Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Conform Legii 145/2012 dispozitiile referitoare la asociatiile, fundatiile si federatiile recunoscute ca fiind de utilitate publica, reglementate anterior de OG 26/2000, a fost modificata prin conditiile privind obtinerea acestui statut.
Prin utilitate publica se intelege orice activitate care se desfasoara in domenii de interes public general sau al unor colectivitati. Conditiile pentru obtinerea statului de utilitate publica sunt:
- activitatea se desfasoara in interes general sau al unor colectivitati
-functioneaza de cel putin 3 ani si a realizat o parte din obiectivele stabilite, facand dovada unei activitati neintrerupte cu actiuni semnificative
-prezinta un raport de activitate cu derularea unor programe ori proiecte specifice insotit de situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica
- detine patrimoniu, logistica, membri si personal angajat corespunzator indeplinirii scopului propus
- face dovada existentei unor contracte de colaborare si parteneriate cu institutii publice sau asociatii ori fundatii din tara si strainatate

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Examen Consultant Fiscal 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- face dovada obtinerii unor rezultate semnificative in domeniu sau prezinta scrisori de recomandare din partea unor autoritati competente din tara sau strainatate, care recomanda continuarea activitatii
Ca procedura, recunoasterea unei asociatii sau fundatii ca fiind de utilitate publica se face prin hotarare a Guvernului. Pentru aceasta, asociatia sau fundatia interesata trebuie sa inainteze o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o va remite in termen de 15 zile, organului de specialitate al administratiei publice centrale de competenta.
Documentele ce trebuie atasate la cererea de recunoastere ca entitate de utilitate publica sunt urmatoarele:
- copie act constitutiv si statut
- copie hotarare judecatoreasca de dobandire a personalitatii juridice
- dovada de bonitate a entitatii emisa de banca unde are deschis contul
- copie de pe dovada privind situatia juridica a sediului
- numele si adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea si sediul persoanelor juridice, cu care entitatea colaboreaza pentru desfasurarea obiectului de activitate pentru care se solicita recunoasterea statutului de utilitate publica
- situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani de activitate in copie si original
- lista persoanelor angajate si copii ale contractelor de munca
- copii ale conventiilor de colaborare, calificari, scrisori de recomandare si alte acte representative
Pentru o asociatie nou infiintata este imposibil sa obtina acest statut, datorita conditiei vechimii, dar, aceasta poate derula proiecte in parteneriate, sau asocieri cu entitati deja recunoscute in prezent.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Condurache, economist

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
De ce bancile ar trebui reorganizateTVA-ul cantareste greu in pretul berii din RomaniaVenituri din dividende. Impozit. DeclaratiiMonografie achizitie in valuta. Cum procedam tinand cont de cursul valutar la inregistrare?Stabilirea venitului anual din activitati agricole | Noile prevederi 2013Ultimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneIntreprinderi legate si plata impozitului micro. Veniturile din donatii intra in plafonul de 500.000 euro?Activitatea de voluntariat. Cadru legal si prevederi de care trebuie sa tina cont ONG-urileGhidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiRegim fiscal pentru sponsorizarile facute de microintreprinderiArticole similare
Acces date prin SMS (ANAF). Informatii pe care le poti obtine prin accesearea acestui serviciuANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVAnaliza zilei: O noua obligatie declarativa - Declaratia nefinanciara. Cine are obligatia intocmirii?Noi masuri in favoarea contribuabililului. Se schimba regulile din administratia publicaCECCAR raspunde pentru felul in care foloseste baniiUltimele articole
Seminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFLegea 207/2025 a fost modificata recent prin Legea 296/2023. Vezi ce schimbari vor fi implementateSeminar ANAF: Inrolarea in Patrimven a autoritatilor/institutiilor publice sau de INTERES PUBLICANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Articole similare
Ce proiecte sunt prioritare pentru ASF in 2015?Saptamana 28 ian - 03 februarie 2008Procedura rambursarii TVA la combustibilCe trebuie facut pentru evitarea dublei impuneri? Certificat de atestare a impozitului platit de nerezidentiDeclaratia 204 trebuie depusa pana pe 15 martie. Cine are obligatia depunerii?Ultimele articole
Completarea STATUTului TVA in D406 pentru firme neplatitoare de TVAMicrointreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025e-Factura in tranzactii cu reprezentant fiscal. Ai obligatia sa transmiti facturile in sistem?Neplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiD. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAArticole similare
Legislatie contabila, modificari majore: Ordinul 3.055 si 1.752Cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017Stimulent de risc acordat angajatilor. Monografie contabilaCe diferente sunt intre un PFA si II? Ce declaratii depune fiecare in anul 2019? Ce registre completeaza II?Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorLegi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Articole similare
Ce firme trebuie sa accepte plata cu cardul din 2017?Noutati legislatie Fiscala 23-28 iunie 2008 - Monitorul OficialActele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 17 – 21 august 2020 (Informare ANAF)Organizatie nonprofit. Regim fiscalCe taxa platim in 2012 pentru afisaj in scop de reclama si publicitateUltimele articole
Termene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Contribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieLegea 128/2022: Utilitatile, taxele si impozitele vor putea fi platite cu cardul si ONLINE, nu doar in mod fizic, la casierieInstitutiile publice, ONG-urile si subunitatile depun situatiile financiare pe data de 4 mai anul acesta
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"