Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Pentru multe intreprinderi de comert electronic, saptamanile dinaintea Craciunului reprezinta, in materie de vanzari, una dintre perioadele de varf de peste an. Multe dintre aceste intreprinderi rateaza insa posibile ocazii de a-si vinde produsele, deoarece consumatorii isi fac griji cu privire la livrare. Conform studiilor efectuate, numai 9% dintre consumatorii din UE cumpara online bunuri din alte tari. Atat operatorii de comert electronic, cat si consumatorii isi exprima preocuparea in legatura cu problemele actualelor sisteme de livrare utilizate pentru produsele comandate online. 57% dintre operatorii de comert electronic considera ca livrarea peste granite reprezinta un obstacol pentru comert, iar 47% dintre consumatori isi fac griji cu privire la livrarea bunurilor comandate in strainatate. Existenta unui sistem eficient de livrare (si retur) este esentiala pentru facilitarea dezvoltarii in continuare a comertului electronic si implicit a solutiilor flexibile si a posibilitatilor de alegere ale consumatorilor.
Este necesar sa se raspunda urgent preocuparilor exprimate de consumatori in materie de livrare si sa se imbunatateasca sistemele de livrare existente. In acest sens, Comisia a adoptat pe 29 noiembrie o Carte verde in vederea consultarii pe tema livrarii coletelor, punand un accent deosebit pe aspectele transfrontaliere si pe necesitatile in materie de comert electronic."Consultarea lansata prin intermediul acestei carti verzi va contribui la identificarea masurilor necesare pentru imbunatatirea serviciilor de livrare a coletelor in cadrul pietei unice", a declarat Michel Barnier, comisarul european responsabil cu piata interna si serviciile. "Un sistem de livrare flexibil si performant aplicabil in ansamblul UE, care pune accent pe asteptarile consumatorilor si pe nevoile specifice comertului electronic, va contribui direct la valorificarea potentialului enorm al comertului electronic in ceea ce priveste stimularea cresterii economice si crearea de locuri de munca."
Principalele elemente ale cartii verzi:
Pentru a solutiona problemele intampinate de consumatori si de operatorii de comert electronic din UE, au fost identificate trei domenii prioritare:
- Ameliorarea serviciilor de livrare din perspectiva comoditatii pentru consumatorii si IMM-urile din UE
- Asigurarea unor solutii de livrare mai rentabile si a unor preturi mai convenabile pentru consumatori si IMM-uri

Manual de politici contabile - Stick USB

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- Promovarea unui grad mai mare de interoperabilitate a serviciilor intre operatorii de servicii de livrare (o mai buna cooperare si un parteneriat mai sustinut) si intre operatorii de servicii de livrare si operatorii de comert electronic, in special IMM-uri.
Prin aceasta carte verde, Comisia va aduna informatii cu privire la situatia actuala a pietei serviciilor de livrare a produselor achizitionate online si va identifica eventualele obstacole care stau in calea crearii unei piete integrate a serviciilor de livrare a coletelor la nivelul UE. In cadrul consultarii, partilor interesate li se va cere parerea in legatura cu modalitatile in care pot fi cel mai bine servite interesele consumatorilor, intreprinderilor si clientilor finali. Pe baza informatiilor colectate, Comisia va identifica solutii care sa contribuie la desfasurarea unui proces fluid de livrare a coletelor in UE, sprijinindu-se astfel dezvoltarea comertului electronic si garantandu-se ca de avantajele oferite de comertul electronic se bucura toti cetatenii si IMM-urile din toate regiunile din Europa, gratie unui sistem de livrare sustenabil si functional.
Context
Aceasta consultare face parte din proiectele la care lucreaza in prezent Comisia in domeniul dezvoltarii comertului electronic. Comertul electronic este unanim considerat un factor esential pentru stimularea cresterii economice si a ocuparii fortei de munca in Uniunea Europeana. Comunicarea Comisiei privind comertul electronic si serviciile online din luna ianuarie a acestui an identifica livrarea produselor achizitionate online ca fiind una dintre primele cinci prioritati pentru stimularea comertului electronic pana in 2015, importanta sa fiind reiterata de Consiliul European si de Parlament. Livrarea este foarte importanta, deoarece are un impact considerabil asupra facilitarii comertului electronic si reprezinta un element fundamental pentru consolidarea increderii intre cumparatori si vanzatori.
Partile interesate sunt invitate sa isi exprime opiniile in cadrul consultarii inainte de 15 februarie 2013.
Sursa: Comisia Europeana

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Invitatie de participare in cadrul proiectului transnational e-EmporioControale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Platforma noua pentru dezvoltarea competentelor din domeniul exporturilor ale IMM-urilorSe utilizeaza sistemul E-Factura in cazul comertului online?Noutati legislatie Fiscala 28 iulie - 01 august 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscalePFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINETot ce trebuie sa stii despre completarea si transmiterea declaratiei speciale de TVATratament fiscal pentru mentenanta platforma de COMERT ELECTRONIC. Inregistrarea la ANAFNoi masuri practice pentru tranzactiile online transfrontaliere dintre intreprinderi si consumatoriArticole similare
Piata europeana de consum inregistreaza noi domenii premianteRiscul fiscal va fi determinat dupa noi reguli. Ce va atrage inspectia fiscala in 2014!Noi masuri pe piata UE luate de comerciantii cu amanuntulBEI acorda asistenta tehnica pentru implementarea proiectelor euroepene cofinantate de banca in RomaniaGuvernul renunta la forfetar, dar introduce alte impoziteUltimele articole
Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Pensiile romanilor se majoreaza din 2025! Cu cat va creste Valoarea Punctului de ReferintaPragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Precizari ANAF referitoare la Registrul RO e-Factura optionalFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CArticole similare
Personalizare la nivel economic. Declaratiile lui Isarescu referitoare la digitalizarea industrieiControale ITM la inceput de octombrie 2022: Au fost amendate peste 100 de firme din domeniul constructiilorAjustarea TVA4 provocari pentru dezvoltarea unui business mic si cum le faci fata cu succesDecontare de pana la 41,5% din partea statului la revenirea din somaj tehnic. Exceptii si conditii (OUG 92/2020)Ultimele articole
Muncitor calificat vs. muncitor necalificat. Precizari importante ITMDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVAMajorarea salariului minim la 3.700 lei lunar, aprobata de ExecutivMinistrul Muncii a anuntat MAJORAREA salariului minim de la 1 iulie 2024!Contractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si angajatiiArticole similare
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Ce inseamna Romania Hub pentru firme? Devino antreprenor!Controale mai aprige in vama din 2024! Birourile vor fi dotate cu 26 noi sisteme de scanare, pentru monitorizarea marfurilor care intra in taraMasura privind investitiile in activitati productive pentru IMM-uri ar putea fi activa incepand cu martie 2022ANUNT IMPORTANT pentru persoanele care au aplicat la unele masuri de sprijin din fonduri externe nerambursabileUltimele articole
Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorGuvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"