Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Este important de analizat daca o operatiune intracomunitara reprezinta un nontransfer, deoarece, in cazul nontransferurilor nu trebuie urmate obligatiile declarative specifice livrarilor si achizitiilor intracomunitare de bunuri. De asemenea, nontransferurile nu genereaza obligatii de inregistrare in scopuri de TVA.
Potrivit legislatiei in domeniul TVA, se considera nontransfer si, in consecinta, achizitie intracomunitara neasimilata, expedierea sau transportul unui bun din Romania in alt stat membru, de persoana impozabila sau de alta persoana in contul sau, pentru a fi utilizat in scopul uneia dintre urmatoarele operatiuni:a) livrarea bunului respectiv realizata de persoana impozabila pe teritoriul statului membru de destinatie a bunului expediat sau transportat in conditiile privind vanzarea la distanta;
b) livrarea bunului respectiv, realizata de persoana impozabila pe teritoriul statului membru de destinatie a bunului expediat sau transportat, in conditiile privind livrarile cu instalare sau asamblare, efectuate de catre furnizor sau in numele acestuia;
c) livrarea bunului respectiv, realizata de persoana impozabila la bordul navelor, aeronavelor sau trenurilor, pe parcursul transportului de persoane efectuat in teritoriul Uniunii Europene;
d) livrarea bunului respectiv, realizata de persoana impozabila, in conditiile privind livrarile intracomunitare scutite, scutirile pentru livrarile la export si scutirile pentru livrarile destinate navelor, aeronavelor, misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale si fortelor NATO;
e) livrarea de gaz printr-un sistem de gaze naturale situat pe teritoriul Uniunii Europene sau prin orice retea conectata la un astfel de sistem, livrarea de electricitate, livrarea de energie termica sau agent frigorific prin intermediul retelelor de incalzire sau de racire;
f) prestarea de servicii in beneficiul persoanei impozabile, care implica evaluarea bunurilor mobile corporale sau lucrari asupra bunurilor mobile corporale efectuate in statul membru in care se termina expedierea ori transportul bunului, cu conditia ca bunurile, dupa prelucrare, sa fie reexpediate persoanei impozabile din Romania de la care fusesera expediate sau transportate initial;
Examen Consultant Fiscal 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
g) utilizarea temporara a bunului respectiv pe teritoriul statului membru de destinatie a bunului expediat sau transportat, in scopul prestarii de servicii in statul membru de destinatie, de catre persoana impozabila stabilita in Romania;
h) utilizarea temporara a bunului respectiv, pentru o perioada care nu depaseste 24 de luni, pe teritoriul unui alt stat membru, in conditiile in care importul aceluiasi bun dintr-un stat tert, in vederea utilizarii temporare, ar beneficia de regimul vamal de admitere temporara cu exonerare totala de drepturi de import.
Astfel, transportul bunurilor pe teritoriul altui stat membru in vederea expunerii acestora la targuri si expozitii constituie un nontransfer daca bunurile se reintorc in Romania intr-o perioada ce nu depaseste 24 de luni. Nu exista transfer daca perioada in care bunurile raman in statul membru de destinatie nu depaseste 24 de luni. Nontransferul nu se raporteaza in decontul de TVA nici in Declaratia 390.Societatea din Romania, detinatoarea bunurilor, trebuie sa tina un registru al nontransferurilor in care trebuie inscrise atat transportul bunurilor in alt Stat Membru, cat si returnarea acestora.
In cazul in care bunurile nu sunt returnate in Romania in perioada de 24 de luni nontransferul devine transfer, iar proprietarul trebuie sa efectueze o livrare intracomunitara asimilata in Romania si o achizitie intracomunitara asimilata in statul membru in care au ramas bunurile pentru care se va inregistra in scopuri de TVA in statul respectiv.
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
D112 si perioada fiscala TVA. 7 cazuri explicate de specialistCe obligatii privind TVA apar la achizitiile intracomunitare?Regimul unei declaratii recapitulative. Ce reguli trebuie sa respectam?Miercuri, 7 iulie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularului 092Declaratia recapitulativaUltimele articole
[STUDIU DE CAZ] ACHIZITIE INTRACOMUNITARA din UE si livrare directa catre o persoana fizica din alt stat UE: Care este regimul TVA?STUDIU DE CAZ: Achizitie de bunuri de la furnizor din Marea Britanie, vamuita in Bulgaria si livrata in Romania. Cum se trateaza TVA?ACHIZITIE INTRACOMUNITARA, cod special de TVA: platesti TVA in Romania, cu D301 si D390Declaratia 390 si achizitiile intracomunitare. Cum sa rectificati o eroare contabila in 2026Achizitii intracomunitare. Obligatii fiscale pentru firmele care NU au cod special de TVAArticole similare
Factura de achizitie care acopera 100% contravaloarea bunurilor. Cum se inregistreaza in contabilitateFirme cu transport in strainatate. Cand NU se vor utiliza sistemele E-Factura si E-TransportTratament TVA de la 1 iulie 2021 pentru vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta si livrarile de bunuri interneLegea noului Cod fiscal si al noului Cod de procedura fiscala in dezbatere publicaCote TVA diferite si TVA restituit de furnizor. Cum procedam in 2016?Ultimele articole
Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteScutirea de TVA pentru livrarile intracomunitare: ce documente trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorImport din China urmat de LIVRARE in UE: cum se recupereaza TVA achitata in vama si cum se evita blocarea lichiditatilorExamenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVALIVRAREa bunurilor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVAArticole similare
Livrare intracomunitara cu transport asigurat de client. REGIM TVAOrganizare simpozion in Romania. REGIM TVAREGIM TVA pentru facturare penalitatiREGIM TVA vanzare teren. Cum ajustam TVA-ul si cum facturam?Vanzare imobil vechi. Ce REGIM TVA se aplica?Ultimele articole
[GHID complet] Agentie de turism. REGIM TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSAchizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCheltuieli cu produse personalizate oferite partenerilor. REGIM TVA, deductibilitate si monografie contabilaOperatiunile triunghiulare: cum functioneaza, REGIM TVA, studiu de caz practicTransport marfa. REGIM TVA servicii de transport in cazul furnizorilor din afara UEArticole similare
ORDIN AL ANAF Nr. 76 din 2010E-Factura: Ce amenzi se aplica contribuabililor care NU depun facturile la timpCombustibil achizitionat de salariat. Ce tratament fiscal se aplica in ce priveste TVA-ul si impozitul pe profit?PFA cu doua surse de venit si doua coduri TVA. Cum deducem cheltuiala cu un autoturism?Noile reguli TVA valabile de la 1 decembrieUltimele articole
Vinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Inregistrarea in SCOPURI DE TVA: ce TVA poate fi dedusa retroactiv si cum se ajusteaza taxa pentru stocuri si mijloace fixeCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Noul Cod fiscal: Exceptii de la livrarea de bunuriE-Transport: Modificari asupra contraventiilor, implementate prin OUG 43/2024Ce forme de inregistrare exista pentru un reprezentan fiscal strain in RomaniaTVA - Registrul NONTRANSFERurilorAu fost modificate Normele Codului Fiscal in contextul aplicarii noilor reguli TVA privind comertul electronic de la 1 iulieUltimele articole
E-Transport: Cum a fost modificat sistemul prin OUG 43/2024, OUG 41/2022 si OUG 115/2023E-Transport. Trebuie confirmate transporturile dupa generarea codului UIT?E-Transport. Firmele care lucreaza in sistem lohn sunt OBLIGATE sa declare bunurile care nu intra in categoria celor cu risc fiscal?Livrare intracomunitara de bunuri in alt stat membru decat statul care a emis codul de TVARO e-Transport: Ce date se declara in sistem incepand cu 1 ianuarie 2023?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



