Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Provizion pentru concedii de odihna neefectuateAsociere in participatie. Exercitarea dreptului de deducere. Cum procedam?Controale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Norme codul fiscal 2008 Titlul IVanzarea prin curier. Ce documente justificative pentru incasare sunt necesare?Ultimele articole
Voucherele de vacanta: Reguli, Impozite, CAS si CASS in 2025Prosumator. Obligatii fiscale si MONOGRAFIE contabila explicataVoucher emag. Monografie contabila pentru achizitia de vouchere emagSAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Plafon TVA. Sumele din vanzarea autoturismelor intra in plafonul de 300.000 lei?Articole similare
Societatile ar putea fi inchise daca vand alimente expirateServicii intracomunitare prestate de PFA. Cum procedeaza cand isi reia activitatea, dupa ACTIVITATE SUSPENDATA?Cum se aplica din 2016 impozitul pe cladirile nerezidentiale?Firme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Procedura de lichidare societate cu activitatea suspendataUltimele articole
Activitatea firmei e pe pauza? Iata ce trebuie sa stii despre TVA!Firme neplatitoare de TVA cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiCe obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaSuspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Articole similare
Studiu de caz: Inregistrarea sumelor datorate catre asociatul care se retrageIntreprinderi legate. In ce conditii se incadreaza la regimul micro din 1 ianuarie 2024Norme codul fiscal 2008 Titlul II Capitolul IIAtentie! S-a modificat Legea nr. 571 pe 2003 privind Codul fiscalSocietate nou infiintata. Erori la depunerea D700 pentru trecerea de la micro la profitUltimele articole
Prosumator. Obligatii fiscale si MONOGRAFIE contabila explicataTVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaComert cu masini second-hand. Regimul TVA si o MONOGRAFIE contabila utilaDeclaratia 205. Completare D205 pentru contractul de inchiriere cu mai multi proprietariArticole similare
Material informativ. Modificari aduse Legii nr. 82 din 1991 si OUG nr. 28 din 1999, prin Legea nr. 36/2023Declararea in Romania a sediilor secundare din strainatate ale unui contribuabil cu domiciliul fiscal in RomaniaLivrare intracomunitara de bunuri. In ce conditii se aplica regimul de scutire?Livrari intracomunitare de bunuri efectuate de furnizor aflat in regim special de scutire. Care este tratamentul fiscal?Neconcordanta dintre decontul de TVA si balanta. Cum procedam privind situatiile financiare?Ultimele articole
Platitor de TVA. Conditii, DOCUMENTE si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPFA si drepturile de autor. DOCUMENTE necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraArticole similare
Caz concret: Comision venit dintr-un stat necomunitarStudii de caz: TVA aferent servicii de exploatare forestiera25 iulie 2016 e termenul-limita pentru mai multe declaratiiLuni, 20 februarie 2023, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareLa 1 iulie 2016 intra in vigoare noul formular 394Ultimele articole
CCF propune modificari asupra proiectului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectateSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Livrari de bunuri catre clienti din afara UE. Tratament fiscal
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"