Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Radierea inregistrarii fiscale reprezinta activitatea de retragere a codului de identificare fiscala si a certificatului de inregistrare fiscala. La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere:
Formular 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere;
Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
Formular 040 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru institutii publice.
Si in cazul sediilor secundare, la inchiderea acestora se depun declaratii de radiere:
Formular 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare;
Formular 061 - Declaratie privind sediile secundare.

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Nedepunerea de catre contribuabil/platitor la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari si cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru celelalte persoane juridice si pentru persoane fizice.
Declaratia de radiere se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal.
Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia.
Radierea inregistrarii fiscale se poate efectua si din oficiu, de catre organul fiscal, ori de cate ori acesta constata indeplinirea conditiilor de radiere a inregistrarii si nu s-a depus declaratie de radiere.
Radierea inregistrarii fiscale se efectueaza din oficiu, de catre organul fiscal central, in cazul decesului persoanei fizice sau, dupa caz, incetarii existentei persoanei juridice potrivit legii.
Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Daca pentru plata obligatiilor fiscale datorate de debitori, persoane juridice, radiati din registrele in care au fost inregistrati, nu s-a atras raspunderea altor persoane, potrivit legii, dupa radiere obligatiile fiscale se anuleaza.

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
- Radierea inregistrarii fiscale
- Inregistrarea fiscala
- Codul de identificare fiscala
- Declaratia de radiere
Articole similare
Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiCalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta la 20 septembrie 2024Joi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAPana pe 11 martie 2024 trebuie depusa notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii regimului special pentru agricultoriCalendar ANAF: Pana pe 7 august 2023 contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleUltimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemMiercuri, 15 ianuarie 2025, termen limita pentru depunerea unor declaratii importanteProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Reminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Articole similare
Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateCe obligatii fiscale se impun pentru asociat si administrator nerezident?Documentar fiscal: Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlociiSucursala deschisa in Romania. Care sunt obligatiile declarative si de plata in 2013?Lista seminariilor web pentru luna ianuarie 2023 a fost publicata pe portalul ANAFUltimele articole
Plafon TVA. Calculare plafon 300.000 lei in cazul facturilor stornoDeclaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareA fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024Este OBLIGATORIU ca veniturile din meditatii sa fie declarate in D212Punct de lucru cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteArticole similare
Documente justificative necesare emiterii facturilor de vanzare bunuriOrganizatie fara scop patrimonial. Ce implicatii fiscale apar la infiintarea unei filiale?Zoom fiscal: Veniturile din profesii liberale din RomaniaDocumentele justificative in contabilitate. Ce trebuie sa cuprinda si cum se corecteazaAvans pentru servicii 2010. Regim TVAUltimele articole
Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Facturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalProcedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Procedura privind organizarea si inscrierea in cadrul Registrului RO e-Factura executari siliteArticole similare
Procedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Formularul 010 trebuie depus de firme la ANAF ori de cate ori se modifica datele declarate anteriorReminder ANAF! 10 martie - termenul limita pentru depunerea mai multor Declaratii fiscaleZoom fiscal: Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Obligatii declarativeFormularul 700, utilizat de toti contribuabilii pentru declararea online a mentiunilor privind vectorul fiscalUltimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativObligatii declarative la incetarea activitatiiImpozit pe veniturile microintreprinderilor in anul 2018
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"