Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform Legii 145/2012 dispozitiile referitoare la asociatiile, fundatiile si federatiile recunoscute ca fiind de utilitate publica, reglementate anterior de OG 26/2000, a fost modificata prin conditiile privind obtinerea acestui statut.
Prin utilitate publica se intelege orice activitate care se desfasoara in domenii de interes public general sau al unor colectivitati. Conditiile pentru obtinerea statului de utilitate publica sunt:
- activitatea se desfasoara in interes general sau al unor colectivitati
-functioneaza de cel putin 3 ani si a realizat o parte din obiectivele stabilite, facand dovada unei activitati neintrerupte cu actiuni semnificative
-prezinta un raport de activitate cu derularea unor programe ori proiecte specifice insotit de situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica
- detine patrimoniu, logistica, membri si personal angajat corespunzator indeplinirii scopului propus
- face dovada existentei unor contracte de colaborare si parteneriate cu institutii publice sau asociatii ori fundatii din tara si strainatate
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Examen Consultant Fiscal 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
- face dovada obtinerii unor rezultate semnificative in domeniu sau prezinta scrisori de recomandare din partea unor autoritati competente din tara sau strainatate, care recomanda continuarea activitatii
Ca procedura, recunoasterea unei asociatii sau fundatii ca fiind de utilitate publica se face prin hotarare a Guvernului. Pentru aceasta, asociatia sau fundatia interesata trebuie sa inainteze o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o va remite in termen de 15 zile, organului de specialitate al administratiei publice centrale de competenta.
Documentele ce trebuie atasate la cererea de recunoastere ca entitate de utilitate publica sunt urmatoarele:
- copie act constitutiv si statut
- copie hotarare judecatoreasca de dobandire a personalitatii juridice
- dovada de bonitate a entitatii emisa de banca unde are deschis contul
- copie de pe dovada privind situatia juridica a sediului
- numele si adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea si sediul persoanelor juridice, cu care entitatea colaboreaza pentru desfasurarea obiectului de activitate pentru care se solicita recunoasterea statutului de utilitate publica
- situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani de activitate in copie si original
- lista persoanelor angajate si copii ale contractelor de munca
- copii ale conventiilor de colaborare, calificari, scrisori de recomandare si alte acte representative
Pentru o asociatie nou infiintata este imposibil sa obtina acest statut, datorita conditiei vechimii, dar, aceasta poate derula proiecte in parteneriate, sau asocieri cu entitati deja recunoscute in prezent.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Condurache, economist
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Actionarii BVB dezbat situatiile financiareProiect normativ privind controlul comercializarii painii. Modificarea TVA din septembrie 2013Rata dobanzii de politica monetara ramane la 6,25% pe anIn ce mod impozitam dividendele pentru nerezidenti?Servicii facturate catre o ASOCIATIE. Cand e posibila incasarea fragmentata in numerar?Ultimele articole
Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneIntreprinderi legate si plata impozitului micro. Veniturile din donatii intra in plafonul de 500.000 euro?Activitatea de voluntariat. Cadru legal si prevederi de care trebuie sa tina cont ONG-urileGhidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiRegim fiscal pentru sponsorizarile facute de microintreprinderiArticole similare
De la 1 martie 2022 institutiile publice au obligatia sa se inroleze in sistemul informatic PatrimVenActivitatea de voluntariat. Cadru legal si prevederi de care trebuie sa tina cont ONG-urilePrestari servicii catre o institutie publica. Obligatii privind e-FacturaComunicarea firmelor cu fiscul se va face exclusiv prin SPV din martie 2022Noutati legislatie Fiscala 02-08 iunie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFLegea 207/2025 a fost modificata recent prin Legea 296/2023. Vezi ce schimbari vor fi implementateSeminar ANAF: Inrolarea in Patrimven a autoritatilor/institutiilor publice sau de INTERES PUBLICANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Calendarul seminariilor web pentru luna OCTOMBRIE a fost publicat pe site-ul ANAFArticole similare
Declaratia privind beneficiarii reali. Societatile cooperative au aceasta obligatie?Reduceri plata impozit micro si pe profit. Ce procent trebuie sa aplice firmele, conform OUG 153/2022, pentru trim. IV?Subventii ONG si redistribuire bunuri. Care e modalitatea corecta?Facturarea serviciilor fara TVA necesita justificarea persoanei impozabileCum calculeaza firmele CAS si CASS in cazul in care au angajati pensionari? Exceptii de la OG 16/2022Ultimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Scutiri la impozitul pe venit in domenul IT. Vezi cele 7 conditii cumulative necesarePlafon TVA. Care sunt limitele in 2024 si obligatii la depasirea lorSchema speciala de TVA pentru firmele mici, anuntata de ANAF. Conditii de eligibilitatePrecizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalArticole similare
Completare situatii financiare anuale. Date informativeVeniturile din dividende obtinute de la o persoana juridica. Tratament fiscalCartea Verde a Contabilitatii- noutati esentiale pentru societati comercialeProcedura de distribuire dividende in cazul microintreprinderilorAsociat in doua microintreprinderi. Pot ramane ambele firme la plata impozitului micro?Ultimele articole
HG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Firme care NU mai sunt microintreprinderi in 2024. Cand pot reveni la acest regim fiscal?Situatii financiare. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiareDepunere raportari semestriale din anii precedenti. Exista exceptii in acest caz?Articole similare
Titlul II Capitolul INoutati Legislatie Fiscala 29 aprilie - 04 maiNoutati legislatie Fiscala 02-08 iunie 2008 - Monitorul OficialNoi reglementari privind platile prin intermediul cardurilor bancare. Care sunt noile obligatii de la 01 ianuarie 2017?Contribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieUltimele articole
Termene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Legea 128/2022: Utilitatile, taxele si impozitele vor putea fi platite cu cardul si ONLINE, nu doar in mod fizic, la casierieInstitutiile publice, ONG-urile si subunitatile depun situatiile financiare pe data de 4 mai anul acestaActele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 17 – 21 august 2020 (Informare ANAF)Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"