Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru multe intreprinderi de comert electronic, saptamanile dinaintea Craciunului reprezinta, in materie de vanzari, una dintre perioadele de varf de peste an. Multe dintre aceste intreprinderi rateaza insa posibile ocazii de a-si vinde produsele, deoarece consumatorii isi fac griji cu privire la livrare. Conform studiilor efectuate, numai 9% dintre consumatorii din UE cumpara online bunuri din alte tari. Atat operatorii de comert electronic, cat si consumatorii isi exprima preocuparea in legatura cu problemele actualelor sisteme de livrare utilizate pentru produsele comandate online. 57% dintre operatorii de comert electronic considera ca livrarea peste granite reprezinta un obstacol pentru comert, iar 47% dintre consumatori isi fac griji cu privire la livrarea bunurilor comandate in strainatate. Existenta unui sistem eficient de livrare (si retur) este esentiala pentru facilitarea dezvoltarii in continuare a comertului electronic si implicit a solutiilor flexibile si a posibilitatilor de alegere ale consumatorilor.
Este necesar sa se raspunda urgent preocuparilor exprimate de consumatori in materie de livrare si sa se imbunatateasca sistemele de livrare existente. In acest sens, Comisia a adoptat pe 29 noiembrie o Carte verde in vederea consultarii pe tema livrarii coletelor, punand un accent deosebit pe aspectele transfrontaliere si pe necesitatile in materie de comert electronic."Consultarea lansata prin intermediul acestei carti verzi va contribui la identificarea masurilor necesare pentru imbunatatirea serviciilor de livrare a coletelor in cadrul pietei unice", a declarat Michel Barnier, comisarul european responsabil cu piata interna si serviciile. "Un sistem de livrare flexibil si performant aplicabil in ansamblul UE, care pune accent pe asteptarile consumatorilor si pe nevoile specifice comertului electronic, va contribui direct la valorificarea potentialului enorm al comertului electronic in ceea ce priveste stimularea cresterii economice si crearea de locuri de munca."
Principalele elemente ale cartii verzi:
Pentru a solutiona problemele intampinate de consumatori si de operatorii de comert electronic din UE, au fost identificate trei domenii prioritare:
- Ameliorarea serviciilor de livrare din perspectiva comoditatii pentru consumatorii si IMM-urile din UE
- Asigurarea unor solutii de livrare mai rentabile si a unor preturi mai convenabile pentru consumatori si IMM-uri
![Manualul Contabilului Incepator - stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/2581-manualul-contab.png)
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
![Operare SAGA Exemple practice si recomandari](https://www.rs.ro/dbimg/product/2841-operare-saga-ex.png)
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
![Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS](https://www.rs.ro/dbimg/product/2976-declaratia-unic.jpg)
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
- Promovarea unui grad mai mare de interoperabilitate a serviciilor intre operatorii de servicii de livrare (o mai buna cooperare si un parteneriat mai sustinut) si intre operatorii de servicii de livrare si operatorii de comert electronic, in special IMM-uri.
Prin aceasta carte verde, Comisia va aduna informatii cu privire la situatia actuala a pietei serviciilor de livrare a produselor achizitionate online si va identifica eventualele obstacole care stau in calea crearii unei piete integrate a serviciilor de livrare a coletelor la nivelul UE. In cadrul consultarii, partilor interesate li se va cere parerea in legatura cu modalitatile in care pot fi cel mai bine servite interesele consumatorilor, intreprinderilor si clientilor finali. Pe baza informatiilor colectate, Comisia va identifica solutii care sa contribuie la desfasurarea unui proces fluid de livrare a coletelor in UE, sprijinindu-se astfel dezvoltarea comertului electronic si garantandu-se ca de avantajele oferite de comertul electronic se bucura toti cetatenii si IMM-urile din toate regiunile din Europa, gratie unui sistem de livrare sustenabil si functional.
Context
Aceasta consultare face parte din proiectele la care lucreaza in prezent Comisia in domeniul dezvoltarii comertului electronic. Comertul electronic este unanim considerat un factor esential pentru stimularea cresterii economice si a ocuparii fortei de munca in Uniunea Europeana. Comunicarea Comisiei privind comertul electronic si serviciile online din luna ianuarie a acestui an identifica livrarea produselor achizitionate online ca fiind una dintre primele cinci prioritati pentru stimularea comertului electronic pana in 2015, importanta sa fiind reiterata de Consiliul European si de Parlament. Livrarea este foarte importanta, deoarece are un impact considerabil asupra facilitarii comertului electronic si reprezinta un element fundamental pentru consolidarea increderii intre cumparatori si vanzatori.
Partile interesate sunt invitate sa isi exprime opiniile in cadrul consultarii inainte de 15 februarie 2013.
Sursa: Comisia Europeana
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Comertul electronic. Emiterea facturilor si achizitia marfurilorNorme codul fiscal 2008 Titlul IClauze abuzive in comertul electronic. Avertizari din partea UEControale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Se utilizeaza sistemul E-Factura in cazul comertului online?Ultimele articole
PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINETot ce trebuie sa stii despre completarea si transmiterea declaratiei speciale de TVATratament fiscal pentru mentenanta platforma de COMERT ELECTRONIC. Inregistrarea la ANAFNoi masuri practice pentru tranzactiile online transfrontaliere dintre intreprinderi si consumatoriInvitatie de participare in cadrul proiectului transnational e-EmporioArticole similare
Noi masuri UE in vederea impulsionarii schimburilor comercialeRomania a fost reclamata la CE pentru incalcarea Directivei TVAANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala si noi modificariTVA de 5 la suta. Vezi propunerea pentru modificarea art.140 din Codul fiscalRomania suporta corectii de 25 la suta din valoarea declaratiilor de cheltuieli POS DRUUltimele articole
Finantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Guvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru salariatii din sectorul publicIMM-urile din Romania vor primi garantii directe cu valoare totala de 1 miliard de euroNormele privind detasarea transnationala, modificate de Ministerul Muncii (Proiect de Hotarare)Articole similare
Firmele care primesc ucenici si stagiari vor beneficia de subventii de pana la 300 euro pe lunaMinistrul Finantelor: Suntem pregatiti sa identificam problemele si sa oprim exodul romanilor!Contractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si angajatiiConfederatie patronala: Legislatia fiscala este din ce in ce mai greu de inteles si aplicat, incurajeaza evaziuneaMinisterul Muncii a propus, pentru anul 2022, un contingent de 100.000 de lucratori straini nou admisi pe piataUltimele articole
Decont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVAMajorarea salariului minim la 3.700 lei lunar, aprobata de ExecutivMinistrul Muncii a anuntat MAJORAREA salariului minim de la 1 iulie 2024!4 provocari pentru dezvoltarea unui business mic si cum le faci fata cu succesControale ANOFM: Institutia propune introducerea controlului electronic, modifica procedura de control si clarifica anumite termene (Proiect)Articole similare
Noi modificari privind procedura de sprijin in cadrul Programului de infiintare si dezvoltare incubatoare de afaceriCirca jumatate dintre firmele romanesti au in vedere dezvoltareaCifra de afaceri a IMM-urilor s-a redusA inceput cea de-a doua sesiune a Masurii 1 -microgranturi de 2.000 de euro. Cine poate beneficia de ajutorCele mai importante 13 subiecte fiscal-contabile ale perioadei actuale!Ultimele articole
Decont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firme![Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB cop rap231108160950.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"