Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Redam mai jos Ordinul Nr. 112 din 16 ianuarie 2015 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare fiscale utilizate de unele persoane impozabile in domeniul taxei pe valoarea adaugata.
Avand in vedere dispozitiile art. 50 si 52 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, al art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
ART. 1
Se aproba modelul si continutul formularului (098) "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal", prevazut in anexa nr. 1.
ART. 2
Instructiunile de completare a formularului mentionat la art. 1 sunt prevazute in anexa nr. 2.
ART. 3
Se aproba modelul si continutul formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA", prevazut in anexa nr. 3.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
ART. 4
Formularul mentionat la art. 1 se depune, insotit de formularul mentionat la art. 3, la organele fiscale competente de catre societatile care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal. Formularele mentionate la art. 1 si 3 se depun in aceeasi zi cu depunerea la oficiul registrului comertului a cererii de inmatriculare in registrul comertului.
ART. 5
Formularul mentionat la art. 3 se completeaza si se depune de catre societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (1) lit. b) si c) sau alin. (9^1) din Codul fiscal, odata cu declaratia de mentiuni (formular 010) sau odata cu "Cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (formular 099)", dupa caz.
ART. 6
(1) Formularul mentionat la art. 3 se completeaza si se depune de catre persoanele impozabile, societati, infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care sunt inregistrate in scopuri de TVA potrivit dispozitiilor art. 153 din Codul fiscal, la solicitarea organelor fiscale competente, formulata in temeiul prevederilor art. 52 din Codul de procedura fiscala, in situatii cum ar fi:
a) schimbarea sediului social;
b) schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor.
(2) Identificarea persoanelor impozabile, societati comerciale carora urmeaza a li se solicita completarea si depunerea formularului mentionat la art. 3, se face lunar, de catre organul fiscal competent, pe baza informatiilor furnizate de catre Oficiul National al Registrului Comertului, in baza protocolului de colaborare.
(3) Persoanele impozabile, societati comerciale infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrate in scopuri de TVA, la care organele fiscale constata modificari ale datelor primite potrivit alin. (2) fata de datele existente in evidentele fiscale cu privire la sediul social si/sau la administratori si/sau asociati, se notifica in vederea completarii si depunerii formularului mentionat la art. 3.
ART. 7
Persoanele impozabile, societati comerciale infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care solicita inregistrarea in scopuri de TVA si care nu depun formularul mentionat la art. 3, in conditiile prevazute la art. 4 sau art. 5, dupa caz, se notifica in vederea completarii si depunerii acestui formular.
ART. 8
Formularele mentionate la art. 1 si 3 se completeaza cu ajutorul programului informatic de asistenta pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si care poate fi descarcat de pe pagina de internet www.anaf.ro
ART. 9
in sensul prezentului ordin, prin organ fiscal competent se intelege, dupa caz:
a) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului - pentru solicitarea inregistrarii, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal;
b) organul fiscal in a carui evidenta este inregistrata persoana impozabila ca platitor de impozite si taxe - in cazul celorlalte persoane impozabile.
ART. 10
(1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la Codul de procedura fiscala reprezinta trimiteri la Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Referirile la Legea nr. 31/1990 din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la Lege a societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
ART. 11
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 12
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se aplica incepand cu data de 1 februarie 2015.
ART. 13
Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili si Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Gelu-Stefan Diaconu
Bucuresti, 16 ianuarie 2015.
Nr. 112
Click aici pentru Ordinul complet in format pdf!
Sursa: CECCAR.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Conditii in care contravaloarea bunurilor nu se mai include in venitul brutIn ce mod efectuam deducerea TVA in cazul stocului de marfa nevandabilaNoutati legislatie Fiscala 02-06 martie 2009 - Monitorul OficialProcedura privind organizarea Registrului achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%, incepand cu 1 ianuarie 2023 (Proiect)Criterii de risc pentru acordarea codului de TVA – proiect de modificare a normelor Codului FiscalUltimele articole
Energie electrica. Ce cota de TVA se aplica in cazul refacturariiPanourile fotovoltaice. Ce cota TVA se aplica la instalarea lor in 2025Firme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroControale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectDepasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVAArticole similare
Este OFICIAL! A fost modificata procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante (Ordinul 2998/2020)Modificari FORMULARE privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliareRetragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Care sunt implicatiile fiscale?Ce retinem in 2014 privind Declaratiile informative 392A, 392B si 393?Sistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?Ultimele articole
Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la impozit pe profit si TVA lunarAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024D101 si D101 grup fiscal. FORMULAREle au fost modificate prin Ordinul 206/2025ONG in 2025. Ce declaratii trebuie sa depuna un ONG catre autoritatiArticole similare
Stornare servicii facturare in aprilie 2007. Cota de TVAOUG 138/2020. Noi modificari privind Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE si UTILAJE. Accesul la finantare va fi mai flexibilNou: ANAF propune adaptarea formularelor in domeniul colectarii creantelor fiscaleCartea verde - Colectarea impozitelor si taxelor locale in institutiile publiceDeterminarea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor si termenul limita de plata in 2022Ultimele articole
De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorD101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitArticole similare
MFP a publicat proiectul CARTA drepturilor si obligatiilor persoanei fizice supuse verificarii fiscaleANAF publica lista datornicilor la stat. Noile plafoane care va trimit direct pe listaSAF-T in 2023. Firmele care au ramas si in acest an CONTRIBUABILI mijlocii pot beneficia de perioada de gratie?OMFP nr. 1059 din 2010 - inregistrarea fiscalaFormularul 100 in 2022. Cum au fost modificate instructiunile de completare prin Ordinul 237/2022Ultimele articole
e-Factura. Anumiti CONTRIBUABILI NU vor aplica sistemul pana pe 1 iunie 2026, conform OUG 52/2025Bon fiscal: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitie-TVA. Raspunsul la Notificare NU mai e obligatoriu pana la final de 2025Prevederile privind Notificarea de conformare RO e-TVA, SUSPENDATE pana la 31 decembrie 2025Majorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru CONTRIBUABILIArticole similare
Codul fiscal de la 1 ianuarie 2015. Ce modificari sunt incluse prin OUG 80/2014OpANAF 112/2015 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare fiscaleInregistrare in scopuri de TVA si depasire plafon de 220.000 lei. Noile reguli valabile in 2015OPANAF 19/2015 pentru completarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVADocumentar fiscal: Modificarile aduse prin OG nr. 4/2015 Titlului III Impozit pe venit din Codul fiscalUltimele articole
Inregistrarea in scopuri de TVA intarziata. Cum se poate rezolva situatia?Inregistrarea in scopuri de TVA intarziat. Cum procedam?Cifra de afaceri TVA pentru o societate nou infiintata. Cum procedam?Explicatii consultant: Scutirea pentru impozitul pe veniturile obtinute de persoanele cu handicap grav sau accentuatAnaliza consultant. Formularul 311 a fost modificat de ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"