Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Regasiti mai jos principalele modificari propuse de proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central. Unele modificari au in vedere schimbarea competentelor de administrare catre alte organe fiscale.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (5) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in scopul administrarii de catre organul fiscal central a obligatiilor fiscal datorate de un grup fiscal constituit potrivit prevederilor Codului fiscal, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se poate stabili competenta de administrare in sarcina altor organe fiscale decat organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului/platitoruli. Organul fiscal central desemnat este competent sa administreze obligatiile fiscale datorate de toti membrii grupului.
In prezent, potrivit prevederilor pct. 4 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, date in aplicarea art. 127 alin. (8) din Codul fiscal, grupul fiscal unic poate fi constituit numai din membri care sunt inregistrati in evidenta aceluiasi organ fiscal.
Ca urmare, prin proiectul de ordin se propune ca grupul fiscal unic sa fie administrat de organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat reprezentantul grupului fiscal unic. Acest organ fiscal va deveni, astfel, competent pentru administrarea tuturor obligatiilor fiscale datorate de tori membrii grupului fiscal unic.
Conform prevederilor art. 35 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, competenta in cazul contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent revine organului fiscal stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
In prezent, competenta de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cat si unele aspecte procedurale privind administrarea contribuabililor nerezidenti, sunt reglementate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2157/2006 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prin ordinul mentionat a fost infiintat, in cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti si au fost stabilite atributiile acestui serviciu.
In urma reorganizarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti a fost infiintata Administratia fiscala pentru nerezidenti, care a preluat atributiile Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenti din cadrul Directiei Generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, atributiile acestei noi structuri fiind stabilite, potrivit legii, prin Regulamentul de organizre si functionare.
Totodata, art. 40 alin. (1) din Codul de procedura fiscala stabileste ca, in situatia in care contribuabilul/platitorul nu are un domiciliu fiscal cunoscut sau nu are domiciliu fiscal in Romania, competenta teritoriala revine organului fiscal in raza caruia se face constatarea actului sau faptului supus dispozitiilor legale fiscale.
Potrivit art. 40 alin. (3) din Codul de procedura fiscala, in cazul contribuabilului/platitorului cu domiciliu fiscal in Romania care aplica regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televziune reglementat de Codul fiscal, competenta de administrare a taxei pe valoarea adaugata aferenta serviciilor supuse acestui regim revine organului fiscal central stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
In prezent, competenta pentru administrarea fiscala a persoanelor impozabile care utilizeaza unul dintre regimurile speciale pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune si aleg Romania ca stat membru de inregistrare, revine Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti si a fost stabilita prin OpANAF 4023/2014 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a persoanelor impozabile, in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, precum si pentru declararea taxei pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 152^4 si art. 152^5 din Codul fiscal, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare.
Fata de prevederile legale mentionate, prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central, dupa cum urmeaza:
1. Stabilirea competentei pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de toti membrii unui grup fiscal unic constituit potrivit Codului fiscal, in sarcina organului fiscal competent pentru administrarea reprezentantului grupului fiscal unic;
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
2. Stabilirea competentei de administrare a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti pentru urmatoarele categorii de contribuabili, pentru care are competenta de administrare si in prezent:
a) contribuabili nerezidenti stabiliti in spatiul comunitar, care au potrivit prevederilor legilor speciale dreptul de a se inregistra direct, pentru ansamblul obligatiilor fiscale;
b) persoane impozabile care aplica regimul special pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune prevazut de Titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si aleg Romania ca stat membru de inregistrare;
c) misiuni diplomatice si posturi consulare acreditate in Romania, precum si reprezentantele organismelor internationale ori reprezentantele societatilor si ale organizatiilor economice straine, care au sediul in municipiul Bucuresti, autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, atat pentru obligatiile fiscale care rezulta potrivit legislatiei fiscale in vigoare, cat si pentru solutionarea cererilor de restituire prevazute de Codul fiscal.
3. Stabilirea competentei de administrare a posturilor consulare acreditate in Romania, precum si reprezentantelor organismelor internationale ori reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, in sarcina Administratiilor judetene ale finantelor publice, in a caror raza teritoriala isi au sediul;
4. Stabilirea competentei de administrare a persoanelor fizice si juridice nerezidente, in sarcina organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, respectiv sediul platitorului de venit.
Totodata, prin proiectul de ordin se propune extinderea competentei de administrare a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, prin preluarea, in doua etape a contribuabililor nerezidenti inregistrati fiscal in Romania si administrati de alte organe fiscale, astfel:
- incepand cu data de 1 iulie 2016, pentru contribuabili nerezidenti persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent
- incepand cu data de 1 ianuarie 2017, pentru contribuabilii nerezidenti persoane fizice.
Sursa: ANAF
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Infiintarea grupului fiscal unic. Normele actuale din 2013GRUPUL FISCAL UNIC. Tot ce trebuie sa stimCerere privind GRUPUL FISCAL UNIC - instructiuni de completareCe trebuie sa stii despre plata defalcata a TVA. Raspunsuri oficiale ANAFModificari privind administrarea grupului fiscal unic. Analiza zilei cu Irina DumitrescuUltimele articole
Analiza zilei: GRUPUL FISCAL UNIC. Ce este, cum se implementeaza si cum se administreaza?Nou de la ANAF: Procedurile privind inregistrarea si radierea in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul de TVA la incasarePrevederi GRUPUL FISCAL UNIC. Implementare, proceduri, normeCe modifica OANAF 607 in ce priveste formularul 300 si GRUPUL FISCAL UNIC?Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Vezi ordinul!Articole similare
PROIECT ANAF: Inregistrarea sau anularea in scopuri de TVA va depinde de nivelul riscului fiscalPROIECT ANAF in vederea aplicarii unitare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.32/2016Noile formulare de inregistrare fiscala a contribuabililor. PROIECT ANAF privind vectorul fiscalPROIECT ANAF privind controlul intern sau managerial si controlul financiar preventivNou PROIECT ANAF privind inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
ANAF a finalizat proiectul pentru cresterea conformarii in domeniul impozitului pe veniturile persoanelor fiziceFormularul 085: Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii anumitor prevederi din Codul Fiscal, in domeniul TVA (PROIECT ANAF)ANAF propune noua Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Formulare modificateANAF propune Formularul 700 pentru modificarea obligatiilor fiscale din vectorul fiscalS-a incheiat programul din cadrul ANAF privind integritatea angajatilorArticole similare
Avansurile achitate pentru achizitii intracomunitare de bunuriIncadrarea corecta a rambursarii TVA. Se considera venit?Cine depune Declaratia 205 in anul 2016?Cesiune avans leasing: Obligatia ajustarii negative a sumei TVA deduseCorectarea facturilor in timpul inspectiei fiscaleUltimele articole
Tratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativDeclaratia Unica estimativa anului 2024. Cum se va calcula impozitul pe venit si CASS-ul?Cum se impoziteaza veniturile din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024Regulile de completare a D101 privind impozitul pe profit, modificate! Care sunt noutatile din 2024Articole similare
Infiintare PFA/II/IF in 2021. Actiuni prealabile, formalitati si acte necesare (Informare ONRC)Schimbari TVA din 2016. Ce trebuie sa pregateasca firmele de anul viitor?Ajustarea (reducerea) TVA colectata pentru facturi neincasate. Aspecte legale25 iulie e termen pentru impozitul specificNoile acte normative cu incidenta fiscala, publicate in Monitorul OficialUltimele articole
Mari contribuabili in 2024. Cum se interpreteaza Ordinul 442/2016 cu privire la intocmirea dosarului preturilor de transfer?Criterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateCalendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Inregistrare la ONRC in 2024. Ce trebuie sa stie persoanele care vor sa se inregistreze in acelasi timp si in scopuri de TVAImpozit din chirii. Cum se declara in D100Articole similare
Titlul V Capitolul ISinteza ANAF: Modificarile importante din noul Cod fiscalBun imobil din Romania si prestator din stat membru. Cum se va face inregistrarea TVA in Romania?Proiect de modificare a normelor de aplicare a Codului fiscalDeclaratiile care se depun pana la 27 ianuarie 2017. Termen prelungitUltimele articole
Noutati E-Factura 2024: Sanctiunile pentru neutilizarea sistemului se aplica de la 31 maiReminder ANAF! Duminica, 31 martie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei Speciale de TVAReminder ANAF! F3000 se va depune pana pe data de 15 mai 2024Cum este acordata asistenta fiscala contribuabililor de catre ANAFJoi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importanteAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"