Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul selectat pentru analiza, o societate infiintata in iunie 2014 a inregistrat la 31.12.2014 o cifra de afaceri de 192.000 lei. Avand in vedere ca a functionat numai 6 luni se reconsidera citra de afaceri pe 12 luni si trebuia sa se inregistreze in scop de TVA?
In cazul unei societati infiintate in cursul anului 2015 nu se recalculeaza plafonul de scutire de 220.000 lei in functie de numarul de luni de activitate ramase de la data infiintarii pana la sfarsitul anului, anul infiintarii fiind tratat drept an intreg. In acest context, am in vedere prevederile prevederile art. 152, alin. (5) prin care se reglementeaza in mod expres faptul ca "(5) Pentru persoana impozabila nou-infiintata care incepe o activitate economica in decursul unui an calendaristic, plafonul de scutire este plafonul prevazut la alin. (1)".
Alin. (1) al art. 152 se refera strict la cifra de afaceri anuala de 65.000 euro "(1) Persoana impozabila stabilita in Romania conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), a carei cifra de afaceri anuala, declarata sau realizata, este inferioara plafonului de 65.000 euro, al carui echivalent in lei ...." , fara a impune recalcularea in functie de numarul de luni de functionare in cadrul anului calendaristic in care persoana impozabila s-a infiintat.
Cifra de afaceri s-a recalculat in functie de numarul de luni de functionare in anul infiintarii pana la intrarea in vigoare a prevederilor O.U.G. nr. 24 din 6 iunie 2012
pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Anterior acestei modificari a Codului fiscal, prin alin. (5) al art. 152 recalcularea plafonului de scutire s-a reglementat dupa cum urmeaza "Pentru persoana impozabila nou-infiintata care incepe o activitate economica in decursul unui an calendaristic, plafonul de scutire prevazut la alin. (1) se determina proportional cu perioada ramasa de la infiintare si pana la sfarsitul anului, fractiunea de luna considerandu-se o luna calendaristica intreaga".
De asemenea, prin (4) al art. 152 se reglementeaza faptul ca " O persoana impozabila nou-infiintata poate beneficia de aplicarea regimului special de scutire, daca la momentul inceperii activitatii economice declara o cifra de afaceri anuala estimata, conform alin. (2), sub plafonul de scutire si nu opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxare, conform alin. (3)".
In concluzie, societatea infiintata in iunie 2014 nu trebuia sa se inregistreze in scopuri de TVA in cursul anului 2014 dupa depasirea cifrei de afaceri de 128.333 lei determinata prin recalculare, dupa cum urmeaza:
220.000 lei : 12 luni x 7 luni = 18.333,33 lei x 7 luni = 128.333 lei
Astfel, societatea nu era obligata sa se inregistreze dupa depasirea unei cifre de afaceri de 192.000 lei la 31.12.2014 pana pe data de 10 ianuarie 2015 astfel incat sa devina platitoare de TVA in regim normal incepand cu 1 februarie 2015.
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Examen Consultant Fiscal 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Societatea ar fi fost obligata sa se inregistreze pana pe 10 ianuarie 2015 numai daca, la 31.12.2014 ar fi atins sau ar fi depasit plafonul de 220.000 lei, chiar daca s-a infiintat in luna iunie 2014.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras, consultant fiscal
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Persoana fizica cu venituri din activitati diverse. Cum procedam la calculul plafonului de scutire?Iesirea din sistemul TVA la incasare. Cand devine exigibil TVA-ul aferent facturilor neincasate?Intrarea in sistemul de TVA la incasarePersoanele care NU se inregistreaza in scopuri de TVA risca amenzi de pana la 1.000 leiCum va arata noul impozit forfetar care va fi instituit de la 1 ianuarie 2011Ultimele articole
Vanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaCalculul plafonului de scutire TVA: ce venituri intra in CIFRA DE AFACERI de referinta? Intrebari frecvente si studii de cazAchizitie produse din non-UE si revanzare in UE: obligatii privind TVA-ulArticole similare
Cum pot primi IMM-urile pana la 200.000 euroMarfuri expirate. Ce tratament fiscal aplicam?Norme 2013: Totul despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleAchizitii servicii de intermediere. Taxarea inversa lucreaza in beneficiul firmei noastreMii de comercianti stradali, controlatii de ANSVSAUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Neplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiJocurile de noroc - modul de completare a decontului de TVA - formular 300Ce declaratii depune o SOCIETATE NOU INFIINTATA? | Regim TVAObligatiile unei societati privind prevenirea si combaterea spalarii banilorSOCIETATE NOU INFIINTATA. Erori la depunerea D700 pentru trecerea de la micro la profitArticole similare
Obligatii declarative si de plata cu termen luna octombrie 2015Implicatii anulare cod valid de TVA. Ce risca societatea?Infiintare SRL. Implicatii TVA si achizitii intracomunitareDeclaratia 096Infografic Evolutia TVA 2010 - 2014Ultimele articole
Vinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Plafon TVA de 395.000 lei depasit in 2025. De cand devin PFA-urile platitoare de TVAGhid ANAF 2025: TOT ce trebuie sa fie firmele despre PLAFONUL DE SCUTIRE TVA, modificat prin OG 22/2025Articole similare
Firme care vor sa iasa din sistemul TVA. Pana cand poate fi depusa D700Decontul de TVADeclaratia 112. Care sunt principalele modificari?Formularul 089 - Cine are obligatia depunerii?Ce declaratii depunem la Fisc pana la 31 ianuarie 2014?Ultimele articole
Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabilie-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-Factura
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



