Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manual de politici contabile - Stick USB
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Sponsorizare salariat. Contract de mecenatTrecerea la microintreprindere incepand cu 1 februarie 2013TVA. Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici. Determinarea cifrei de afaceriCum se inregistreaza si cum de declara aceste impozite?Schema de ajutor de stat pentru HoReCa a fost modificata! Din grant beneficiarii pot achita obligatii fiscale si alte creante bugetareUltimele articole
Declaratia D394. Cum sa o completati daca furnizorul a devenit platitor de TVA in timpul luniiDeclaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMLichidare SOCIETATE. 3 intrebari cheie despre TVA, creante si dividende la lichidareDrepturile de autor si PFA in 2025. Trebuie sau nu sa emiti facturaArhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic documentele de gestiuneArticole similare
Ce obligatii declarative are o societate care isi suspenda temporar activitatea?Anulare cod TVA. Cand poate societatea sa emita facturi fara TVA?Societatile ar putea fi inchise daca vand alimente expirateSuspendarea activitatii unei societati pe o perioada de 3 ani. Ce pasi urmeaza societatea?Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Ultimele articole
Firme neplatitoare de TVA cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiFirme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaSuspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Articole similare
Firme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateIntocmire autofactura. Cum facem calculul impozitului pe profit pentru anul trecut?Cum devin microintreprinderile platitoare de IMPOZIT PE PROFITCheltuieli delegatie. Cum inregistram cand se depaseste diurna?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Ultimele articole
Impozit micro. In calculul plafonului pentru trecere la IMPOZIT PE PROFIT intra si avansurile?Sponsorizare ong. Pot fi redirectionate diferente din anii trecuti prin D177?e-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVATVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la vanzarea lorIMPOZIT PE PROFIT. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025Articole similare
Declaratia 204 se depune pana la 15 martie 2012Ministerul Muncii a pus in dezbatere publica noul model al Contractului Individual de Munca. Cum arata formularulCum calculeaza firmele CAS si CASS in cazul in care au angajati pensionari? Exceptii de la OG 16/2022Studiu de caz: operatiune scutita cu drept de deducere a TVAPlanul de consolidare a Facilitatii Europene de Stabilitate EuropeanaUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic DOCUMENTEle de gestiuneObtinere NIF nerezidenti. DOCUMENTE de care aveti nevoie pentru a-l obtineSPV ANAF. DOCUMENTE de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistArticole similare
Asociere in participatiune cu o institutie publica. Regim TVANou documentar fiscal privind notificarea privind aplicarea sistemului TVA la incasareZoom fiscal: Cand putem emite o factura centralizatoare pentru mai multe livrari de bunuri ori prestari de servicii?Miercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteCine aplica obligatoriu sistemul TVA la incasare. Norme de la 1 ianuarie 2013Ultimele articole
CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



