Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Supunem astazi atentiei dumneavoastra cazul unei societati comerciale care devine neplatitoare de TVA prin optiune incepand cu 10.01.2013 intrucat in anul 2013 nu a depasit 65.000 euro. La data de 10.01.2013 are in derulare un contract de leasing financiar pentru un echipament de productie. Valoarea de contract a echipamentului este 120.000 lei, valoarea ratelor platite pana la data de 10.01.2013 este 50.000 lei, iar contractul a fost incheiat in anul 2010 pentru o perioada de 5 ani. Durata de amortzare a echipamentului este de 6 ani, iar valoarea TVA dedus la ratele de leasing este de 9.647 lei. Vom preciza in ce moment si cum se va efectua ajustarea TVA-ului dedus la ratele de leasing achitate in perioada in care societatea a fost platitoare de TVA.
Solutia consultantului:
Conform normelor de aplicare a art. 152 din Codul fiscal , in cazul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea locatarului/utilizatorului din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special de scutire pentru intreprinderile mici, acesta are obligatia, pana cel tarziu pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a intervenit transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, sa ajusteze:
a) taxa deductibila aferenta bunurilor de capital, inclusiv taxa platita sau datorata inainte de data transferului dreptului de proprietate, potrivit prevederilor art. 149 din Codul fiscal si pct. 54;
b) taxa deductibila aferenta activelor corporale fixe, constatate pe baza de inventariere, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital conform art. 149 din Codul fiscal , corespunzator valorii ramase neamortizate la momentul transferului dreptului de proprietate, conform art. 128 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal .
Din informatiile furnizate intelegem ca echipamentul respectiv este un bun de capital (durata de utilizare fiind mai mare de 5 ani).
In acest sens, ajustarea TVA se va realiza la momentul la care se face transferul dreptului de proprietate, daca acesta apare dupa data scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Examen Consultant Fiscal 2026
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Presupunand ca acest contract de leasing a fost incheiat la inceputul anului 2010, acesta se va finaliza la sfarsitul anului 2014 (adica dupa 5 ani), acesta fiind momentul ajustarii. Valoarea ramasa de amortizat a echipamentului la acea data va fi de
120.000val de intrare - 100.000 val amortizata pe 5 ani = 20.000 lei.
Aceasta reprezinta baza TVA de ajustat, iar valoarea TVA ce se va colecta prin depunerea declaratiei 307 va fi 24% x 20.000 = 4800 lei. Aceasta valoare se va achita pana la momentul depunerii declaratiei 307, adica 25 ale lunii urmatoare celei in care are loc transferul dreptului de proprietate asupra echipamentului.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
AJUSTARE TVA ca urmare a iesirii din evidenta platitorilor de TVA. Cum procedam?AJUSTARE TVA pentru bunuri lipsa, imputate. Cu ce cota de TVA facem ajustarea?AJUSTARE TVA client lichidat pe Legea 31/1990. Cum procedam?AJUSTARE TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscalAjustarea TVA pentru facturi ale clientilor carora li s-a pronuntat falimentul. Cum procedam?Ultimele articole
AJUSTARE TVA vanzare autoturism. Calcul si monografie contabilaMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaCreante neincasate in 2025. Deductibilitatea cheltuielilor + ajustarea TVA-uluiPlatitor de TVA de la 1 august 2025. Cota TVA aplicabila + reguli pentru ajustarea TVAAJUSTARE TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025Articole similare
Peste 600.000 de entitati economice afectate de OMFP 1802/2014Cum sa rezolvati de 2 ori mai multe probleme de contabilitate intr-un timp de 2 ori mai scurtArticole similare
Declaratii fiscale cu termen scadent in data de 25 martie 2022Contract de leaseback. Cum intocmim monografia si cum inregistram factura de vanzare?CONTRACT DE LEASING. Cum facem inregistrarea diferentelor de curs?Deducerea TVA la achizitii. Invins sau invingator? CE, CAT si CUM poate fi dedusFoi de parcurs. Continut obligatoriu si completare corectaUltimele articole
Leasing. Ce cota TVA se aplica pentru contractele de leasing financiarLeasing operational. TOT ce trebuie sa stii + o MONOGRAFIE contabila utilaCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Microintreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVALeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAArticole similare
Societate cu TVA anulat si trecere la NEPLATITOR de TVA. ProceduriFacturi cu TVA de la NEPLATITOR de TVA. Cum procedam?Declaratia D394. Cum sa o completati daca furnizorul a devenit platitor de TVA in timpul luniiInregistrarea in scopuri de TVA intarziat. Cum procedam?Venituri realizate de nerezidenti. Cum facem retinerea la sursa a impozitului?Ultimele articole
Regimul TVA pentru magazinele online. Ghid complet pentru 2026NEPLATITOR de TVA: Drepturi si obligatii dupa iesirea optionala de la plata TVA in 2026Plafon TVA. Cum sa determini plafonul TVA pentru PFA in 2026Factura cu TVA 21%, furnizor SUA (cod EUxxxxxx). Ce obligatii ai ca NEPLATITOR de TVA?Platitor de TVA. Reguli si termene pentru iesirea din sistemul TVAArticole similare
Regimul TVA aplicabil transferului de afacere. Analiza zileiDeclaratia privind sumele rezultate din ajustarea TVA, cod 307Depunere declaratii cu termen-limita la 25 si 30 septembrieAnulare inregistrare in scopuri de TVA. Ce ajustari efectuam?Documentar fiscal: DECLARATIA 307 privind sumele rezultate din ajustarea, corectia ajustarilor sau regularizarea TVAUltimele articole
PFA si ajustarea dreptului de deducere la anularea codului de TVA. Cum procedam?Zoom fiscal: Depunere DECLARATIA 307Studiu de caz: Anulare din oficiu a codului de platitor TVA pentru o societate fara activitate economica. Ajustare TVA si declaratiiCine depune obligatoriu DECLARATIA 307?Ce declaratii fiscale au termen in decembrie 2014?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



