Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Este obligatoriu ca o societate comerciala cu activitate de comert cu ridicata sa declare adaosul comercial practicat la ANAF?
Legea nr.12/06 august 1990, republicata, privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite ofera cadrul juridic cu privire la decararea adaosului comercial al unui comerciant si incadrarea sanctiunilor in cazul neindeplinirii acestei cerinte.
Conform art.1 lit.f) Legea 12/1900 republicata, nedeclararea de catre operatorii economici la organele fiscale, inainte de aplicare, a adaosurilor comerciale si a celor de comision, constituie activitati comerciale ilicite si constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni.
Contraventia prevazuta la art.1 lit.f), in cazul unei persoane juridice, se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 20.000 lei, conform art.2 alin.(1) Legea 12/1990, republicata.
Se va plati jumatate din minimul amenzii in cazul in care contravenientul achita pe loc sau in termen de cel mult 48 de ora de la data incheierii procesului-verbal ori , dupa caz, de la data comunicarii acestuia, agentul constatator avand datoria sa faca mentiune despre aceasta posiilitate in procesul verbal.
Contraventiei prevazute la art.1 lit.f) i se aplica dispozitiile OG 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre functionarii din aparatul de specialitate al primarului, de organele Directiei generale antifrauda fiscala, de organele controlului financiar si de personalul Politiei Romane, Jandarmeriei Romane si Politiei de Frontiera Romane.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Societatea avea obligatia de a declara marja adaosului comercial practicat la organul fiscal competent inca din momentul inceperii activitatii de comert si sa afiseje adresa depusa la fisc in incinta spatiului in care comercializeaza marfa.
In opinia mea, pentru a va conforma prevederilor legii, ar trebui depusa acum adresa, prin care informati organul fiscal ca ʺdin momentul infiintarii, societatea practica un adaos comercial de ...x%.
Spre exemplificare, continutul adresei va cuprinde urmatoarele:
In baza prevederilor Legii 12/199, va informam ca societatea noastra, practica din momentul inceperii activitatii un adaos comercial incadrat in marja de 1% -300%.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Marfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleAjustarea de TVA a stocurilor ca urmare a inregistrarii in evidenta platitorilor de TVADepasirea plafonului de TVA si influentele la stocuriRefacturare diverse cheltuieli. Regim TVAUltimele articole
Lista alimentelor pentru care se va plafona adaosul comercial, conform OUG 67/2023Declararea adaosului comercial. Obligatiile comerciantuluiRetragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Cum se procedeaza?Vreti sa deschideti un magazin second-hand? Iata ce regim TVA aplicati!Reduceri comerciale si financiare primite de la furnizor. Ce regim TVA se aplica si cum vom completa factura corect?Articole similare
Regimul fiscal si contabil aplicabil achizitiilor intracomunitare de bunuri second-handArticole similare
Cum se face indreptarea erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale administrate de ANAFPrevederi grupul fiscal unic. Implementare, proceduri, normeNoutati legislatie Fiscala 02-06 martie 2009 - Monitorul OficialDeclaratia 230 actualizata in 2020: Procedura privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anualSe modifica procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulieUltimele articole
Pentru depunerea formularului 395 platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001Furnizorii de servicii postale vor declara serviciile de trimitere contra ramburs prin F395. Instructiuni de completareMaterial ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiCe documente trebuie sa contina dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contibuabililor?Procedura de restituire a impozitului pe dividende rezultat din regularizarea anuala a dividendelor distribuite partial in cursul anuluiArticole similare
Sursa de aprovizionare cu marfa a unui comerciant. Cum se poate face revanzarea?Modificari aduse Legii 241/2025 prin LEGEA 126/2024 privind combaterea evaziunii fiscale. Tabel comparativLEGEA 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor, modificata de OUG 111/2020. Ce s-a schimbatLEGEA 129/2019. Obligatiile entitatilor raportoareLEGEA 123 din 2014 pentru modificarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal - Reducerea contributiei de asigurari socialeUltimele articole
Noutati privind combaterea evaziunii fiscale aduse de LEGEA 126/2024Firme care intra sub incidenta Legii 129/2019. Au obligatia de a se inregistra la ONPCSB?PFA in IT, servicii prestate din alt stat: ce declaratii trebuie intocmite si termenul de depunereLEGEA 125/2023. Cum a fost completata legea privind evaziunea fiscala din domeniul TVAPFA cu venituri sub 12 salarii minime brute pe tara. Este OBLIGATA sa plateasca CAS optional?Articole similare
Reinregistrarea in scopuri de TVA. Obligatii fiscale TVAImport substante. Cum se va justifica noua cota de TVA de 9 la suta?OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de PERSOANE IMPOZABILE neinregistrateFirmele neinregistrate in scop de TVA nu vor mai fi obligate sa aplice Split TVA chiar daca lucreaza cu firmele care aplica plata defalcataProcedurile de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari. Explicatii detaliateUltimele articole
SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anEmitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"