Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

De la 1 ianuarie 2012 administratorii persoane juridice ai cladirilor care nu au fost reevaluate de mai multi ani, vor plati impozite majorate, potrivit recentelor modificari aduse Codului Fiscal. Impozitul respectiv se stabileste de catre consiliile locale.
Cuantumul acestor cote este insa diferit, astfel: intre 10 si 20 la suta – in cazul cladirilor care nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani, anteriori anului fiscal de referinta (fata de 5-10 la suta, cat se prevedea pana acum); intre 30 si 40 la suta – pentru cladirile care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani, anteriori anului fiscal de referinta.
Conform OG nr. 30/2011, care a modificat Codul Fiscal, aceste cote de impozitare se aplica la valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea societatii comerciale cu pricina, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Sunt exceptate de la aceste prevederi cladirile amortizate deja potrivit legii, in cazul acestora cota impozitului stabilit de consiliile locale putand fi cuprinsa intre 0,25 – 1,5 la suta.
De asemenea, tot prin actul normativ mentionat, se prevede o taxa hoteliera de 1 la suta din valoarea totala a cazarii/tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, iar aceasta se incaseaza de catre hotelul sau pensiunea respectiva. Anterior, taxa hoteliera perceputa varia intre 0,5 – 5 la suta. In cazul in care o cladire cu destinatie turistica nu functioneaza pe durata unui an, impozitul perceput este de minimum 5 la suta din valoarea de inventar a cladirii.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Manual de politici contabile - Stick USB

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
A aparut ghidul practic care explica cum se taxeaza si se impoziteaza vanzarile pe Internet!Imprumuturi primite de la o filiala din UE si raportarea imprumutului. Ce implicatii fiscale apar?Schimbari pentru microintreprinderile fara salariati: impozit suplimentar, cu suma fixa trimestrialaImprumuturi primite de la filiala si raportarea imprumutului. Ce implicatii fiscale apar?Pana pe 21 martie 2024 trebuie depusa D700 pentru trecerea de la impozit micro la impozit pe profitUltimele articole
Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Persoanele fizice trebuie sa depuna D216 pana pe 30 septembrie 2024Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaTot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALEFirme cu cod CAEN 5630. Este obligatorie sau optionala trecerea la plata impozitului micro?Articole similare
Seminarul National de Contabilitate, Ziua II - Totul despre Ordinul 3055Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilPrevederile OUG nr. 30 din 2011 care intra in vigoare la 1 ianuarie 2012Cum calculam impozitul pe cladiri datorat de persoanele juridiceCodul fiscal 2011 (Partea III.2): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin OG 30 din 2011Ultimele articole
Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Evaluarea cheltuielilor si veniturilor in valuta pentru raportarea situatiilor financiare la final de 2021Tratament contabil si fiscal aplicabil la vanzarea mijloacelor fixe neamortizate integralOFICIAL! Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile in RomaniaVanzare cladire. Inchidere conturi rezerve din reevaluare. Regim fiscal TVA.Articole similare
Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala. Noul proiect MFPRegistrul operatorilor intracomunitari – Partea ISPV, singura modalitate de transmitere la ANAF a cererilor, inscrisurilor, documentelor de catre PERSOANE JURIDICE, asocieri, PFA, II, IFCe presupune procedura de restituire a sumelor platite in plus si nedeclarateTrecerea de la impozit pe venitul microintreprinderilor la impozit pe profit. Noutati pe care trebuie sa le stie toate firmeleUltimele articole
Prestari servicii. Obligatii TVA pentru servicii online catre pers. fizice si juridice din UE si non UEVenituri din chirii peste plafonul de 300.000 lei. Persoana trebuie sa treaca la plata TVA?Lista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceDeclaratia Unica. Cand se depune si cand NU, in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din chiriiSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Achizitia de constructii. Analiza privind deductibilitatea TVAMajorare valoare mijloc fixNoi recomandari pentru angajatii care efectueaza deplasari in scopul indeplinirii sarcinilor de munca (informare ITM)Transfer de active si regim TVA. Ce documente se intocmesc?Titlul II Capitolul IUltimele articole
TVA imobiliare si terenuri. Cum se emite factura + ce impozit se aplica la vanzarea lorCum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeTVA imobiliare. Regim fiscal TVA pentru vanzare constructie si teren aferentProdusele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"