Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Radierea inregistrarii fiscale reprezinta activitatea de retragere a codului de identificare fiscala si a certificatului de inregistrare fiscala. La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere:
Formular 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere;
Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
Formular 040 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru institutii publice.
Si in cazul sediilor secundare, la inchiderea acestora se depun declaratii de radiere:
Formular 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare;
Formular 061 - Declaratie privind sediile secundare.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Nedepunerea de catre contribuabil/platitor la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari si cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru celelalte persoane juridice si pentru persoane fizice.
Declaratia de radiere se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal.
Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia.
Radierea inregistrarii fiscale se poate efectua si din oficiu, de catre organul fiscal, ori de cate ori acesta constata indeplinirea conditiilor de radiere a inregistrarii si nu s-a depus declaratie de radiere.
Radierea inregistrarii fiscale se efectueaza din oficiu, de catre organul fiscal central, in cazul decesului persoanei fizice sau, dupa caz, incetarii existentei persoanei juridice potrivit legii.
Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Daca pentru plata obligatiilor fiscale datorate de debitori, persoane juridice, radiati din registrele in care au fost inregistrati, nu s-a atras raspunderea altor persoane, potrivit legii, dupa radiere obligatiile fiscale se anuleaza.
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
- Radierea inregistrarii fiscale
- Inregistrarea fiscala
- Codul de identificare fiscala
- Declaratia de radiere
Articole similare
Vineri, 6 octombrie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei privind schimbarea perioadei fiscaleCalendar ANAF: Marti, 7 noiembrie 2023, termenul pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleLuni, 11 septembrie 2023, termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVACalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta la 20 septembrie 2024Zoom fiscal: Veniturile din profesii liberale din RomaniaUltimele articole
Vineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteProiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importantePana pe 11 noiembrie 2024 trebuie sa depuneti formularele de inregistrare /anulare a inregistrarii in scopuri de TVASistemul TVA la incasare. Ce beneficii ofera aplicarea sistemuluiArticole similare
In iunie vor fi lansate trei programe de sprijin financiar pentru IMM-uri: Start-up Nation, Microindustrializare si Comert si ServiciiLista seminariilor web pentru luna iulie, publicata pe portalul ANAFTABEL COMPARATIV privind Modificarile aduse Codului de Procedura Fiscala, prin Legea 30/2019Noul Cod de Procedura Fiscala - o lucrare indispensabila specialistilorZoom fiscal: Veniturile din profesii liberale din RomaniaUltimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareA fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024Este OBLIGATORIU ca veniturile din meditatii sa fie declarate in D212Punct de lucru cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteANAF a publicat Ghidul asociatiilor, fundatiilor si federatiilor, persoane juridice de drept privat fara scop patrimonialArticole similare
TVA dedusa pentru bunuri aport in natura la capitalul social. Ce tratament fiscal se aplica?Procedura pentru amnistia fiscala a fost publicata. Prevederile OMFP 3831/2015Intocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruAnularea inregistrarii TVA, obligatia ajustarii sumei de TVA si reinregistrarea. Cum vom proceda?Elementele obligatorii ale facturii in 2022Ultimele articole
Facturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalProcedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Procedura privind organizarea si inscrierea in cadrul Registrului RO e-Factura executari siliteCum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariArticole similare
Formularul 010 trebuie depus de firme la ANAF ori de cate ori se modifica datele declarate anteriorObligatii declarative la incetarea activitatiiProcedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Impozit pe veniturile microintreprinderilor in anul 2018Formularul 700, utilizat de toti contribuabilii pentru declararea online a mentiunilor privind vectorul fiscalUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativReminder ANAF! 10 martie - termenul limita pentru depunerea mai multor Declaratii fiscaleZoom fiscal: Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Obligatii declarativeAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"