Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Livrari intracomunitare, implicatii fiscale cand se comunica sau nu un cod valabil de TVADe la 1 octombrie 2017 inregistrarea in scopuri de TVA se va face pe baza evaluarii riscului fiscalServicii bancare achizitionate din UE. Ce implicatii TVA apar?Inregistrarea in scopuri de TVA. Ajustare TVA in favoarea contribuabiluluiSOCIETATE neinregistrata in scopuri de TVA. Achizitii si livrari intracomunitare. Obligatii TVAUltimele articole
SAGA software. Cum sa modificati cota TVA in programDiurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistAi primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereFactura storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?e-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVAArticole similare
Constituirea si plata dividendelor din rezultat reportat. Care va fi tratamentul fiscal?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiFirme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Cum facem ajustarea TVA pentru o societate cu ACTIVITATE SUSPENDATA?Anulare cod TVA. Cand poate societatea sa emita facturi fara TVA?Ultimele articole
Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Firme neplatitoare de TVA cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaSuspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Obligatii fiscale declarative necesare firmelor care vor sa isi reia activitatea. Ghid oficial ANAFArticole similare
Impozitul pe profit. Termenul limita de plata in 2025 pentru anul 2024 + un exemplu de calculCesiune parti sociale. Ce tratament fiscal se aplica?Codul fiscal 2011 - Titlul IVCe va insemna un TVA de 19% pentru Romania?IMPOZIT PE PROFIT si impozit specific. Cum aflam ce tip de impozit datoram?Ultimele articole
e-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVATVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la vanzarea lorIMPOZIT PE PROFIT. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la IMPOZIT PE PROFIT si TVA lunarProsumator. Obligatii fiscale si MONOGRAFIE contabila explicataArticole similare
Un motiv real de amanare a rambursarilor de T.V.A. cu control anticipat: Neconcordantele dintre raportul VIES si declaratia recapitulativa cod 390!Microintreprinderea in 2023: Firmele NU trebuie sa obtina venituri din consultanta si management in proportie mai mare de 20% din cifra de afaceriCreditarea societatii de catre asociat. Constituirea rezervelorRegulamentul UE privind masurile de consolidare a cooperarii administrative in domeniul TVA a fost modificatDeducere TVA la cheltuieli de protocol. Ce DOCUMENTE sunt obligatorii?Ultimele articole
Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna. DOCUMENTE justificative pentru firmele care acorda diurna angajatilorCare este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Vanzare caiete de sarcini. Este aceasta operatiune impozabila?Zoom fiscal: Declararea contribuabililor inactivi si implicatiile fiscaleLivrare bunuri: pana cand putem emite facturaNoutati pentru firmele mici. De ce firmele mari nu mai deduc TVA inainte de plataIntocmire autofactura. Cum facem calculul impozitului pe profit pentru anul trecut?Ultimele articole
CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"