keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Studiu de caz: Stabilirea amortizarii pentru bunuri cumparate in leasing

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 12 Ian. 2016 Exclusiv
Tags: contract de leasing, achizitii, amortizare, codul fiscal, leasing financiar

Societatea a achizitionat in leasing utilaje si autoturisme. De cand se pot inregistra cheltuielile cu amortizarea? Mentionam ca potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin Ordinul nr. 1802/2014, punctul 238, amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune si pana la recuperarea integrala a valorii lor, neexistand prevederi specifice sau exceptii cu privire la amortizarea bunurilor achizitionate in cadrul unui contract de leasing financiar.


La stabilirea amortizarii imobilizarilor corporale sunt avute in vedere duratele de utilizare economica si conditiile de utilizare a acestora. Duratele de amortizare din contabilitate, stabilite potrivit politicilor contabile, pot fi diferite de duratele de amortizare utilizate de entitati pentru scopuri fiscale.

Codul fiscal, la art. 28, precizeaza ca amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune.

Pentru bunurile achizitionate in baza unui contract de  leasing financiar utilizatorul este tratat din punct de vedere fiscal ca proprietar, iar amortizarea bunului care face obiectul unui contract de leasing financiar se face de catre utilizator, respectand aceleasi reglementari si procedure contabile proprii ca si pentru imobilizarile pe care le are in proprietate.

In consecinta, cheltuielile cu amortizarea imobilizarilor se inregistreaza in contabilitate de la data punerii in functiune a acestora.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016