Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform art. 294 alin. (1) lit. p) din Codul fiscal, sunt scutite de TVA livrarile de bunuri catre organismele recunoscute care transporta sau expediaza aceste bunuri in afara Uniunii Europene, ca parte a activitatilor umanitare, caritabile sau educative desfasurate in afara Uniunii Europene.
Prin OMFP 2376/2017, publicat in M.Of. nr. 744 din 15 septembrie 2017 a fost aprobata procedura de aplicare a acestei scutiri.
Conform procedurii aceasta scutire se aplica persoanelor care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal, prin restituirea taxei pe valoare adaugata.
Scutirea de aplica de catre organismele recunoscute de Romania sau de alt stat membru al Uniunii Europene, care au obiective de natura filantropica si sunt angajate in activitati cu caracter umanitar, caritabil sau educativ in afara Uniunii Europene. Aceste organisme care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA in Romania pot solicita restituirea taxei pe valoarea adaugata achitate, pentru bunuri ce le-au fost livrate, trimestrial, cel mai devreme in luna urmatoare incheierii trimestrului calendaristic in care bunurile au fost utilizate in afara Uniunii Europene. Solicitarea se face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a cere restituirea prevazut de Codul de procedura fiscala.
In vederea restituirii taxei, organismele recunoscute trebuie sa prezinte organului fiscal competent urmatoarele documente:
a) o cerere de restituire a taxei pe valoarea adaugata, conform modelului prevazut in anexa la procedura;
b) copie de pe dovada recunoasterii organismului in Romania sau in alt stat membru al Uniunii Europene, cum ar fi documente de infiintare sau alte documente emise de autoritatile din respectivul stat, din care sa reiasa ca solicitantul este recunoscut ca desfasoara activitati umanitare, caritabile sau educative;
c) un borderou care sa cuprinda in ordine cronologica pentru fiecare bun care face obiectul restituirii taxei urmatoarele informatii: denumirea, numarul si data documentului, valoarea fara TVA, valoarea TVA, valoarea inclusiv TVA, denumirea, numarul si data documentului de plata corespunzator si suma achitata, data certificarii incheierii operatiunii de export de catre biroul vamal de export sau a notificarii de export;
d) copii de pe facturile in care sunt consemnate bunurile care au fost transportate sau expediate in afara Uniunii Europene pentru care se solicita restituirea;
e) copii de pe bonurile fiscale emise OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, a caror valoare individuala, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro, in care sunt consemnate bunurile care au fost transportate sau expediatejn afara Uniunii Europene, pentru care se solicita restituirea. In situatia in care aceasta valoare este depasita, solicitantii trebuie sa prezinte copii de pe facturi;
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
f) copii de pe documentele care atesta achitarea contravalorii bunurilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente, pana la data depunerii cererilor;
g) copii de pe documentele care certifica incheierea operatiunii de export de catre biroul vamal de export sau, dupa caz, a notificarilor de export certificate de biroul vamal de export, in cazul declaratiilor vamale de export pe cale electronica, sau exemplarul 3 al documentului administrativ unic, folosit ca declaratie de export pe suport hartie, certificat pe verso de biroul vamal de iesire;
h) dovada faptului ca bunurile care fac obiectul restituirii taxei pe valoarea au fost utilizate pentru activitati umanitare, caritabile sau educative desfasurate in afara Uniunii Europene, cum ar fi, fara a se limita la acestea, contracte, rapoarte de activitate, informatii privind beneficiarii activitatilor.
Persoanele care sunt inregistrate in scopuri de TVA nu aplica aceasta procedura ci isi exercita dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri care beneficiaza de scutirea de taxa cu drept de deducere prin decontul de TVA.
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzare spatiu comercial – prevederile TVA in acest sensCodul Fiscal, modificat pe partea de TVA. Ce prevederi au fost introduse prin HG 653/2023Achizitie intracomunitara fara inregistrarea in ROIStudiu de caz: Servicii export si compensari intre firme din state diferitePFA personalitate juridica - vanzare teren. Completarea Declaratiei UnicaUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiSCUTIREA DE TVA pentru livrarile intracomunitare: ce documente trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorSCUTIREA DE TVA pentru servicii de recuperare medicale: cand se aplica?Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalActivitati de psihoterapie. Cand pot beneficia de SCUTIREA DE TVAArticole similare
Livrare de flori ornamentale. Cota de TVA aplicabilaCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru 25 aprilie 2018Obtinere venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului. Cum va completa Declaratia 200 intreprinzatorul individual?Inchiriere utilaje. Cum facem ajustarea de TVA?Legea nr. 76 din 2010 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109 per 2009 pentru modificarea si completarea Legii privind CODUL FISCALUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Atentie: Comunicat ANAF privind depunerea Declaratiilor aferente lunii OctombrieArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliVanzare locuinta in anul 2023 cu cota de 5%Alerta fiscalitate 22-26 septembrie 2008SAF-T in 2024. Termenul de depunere a D406 pentru decembrie 2023 in cazul contribuabililor mijlociiUltimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Ajustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscalRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrateDeducere TVA in 2026. Speta utila privind REFUZUL dreptului de deducereRambursare TVA? Ce trebuie sa stiti daca ANAF nu accepta cererile de corectie TVA
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



