Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Conform Legii 145/2012 dispozitiile referitoare la asociatiile, fundatiile si federatiile recunoscute ca fiind de utilitate publica, reglementate anterior de OG 26/2000, a fost modificata prin conditiile privind obtinerea acestui statut.
Prin utilitate publica se intelege orice activitate care se desfasoara in domenii de interes public general sau al unor colectivitati. Conditiile pentru obtinerea statului de utilitate publica sunt:
- activitatea se desfasoara in interes general sau al unor colectivitati
-functioneaza de cel putin 3 ani si a realizat o parte din obiectivele stabilite, facand dovada unei activitati neintrerupte cu actiuni semnificative
-prezinta un raport de activitate cu derularea unor programe ori proiecte specifice insotit de situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica
- detine patrimoniu, logistica, membri si personal angajat corespunzator indeplinirii scopului propus
- face dovada existentei unor contracte de colaborare si parteneriate cu institutii publice sau asociatii ori fundatii din tara si strainatate

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Examen Consultant Fiscal 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- face dovada obtinerii unor rezultate semnificative in domeniu sau prezinta scrisori de recomandare din partea unor autoritati competente din tara sau strainatate, care recomanda continuarea activitatii
Ca procedura, recunoasterea unei asociatii sau fundatii ca fiind de utilitate publica se face prin hotarare a Guvernului. Pentru aceasta, asociatia sau fundatia interesata trebuie sa inainteze o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o va remite in termen de 15 zile, organului de specialitate al administratiei publice centrale de competenta.
Documentele ce trebuie atasate la cererea de recunoastere ca entitate de utilitate publica sunt urmatoarele:
- copie act constitutiv si statut
- copie hotarare judecatoreasca de dobandire a personalitatii juridice
- dovada de bonitate a entitatii emisa de banca unde are deschis contul
- copie de pe dovada privind situatia juridica a sediului
- numele si adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea si sediul persoanelor juridice, cu care entitatea colaboreaza pentru desfasurarea obiectului de activitate pentru care se solicita recunoasterea statutului de utilitate publica
- situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani de activitate in copie si original
- lista persoanelor angajate si copii ale contractelor de munca
- copii ale conventiilor de colaborare, calificari, scrisori de recomandare si alte acte representative
Pentru o asociatie nou infiintata este imposibil sa obtina acest statut, datorita conditiei vechimii, dar, aceasta poate derula proiecte in parteneriate, sau asocieri cu entitati deja recunoscute in prezent.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Condurache, economist

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Activitatea de voluntariat. Cadru legal si prevederi de care trebuie sa tina cont ONG-urileCodul Fiscal 2010 TITLUL I - Capitolul III - DefinitiiCare este tratamentul fiscal al asocierilor in participatiune?Impunerea veniturilor din apicultura pe baza normelor de venitCe se va intampla cu pretul locuintelor dupa majorarea TVAUltimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneIntreprinderi legate si plata impozitului micro. Veniturile din donatii intra in plafonul de 500.000 euro?Ghidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiRegim fiscal pentru sponsorizarile facute de microintreprinderiAsociatiile de proprietari in 2022. Principalele abateri si amenzile cu care se sanctioneazaArticole similare
Noi masuri in favoarea contribuabililului. Se schimba regulile din administratia publicaMFP a publicat bugetul pe 2019: Deficit bugetar de 2,55% din PIB. Crestere economica de 5,5%Prestari servicii catre o institutie publica. Obligatii privind e-FacturaConsolidarea situatiilor financiare in Romania. Inregistrari contabile. Studiu de cazAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFUltimele articole
Seminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateLegea 207/2025 a fost modificata recent prin Legea 296/2023. Vezi ce schimbari vor fi implementateSeminar ANAF: Inrolarea in Patrimven a autoritatilor/institutiilor publice sau de INTERES PUBLICANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Calendarul seminariilor web pentru luna OCTOMBRIE a fost publicat pe site-ul ANAFArticole similare
Venituri din profesii libere: Contributia la sistemul asigurarilor sociale de statANAP incepe procesul de profesionalizare a specialistilor in achizitii publiceProcedura de dizolvare - lichidare si radiere in cazul microinteprinderilor. Dividende bilant interimarModificarile ASF pentru eliminarea obstacolelor din calea dezvoltarii pietei de capital moderne in RomaniaCalcularea impozitului pe profit pentru anul 2021 in cazul aplicarii reducerilor conform OUG 153/2020Ultimele articole
E-Transport in 2025. Sanctiuni care se aplica de anul acestaDin 2025 este ELIMINATA o facilitate fiscala importanta. Care sunt domeniile vizateSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Scutiri la impozitul pe venit in domenul IT. Vezi cele 7 conditii cumulative necesarePlafon TVA. Care sunt limitele in 2025 si obligatii la depasirea lorArticole similare
Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicSeminarul National de Contabilitate, Ziua II - Totul despre Ordinul 3055Fondul comercial. Ce este, cum se recunoaste in contabilitate si exemplu practicDepune situatiile financiare prin ultimele versiuniNoutati Legislatie Fiscala 07 - 13 aprilie 2008Ultimele articole
Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulMicrointreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialTitlul III Capitolul IPrecizare MFP in privinta Veniturilor neimpozabileCodul fiscal 2011 - Titlul IXCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul I - Dispozitii generaleUltimele articole
Termene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Contribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieLegea 128/2022: Utilitatile, taxele si impozitele vor putea fi platite cu cardul si ONLINE, nu doar in mod fizic, la casierieInstitutiile publice, ONG-urile si subunitatile depun situatiile financiare pe data de 4 mai anul acesta
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"