Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Cartea verde a contabilitatii - Editie revizuita Stick USB
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Plata CAS si CASS pentru CIM part-time in cazul persoanelor aflate in concediu de crestere a copiluluiScoaterea din evidenta platitorilor de TVA. Cum procedam?Ce regim fiscal aplicam la o investitie pentru o cladire nefinalizata?Declaratia 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendatOperatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabileUltimele articole
Declaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMLichidare SOCIETATE. 3 intrebari cheie despre TVA, creante si dividende la lichidareDrepturile de autor si PFA in 2025. Trebuie sau nu sa emiti facturaArhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic documentele de gestiuneVenituri sub plafonul de TVA. 2 conditii pentru a iesi din evidenta TVA in 2025Articole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA a contribuabililor inactivi si a celor cu ACTIVITATE SUSPENDATADividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiReactivare societate suspendata. Obligatii de reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Ultimele articole
Firme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaSuspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Obligatii fiscale declarative necesare firmelor care vor sa isi reia activitatea. Ghid oficial ANAFConstituirea si plata dividendelor din rezultat reportat. Care va fi tratamentul fiscal?Articole similare
Cumul indemnizatie salariu. Contributii socialeCheltuieli de protocol 2013. Cum deducem TVA in baza bonului fiscal?ANAF a emis un comunicat privind colectarea veniturilor bugetare in trimestrul I din 2015e-TVA si Notificarea de conformare. Ce faci cand ai emis facturi fara TVATVA respins la rambursare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale?Ultimele articole
Firme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateImpozit micro. In calculul plafonului pentru trecere la IMPOZIT PE PROFIT intra si avansurile?Sponsorizare ong. Pot fi redirectionate diferente din anii trecuti prin D177?TVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la vanzarea lorIMPOZIT PE PROFIT. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025Articole similare
Obligatie de raportare conform DAC 6 pentru operatiuni in cadrul grupului si plata unor venituri din comisionNoutati legislatie Fiscala 29 septembrie - 03 octombrie 2008 - Monitorul OficialDecontarile de la A la Z: explicatii LEGALE, solutii pentru probleme si modalitati de a evita sanctiunile ANAFORDIN AL ANAF AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR Nr. 3.002 din 2009 pentru aprobarea Normelor tehnice privind acordarea statutului de expeditor si - sau destinatar agreat in cadrul regimului de tranzitImpozitul pe cladiri cu bonificatia stabilita de primarii se achita pana la 30 iunieUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic DOCUMENTEle de gestiuneObtinere NIF nerezidenti. DOCUMENTE de care aveti nevoie pentru a-l obtineSPV ANAF. DOCUMENTE de care ai nevoie pentru inregistrarea in SPVFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistArticole similare
Nou documentar fiscal. Modificarea din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAMajorare capital social. Operatiuni in sfera TVAAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazSinteza Formular 096: Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVAONG neplatitor de TVA, obligat la inregistrarea in ROI pentru achizitiile intracomunitare?Ultimele articole
CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



