Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TVA marfuri expirate | SOCIETATE obligata la scaderea din gestiuneDistribuire bunuri la lichidarea voluntara. Regim fiscal TVAFactura de servicii primita de la un furnizor din stat membru UE. Declaratii TVAImpozite 2018: micro, pe profit si specificPrestari servicii in schimbul unei livrari de bunuri. TVA. Inregistrari contabileUltimele articole
TVA imobiliare. Regim fiscal TVA pentru vanzare constructie si teren aferentAchizitie intracomunitara. Ce trebuie sa stii daca nu esti platitor de TVAFacturare amenda. Se factureaza cu sau fara TVA?Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in inactivitate temporara mai depun D406 din ianuarie 2025?Articole similare
Ce obligatii declarative are o societate care isi suspenda temporar activitatea?Procedura de lichidare societate cu activitatea suspendataDividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiServicii intracomunitare prestate de PFA. Cum procedeaza cand isi reia activitatea, dupa ACTIVITATE SUSPENDATA?Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Ultimele articole
Firme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaObligatii fiscale declarative necesare firmelor care vor sa isi reia activitatea. Ghid oficial ANAFConstituirea si plata dividendelor din rezultat reportat. Care va fi tratamentul fiscal?Cum se aplica din 2016 impozitul pe cladirile nerezidentiale?Articole similare
Care sunt facilitatile de care puteti beneficia de la 1 octombrie prin Split TVA?VIDEO: Vanzare mijloc fix amortizat partialCe modificari propune ANAF pentru Formularul 700?Stocuri lipsa in gestiune. Cum facem ajustarea TVA?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Ultimele articole
Trecere la IMPOZIT PE PROFIT in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulIMPOZIT PE PROFIT in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Platitor de IMPOZIT PE PROFIT cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Articole similare
Ce obligatii de plata apar in cazul unui contract de lohn? Norme operatiune pluripartitaOrdin privind aplicarea OG nr. 25 din 2010 pentru schema de ajutor in cadrul finantarii in agriculturaOrdin aprobat: Incasarea impozitului si contributiilor aferente veniturilor agricoleTaxarea vehiculelor achizitionate din importAjustarea de TVA in cazul bunurilor imobile si de capitalUltimele articole
Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscalTVA. Prin ce DOCUMENTE se face plata efectiva a TVA catre ANAFE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineLegi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileArticole similare
Tratament TVA de la 1 iulie 2021 pentru vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta si livrarile de bunuri interneTVA - Operatiuni aparent triunghiulare (false)Procedura rambursarii TVA din state membre ale UE. Care sunt noile modificari?Organizatie nonprofit si cifra de afaceri. Cand se face inregistrarea in scopuri de TVA?Regimul special de scutire pentru intreprinderile miciUltimele articole
Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscalTVA deductibil. Cum se deduc bonurile fiscale de combustibilSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-Factura
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"