micro in 2024 pot depune D177 pentru a face sponsorizari?Pana pe 25 IUNIE 2024 trebuie depuse la ANAF mai multe declaratii fiscale importanteTVA zahar 2024. Studii de caz practiceModificari ale amenzilor contraventionale. A fost ELIMINATA facilitatea platii amenzilor la jumatate din suma, in termen de 15 zileArticole similare
Ajustare TVA leasing la obtinerea codului de TVA. Cum procedam?Cumparare parti sociale la o persoana juridica romana. Ce obligatii de plata si declarative se impun?Calcularea impozitului pe profit. Bonificatii, case de marcat si profit reinvestitANAF reaminteste care sunt obligatiile fiscale scandente ale contribuabililor pe final de 2021Documentar fiscal: Declararea si plata impozitului pe profitUltimele articole
Mari contribuabili in 2024. Cum se interpreteaza Ordinul 442/2016 cu privire la intocmirea dosarului preturilor de transfer?Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateCalendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Inregistrare la ONRC in 2024. Ce trebuie sa stie persoanele care vor sa se inregistreze in acelasi timp si in scopuri de TVAImpozit din chirii. Cum se declara in D100Articole similare
Noutati case de marcat si modificarile aduse de OUG 57/2015Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"