Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Studiu de caz: Stabilirea amortizarii pentru bunuri cumparate in leasing

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

de Redactia Infotva.ro

de Redactia Infotva.ro la 12 Ian. 2016 Exclusiv
Tags: contract de leasing, achizitii, amortizare, codul fiscal, leasing financiar

Societatea a achizitionat in leasing utilaje si autoturisme. De cand se pot inregistra cheltuielile cu amortizarea? Mentionam ca potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin Ordinul nr. 1802/2014, punctul 238, amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune si pana la recuperarea integrala a valorii lor, neexistand prevederi specifice sau exceptii cu privire la amortizarea bunurilor achizitionate in cadrul unui contract de leasing financiar.


La stabilirea amortizarii imobilizarilor corporale sunt avute in vedere duratele de utilizare economica si conditiile de utilizare a acestora. Duratele de amortizare din contabilitate, stabilite potrivit politicilor contabile, pot fi diferite de duratele de amortizare utilizate de entitati pentru scopuri fiscale.

Codul fiscal, la art. 28, precizeaza ca amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune.

Pentru bunurile achizitionate in baza unui contract de  leasing financiar utilizatorul este tratat din punct de vedere fiscal ca proprietar, iar amortizarea bunului care face obiectul unui contract de leasing financiar se face de catre utilizator, respectand aceleasi reglementari si procedure contabile proprii ca si pentru imobilizarile pe care le are in proprietate.

In consecinta, cheltuielile cu amortizarea imobilizarilor se inregistreaza in contabilitate de la data punerii in functiune a acestora.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Proceduri obligatorii. Spalarea banilor
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Vezi detalii




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Studiu de caz: Stabilirea amortizarii pentru bunuri cumparate in leasing":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
[x]
Atentie contabili!
MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016