Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Deducere TVA. Cum procedam cu o suma care se incaseaza eronat?Intocmire bilant de lichidareSOCIETATE cu activitate suspendata | Deductibilitate cheltuieli si Declaratia 394Prelucrare piese. Declaratia 390TVA transport rutier marfuri client UE si non UE. Inscriem in ROI?Ultimele articole
Facturi emise de Bolt. Regimul TVA si obligatiile de declarareSAF-T in 2025. Cum se face declararea facturilor emise cu codul 751Neplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESFirme care fac achizitii intracomunitare. EXEMPLU util pentru completarea D390Articole similare
Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiSocietatile ar putea fi inchise daca vand alimente expirateAtentie! Declaratia 392 – ce e de facutCum se aplica din 2016 impozitul pe cladirile nerezidentiale?Procedura de lichidare societate cu activitatea suspendataUltimele articole
Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Firme neplatitoare de TVA cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Firme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaSuspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Articole similare
Cont selectat gresit si plata datoriilor in alt cont. Cum remediem problema?Reinregistrarea in scopuri de TVA. Exercitarea dreptului de deducere. Cum procedam?Obligatii declarative pentru stabilirea perioadelor fiscale si regimurilor de impunere in 2015!Microintreprindere. Cum se face trecerea de la impozitul pe profit la impozitul specificPlati anticipate in contul impozitului pe profit. Care este indicele pretului de consum utilizat in 2021?Ultimele articole
Impozit Microintreprindere 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiAnulare cod TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliImpozitul pe profit. Termenul limita de plata in 2025 pentru anul 2024 + un exemplu de calculSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 06-10 octombrie 2008 - Monitorul OficialProiect de modificare a normelor de aplicare a Codului fiscalModelul cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiei de 41,5% din salariu (Ordinul 1340/2020)Cum va puteti inscrie in Spatiul Privat Virtual si care sunt beneficiile utilizatorului!Evitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEArticole similare
Declaratia 096 - Completare si depunereMicrointreprinderi. Deducere TVA protocolNoi criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVAServicii facute de un neplatitor de TVA. Care este regimul fiscal?Cota TVA si faptul generator pentru 8 tipuri de operatiuni economiceUltimele articole
CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"