Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Dorim sa va informa ca Ministerul de Finante a publicat mai multe acte normative pe pagina proprie, in categoria Transparenta decizionala.
Au fost astfel incarcate mai multe proiecte aflate in dezbatere publica dintre care amintim:
- Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2013;
Proiectul precizeaza ca bugetul de stat se stabileste la venituri in suma de 98.182,6 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 116.359,3 milioane lei, cu un deficit de 18.176,7 milioane lei.
De asemenea, se mentioneaza ca din taxa pe valoarea adaugata se aloca 14.638,2 milioane lei sume defalcate pentru bugetele locale, din care:
a) 2.125,8 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor, potrivit anexei nr.4;
b) 10.390,1 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si municipiului Bucuresti, potrivit anexei nr.5;

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
c) 368,3 milioane lei destinate finantarii cheltuielilor privind drumurile judetene si comunale, prevazute in anexa nr.6, a caror repartizare, pe unitati administrativ-teritoriale, se face in functie de lungimea si starea tehnica a acestora, prin hotarare, de catre consiliul judetean, dupa consultarea primarilor;
d) 1.754,0 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, prevazute in anexa nr.7, care se repartizeaza pe unitati administrativ-teritoriale, potrivit prevederilor art.33 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Proiectul de lege privind bugetul de stat pe 2013 poate fi consultat aici.
- Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale;
Modificari importante propuse de Proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
La articolul 7 alineatul (1) punctul 34, dupa litera d), se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
"e) pentru mijloacele fixe amortizabile clasificate ca active biologice, valoarea fiscala este reprezentata de costul de achizitie, de productie sau de valoarea de piata in cazul celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport la data intrarii in patrimoniul contribuabilului, dupa caz, utilizata pentru calculul amortizarii fiscale. In valoarea fiscala se includ si evaluarile efectuate potrivit reglementarilor contabile. In cazul in care se efectueaza evaluari ale activelor biologice care determina o descrestere a valorii acestora sub valoarea ramasa neamortizata stabilita in baza costului de achizitie/productie sau valorii de piata in cazul celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, valoarea fiscala ramasa neamortizata a activelor biologice se recalculeaza pana la nivelul celei stabilite pe baza costului de achizitie/productie sau a valorii de piata, dupa caz."
2. La articolul 11, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) La stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe in intelesul prezentului cod, autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii pentru a reflecta continutul economic al tranzactiei.
Nu vor fi aplicate prevederile conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state pentru tranzactiile artificiale care au fost derulate cu scopul esential dovedit de a evita impozitarea si care aduc contribuabilului un avantaj fiscal. Prin tranzactii artificiale se inteleg acele tranzactii care nu au continut economic si care in mod normal nu ar fi utilizate in cadrul unor practici economice obisnuite."
Proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal poate fi consultat INTEGRAL aici.
- Ordonanta privind instituirea taxei asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale;
- Ordonanta privind impunerea unor masuri de impozitare suplimentara pe activitatile cu caracter de monopol natural permise de stat prin contracte de privatizare sau prin concesionarea unor active detinute de stat sau a unor servicii publice;
- Ordonanta privind instituirea unei taxe speciale pentru exploatarea resurselor naturale, altele decat gazele naturale.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Documentar fiscal: Ghid ANAF privind impozitul pe veniturile din profesii libereCare sunt penalitatile aplicate contribuabililor care nu isi platesc obligatiile fiscale la data scadentaDin 25 octombrie intra in vigoare Noul Cod al Insolventei. Ghid Complet ajutator.Cine plateste TVA in cazul importului de servicii de consultanta?Cum va arata noul proces verbal utilizat de inspectorii antifrauda?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Articole similare
In atentia companiilor! Florin Citu prezinta Ordonanta privind esalonarea la plata pe o perioada de 12 luni a obligatiilor fiscaleDin 1 iulie 2022 facturile trebuie emise in sistemul electronic RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in sistemNormele metodologice de aplicare a Programului IMM Factor, in DEZBATERE PUBLICA. Conditii de acordare a garantiilor de statCompaniile din domeniul HoReCa. scutite de la plata impozitului specific pentru 90 de zile (Informare MEEMA)Exclusiv online: Consultantii fiscali: Normele pentru Codul Fiscal contrazic ordonanta pe care incearca sa o clarificeUltimele articole
Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025E-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVACase de marcat electronice dotate cu POS. ONG-urile au aceasta obligatie?Proiect: Tichetul de cresa se majoreaza cu 20 lei in sem.II 2024Proiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicArticole similare
Persoanele fizice ar putea fi impozitate cu 3% pentru veniturile de peste 100.000 euro din prima tranzactionare a actiunilor FPStrainii au 33% din economie, dar cu numai 17% din salariatiANAF transmite incasarile din luna maiCompletarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noiMFP va modifica Codul Fiscal si Codul de procedura fiscala, la propunerea mediului de afaceriUltimele articole
Ghid TVA 2023: noile reguli, legislatie, monografiiContabilitate explicata. Lista infractiunilor si a erorilor contabileGuvernul a aprobat! Programele IMM Invest, IMM Factor si Subprogramul AgroIMM Invest - Editia 2021 continuaSpeta momentului! Tranzactii cu Turcia efectuate dupa data de 01.01.2021Ministrul Muncii: Intr-o luna, doua va fi finalizat proiectul privind cresterea salariului minim de la 1 ianuarie 2020Articole similare
Consiliul Investitorilor Straini crede ca statul va lua inapoi in 2015 ce da acumA aparut noul model al Declaratiei 100 (OPANAF nr. 935/2020)Nou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Ce crede Crin Antonescu despre plata TVA la incasareOrdinul 3011/2020 modifica Anexa nr.4 a Formularului 100. Este reglementata acordarea bonificatiilor la plata impozitului pe venitUltimele articole
Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAMinistrul Finantelor: ‘’Voi face tot posibilul ca in 2025 cota de TVA sa NU creasca’’Ce OBLIGATII au persoanele care utilizeaza sistemul E-TVA, implementat din 1 august 2024Noi MASURI FISCALE, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaArticole similare
Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ajustare negativa TVA pentru obiecte de inventar in folosintaOrdinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitCota TVA pentru produse alimentare si bauturi alcoolice incluse in pachete turisticeANAF: Contributii sociale obligatorii pentru persoanele fiziceCare e regimul accizelor pentru bijuterii realizate in sistem de prestari de servicii?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"