Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Caz practic:In luna noiembrie am avut o achizitie intracomunitara de marfa din Germania. Pe factura am avut si doua poziti Packing Costs si Shipping Costs. Conditia de transport CIP Timisoara ...
Caz practic: „In luna noiembrie am avut o achizitie intracomunitara de marfa din Germania. Pe factura am avut si doua poziti Packing Costs si Shipping Costs. Conditia de transport CIP Timisoara (sediul beneficiarului). Eu am declarat aceste sume separat atat in decontul de TVA cat si in declaratia 390 ca si achizitii intracomunitare de servicii. Am procedat corect, si daca nu, cum pot sa corectez aceste declaratii?”
Avand ca punct de pornire faptul ca toate cheltuielile aferente pana la destinatie erau in sarcina vanzatorului, conditia de livrare fiind CIP Timisoara, pentru un raspuns cat mai complet s-a facut referire la articolele 138.1 si 137 din Codul fiscal, baza de impozitare pentru achizitiile intracomunitare.
Astfel, potivit prevederilor de la art. 138 .1 din Codul fiscal, baza de impozitare pentru achizitiile intracomunitare:
(1) Pentru achizitiile intracomunitare de bunuri baza de impozitare se stabileste pe baza acelorasi elemente utilizate conform art. 137 pentru determinarea bazei de impozitare in cazul livrarii acelorasi bunuri in interiorul tarii. In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a), baza de impozitare se determina in conformitate cu prevederile art. 137 alin. (1) lit. c) si ale art. 137 alin. (2).”
Conform art: 137 alin. (2), Baza de impozitare cuprinde urmatoarele:
a) impozitele si taxele, daca prin lege nu se prevede altfel, cu exceptia TVA;

Examen Consultant Fiscal 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
b) cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat si care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii”
Expertii considera ca prevederea este mai bine explicitata prin pct. 18 alin. (9) al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal pentru art. 137 alin. (2) din Codul fiscal: „ Cheltuielile cu transportul bunurilor livrate intracomunitar sau alte cheltuieli accesorii, cum sunt cele de asigurare sau de ambalare, se cuprind in baza impozabila a livrarii intracomunitare numai daca, potrivit prevederilor contractuale, acestea cad in sarcina vanzatorului.”
Potrivit instructiunilor pentru completarea formularului (300) "Decont de TVA" cuprinse in Anexa nr. 2 a OANAF 2245/2010, la Randul 6 al acestui formular se inscriu si ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal. La Randul 18 - se inscriu aceleasi informatii declarate la rd. 6.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nu uitati sa platiti pana la 31 martie impozitul pe cladiri, pe teren sau pe masiniIn primul trimestru, numarul insolventelor a scazut cu 20%Combustibil achizitionat cu bon fiscal. Deductibilitate cheltuieli si TVAExport bunuri. Ce tratament fiscal se aplica la facturare? Cum raportam prin decontul 300?Ce declaratii depunem pana la 25 octombrie?Ultimele articole
TRANSPORT marfa. Cota TVA in SEPTEMBRIE 2025 pentru serviciile aferente lunii IULIEe-TRANSPORT. Trebuie generat cod UIT daca bunurile TRANSPORTate NU au risc fiscal?Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistTRANSPORT marfa. Cota TVA pentru TRANSPORTul din luna iulie 2025 facturat dupa 15 august 2025e-TRANSPORT in 2025. Trebuie sau nu declarate achizitiile intracomunitare in sistem?Articole similare
Achizitii de servicii intracomunitare. Ce implicatii TVA exista?Nontransferuri. Bunuri date in comodat. Ce regim TVA se aplica?Servicii inchiriere mijloc de transport. Ce tratament fiscal se aplica prestarii intracomunitare de servicii?Achizitie intracomunitara de bunuri. Care e data de raportare si cum inregistram?Achizitie intracomunitara de la furnizor din Afara UE. Tratament TVAUltimele articole
Inchiriere auto. Obligatii de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVADECLARATIA 390. Termen limita pentru a evita erorile intre D390 si decontul de TVADECLARATIA 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UEDECLARATIA 390 VIES: ce este si cum se completeaza corect?Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Articole similare
Situatii de emitere obligatorie a autofacturiiCodul fiscal 2008 - Capitolul VI. Faptul generator si exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata - art. 134-136Transpunerea modificarilor directivei TVA si celei referitoare la tratamentul neuniform al elementelor hibrideModificarea cu intarziere a perioadei fiscale de raportare TVA - Procedura depunerii deconturilor lunare de TVATVA - Locul achizitiei intracomunitare de bunuriUltimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Transport in 2025. Trebuie sau nu declarate achizitiile intracomunitare in sistem?ACHIZITII INTRACOMUNITARE. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFDeclaratia 390. Termen limita pentru a evita erorile intre D390 si decontul de TVAe-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorArticole similare
Servicii achizitionate in anii 2007 si 2010. Regim TVA. Obligatii declarativeCorectie de pret pe factura si, cum modificam in Declaratia 390Bunuri constatate lipsa din gestiune. TVA. Formularul 300Achizitie intracomunitara neinregistrata. Declaratia 390. Decontul de TVALivrare autoturism. Regimul TVAUltimele articole
TVA si impozit redevente pentru achizitie intracomunitaraCombustibil pentru autocamioane transport marfa. Deductibilitate TVATVA pentru servicii de marketing si publicitate in afara ComunitatiiDreptul de deducere a TVA din facturi emise in lunile precedente. Decontul de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"