Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CNIPMMR solicita reanalizarea din perspectiva IMM-urilor a prevederilor Codului fiscal privind procedura calcularii impozitului pe cladiri in functie de destinatie - rezidentiale, nerezidentiale sau mixte -, cu cote de impozit intre 0,08 % si 0,2% pentru cladirile rezidentiale, fata de cota din anul 2015 de 0,1 %, iar pentru cele nerezidentiale intre 0,2% si 1,3%, raportate la valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.
Noul sistem de impozitare a cladirilor are ca efect cresterea semnificativa a sarcinii fiscale a IMM-urilor reprezentand impozit pe cladirile unde isi desfasoara activitatea, precum si a cheltuielilor birocratice (valoarea onorariului pentru raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta, care trebuie depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta).
CNIPMMR solicita MODIFICAREA CODULUI FISCAL pentru exceptarea IMM-urilor sau cel putin a microintreprinderilor si intreprinderilor mici de la noul sistem de calcul al impozitului pe cladiri si de la reevaluarea cladirii de evaluatori autorizati, cu mentinerea pentru acestea a sistemului de impozitare din 2015, care stabilea cotele de impozit in functie de proprietar si raportarea la valoarea contabila, (avand in vedere ca marea majoritate a IMM-urilor isi au sediul la domiciliul intreprinzatorilor si ca noul sistem de impozitare genereaza o crestere semnificativa a sarcinii fiscal a IMM-urilor, la care se adauga costurile foarte mari pentru raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat).
Cresterea uriasa a impozitului pe constructii are efecte negative semnificative, costand in:
- diminuarea numarului de intreprinderi (cel putin 10% din IMM-uri urmand a de se desfiinta ca urmare a cresterii costurilor de functionare);
- reducerea activitatii IMM-urilor si decapitalizarea lor (~30% din IMM-uri urmand a-si diminua activitatea).
ceea ce va genera desfiintarea unui numar de ~100.000 de locuri de munca, cu diminuarea veniturilor bugetare aferente acestora rezultate din impozitele si contributiile de asigurari obligatorii aferente salariilor noilor angajati, din TVA, taxe si impozite.
CNIPMMR SOLICITA REVIZUIREA LEGISLATIEI ANEVAR
CNIPMMR solicita revizuirea Ordonantei Guvernului nr. 24/2011 privind unele masuri in domeniul evaluarii bunurilor, aprobata prin Legea nr. 99/2013, raportat la dispozitiile art. 40 alin. (1) din Constitutia Romaniei potrivit cu care "Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere" si la regulile concurentei libere, pentru asigurarea respectarii cerintelor Consiliul Concurentei, prezentate in "Raportul Piata Unica, Piata Nationala: politica de concurenta in sectoare cheie", realizat impreuna cu Societatea Academica Romana (SAR) in anul 2009.
"Profesiile liberale au evoluat ca sisteme inchise care conserva ample privilegii pentru membrii lor, astfel incat incercarile moderne de a creste competitia in aceste sectoare s-au lovit de o rezistenta serioasa. Studiile recente si practica altor state din Uniunea Europeana au aratat ca eliminarea treptata a restrictiilor de concurenta pe aceste piete a condus la o scadere a preturilor si nu a afectat in nici un fel calitatea serviciilor oferite catre consumator. Aceasta tendinta trebuie promovata si de Romania prin reducerea barierelor la intrarea pe piata si prin relaxarea regulilor privind exercitarea profesiei".
"Din punct de vedere concurential, urmatoarele aspecte reprezinta zone vulnerabile:
Bariere la intrarea pe piata:
Obligativitatea apartenentei la o asociatie profesionala;
Impunerea unor restrictii privind numarul de profesionisti in functie de criteriul geografic sau in functie de criteriul demografic, inclusiv prin limitarea numarului de stagiari;
Impunerea unor restrictii privind proprietatea.
Reguli privind desfasurarea activitatii pe piata:
Stabilirea de tarife (obligatorii sau recomandate; minime sau maxime) de catre organele profesionale cu atributii de reglementare;
Impunerea unor restrictii de publicitate;
Impunerea unor restrictii privind asocierea.
Conferirea unor drepturi de monopol privind desfasurarea unor activitati.
Restrictiile privind concurenta genereaza la randul lor preturi mai mari pentru consumatorul acestor servicii si inhiba dezvoltarea naturala a afacerilor in aceste domenii.
Restrictionarile enumerate se regasesc si in legislatia romaneasca".
"Consiliul Concurentei a avut o atitudine pro-activa incepand din 2000, implicandu-se intr-un proces de modificare a actelor normative care reglementeaza diferitele profesii liberale, argumentand constant si ferm pentru eliminarea prevederilor care ridicau probleme din punctul de vedere al concurentei, Autoritatea de concurenta din Romania s-a concentrat pe eliminarea acelor restrictionari considerate cele mai nocive si care afecteaza in mod evident si grav concurenta pe piata.
In cazul majoritatii profesiilor liberale, intrarea in profesie este posibila numai dupa obtinerea unei autorizari sau a altor forme de licentiere, care, de regula, se acorda numai daca sunt indeplinite anumite conditii (nivel al studiilor, experienta, promovarea unui examen etc.). (…) Este foarte important ca aceste conditii impuse noilor intrati in profesie sa nu fie excesive, indeplinirea lor sa fie evaluata cu impartialitate si in conditii de egalitate de sanse, iar cei nemultumiti sa poata contesta decizia respectiva".
Sursa: cnipmmr.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "CNIPMMR solicita modificarea Codului fiscal":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Modificarile Codului Fiscal, venite din partea mediului de afaceri, vor fi afisate pe site-ul MFP in luna septembrieSinteza: Noutati din domeniul TVA: plata defalcata, intrebari si raspunsuriJianu, despre trecerea contributiilor la angajat: Nu stiu daca cineva din mediul de afaceri a cerut-oMODIFICAREA CODULUI FISCAL: Transpunerea Directivelor europene in legislatia noastraPNL si PSD vor vota impotriva OUG privind majorarea TVA si finantele localeUltimele articole
Monografie contabila pentru suma de 400 lei acordata salariatilor aflati in telemunca. Cum se recupereaza acesti bani?Angajati aflati in telemunca. Se poate acorda salariatilor suma de 400 de lei pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile sau cu achizitia de mobilier?Modificari, completari si abrogari ale legislatiei fiscale privind TVA, valabile din 2020S-a votat: TVA 9% pentru serviciile de alimentare cu apa si de canalizareSesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente
Mai multe articole despre modificarea codului fiscal
Articole similare
Achizitie apartament. Cum procedam privind impozitul pe cladiri?Zoom fiscal: Impozitul pe constructii in noul Cod fiscal din 2016IMPOZIT PE CLADIRI si noua declaratie obligatorie pentru proprietari in 2016Impozitul pe constructii in 2014. Care sunt reglementarile in vigoare?PFA cu sediul profesional la adresa locuintei. Cum aplicam impozitul pe cladiri?Ultimele articole
Modificare Cod fiscal - calcul IMPOZIT PE CLADIRI pentru persoane juridiceOUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneNoi scutiri la plata impozitului pe cladiri, teren si bunuri aflate in proprietateImpozitul pe constructii se declara pana la 25 mai 2016Revista Europe Finance: Finantarea IMM-urilor este \"prabusita\"
Mai multe articole despre impozit pe cladiri
Articole similare
Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016Vanzare cladire. FacturarePlata efectuata catre asociat. Ce aspecte contabile si fiscale sunt relevante?
Mai multe articole despre reevaluarea cladirii
Articole similare
OUG 138/2020. Noi modificari privind Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE si UTILAJE. Accesul la finantare va fi mai flexibilPrioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016Impozitarea majorata a cladirilor isi arata primele efecte: 50.000 rapoarte de evaluare intocmite de la 1 ianuarieLegea contabilitatiiSocietate in faliment: inregistrarea evaluarii activelor si scutirea/ajustarea TVAUltimele articole
Programul „IMM Leasing de echipamente si utilaje” a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)In ce conditii se va intocmi raportul de evaluare de catre proprietari?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Proiect ASF: Un grup consultativ in domeniul protectiei consumatorilor de servicii financiareBugetul alocat de MECMA proiectelor de investitii, depasit de numarul de cereri
Mai multe articole despre evaluatori

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
user 2016-02-18 15:35:00
Cereti,pe linga aceste lucrurib si abrogarea prevederilor aberante din noua declarative 394,care va duce la blocarea contabilitatii firmelor ,in special a celor mari,dar si a ANAF-ului.Mai vorbim in luna mai despre acest lucru,atunci cind vor intervene blocajele.