Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Deductibilitatea cheltuielilor de deplasareAchizitii de servicii intracomunitare. Ce criterii se impun privind TVA-ul?Taxele si impozitele din 2014 vor influenta negativ afacerile din RomaniaZoom fiscal: Principalele modificari aduse formularului 088Ultimele articole
E-Transport. Bunurile primite prin curier trebuie declarate in E-Transport?Comert cu masini second-hand. Regimul TVA si o MONOGRAFIE contabila utilaDeclaratia 205. Completare D205 pentru contractul de inchiriere cu mai multi proprietariAchizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din facturaD390 si serviciile intracomunitare. Formularul se depune lunar sau trimestrial?Articole similare
Firme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Reactivare societate suspendata. Obligatii de reinregistrare in scopuri de TVANoile sanctiuni pentru firme de la 1 martie. Ce se intampla daca nu emiteti bon fiscal?Suspendarea activitatii unei societati pe o perioada de 3 ani. Ce pasi urmeaza societatea?Constituirea si plata dividendelor din rezultat reportat. Care va fi tratamentul fiscal?Ultimele articole
Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Firme neplatitoare de TVA cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiCe obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaSuspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Articole similare
Abrogare impozit specific. Cum pot face trecerea la plata impozitului micro firmele din HoReCa?Impozitul pe salarii. Documentar fiscal in conformitate cu legislatia actualaCota de impozitare si impozitul pe profit pentru microintreprinderi in 2013Stiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Zoom fiscal: Metoda calcul impozit specific in 2017Ultimele articole
TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaComert cu masini second-hand. Regimul TVA si o MONOGRAFIE contabila utilaDeclaratia 205. Completare D205 pentru contractul de inchiriere cu mai multi proprietariMicrointreprindere. Cand trece la IMPOZIT PE PROFIT daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleArticole similare
Refuzul partial al valorii unei facturii. Ce solutii avem?Inregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileContributii obligatorii PFA indemnizatie crestere copilDOCUMENTE editabile, obligatorii pentru contabili: Proceduri contabile noi in 2015!Articol de specialitate: Limitarea dreptului de deducere a TVA aferenta avansurilor achitate pentru vehiculeUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEArticole similare
Achizitie intracomunitara de bunuri. Inregistrare facturi intocmite fara TVA in D390Documentar fiscal: Cum aplicam corect noua cota de TVA?Inregistrari contabile si obligatii declarative in cazul contractelor de superficieVIDEO: Plata defalcata a TVA - Context si MotivatiiCifra de afaceri pentru plafonul de scutire. Cum ajustam TVA pentru bunuri mobile, mijloace fixe si bunuri de capital?Ultimele articole
CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"