Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala au verificat si monitorizat 4.690 de firme, care isi desfasoara activitatea in 112 dintre cele mai importante centre comerciale angro din Romania, in cadrul operatiunii "Cristal", care s-a derulat la nivel national in perioada 19 octombrie 2015 - 28 februarie 2016. Subsecvent, prin operatiunea "Hermes" s-a inceput destructurarea lanturilor tranzactionale frauduloase si eliminarea intermediarilor cu potential fraudulos interpusi in lanturile si circuitele de comert angro, fapt care a determinat o crestere semnificativa a gradului de conformare fiscala a comerciantilor finali.
Ca urmare a "scurtarii" lantului de aprovizionare cu marfuri de provenienta intracomunitara sau din import, firmele care au puncte de lucru, sedii sociale sau domicilii fiscale in zona complexului Dragonul Rosu, au fiscalizat sume cu 45% mai mari, prin emiterea de facturi cu TVA, au platit in vama cu 65% mai mult TVA aferenta produselor importate si au declarat cu 142% mai mult TVA de plata in trimestrul IV din 2015, comparativ cu aceeasi perioada din 2014.In cadrul operatiunii “Cristal" au fost identificate prejudicii pentru asigurarea recuperarii carora au fost instituite 71 de masuri asiguratorii asupra unor active identificate in valoare totala de 16,78 milioane lei. Au fost constatate si contraventii pentru sanctionarea carora inspectorii antifrauda au dispus amenzi in valoare de 28,93 milioane de lei, confiscari de bunuri, venituri si numerar in valoare totala de 18,15 milioane de lei si suspendarea activitatii comerciale a 28 de puncte de lucru. De asemenea, in cazul a 233 de contribuabili a fost interzisa desfasurarea activitatii simultane de comert angro si cu amanuntul in aceeasi suprafata de vanzare. Inspectorii antifrauda au oprit si verificat in total 41.384 mijloace de transport marfa, care au tranzitat intrarile si iesirile din centrele angro – in medie, 354 mijloace de transport zilnic.
Inspectorii antifrauda vor continua sa monitorizeze activitatea centrelor comerciale angro din tara si vor efectua controale inopinate de minimum doua ori pe luna in special in Dragonul Rosu si in celelalte centre din regiunea Bucuresti-Ilfov, in scopul mentinerii trendului ascendent al gradului de conformare fiscala si al destructurarii circuitelor frauduloase interpuse pe lanturile de aprovizionare, incepand de la importuri si pana la beneficiarii finali.
Operatiunea "Hermes", declansata in luna octombrie 2015, valorifica informatiile colectate in scopul investigarii si destructurarii retelelor evazioniste utilizate pentru disimularea operatiunilor de import si comercializarea frauduloasa a marfurilor de provenienta extracomunitara, inclusiv in complexul comercial Dragonul Rosu.
Atentionam clientii centrelor angro sa se asigure ca primesc toate actele prevazute de lege (facturi, chitante, documente de insotire etc) pentru toate marfurile cumparate, deoarece monitorizarea si controlul antifrauda vizeaza inclusiv traseul ulterior al bunurilor provenite din aceste centre comerciale, fiind verificate toate etapele ciclului de comercializare, pana la vanzarea catre consumatorul final.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea Verde a Contabilitatii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Sursa: Antifrauda.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Influenta achizitiilor intracomunitare de servicii asupra perioadei fiscale trimestriale de declarare a TVADECLARARE TVA in facturile intracomunitare. MONOGRAFIE contabilaDeclararea venitului si a TVA-ului in cazul PFA-urilor care isi incheie activitateaStudiu de caz: Calcul si DECLARARE TVA colectat, inclusiv accesoriileDeclararea TVA de plata la bugetul de stat prin formularul 311Ultimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TAchizitii intracomunitare de bunuri. DECLARARE TVA si inregistrare contabila. Situatii specialeSituatii cand TVA deductibila nu poate fi dedusaDeclararea TVA de plata la bugetul de stat prin formularul 311Articole similare
Efectul controalelor ANTIFRAUDA: Numarul caselor de marcat fiscalizate a crescut cu 24% in primul trimestruMasuri UE pentru combaterea fraudei: Progrese majore in politica ANTIFRAUDAInspectorii ANAF-ANTIFRAUDA au identificat un prejudiciu de peste 9.7 milioane de lei in domeniul ride-sharingANAF a descoperit un prejudiciu de 3 milioane de euro la bugetul de statIn atentia contribuabililor! Precizari ANAF cu privire la competentele de verificare documentaraUltimele articole
Controale ANTIFRAUDA: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVABunuri cu risc fiscal ridicat, confiscate de DGAF. Actiunile de control continua si in perioada urmatoareImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?RO e-Transport: Amenzile pentru neactualizarea codului UIT se dau firmei sau soferului?Amenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaArticole similare
Cum arata previziunile economice din toamna anului 2013?Caz practic: Casele de marcat in cazul producatorilorDin 1 ianuarie 2023 este introdusa o limita lunara de 33% pentru beneficiile extrasalariale care pot fi acordate de FIRME angajatilorDecontarea a 41,5% din salariul brut. Ordinul nr. 491/2020 modifica anumite documenteCe riscam referitor la TVA prin tranzactiile incheiate si derulate cu FIRME inactive?Ultimele articole
SAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca FIRMEle la 31 decembrie 2024FIRME care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru FIRMEle miciControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAArticole similare
Deschidere punct de lucru. Procedura de urmat pentru infiintarea unui sediu secundarAspecte privind combustibilii utilizati de administrator. Ce cheltuieli sunt deductibile?Tratamentul TVA aplicat facturilor de leasing. Monografie contabilaSchimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFProiectul Codului fiscal in viziunea IMM-urilor. Intalnire cu MFP si concluziiUltimele articole
Cum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurCum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurRegistru de casa 2023: Registrul se intocmeste centralizat in cazul firmelor cu mai multe PUNCTE DE LUCRU?E-Transport: Sistemul se utilizeaza daca autovehiculele au minim 3,5 tone sau daca produsele transportate depasesc suma de 10.000 lei?Declaratia F4109. Termen depunere si instructiuni de completareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"