Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Livrari de bunuri. Ce obligatii avem privind verificarea starii cumparatorului?

de InfoTva.ro la 06 Iul. 2015 Exclusiv
Tags: livrari bunuri, verificare stare, oanaf 3596/2011, persoane impozabile, sume, cumparator, tva

In ce masura exista obligativitatea verificarii starii firmelor (activ, inactiv, suspendat etc.), atunci cand ne aflam in pozitia de vanzator si trebuie sa verificam starea cumparatorului?



In contextul in care in situatia inversa exista aceasta obligativitate si texte de lege in sustinere, care sunt prevederile pentru obligatia vanzatorului care factureaza si inregistreaza venitul si TVA-ul aferent?


Potrivit prevederilor art.1 din OANAF 3596/2011 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania sunt obligate sa declare toate livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile de bunuri si servicii realizate, pe teritoriul Romaniei, catre/de la alte persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania.

Astfel, avand in vedere ca livrarile de bunuri/prestari de servicii  efectuate pe teritoriul national se inregistreaza  in declaratia informativa formular 394  numai cele catre  persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, este necesar si in acest caz  sa verificati starea cumparatorului.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Livrari de bunuri. Ce obligatii avem privind verificarea starii cumparatorului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016