Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum se calculeaza plafonul contributiilor sociale in cazul angajatilor care au mai multe CIMGhid business angels si facilitati fiscale. Cum se aplica?Regim TVA operatiune export. Cum facturam?Declararea contractelor de arenda in D394. Cum procedam?Comert cu amanuntul prin comis voiajori. Cand se utilizeaza casa de marcat?Ultimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Repartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?E-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITFurnizori care NU transmit factura. Cum trebuie emisa autofactura de catre firmeCheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Articole similare
Noile sanctiuni pentru firme de la 1 martie. Ce se intampla daca nu emiteti bon fiscal?Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaConstituirea si plata dividendelor din rezultat reportat. Care va fi tratamentul fiscal?Atentie! Declaratia 392 – ce e de facutUltimele articole
Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiFirme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Obligatii fiscale declarative necesare firmelor care vor sa isi reia activitatea. Ghid oficial ANAFCum se aplica din 2016 impozitul pe cladirile nerezidentiale?Suspendarea activitatii unei societati pe o perioada de 3 ani. Ce pasi urmeaza societatea?Articole similare
Asocieri ale contribuabililor. Obligatii noi in 2013Procedura de acoperire pierderi din anii precedenti.Tratament sume din Rezultatul reportatAsigurari de viata facute angajatilor. Cheltueli deductibile. Calcul IMPOZIT PE PROFITVanzare cu plata in rate. Care sunt aspectele esentiale privind TVA-ul si impozitul pe profit?Restituirea TVA din ultimul decont ca urmare a anularii inregistrarii. Ce solutii avem?Ultimele articole
Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAFirme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?Modificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSponsorizari. Momentul scaderii din impozitul pe profitSituatii financiare nedepuse la timp. De cand trece microintreprinderea la IMPOZIT PE PROFITArticole similare
Servicii de management si consultanta. Ce tratament fiscal se aplica facturii? Ce taxe se platesc?Achizitii pachete de bunuri si servicii tehnologice pentru telesalariati. Studiu de caz. OUG 132/2020Modalitatea corecta de facturare transport intracomunitar in ceea ce priveste TVA-ulStudiu de caz – Regimul TVA al achizitiilor intracomunitare de autoturismeDocumentar fiscal: Totul despre certificatul de atestare fiscala in 2016Ultimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAPrime de Craciun pentru angajati. Pot fi acordate diferentiat?E-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicArticole similare
Zoom ANAF: Regimul special de TVA pentru bunuri second-hand.TVA aferenta veniturilor din drepturi de autor. Analiza Irina DumitrescuFacturare cereale. Cum procedam cu taxarea inversa la beneficiar?Cesiune contract de vanzare-cumparare si refacturarea primelor de asigurare. Se aplica TVA?Ghidul Contabilului - Spete Fiscale TVA obligatoriiUltimele articole
Noutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVARegim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciVineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteFurnizori care NU transmit factura. Cum trebuie emisa autofactura de catre firmeAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"