Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Este obligatoriu ca o societate comerciala cu activitate de comert cu ridicata sa declare adaosul comercial practicat la ANAF?
Legea nr.12/06 august 1990, republicata, privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite ofera cadrul juridic cu privire la decararea adaosului comercial al unui comerciant si incadrarea sanctiunilor in cazul neindeplinirii acestei cerinte.
Conform art.1 lit.f) Legea 12/1900 republicata, nedeclararea de catre operatorii economici la organele fiscale, inainte de aplicare, a adaosurilor comerciale si a celor de comision, constituie activitati comerciale ilicite si constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni.
Contraventia prevazuta la art.1 lit.f), in cazul unei persoane juridice, se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 20.000 lei, conform art.2 alin.(1) Legea 12/1990, republicata.
Se va plati jumatate din minimul amenzii in cazul in care contravenientul achita pe loc sau in termen de cel mult 48 de ora de la data incheierii procesului-verbal ori , dupa caz, de la data comunicarii acestuia, agentul constatator avand datoria sa faca mentiune despre aceasta posiilitate in procesul verbal.
Contraventiei prevazute la art.1 lit.f) i se aplica dispozitiile OG 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre functionarii din aparatul de specialitate al primarului, de organele Directiei generale antifrauda fiscala, de organele controlului financiar si de personalul Politiei Romane, Jandarmeriei Romane si Politiei de Frontiera Romane.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Societatea avea obligatia de a declara marja adaosului comercial practicat la organul fiscal competent inca din momentul inceperii activitatii de comert si sa afiseje adresa depusa la fisc in incinta spatiului in care comercializeaza marfa.
In opinia mea, pentru a va conforma prevederilor legii, ar trebui depusa acum adresa, prin care informati organul fiscal ca ʺdin momentul infiintarii, societatea practica un adaos comercial de ...x%.
Spre exemplificare, continutul adresei va cuprinde urmatoarele:
In baza prevederilor Legii 12/199, va informam ca societatea noastra, practica din momentul inceperii activitatii un adaos comercial incadrat in marja de 1% -300%.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Import in baza unei facturi emise de furnizor din comunitate. Cum deducem TVA-ul?Ecotaxa fara taxa (pe valoarea adaugata)Vreti sa deschideti un magazin second-hand? Iata ce regim TVA aplicati!Practici privind vanzarile cu pret redus. Care vor fi implicatiile fiscale si contabile?Protocol si sponsorizare: Tratament aplicat unor bunuri alimentare sponsorizateUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleLista alimentelor pentru care se va plafona adaosul comercial, conform OUG 67/2023Marfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareDeclararea adaosului comercial. Obligatiile comerciantuluiRefacturare diverse cheltuieli. Regim TVAArticole similare
Regimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handArticole similare
Compensare din TVA de rambursat in cazul unei amenzi. Cand e posibila?Anulare din oficiu a codului de TVA dupa suspendarea activitatii. Cum remediem situatia?Verificarea existentei sediului social. Care e organul competent?OG 39/2015 obliga la noi reguli privind cazierul fiscalCum se face indreptarea erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale administrate de ANAFUltimele articole
Pentru depunerea formularului 395 platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001Furnizorii de servicii postale vor declara serviciile de trimitere contra ramburs prin F395. Instructiuni de completareMaterial ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiCe documente trebuie sa contina dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contibuabililor?Procedura de restituire a impozitului pe dividende rezultat din regularizarea anuala a dividendelor distribuite partial in cursul anuluiArticole similare
Incadrarea veniturilor. Cum procedam referitor la TVA si impozitare?LEGEA 120/2015. Legea Business Angels a intrat in vigoareDeclararea adaosului comercial. Obligatiile comerciantuluiAu inceput controalele ONPCSB! Se verifica daca ati elaborat procedurile obligatorii prin Legea nr. 129/2019Codul de procedura fiscala s-a modificat. Ce ar trebui sa stim?Ultimele articole
Noutati privind combaterea evaziunii fiscale aduse de LEGEA 126/2024Modificari aduse Legii 241/2025 prin LEGEA 126/2024 privind combaterea evaziunii fiscale. Tabel comparativFirme care intra sub incidenta Legii 129/2019. Au obligatia de a se inregistra la ONPCSB?PFA in IT, servicii prestate din alt stat: ce declaratii trebuie intocmite si termenul de depunereLEGEA 125/2023. Cum a fost completata legea privind evaziunea fiscala din domeniul TVAArticole similare
Procedura de inscriere in Registrul Operatorilor IntracomunitariData inregistrarii facturiiAmenda de 5.000 lei pentru cei care nu depun Declaratia 390 VIES la noul termenAchizitii de bunuri cu TVA 24% si livrare cu 9%. Cum aplicam regimul TVA corect?Studiu de caz: Regimul TVA aferent unui training desfasurat in UEUltimele articole
SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anEmitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"