Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
CNIPMMR solicita reanalizarea din perspectiva IMM-urilor a prevederilor Codului fiscal privind procedura calcularii impozitului pe cladiri in functie de destinatie - rezidentiale, nerezidentiale sau mixte -, cu cote de impozit intre 0,08 % si 0,2% pentru cladirile rezidentiale, fata de cota din anul 2015 de 0,1 %, iar pentru cele nerezidentiale intre 0,2% si 1,3%, raportate la valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.
Noul sistem de impozitare a cladirilor are ca efect cresterea semnificativa a sarcinii fiscale a IMM-urilor reprezentand impozit pe cladirile unde isi desfasoara activitatea, precum si a cheltuielilor birocratice (valoarea onorariului pentru raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta, care trebuie depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta).
CNIPMMR solicita MODIFICAREA CODULUI FISCAL pentru exceptarea IMM-urilor sau cel putin a microintreprinderilor si intreprinderilor mici de la noul sistem de calcul al impozitului pe cladiri si de la reevaluarea cladirii de evaluatori autorizati, cu mentinerea pentru acestea a sistemului de impozitare din 2015, care stabilea cotele de impozit in functie de proprietar si raportarea la valoarea contabila, (avand in vedere ca marea majoritate a IMM-urilor isi au sediul la domiciliul intreprinzatorilor si ca noul sistem de impozitare genereaza o crestere semnificativa a sarcinii fiscal a IMM-urilor, la care se adauga costurile foarte mari pentru raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat).
Cresterea uriasa a impozitului pe constructii are efecte negative semnificative, costand in:
- diminuarea numarului de intreprinderi (cel putin 10% din IMM-uri urmand a de se desfiinta ca urmare a cresterii costurilor de functionare);
- reducerea activitatii IMM-urilor si decapitalizarea lor (~30% din IMM-uri urmand a-si diminua activitatea).
ceea ce va genera desfiintarea unui numar de ~100.000 de locuri de munca, cu diminuarea veniturilor bugetare aferente acestora rezultate din impozitele si contributiile de asigurari obligatorii aferente salariilor noilor angajati, din TVA, taxe si impozite.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Cartea verde a contabilitatii
Manual de politici contabile - Stick USB
CNIPMMR SOLICITA REVIZUIREA LEGISLATIEI ANEVAR
CNIPMMR solicita revizuirea Ordonantei Guvernului nr. 24/2011 privind unele masuri in domeniul evaluarii bunurilor, aprobata prin Legea nr. 99/2013, raportat la dispozitiile art. 40 alin. (1) din Constitutia Romaniei potrivit cu care "Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere" si la regulile concurentei libere, pentru asigurarea respectarii cerintelor Consiliul Concurentei, prezentate in "Raportul Piata Unica, Piata Nationala: politica de concurenta in sectoare cheie", realizat impreuna cu Societatea Academica Romana (SAR) in anul 2009.
"Profesiile liberale au evoluat ca sisteme inchise care conserva ample privilegii pentru membrii lor, astfel incat incercarile moderne de a creste competitia in aceste sectoare s-au lovit de o rezistenta serioasa. Studiile recente si practica altor state din Uniunea Europeana au aratat ca eliminarea treptata a restrictiilor de concurenta pe aceste piete a condus la o scadere a preturilor si nu a afectat in nici un fel calitatea serviciilor oferite catre consumator. Aceasta tendinta trebuie promovata si de Romania prin reducerea barierelor la intrarea pe piata si prin relaxarea regulilor privind exercitarea profesiei".
"Din punct de vedere concurential, urmatoarele aspecte reprezinta zone vulnerabile:
Bariere la intrarea pe piata:
Obligativitatea apartenentei la o asociatie profesionala;
Impunerea unor restrictii privind numarul de profesionisti in functie de criteriul geografic sau in functie de criteriul demografic, inclusiv prin limitarea numarului de stagiari;
Impunerea unor restrictii privind proprietatea.
Reguli privind desfasurarea activitatii pe piata:
Stabilirea de tarife (obligatorii sau recomandate; minime sau maxime) de catre organele profesionale cu atributii de reglementare;
Impunerea unor restrictii de publicitate;
Impunerea unor restrictii privind asocierea.
Conferirea unor drepturi de monopol privind desfasurarea unor activitati.
Restrictiile privind concurenta genereaza la randul lor preturi mai mari pentru consumatorul acestor servicii si inhiba dezvoltarea naturala a afacerilor in aceste domenii.
Restrictionarile enumerate se regasesc si in legislatia romaneasca".
"Consiliul Concurentei a avut o atitudine pro-activa incepand din 2000, implicandu-se intr-un proces de modificare a actelor normative care reglementeaza diferitele profesii liberale, argumentand constant si ferm pentru eliminarea prevederilor care ridicau probleme din punctul de vedere al concurentei, Autoritatea de concurenta din Romania s-a concentrat pe eliminarea acelor restrictionari considerate cele mai nocive si care afecteaza in mod evident si grav concurenta pe piata.
In cazul majoritatii profesiilor liberale, intrarea in profesie este posibila numai dupa obtinerea unei autorizari sau a altor forme de licentiere, care, de regula, se acorda numai daca sunt indeplinite anumite conditii (nivel al studiilor, experienta, promovarea unui examen etc.). (…) Este foarte important ca aceste conditii impuse noilor intrati in profesie sa nu fie excesive, indeplinirea lor sa fie evaluata cu impartialitate si in conditii de egalitate de sanse, iar cei nemultumiti sa poata contesta decizia respectiva".
Sursa: cnipmmr.ro
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Legea 187/2015 privind aprobarea OUG 6/2015 si MODIFICAREA CODULUI FISCALAnulare inregistrare in scopuri de TVA. Conditii de solicitare a scoaterii din evidentaDeducerea TVA in cadrul unui contract de leasing. VIDEOTitlul I Capitolul IIIndira Crasnea (CRP): Statul ne jumuleste zicandu-ne ca ne protejeazaUltimele articole
Modificari aduse Codului fiscal prin Legea 309 din 16 noiembrie 2022. Tabel comparativTOATE schimbarile fiscale aduse de OG 16/2022: impozite, calculare CAS si CASS, scutiri de venituri, TVA, accizeModificari aduse Codului Fiscal de OUG 130/2021 care intra in vigoare din 1 ianuarie 2022Impozitul pe profit INAINTE si DUPA modificarile aduse de OG 8/2021 Codului FiscalGuvernul a aprobat 6 prevederi noi in domeniul impozitelor si taxelor localeArticole similare
Inchiriere locuinta pentru punct de lucru societate. IMPOZIT PE CLADIRI. Modificari aduse prin O.G. nr. 16/2022Se aplica noul nivel pentru taxa pe stalp. Cum se calculeaza impozitul pe constructii speciale in 2015?Noul Cod fiscal modifica taxele si impozitele locale. Cu cat platim mai mult din 2016?Evaluare cladiri: Cand trebuie redepuse rapoartele de evaluare, la 3 sau la 5 ani?Cine si in ce conditii datoreaza impozitul pe cladiri?Ultimele articole
Cladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Este OFICIAL! Regulile privind calculul taxelor locale se amana pana pe 1 ianuarie 2026Examenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenDin 1 ianuarie 2023 se vor aplica noi cote privind impozitele pentru transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuiaModificare Cod fiscal - calcul IMPOZIT PE CLADIRI pentru persoane juridiceArticole similare
Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016Plata efectuata catre asociat. Ce aspecte contabile si fiscale sunt relevante?Vanzare cladire. FacturareArticole similare
Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016In ce conditii se va intocmi raportul de evaluare de catre proprietari?Operatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabileImpozitarea majorata a cladirilor isi arata primele efecte: 50.000 rapoarte de evaluare intocmite de la 1 ianuarieSNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Ultimele articole
Fondul comercial. Ce este, cum se recunoaste in contabilitate si exemplu practicContract de superficie. Cum se determina venitul si impozitul pentru persoana fizica?Obligatiile unei societati nou infiintate fata de ONPCSBOUG 138/2020. Noi modificari privind Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE si UTILAJE. Accesul la finantare va fi mai flexibilProgramul „IMM Leasing de echipamente si utilaje†a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"