Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Caz practic:In luna noiembrie am avut o achizitie intracomunitara de marfa din Germania. Pe factura am avut si doua poziti Packing Costs si Shipping Costs. Conditia de transport CIP Timisoara ...
Caz practic: „In luna noiembrie am avut o achizitie intracomunitara de marfa din Germania. Pe factura am avut si doua poziti Packing Costs si Shipping Costs. Conditia de transport CIP Timisoara (sediul beneficiarului). Eu am declarat aceste sume separat atat in decontul de TVA cat si in declaratia 390 ca si achizitii intracomunitare de servicii. Am procedat corect, si daca nu, cum pot sa corectez aceste declaratii?”
Avand ca punct de pornire faptul ca toate cheltuielile aferente pana la destinatie erau in sarcina vanzatorului, conditia de livrare fiind CIP Timisoara, pentru un raspuns cat mai complet s-a facut referire la articolele 138.1 si 137 din Codul fiscal, baza de impozitare pentru achizitiile intracomunitare.
Astfel, potivit prevederilor de la art. 138 .1 din Codul fiscal, baza de impozitare pentru achizitiile intracomunitare:
(1) Pentru achizitiile intracomunitare de bunuri baza de impozitare se stabileste pe baza acelorasi elemente utilizate conform art. 137 pentru determinarea bazei de impozitare in cazul livrarii acelorasi bunuri in interiorul tarii. In cazul unei achizitii intracomunitare de bunuri, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a), baza de impozitare se determina in conformitate cu prevederile art. 137 alin. (1) lit. c) si ale art. 137 alin. (2).”
Conform art: 137 alin. (2), Baza de impozitare cuprinde urmatoarele:
a) impozitele si taxele, daca prin lege nu se prevede altfel, cu exceptia TVA;

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Portal Institutii Publice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manual de politici contabile - Stick USB
b) cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat si care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii”
Expertii considera ca prevederea este mai bine explicitata prin pct. 18 alin. (9) al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal pentru art. 137 alin. (2) din Codul fiscal: „ Cheltuielile cu transportul bunurilor livrate intracomunitar sau alte cheltuieli accesorii, cum sunt cele de asigurare sau de ambalare, se cuprind in baza impozabila a livrarii intracomunitare numai daca, potrivit prevederilor contractuale, acestea cad in sarcina vanzatorului.”
Potrivit instructiunilor pentru completarea formularului (300) "Decont de TVA" cuprinse in Anexa nr. 2 a OANAF 2245/2010, la Randul 6 al acestui formular se inscriu si ajustarile bazei de impozitare prevazute la art. 138 din Codul fiscal pentru care exigibilitatea taxei intervine in perioada de raportare, conform art. 134^2 alin. (3) din Codul fiscal. La Randul 18 - se inscriu aceleasi informatii declarate la rd. 6.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESCod UIT. Cine trebuie sa aiba cod UIT (RO e-TRANSPORT), cum se obtine si studii de caz utileJustificarea scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare de bunuri – masuri cuprinse intr-un proiect de ordinNoi scutiri la plata impozitului pe cladiri, teren si bunuri aflate in proprietatePozitia CNIPMMR privind realizarea analizei la risc la securitate fizica. Ce companii au aceasta obligatie?Ultimele articole
E-TVA si Notificarea de conformare. Se pot corecta diferentele dintre D300 si Decontul precompletat?Au inceput controalele privind E-TRANSPORT si utilizarea codului UIT! Ce sanctiuni au oferit inspectoriiDeductibilitate cheltuieli. Impozitul auto si alte aspecte fiscale relevante pentru firmePiata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorDecontare TRANSPORT angajati. Acte necesare si cum se inregistreaza in contabilitateArticole similare
Servicii bancare achizitionate din UE. Ce implicatii TVA apar?Avans achizitii intracomunitare. Cum procedam la modificarea perioadei fiscale?Care e regimul TVA pentru achizitie certificate EUA?TVA factura catre firma din UE neinregistrata in scopuri de TVA. Cum procedam la facturare?Cum tratam fiscal o achizitie locala de la o firma straina?Ultimele articole
DECLARATIA 390 VIES: ce este si cum se completeaza corect?Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESAchizitie intracomunitara de bunuri. In ce luna trebuie cuprinsa tranzactia in D390Cum pot fi emise facturile in cazul livrarilor de bunuri si care este tratamentul TVAArticole similare
Ce trebuie sa stim despre perioada fiscala a TVA-ului in 2014?Facturi completate gresit. Dispozitii legaleServicii intracomunitareInregistrare achizitie intracomunitara de bunuri, urmata de livrare interna. Cum inregistram?Achizitii UE cabinet stomatologic neplatitor de TVAUltimele articole
Achizitie intracomunitara. Cand devine platitoare de TVA firma din RomaniaACHIZITII INTRACOMUNITARE sub plafon. Tratament fiscal util firmelor cu cod special de TVAAchizitie intracomunitara. Ce trebuie sa stii daca nu esti platitor de TVASchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaArticole similare
Dreptul de deducere a TVA din facturi emise in lunile precedente. Decontul de TVABunuri constatate lipsa din gestiune. TVA. Formularul 300TVA si impozit redevente pentru achizitie intracomunitaraCorectie de pret pe factura si, cum modificam in Declaratia 390Combustibil pentru autocamioane transport marfa. Deductibilitate TVAUltimele articole
Servicii achizitionate in anii 2007 si 2010. Regim TVA. Obligatii declarativeLivrare autoturism. Regimul TVATVA pentru servicii de marketing si publicitate in afara ComunitatiiAchizitie intracomunitara neinregistrata. Declaratia 390. Decontul de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"