Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam, prin cele ce urmeaza, noile norme propuse de MFP in ce priveste eliberarea certificatului de atestare fiscala. A fost astfel publicat proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.
Iata continutul acestor noi reglementari:
O R D I N
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora
Avand in vedere dispozitiile art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

Portal Institutii Publice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Manual de politici contabile - Stick USB
1. Alineatele (1) si (2) ale articolului 1 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit in continuare certificat de atestare fiscala, in urmatoarele situatii:
a) la solicitarea contribuabililor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
b) la solicitarea autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
c) din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
d) la solicitarea detinatorilor de parti sociale la o societate comerciala, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si d), solicitantii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabil. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta, insotita de o copie a documentului eliberat de autoritatea contractanta, dupa caz. in situatia in care cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala a fost depusa/transmisa la un organ fiscal necompetent, aceasta va fi inaintata organului fiscal competent in termen de 2 zile de la data primirii."
2. Dupa alineatul (22) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alin. (23), cu urmatorul cuprins:
"(23) Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale autoritatii solicitante;
b) datele de identificare ale contribuabilului; in acest caz este obligatoriu mentionarea denumirii/numele si prenumele precum si codul de identificare fiscala al contribuabilului;
c) temeiul legal al solicitarii;
d) scopul solicitarii. "
3. Dupa alineatul (1) al articolului 3 se introduce un nou alineat, alin. (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) in situatia in care cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala este depusa de catre detinatorul de parti sociale organul fiscal competent verifica daca solicitantul are calitatea de detinator de parti sociale."
4. La articolul 5 alineatul (8), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) la pct. III - mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare, mentiuni referitoare la starea obligatiilor fiscale astfel cum au fost solicitate prin cerere, cum ar fi: aflate in executare silita, suspendate la executare silita in conditiile legii, precum si la modalitatea de plata a taxei extrajudiciare de timbru;".
5. Alineatul (2) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. in acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.
In cazul in care plata taxei extrajudiciare de timbru se efectueaza prin aplicarea si anularea de timbre fiscale, conform legii, timbrul propriu-zis se aplica pe un exemplar original care se comunica solicitantului, matca se aplica pe un exemplar original care se pastreaza la organul fiscal emitent, iar pe celelalte exemplare originale se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru. in situatia in care plata se efectueaza prin celelalte modalitati prevazute de lege, se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru pe toate exemplarele certificatului."
6. Anexa nr. 2 "Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala", cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99, se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Usor cu TVA-ul pe scari!Guvernul introduce noi impozite pentru proprietati scutite in prezentPeste 90 la suta dintre IMM-uri se autofinanteazaImpozitul pe veniturile din activitati de exploatare resurse naturale. Noutati fiscaleNu va fi redus impozitul pentru cladirile si terenurile din turismUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Diferenta de curs valutar intra in baza de calcul al TVA-uluiDeductibilitate cheltuieli cu combustibilul la o asociatie non profitNoutati legislatie fiscala 15-19 iunie - Monitorul OficialControl financiar. Cum procedam cu evidenta contabila?Marti, 10 mai 2022, este termenul pentru depunerea notificarii privind aplicarea/incetarea aplicarii regimului special pentru agricultoriUltimele articole
E-TVA si Notificarea de conformare. Se pot corecta diferentele dintre D300 si Decontul precompletat? Control antifrauda in 2025: TVA nedeductibil si obligatii suplimentare pentru firmeCadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste cheltuieli?E-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVATVA imobiliare. Ce cota TVA trebuie aplicata la vanzarea imobilelor catre persoane fiziceArticole similare
Se reduce procesul de eliberare a certificatului pentru spatiu sediu socialDocumentar fiscal: Totul despre certificatul de atestare fiscala in 2016Ordinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscalaNou: Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscalaCertificat de Atestare Fiscala Online: Obtinere, Model si Acte NecesareUltimele articole
Ce metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineOficial ANAF. Modalitatea de transmitere a cererilor pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscalaNoutati ANAF: Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu socialEliberarea certificatului de atestare fiscala pentru un SRLSe modifica procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulieArticole similare
Este OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Certificatul de ATESTARE FISCALA pentru persoane juridiceOrdinul MFP nr. 2.677 din 2011 privind esalonarea la plataMaterial ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiProcedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Ultimele articole
Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFNoua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Esalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazPosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Articole similare
ANAF: Procedura declararii contribuabililor inactiviOANAF nr. 1768 privind anularea inregistrarii in scopuri de TVAANAF pune la dispozitia contribuabililor Programul de asistenta si Nomenclatorul obligatiilor de plataImpozitele cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa | Noutati ANAFAplicarea regimului special, baza de impozitare din decontul de TVA. Cifra de afaceri in perioada fiscalaUltimele articole
Contractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"