Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Dorim sa va informa ca Ministerul de Finante a publicat mai multe acte normative pe pagina proprie, in categoria Transparenta decizionala.
Au fost astfel incarcate mai multe proiecte aflate in dezbatere publica dintre care amintim:
- Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2013;
Proiectul precizeaza ca bugetul de stat se stabileste la venituri in suma de 98.182,6 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 116.359,3 milioane lei, cu un deficit de 18.176,7 milioane lei.
De asemenea, se mentioneaza ca din taxa pe valoarea adaugata se aloca 14.638,2 milioane lei sume defalcate pentru bugetele locale, din care:
a) 2.125,8 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor, potrivit anexei nr.4;
b) 10.390,1 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si municipiului Bucuresti, potrivit anexei nr.5;

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
c) 368,3 milioane lei destinate finantarii cheltuielilor privind drumurile judetene si comunale, prevazute in anexa nr.6, a caror repartizare, pe unitati administrativ-teritoriale, se face in functie de lungimea si starea tehnica a acestora, prin hotarare, de catre consiliul judetean, dupa consultarea primarilor;
d) 1.754,0 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, prevazute in anexa nr.7, care se repartizeaza pe unitati administrativ-teritoriale, potrivit prevederilor art.33 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Proiectul de lege privind bugetul de stat pe 2013 poate fi consultat aici.
- Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale;
Modificari importante propuse de Proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
La articolul 7 alineatul (1) punctul 34, dupa litera d), se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
"e) pentru mijloacele fixe amortizabile clasificate ca active biologice, valoarea fiscala este reprezentata de costul de achizitie, de productie sau de valoarea de piata in cazul celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport la data intrarii in patrimoniul contribuabilului, dupa caz, utilizata pentru calculul amortizarii fiscale. In valoarea fiscala se includ si evaluarile efectuate potrivit reglementarilor contabile. In cazul in care se efectueaza evaluari ale activelor biologice care determina o descrestere a valorii acestora sub valoarea ramasa neamortizata stabilita in baza costului de achizitie/productie sau valorii de piata in cazul celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, valoarea fiscala ramasa neamortizata a activelor biologice se recalculeaza pana la nivelul celei stabilite pe baza costului de achizitie/productie sau a valorii de piata, dupa caz."
2. La articolul 11, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) La stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe in intelesul prezentului cod, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei.
Nu vor fi aplicate prevederile conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state pentru tranzactiile artificiale care au fost derulate cu scopul esential dovedit de a evita impozitarea si care aduc contribuabilului un avantaj fiscal. Prin tranzactii artificiale se inteleg acele tranzactii care nu au continut economic si care in mod normal nu ar fi utilizate in cadrul unor practici economice obisnuite."
Proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal poate fi consultat INTEGRAL aici.
- Ordonanta privind instituirea taxei asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale;
- Ordonanta privind impunerea unor masuri de impozitare suplimentara pe activitatile cu caracter de monopol natural permise de stat prin contracte de privatizare sau prin concesionarea unor active detinute de stat sau a unor servicii publice;
- Ordonanta privind instituirea unei taxe speciale pentru exploatarea resurselor naturale, altele decat gazele naturale.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Tichete de masa de 100 lei si premii in bani pentru persoanele care se vaccineaza impotriva Covid-19Legea 208/2020 modifica Declaratia privind beneficiarul real. Noi modalitati de depunereContabilitatea Institutiilor Publice in 2014Cum calculeaza firmele CAS si CASS in cazul in care au angajati pensionari? Exceptii de la OG 16/2022Achizitii intracomunitare. Cum inregistram reducerile comercialeUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Articole similare
OUG 1/2020: Dotarea cu aparate de marcat a automatelor comerciale a fost amanata oficial!Ce recomandari face CNIPMMR pentru dezvoltarea IMM-urilorProiectul de buget pe anul 2020, pus in DEZBATERE PUBLICAMFP propune REDUCEREA TVA la 5% pentru servicii de cazare, catering si activitati recreativePropuneri noi de calcul impozit pe cladiri proprietate persoane juridiceUltimele articole
Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025E-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVACase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Proiect: Tichetul de cresa se majoreaza cu 20 lei in sem.II 2024Proiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicArticole similare
Ziua in care romanii l-au sechestrat pe Ministrul de FinanteCalcularea accizei ar trebui sa nu mai depinda de cursul euro, ci de leuProcedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi analizata de Comisia EuropeanaCriteriile netransparente de anulare din oficiu a codului de TVA. Practici abuzive?Plata retroactiva TVA pe drepturile de autor se anuleazaUltimele articole
Ghid TVA 2023: noile reguli, legislatie, monografiiContabilitate explicata. Lista infractiunilor si a erorilor contabileGuvernul a aprobat! Programele IMM Invest, IMM Factor si Subprogramul AgroIMM Invest - Editia 2021 continuaSpeta momentului! Tranzactii cu Turcia efectuate dupa data de 01.01.2021Ministrul Muncii: Intr-o luna, doua va fi finalizat proiectul privind cresterea salariului minim de la 1 ianuarie 2020Articole similare
Noi MASURI FISCALE, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorInterpretarea OUG 69/2020 privind anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale. Debite stinse la data de 31 martie 2020Atentie! De la 1 ianuarie 2014 sistemul TVA la incasare e OPTIONALIn atentia celor care in anul 2013 au aplicat sistemul TVA la incasare: Noile dispozitii tranzitorii 2014Ordinul 85/2021. A fost aprobata procedura de anulare a obligatiilor de plata accesoriiUltimele articole
Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAMinistrul Finantelor: ‘’Voi face tot posibilul ca in 2025 cota de TVA sa NU creasca’’Ce OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaImpozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimArticole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Cod TVA anulat. Se doreste reinceperea activitatiiRefacturare cheltuieli. Cand putem aplica structura de comisionar?Ce scutiri de TVA se aplica la importuri si achizitii intracomunitare in 2013?Comunicat ANAF privind importurile si achizitiile in alt stat UE in 2012Creanta neincasata. Cum se poate recupera TVA-ul?Ultimele articole
Neplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"