Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Radierea inregistrarii fiscale reprezinta activitatea de retragere a codului de identificare fiscala si a certificatului de inregistrare fiscala. La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere:
Formular 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere;
Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
Formular 040 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru institutii publice.
Si in cazul sediilor secundare, la inchiderea acestora se depun declaratii de radiere:
Formular 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare;
Formular 061 - Declaratie privind sediile secundare.

Cartea Verde a Contabilitatii

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Nedepunerea de catre contribuabil/platitor la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice incadrate in categoria contribuabililor mijlocii si mari si cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru celelalte persoane juridice si pentru persoane fizice.
Declaratia de radiere se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal.
Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia.
Radierea inregistrarii fiscale se poate efectua si din oficiu, de catre organul fiscal, ori de cate ori acesta constata indeplinirea conditiilor de radiere a inregistrarii si nu s-a depus declaratie de radiere.
Radierea inregistrarii fiscale se efectueaza din oficiu, de catre organul fiscal central, in cazul decesului persoanei fizice sau, dupa caz, incetarii existentei persoanei juridice potrivit legii.
Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Daca pentru plata obligatiilor fiscale datorate de debitori, persoane juridice, radiati din registrele in care au fost inregistrati, nu s-a atras raspunderea altor persoane, potrivit legii, dupa radiere obligatiile fiscale se anuleaza.

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
- Radierea inregistrarii fiscale
- Inregistrarea fiscala
- Codul de identificare fiscala
- Declaratia de radiere
Articole similare
Vineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteZoom fiscal: Veniturile din profesii liberale din RomaniaVineri, 10 martie 2023, termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVACalendar ANAF: Pana cand se depun declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteUltimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiMiercuri, 15 ianuarie 2025, termen limita pentru depunerea unor declaratii importanteProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Articole similare
OMFP nr. 1059 din 2010 - INREGISTRAREA FISCALARenuntarea la calitatea de platitor TVAANAF introduce noi declaratii la INREGISTRAREA FISCALA si la radiere. Iata modificarile!PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?OUG 195/2020. Cum se procedeaza atunci cand avizul pentru schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta nu este necesarUltimele articole
Plafon TVA. Calculare plafon 300.000 lei in cazul facturilor stornoDeclaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareA fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024Este OBLIGATORIU ca veniturile din meditatii sa fie declarate in D212Punct de lucru cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteArticole similare
Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscaleRaportul juridic fiscal. Platitorul de impozitCe obligatii fiscale se impun pentru asociat si administrator nerezident?Mai multa eficienta in relatia cu ANAF. 9 metode in vigoareCe consecinte fiscale apar la anularea din oficiu a codului de inregistrare in scopuri de TVA?Ultimele articole
Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Facturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalProcedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Procedura privind organizarea si inscrierea in cadrul Registrului RO e-Factura executari siliteArticole similare
Zoom fiscal: Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Obligatii declarativeObligatii declarative la incetarea activitatiiReminder ANAF! 10 martie - termenul limita pentru depunerea mai multor Declaratii fiscaleFormularul 010 trebuie depus de firme la ANAF ori de cate ori se modifica datele declarate anteriorImpozit pe veniturile microintreprinderilor in anul 2018Ultimele articole
Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativProcedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Formularul 700, utilizat de toti contribuabilii pentru declararea online a mentiunilor privind vectorul fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"