Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Datoreaza firmele impozit pe venit pentru hrana acordata angajatilor sai?Pozitia CNIPMMR referitoare la alegerea presedintelui Consiliului Economic si SocialAchizitie de servicii intracomunitare. Cod de furnizor invalidAchizitia intracomunitara de bunuri. Obligatii PFAPlata TVA la bugetul de statUltimele articole
Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFDeclaratia 390. Termen limita pentru a evita erorile intre D390 si decontul de TVAe-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiCod CAEN. Cum sa procedati daca NU aveti cod CAEN pentru serviciile de transportMajorare cota TVA din 1 august 2025. Ce trebuie sa stiti despre regularizarea avansurilorArticole similare
Noile sanctiuni pentru firme de la 1 martie. Ce se intampla daca nu emiteti bon fiscal?Completarea Declaratiei D101Societate cu ACTIVITATE SUSPENDATA | Deductibilitate cheltuieli si Declaratia 394Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Reactivare societate suspendata. Obligatii de reinregistrare in scopuri de TVAUltimele articole
Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Firme neplatitoare de TVA cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiFirme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaArticole similare
28 februarie 2017 e termenul limita pentru depunerea declaratiei 205 pentru anul 2016Servicii neprestate. Cum procedam la ajustarea TVA?OG 16/2022. Firmele care platesc IMPOZIT PE PROFIT raman cu acest sistem de impozitare din 2023?Tratament lipsa din gestiune: IMPOZIT PE PROFIT si TVABunurile sau servicii acordate gratuit asociatilor. Cum se impoziteaza?Ultimele articole
TVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la vanzarea lorIMPOZIT PE PROFIT. Poti redirectiona impozitul catre ONG-uri pana pe 25 septembrie 2025Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la IMPOZIT PE PROFIT si TVA lunarProsumator. Obligatii fiscale si MONOGRAFIE contabila explicataTVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Articole similare
Deductibilitate cheltuieli cu bon fiscal fara CIF. Cum procedam?PFA: impozite si declaratii. Contributii sociale. Organizarea evidentei pentru PFA inregistrata in scopuri de TVADocumentar fiscal: Rezidenta fiscala in Romania a persoanelor fiziceCorectare decont TVA. Ce solutii avem in cazul unei erori materiale?TVA inscrisa in facturile prestatorilor care executa lucrari de reparatiiUltimele articole
Care este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapidee-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa DOCUMENTElorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiunee-TVA: Exista un formular tipizat pentru raspuns la Notificarea de conformare?Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneArticole similare
Studiu de caz: Inregistrarea in scopuri de TVA in cazul activitatii de preluare a drepturilor de autorANAF a publicat Ordinul nr. 1768 privind Formularul 096Operatiuni pluripartite. Cum procedam privind TVA-ul si declaratiile?Inregistrarea in scopuri de TVA, posibila numai dupa controlul Garzii FinanciareCe declaratii depunem obligatoriu in august 2013Ultimele articole
CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"