Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Indicele economiei si societatii digitale 2015: E nevoie de eforturi suplimentareCare este regimul TVA in cazul achizitiei intracomunitare de autoturisme?Regimul TVA pentru livrare marfa catre un client intracomunitarDauna totala, fiscal si contabil, in contractul de leasing financiarImpozit pe profit SOCIETATE italiana cu sediu permanent in RomaniaUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic documentele de gestiuneVenituri sub plafonul de TVA. 2 conditii pentru a iesi din evidenta TVA in 2025Transport marfa. Soferii profesionisti primesc diurna sau indemnizatie de mobilitate?Platitor de TVA. Cum sa emiteti facturile DUPA ce ati facut inregistrarea in scop de TVAe-Factura in 2025: Mai este obligatorie existenta facturii tiparite pe hartie?Articole similare
Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Obligatii fiscale declarative necesare firmelor care vor sa isi reia activitatea. Ghid oficial ANAFInregistrarea in scopuri de TVA a contribuabililor inactivi si a celor cu ACTIVITATE SUSPENDATAReactivare societate suspendata. Obligatii de reinregistrare in scopuri de TVAAjustarea TVA pentru o societate cu ACTIVITATE SUSPENDATAUltimele articole
Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Firme neplatitoare de TVA cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiFirme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaArticole similare
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Export de bunuri. Aflati cum sa nu platiti TVA din buzunarul propriu!Imbunatatiri sediu social luat in comodat. IMPOZIT PE PROFIT si regimul TVAPragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Case de marcat electronice- ANAF reaminteste care sunt facilitatile fiscale pentru contribuabili (Legea 153/2020)Ultimele articole
Firme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateImpozit micro. In calculul plafonului pentru trecere la IMPOZIT PE PROFIT intra si avansurile?Sponsorizare ong. Pot fi redirectionate diferente din anii trecuti prin D177?e-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVATVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la vanzarea lorArticole similare
Expertii fiscali atrag atentia: Principalele probleme cu care va veti confrunta in 2020!Facturare produse utilizate ca mostreServicii transport intern de calatori si marfa. Cand facturam cu TVA?Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic DOCUMENTEle de gestiuneObtinere NIF nerezidenti. DOCUMENTE de care aveti nevoie pentru a-l obtineSPV ANAF. DOCUMENTE de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistArticole similare
Protocol. Cum deducem cheltuiala si TVA la PFA?Achizitie intracomunitara de bunuri. Tratament fiscal TVACheltuieli pentru stimularea vanzarilor, regim fiscal TVA si impozit pe profitCodul fiscal 2008 - Capitolul X. Regimul deducerilor - art. 145-149Persoane afiliate. Aplicam sistemul TVA la incasareUltimele articole
CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



