Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Discriminarea fiscala e o problema reala. Ce masuri ia Comisia Europeana?

de InfoTva.ro la 28 Ian. 2014 Exclusiv
Tags: discriminarea fiscala, avantaje fiscale, comisia europeana, cetatenii mobili, deduceri fiscale, averea

Comisia Europeana ia in continuare masuri pentru a se asigura ca se diminueaza discriminarea fiscala cu care se confrunta cetatenii mobili din Uniune. Astfel, prevederile in materie de fiscalitate ale statelor membre urmeaza sa fie examinate pentru a asigura faptul ca nu ii discrimineaza pe cetatenii mobili din UE.


Accentul se pune atat pe persoanele active din punct de vedere economic, cum ar fi lucratorii si persoanele care desfasoara activitati independente, cat si pe cele inactive, cum ar fi pensionarii. Initiativa suplimenteaza si finalizeaza un proiect anterior, in cadrul caruia a fost examinat tratamentul fiscal aplicat lucratorilor transfrontalieri (IP/12/340).

Mobilitatea lucratorilor a fost identificata ca fiind unul dintre factorii esentiali care pot stimula cresterea economica si ocuparea fortei de munca in Europa. Se estimeaza ca PIB­ul tarilor UE-15 a crescut cu aproximativ 1% pe termen lung, ca rezultat al mobilitatii care a urmat extinderii (2004-2009)1.

Cu toate acestea, obstacolele fiscale constituie in continuare unul dintre factorii principali care ii descurajeaza pe cetatenii UE sa plece din statul lor de origine pentru a-si cauta un loc de munca intr-un alt stat membru. Obstacolele fiscale pot aparea fie in statul de origine, fie in noul stat de resedinta.

Acesta este motivul pentru care, pe parcursul anului 2014, Comisia va efectua o evaluare detaliata a regimurilor fiscale ale statelor membre, pentru a stabili daca ele genereaza dezavantaje pentru cetatenii UE mobili. in cazul in care se constata existenta unor discriminari sau a unor incalcari ale libertatilor fundamentale ale UE, Comisia le va semnala autoritatilor nationale si va insista sa se efectueze modificarile necesare. Daca problemele persista, Comisia va declansa impotriva statelor membre in cauza procedurile de rigoare ca urmare a constatarii neindeplinirii obligatiilor.
    

Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Modele editabile pentru Calculatia Costurilor
Modele editabile pentru Calculatia Costurilor

Vezi detalii


Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda, a declarat: "Reglementarile UE sunt clare: toti cetatenii UE trebuie sa fie tratati in mod egal in cadrul pietei unice. Nu pot exista discriminari, iar dreptul lucratorilor la libera circulatie nu trebuie compromis. Este datoria noastra fata de cetateni sa asiguram faptul ca aceste principii sunt reflectate in practica, in toate reglementarile fiscale ale statelor membre.”
    


Deoarece obstacolele fiscale sunt in continuare unul dintre principalii factori descurajatori pentru mobilitatea transfrontaliera, Comisia activeaza pe mai multe planuri pentru a indeparta barierele cu care se confrunta cetatenii UE, de exemplu propunerea sa de eliminare a dublei impozitari (IP/11/1337), de imbunatatire a aplicarii drepturilor lucratorilor la libera circulatie (IP/13/372, MEMO/13/384) sau de crestere a protectiei lucratorilor detasati (IP/13/1230, MEMO/13/1103).
    
    

Context

Initiativa Comisiei va examina si va evalua daca cetatenii UE care au resedinta intr-un alt stat membru decat cel din care provin sunt penalizati si impozitati mai sever ca urmare a mobilitatii lor. Aceasta se poate intampla fie in statul membru de origine, fie in cel in care au ales sa se mute. Cetatenii pot fi dezavantajati fiscal:

-    din cauza locului unde se afla investitiile sau activele lor, a locului unde afla insusi contribuabilul sau din cauza simplei schimbari a resedintei contribuabilului;

-    in ceea ce priveste contributiile lor la schemele de pensii, primirea pensiilor sau transferul pensiilor si a capitalului aferent asigurarii de viata;

-    in ceea ce priveste activitatile lor independente desfasurate in alt stat sau din cauza simplei relocalizari a unor astfel de activitati;

-    din cauza refuzarii aplicarii unor deduceri fiscale sau a unor avantaje fiscale;

-    in ceea ce priveste averea lor acumulata.

Tinand cont de aceste aspecte, Comisia va examina situatiile multor categorii diferite de cetateni UE: lucratori, persoane care desfasoara activitati independente si, de asemenea, pensionari.
    

Dreptul de a trai si de a lucra oriunde in UE este un drept fundamental al cetatenilor europeni si un instrument esential pentru dezvoltarea unei piete europene a locurilor de munca. Comisia conlucreaza cu statele membre pentru a facilita libera circulatie a lucratorilor (de ex., propunerea Comisiei de modernizare a EURES, reteaua paneuropeana de cautare a unui loc de munca IP/14/26, MEMO/14/22, MEMO/14/23), dar si pentru a asigura faptul ca lucratorii si cetatenii UE care au resedinta in alt stat decat cel de provenienta nu sunt tratati diferit fata de cetatenii statului-gazda si beneficiaza de aceleasi avantaje fiscale ca si lucratorii autohtoni.


Sursa: Comisia Europeana
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Discriminarea fiscala e o problema reala. Ce masuri ia Comisia Europeana?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016