Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru o societate fara activitate de doi ani, incadrata la ANAF in categoria contribuabililor mijlocii, se doreste sa fie suspendata activitatea. Firma inregistreaza costuri in continuare cu societatea care asigura paza si cu asigurarea patrimoniului. Vom vedea care sunt tratamentele fiscale si contabile in aceasta situatie.
Din punct de vedere al TVA, pe perioada de inactivitate temporara societatea nu va mai avea calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, inregistrarea ei fiind anulata, din oficiu, de catre organele fiscale, conform art. 153 alin. 9 lit. b din Codul fiscal si OPANAF 3331/2013, modificat prin OPANAF 235/2014.
Potrivit art. 11 alin. 1^3 din Codul fiscal societatea nu beneficiaza in perioada de anulare a inregistrarii de dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate, dar este supusa obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva. Fac exceptie achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA si care sunt destinate operatiunilor cu drept de deducere care urmeaza a fi efectuate dupa data (re)inregistrarii in scopuri de TVA, pentru care societatea ar putea beneficia de dreptul de deducere prin efectuarea ajustarii in primul decont de taxa depus dupa inregistrare.
Cum este vorba de servicii de paza (cele de asigurare sunt scutite) utilizate pentru perioada de inactivitate temporara, cand societatea nu mai este inregistrata in scopuri de TVA, rezulta ca nu mai poate beneficia nici de deducerea prin ajustare, serviciile in cauza fiind deja prestate la momentul (re)inregistrarii.
Din punct de vedere al impozitului pe profit, nu exista reglementari specifice privind deductibilitatea cheltuielilor pe perioada de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului (a nu se confunda cu inactivitatea fiscala declarata potrivit art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, pentru care art. 11 alin. 1^1 din Codul fiscal prevede in mod specific nedeductibilitatea cheltuielilor).
Tinand cont de prevederile art. 19 alin. 1 si art. 21 alin. 1 si alin. 4 lit. m din Codul fiscal referitoare la deductibilitatea cheltuielilor, se poate aprecia ca cheltuielile cu serviciile de paza si asigurare sunt deductibile la calculul profitului impozabil, in masura in care ele sunt necesare conservarii patrimoniului societatii, au la baza contracte si sunt justificate cu documente, astfel de cheltuieli putand fi considerate ca fiind efectuate in scopul realizarii de venituri (fie ele chiar si viitoare).
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce obligatii TVA in ce priveste o achizitie intracomunitara de bunuri second-handSpeta zilei! Formularul 101. Cum se declara impozitul pe venit/impozitul specificSe colecteaza TVA pentru contravaloarea bunurilor furate?E-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Platile efectuate de firme catre persoane fizice trebuie sa fie in limita a 10.000 lei zilnic?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Firme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalArticole similare
Procedura de lichidare societate cu activitatea suspendataNoile sanctiuni pentru firme de la 1 martie. Ce se intampla daca nu emiteti bon fiscal?Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Obligatii fiscale declarative necesare firmelor care vor sa isi reia activitatea. Ghid oficial ANAFCe obligatii declarative are o societate care isi suspenda temporar activitatea?Ultimele articole
Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiFirme incadrate la impozit pe profit cu ACTIVITATE SUSPENDATA. Mai pot trece la impozit micro in 2024?Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaConstituirea si plata dividendelor din rezultat reportat. Care va fi tratamentul fiscal?Cum se aplica din 2016 impozitul pe cladirile nerezidentiale?Articole similare
Analiza comparata a aplicarii TVA la achizitiile de autoturismeGHIDUL FISCAL al persoanelor juridice romane platitoare de IMPOZIT PE PROFITNerezidenti si certificat de nerezidenta. Ce documente sunt necesare?Modificare vector fiscal si depasirea cifrei de afaceri. Ce procent de impozitare se aplica?Calcularea impozitului pe profit. Bonificatii, case de marcat si profit reinvestitUltimele articole
Platitor de IMPOZIT PE PROFIT cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Firme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalIn ce conditii poti trece de la IMPOZIT PE PROFIT la impozit micro in 2025Articole similare
Societate nerezidenta. Cum rambursam TVA-ul aferent achizitiilor din Romania?Studiu de caz: Obligatia importatorului la plata TVA si a taxelor vamaleNoutati legislatie fiscala 22-26 iunie 2009 - Monitorul OficialConditiile impuse pentru rambursarea TVAAchizitii pe baza de aviz de insotire a marfii, fara factura. Monografie contabilaUltimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAArticole similare
Ce regim TVA aplicam in cazul unei achizitii dintre o persoana juridica si o persoana fizica rezidenta in spatiul comunitar?PFA in 2022. Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunarAchizitie intracomunitara de servicii electronice. Regim fiscal TVA si raportareInregistrari contabile si prevederi fiscale cheltuieli cu protocolulOrdinul MFP nr. 263 din 2010 - aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareUltimele articole
Depasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAE-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Emitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?E-Factura in 2025: De la 1 ianuarie 2025 sistemul este obligatoriu in relatia B2CAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"