Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
CNIPMMR solicita reanalizarea din perspectiva IMM-urilor a prevederilor Codului fiscal privind procedura calcularii impozitului pe cladiri in functie de destinatie - rezidentiale, nerezidentiale sau mixte -, cu cote de impozit intre 0,08 % si 0,2% pentru cladirile rezidentiale, fata de cota din anul 2015 de 0,1 %, iar pentru cele nerezidentiale intre 0,2% si 1,3%, raportate la valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat.
Noul sistem de impozitare a cladirilor are ca efect cresterea semnificativa a sarcinii fiscale a IMM-urilor reprezentand impozit pe cladirile unde isi desfasoara activitatea, precum si a cheltuielilor birocratice (valoarea onorariului pentru raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta, care trebuie depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta).
CNIPMMR solicita MODIFICAREA CODULUI FISCAL pentru exceptarea IMM-urilor sau cel putin a microintreprinderilor si intreprinderilor mici de la noul sistem de calcul al impozitului pe cladiri si de la reevaluarea cladirii de evaluatori autorizati, cu mentinerea pentru acestea a sistemului de impozitare din 2015, care stabilea cotele de impozit in functie de proprietar si raportarea la valoarea contabila, (avand in vedere ca marea majoritate a IMM-urilor isi au sediul la domiciliul intreprinzatorilor si ca noul sistem de impozitare genereaza o crestere semnificativa a sarcinii fiscal a IMM-urilor, la care se adauga costurile foarte mari pentru raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat).
Cresterea uriasa a impozitului pe constructii are efecte negative semnificative, costand in:
- diminuarea numarului de intreprinderi (cel putin 10% din IMM-uri urmand a de se desfiinta ca urmare a cresterii costurilor de functionare);
- reducerea activitatii IMM-urilor si decapitalizarea lor (~30% din IMM-uri urmand a-si diminua activitatea).
ceea ce va genera desfiintarea unui numar de ~100.000 de locuri de munca, cu diminuarea veniturilor bugetare aferente acestora rezultate din impozitele si contributiile de asigurari obligatorii aferente salariilor noilor angajati, din TVA, taxe si impozite.
![Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3020-examenul-de-acc.jpg)
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
![Impozitarea veniturilor din chirii 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3152-impozitarea-ven.jpg)
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
![Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/3096-ghidul-practic-.png)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
CNIPMMR SOLICITA REVIZUIREA LEGISLATIEI ANEVAR
CNIPMMR solicita revizuirea Ordonantei Guvernului nr. 24/2011 privind unele masuri in domeniul evaluarii bunurilor, aprobata prin Legea nr. 99/2013, raportat la dispozitiile art. 40 alin. (1) din Constitutia Romaniei potrivit cu care "Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere" si la regulile concurentei libere, pentru asigurarea respectarii cerintelor Consiliul Concurentei, prezentate in "Raportul Piata Unica, Piata Nationala: politica de concurenta in sectoare cheie", realizat impreuna cu Societatea Academica Romana (SAR) in anul 2009.
"Profesiile liberale au evoluat ca sisteme inchise care conserva ample privilegii pentru membrii lor, astfel incat incercarile moderne de a creste competitia in aceste sectoare s-au lovit de o rezistenta serioasa. Studiile recente si practica altor state din Uniunea Europeana au aratat ca eliminarea treptata a restrictiilor de concurenta pe aceste piete a condus la o scadere a preturilor si nu a afectat in nici un fel calitatea serviciilor oferite catre consumator. Aceasta tendinta trebuie promovata si de Romania prin reducerea barierelor la intrarea pe piata si prin relaxarea regulilor privind exercitarea profesiei".
"Din punct de vedere concurential, urmatoarele aspecte reprezinta zone vulnerabile:
Bariere la intrarea pe piata:
Obligativitatea apartenentei la o asociatie profesionala;
Impunerea unor restrictii privind numarul de profesionisti in functie de criteriul geografic sau in functie de criteriul demografic, inclusiv prin limitarea numarului de stagiari;
Impunerea unor restrictii privind proprietatea.
Reguli privind desfasurarea activitatii pe piata:
Stabilirea de tarife (obligatorii sau recomandate; minime sau maxime) de catre organele profesionale cu atributii de reglementare;
Impunerea unor restrictii de publicitate;
Impunerea unor restrictii privind asocierea.
Conferirea unor drepturi de monopol privind desfasurarea unor activitati.
Restrictiile privind concurenta genereaza la randul lor preturi mai mari pentru consumatorul acestor servicii si inhiba dezvoltarea naturala a afacerilor in aceste domenii.
Restrictionarile enumerate se regasesc si in legislatia romaneasca".
"Consiliul Concurentei a avut o atitudine pro-activa incepand din 2000, implicandu-se intr-un proces de modificare a actelor normative care reglementeaza diferitele profesii liberale, argumentand constant si ferm pentru eliminarea prevederilor care ridicau probleme din punctul de vedere al concurentei, Autoritatea de concurenta din Romania s-a concentrat pe eliminarea acelor restrictionari considerate cele mai nocive si care afecteaza in mod evident si grav concurenta pe piata.
In cazul majoritatii profesiilor liberale, intrarea in profesie este posibila numai dupa obtinerea unei autorizari sau a altor forme de licentiere, care, de regula, se acorda numai daca sunt indeplinite anumite conditii (nivel al studiilor, experienta, promovarea unui examen etc.). (…) Este foarte important ca aceste conditii impuse noilor intrati in profesie sa nu fie excesive, indeplinirea lor sa fie evaluata cu impartialitate si in conditii de egalitate de sanse, iar cei nemultumiti sa poata contesta decizia respectiva".
Sursa: cnipmmr.ro
![Ionut Udriste](https://infotva.manager.ro/images/autori//ionut-udristeautor_avatar.jpg)
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Concluzii dupa reuniunea Consiliului National Tripartit privind transferul contributiilorPNL si PSD vor vota impotriva OUG privind majorarea TVA si finantele localeModificarile Codului Fiscal, venite din partea mediului de afaceri, vor fi afisate pe site-ul MFP in luna septembrieNoi modificari la Codul Fiscal: majorare prag TVA, deduceri noi, pacura colorataModificari aduse Codului Fiscal de OUG 130/2021 care intra in vigoare din 1 ianuarie 2022Ultimele articole
Modificari aduse Codului fiscal prin Legea 309 din 16 noiembrie 2022. Tabel comparativTOATE schimbarile fiscale aduse de OG 16/2022: impozite, calculare CAS si CASS, scutiri de venituri, TVA, accizeImpozitul pe profit INAINTE si DUPA modificarile aduse de OG 8/2021 Codului FiscalGuvernul a aprobat 6 prevederi noi in domeniul impozitelor si taxelor localeFinantele modifica Legea 227/2015. Noi dispozitii referitoare la deplasarea si impozitarea produselor accizabileArticole similare
Impozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?In ce situatii se datoreaza impozitul pe constructii?Impozit pe cladire detinuta de o societate comerciala. Cum se stabilesc obligatiile de plata?Impozitul pe constructii. Se va plati din 2014 si pentru amenajari la sediul firmei?Cum trebuie sa abordati schimbul de bunuri din punctul de vedere al TVA?Ultimele articole
Examenul CECCAR 2024. Teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examenEvaluare cladiri: Cand trebuie redepuse rapoartele de evaluare, la 3 sau la 5 ani?Din 1 ianuarie 2023 se vor aplica noi cote privind impozitele pentru transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuiaInchiriere locuinta pentru punct de lucru societate. IMPOZIT PE CLADIRI. Modificari aduse prin O.G. nr. 16/2022Modificare Cod fiscal - calcul IMPOZIT PE CLADIRI pentru persoane juridiceArticole similare
Vanzare cladire. FacturarePlata efectuata catre asociat. Ce aspecte contabile si fiscale sunt relevante?Prioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016Articole similare
Fondul comercial. Ce este, cum se recunoaste in contabilitate si exemplu practicNoutati legislatie Fiscala 15-19 decembrie 2008 - Monitorul OficialOperatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabileImpozitarea majorata a cladirilor isi arata primele efecte: 50.000 rapoarte de evaluare intocmite de la 1 ianuarieAprobarea Tabloului Corpului Expertilor Contabili si Contabililor AutorizatiUltimele articole
Contract de superficie. Cum se determina venitul si impozitul pentru persoana fizica?Obligatiile unei societati nou infiintate fata de ONPCSBOUG 138/2020. Noi modificari privind Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE si UTILAJE. Accesul la finantare va fi mai flexibilProgramul „IMM Leasing de echipamente si utilaje†a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)Societate in faliment: inregistrarea evaluarii activelor si scutirea/ajustarea TVA![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"