Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pentru multe intreprinderi de comert electronic, saptamanile dinaintea Craciunului reprezinta, in materie de vanzari, una dintre perioadele de varf de peste an. Multe dintre aceste intreprinderi rateaza insa posibile ocazii de a-si vinde produsele, deoarece consumatorii isi fac griji cu privire la livrare. Conform studiilor efectuate, numai 9% dintre consumatorii din UE cumpara online bunuri din alte tari. Atat operatorii de comert electronic, cat si consumatorii isi exprima preocuparea in legatura cu problemele actualelor sisteme de livrare utilizate pentru produsele comandate online. 57% dintre operatorii de comert electronic considera ca livrarea peste granite reprezinta un obstacol pentru comert, iar 47% dintre consumatori isi fac griji cu privire la livrarea bunurilor comandate in strainatate. Existenta unui sistem eficient de livrare (si retur) este esentiala pentru facilitarea dezvoltarii in continuare a comertului electronic si implicit a solutiilor flexibile si a posibilitatilor de alegere ale consumatorilor.
Este necesar sa se raspunda urgent preocuparilor exprimate de consumatori in materie de livrare si sa se imbunatateasca sistemele de livrare existente. In acest sens, Comisia a adoptat pe 29 noiembrie o Carte verde in vederea consultarii pe tema livrarii coletelor, punand un accent deosebit pe aspectele transfrontaliere si pe necesitatile in materie de comert electronic."Consultarea lansata prin intermediul acestei carti verzi va contribui la identificarea masurilor necesare pentru imbunatatirea serviciilor de livrare a coletelor in cadrul pietei unice", a declarat Michel Barnier, comisarul european responsabil cu piata interna si serviciile. "Un sistem de livrare flexibil si performant aplicabil in ansamblul UE, care pune accent pe asteptarile consumatorilor si pe nevoile specifice comertului electronic, va contribui direct la valorificarea potentialului enorm al comertului electronic in ceea ce priveste stimularea cresterii economice si crearea de locuri de munca."
Principalele elemente ale cartii verzi:
Pentru a solutiona problemele intampinate de consumatori si de operatorii de comert electronic din UE, au fost identificate trei domenii prioritare:
- Ameliorarea serviciilor de livrare din perspectiva comoditatii pentru consumatorii si IMM-urile din UE
- Asigurarea unor solutii de livrare mai rentabile si a unor preturi mai convenabile pentru consumatori si IMM-uri
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
- Promovarea unui grad mai mare de interoperabilitate a serviciilor intre operatorii de servicii de livrare (o mai buna cooperare si un parteneriat mai sustinut) si intre operatorii de servicii de livrare si operatorii de comert electronic, in special IMM-uri.
Prin aceasta carte verde, Comisia va aduna informatii cu privire la situatia actuala a pietei serviciilor de livrare a produselor achizitionate online si va identifica eventualele obstacole care stau in calea crearii unei piete integrate a serviciilor de livrare a coletelor la nivelul UE. In cadrul consultarii, partilor interesate li se va cere parerea in legatura cu modalitatile in care pot fi cel mai bine servite interesele consumatorilor, intreprinderilor si clientilor finali. Pe baza informatiilor colectate, Comisia va identifica solutii care sa contribuie la desfasurarea unui proces fluid de livrare a coletelor in UE, sprijinindu-se astfel dezvoltarea comertului electronic si garantandu-se ca de avantajele oferite de comertul electronic se bucura toti cetatenii si IMM-urile din toate regiunile din Europa, gratie unui sistem de livrare sustenabil si functional.
Context
Aceasta consultare face parte din proiectele la care lucreaza in prezent Comisia in domeniul dezvoltarii comertului electronic. Comertul electronic este unanim considerat un factor esential pentru stimularea cresterii economice si a ocuparii fortei de munca in Uniunea Europeana. Comunicarea Comisiei privind comertul electronic si serviciile online din luna ianuarie a acestui an identifica livrarea produselor achizitionate online ca fiind una dintre primele cinci prioritati pentru stimularea comertului electronic pana in 2015, importanta sa fiind reiterata de Consiliul European si de Parlament. Livrarea este foarte importanta, deoarece are un impact considerabil asupra facilitarii comertului electronic si reprezinta un element fundamental pentru consolidarea increderii intre cumparatori si vanzatori.
Partile interesate sunt invitate sa isi exprime opiniile in cadrul consultarii inainte de 15 februarie 2013.
Sursa: Comisia Europeana
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 28 iulie - 01 august 2008 - Monitorul OficialTratament fiscal pentru mentenanta platforma de COMERT ELECTRONIC. Inregistrarea la ANAFCE: Ghiseu Unic privind TVA-ul in comertul intracomunitarPlatforma noua pentru dezvoltarea competentelor din domeniul exporturilor ale IMM-urilorNoutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
PFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEControale ANAF: 6 probleme constatate de inspectori in sem.I din 2022Se utilizeaza sistemul E-Factura in cazul comertului online?Tot ce trebuie sa stii despre completarea si transmiterea declaratiei speciale de TVANoi masuri practice pentru tranzactiile online transfrontaliere dintre intreprinderi si consumatoriArticole similare
EXCLUSIV: Cota unica si CAS nu vor fi modificate pana in 2013, TVA incertaNoutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialConcluziile MFP dupa reuniunea Consiliului ECOFIN de la BruxellesNou proiect pentru intarirea disciplinei financiare. Reguli noi pentru operatorii economici!Noutati legislatie Fiscala 2-5 februarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
IMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Guvernul a decis! 2 mai, 16 august si 27 decembrie 2024 vor fi zile libere pentru salariatii din sectorul publicIMM-urile din Romania vor primi garantii directe cu valoare totala de 1 miliard de euroNormele privind detasarea transnationala, modificate de Ministerul Muncii (Proiect de Hotarare) ANAF a finalizat proiectul pentru cresterea conformarii in domeniul impozitului pe veniturile persoanelor fiziceArticole similare
Bun imobil din Romania si prestator din stat membru. Cum se va face inregistrarea TVA in Romania?Ce procedura urmam in cazul unei lucrari in Romania efectuate de catre o firma straina?Ministrul Finantelor: Vom stimula si alte zone din economie, prin acordarea de facilitati, ca in sectorul ITPresedintele ANOFM: Facilitarea intoarcerii acasa a romanilor, asumata de GuvernSalariul minim: Pe cati bani se munceste in Europa?Ultimele articole
Ministrul Muncii a anuntat MAJORAREA salariului minim de la 1 iulie 2024!Contractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si angajatii4 provocari pentru dezvoltarea unui business mic si cum le faci fata cu succesControale ANOFM: Institutia propune introducerea controlului electronic, modifica procedura de control si clarifica anumite termene (Proiect)Controale ITM la inceput de octombrie 2022: Au fost amendate peste 100 de firme din domeniul constructiilorArticole similare
Top activitati abordate cu precadere in IMM-uriNoi masuri UE pentru intreprinderiCe isi propune noul Program de Guvernare 2016-2020 al Mediului de Afaceri?Masuri importante propuse de CNIPMMR pentru imbunatatirea proiectelor Codului fiscal si Codului de procedura fiscalaPrivatizarea e mai buna. De ce achizitiile publice pierd terenUltimele articole
Ultimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeIMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Noua schema IMM Plus, propusa de Finante. Vor fi acordate 12,5 miliarde lei pentru sprijinul antreprenorilorMEAT a lansat platforma IMM Mentor pentru reducerea poverii administrative si dezvoltarea intreprinderilor inovatoareControale mai aprige in vama din 2024! Birourile vor fi dotate cu 26 noi sisteme de scanare, pentru monitorizarea marfurilor care intra in taraAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"