Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, in cadrul unui control fiscal ulterior privind rambursare TVA, s-a verificat perioda 01.05.2014-30.09.2014 si s-a desfasurat in perioda 08.12.2014-05.01.2015.
In data de 07.01.2015, s-au primit raportul de inspectie fiscal si decizia de impunere - prin care s-a retinut ca din total suma X solicitata la rambursare s-a respins partial suma Y.
Vom vedea care este tratamentul contabil al sumei respinse la rambursare, precum si care vor fi exercitiul financiar in care se inregistreaza rezultatele controlului si decontul de TVA in care se opereaza rezultatele acestuia.
Avand in vedere ca aveti cunostinta inainte de data bilantului, diferentele de TVA, penalitati si majorari de intarziere constate de catre organele fiscale, in urma controlului fiscal, aferente anului 2014, se vor inregistra in exercitiul financiar 2014, prin urmatoarea formula contabila :
6581 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" = %
4481 Alte datorii fata de bugetul statului - majorari si penalizari
4423 TVA de plata
Se depun declaratii rectificative in timpul unui control fiscal, numai daca sunt impuse prin emiterea unei Dispozitii de masuri de catre organele de control.
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Potrivit art. 5 din OPANAF 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele inscrise in declaratii nu cuprind diferentele de impozite, taxe sau contributii stabilite prin deciziile emise de organul fiscal ca urmare a actiunilor de inspectie fiscala.
Diferentele suplimentare de plata stabilite ca urmare a efectuarii unei inspectii fiscale, inscrise in decizia de impunere ca act administrativ fiscal reprezinta cheltuieli nedeductibile la determinarea profitului impozabil, Acelasi regim fiscal il au si accesoriile aferente diferentelor de plata.
Asadar, nu aveti obligatia depunerii declaratiilor rectificative pentru pentru evidentierea sumelor privind TVA prin decontul de TVA (300), daca nu a fost emisa o decizie in acest sens, de catre organul fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVADecontul precompletat e-TVA va fi MODIFICAT. Bolos anunta o perioada tranzitorieDIFERENTE TVA la furnizori in functie de curs. Ce implicatii exista asupra DNOR cu control ulterior?Articole similare
Anularea creantelor prin OUG 107/2024. Facilitatile fiscale se acorda in anumite conditiiSunteti pregatit pentru un control? Ce trebuie sa stiti despre autorizatiile de functionareDepasire plafon TVA stabilit de control. Ar putea fi PFA-ul obligat la plata TVA retroactiv?Cum sa monitorizati activitatea fiscala in Romania. Sisteme pe care le puteti utilizaCompletarea D406 in mod gresit atrage sanctiuni de pana la 1.500 lei pentru contribuabili. Cazuri pentru care NU se aplica amendaUltimele articole
Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreCheltuieli cu autoturismele: cand este posibila deducerea integrala a TVA-ului dintr-o factura de reparatii auto?Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrateTVA-ul iti poate distruge afacerea. Iata cum te aperi legal de inspectorii fiscaliArticole similare
Alerta fiscalitate 25-29 august 2008Marfuri lipsa pe timpul transportului. Cum gestionam TVA-ul?Taxa de timbru verde. Pentru ce categorii de produse se aplica si studii de caz practiceInregistrare cheltuieli intretinere auto pentru asociatul firmei. Cum facem inregistrarile?Impozitul pe profit. Exemplu corect de calculUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorProiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareFirme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Repartizare dividende interimare pentru trim. II 2021. Cand se depun situatiile financiareTratament contabil privind anularea obligatiilor fiscale accesorii. Analiza cu Ionut JingaArticole similare
Radiere societate. Ce impozite se achita la bugetul de stat?Cum pot persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA sa solicite rambursarea soldului sumei negative?Calendar Fiscal ANAF: Reminder – 25 martie este data la care trebuie sa depuneti mai multe declaratii fiscale!Proiect Hotarare pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin HG 1/2016Declaratia Unica se depune pana pe data de 25 mai 2021. Modificarile fata de vechiul formularUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Cele 62 de modificari noi in Codul fiscal 2016Recuperare TVA platita la bugetul de statCe declaratii se depun de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA?Servicii intermediere financiara. Ce tratament fiscal si ce regim TVA se aplica?Cod TVA anulat si restituri de sume platite in plus. Tratament fiscalUltimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de DEDUCERE a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiDEDUCEREa TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



