Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam, prin cele ce urmeaza, noile norme propuse de MFP in ce priveste eliberarea certificatului de atestare fiscala. A fost astfel publicat proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.
Iata continutul acestor noi reglementari:
O R D I N
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora
Avand in vedere dispozitiile art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

Examen Consultant Fiscal 2025

Manual de politici contabile - Stick USB

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
1. Alineatele (1) si (2) ale articolului 1 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit in continuare certificat de atestare fiscala, in urmatoarele situatii:
a) la solicitarea contribuabililor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
b) la solicitarea autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
c) din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
d) la solicitarea detinatorilor de parti sociale la o societate comerciala, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si d), solicitantii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabil. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta, insotita de o copie a documentului eliberat de autoritatea contractanta, dupa caz. in situatia in care cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala a fost depusa/transmisa la un organ fiscal necompetent, aceasta va fi inaintata organului fiscal competent in termen de 2 zile de la data primirii."
2. Dupa alineatul (22) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alin. (23), cu urmatorul cuprins:
"(23) Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale autoritatii solicitante;
b) datele de identificare ale contribuabilului; in acest caz este obligatoriu mentionarea denumirii/numele si prenumele precum si codul de identificare fiscala al contribuabilului;
c) temeiul legal al solicitarii;
d) scopul solicitarii. "
3. Dupa alineatul (1) al articolului 3 se introduce un nou alineat, alin. (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) in situatia in care cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala este depusa de catre detinatorul de parti sociale organul fiscal competent verifica daca solicitantul are calitatea de detinator de parti sociale."
4. La articolul 5 alineatul (8), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) la pct. III - mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare, mentiuni referitoare la starea obligatiilor fiscale astfel cum au fost solicitate prin cerere, cum ar fi: aflate in executare silita, suspendate la executare silita in conditiile legii, precum si la modalitatea de plata a taxei extrajudiciare de timbru;".
5. Alineatul (2) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. in acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.
In cazul in care plata taxei extrajudiciare de timbru se efectueaza prin aplicarea si anularea de timbre fiscale, conform legii, timbrul propriu-zis se aplica pe un exemplar original care se comunica solicitantului, matca se aplica pe un exemplar original care se pastreaza la organul fiscal emitent, iar pe celelalte exemplare originale se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru. in situatia in care plata se efectueaza prin celelalte modalitati prevazute de lege, se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru pe toate exemplarele certificatului."
6. Anexa nr. 2 "Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala", cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99, se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Tranzactiile comerciale intre intreprinderi in 2013. Solutia la care nu se astepta nimeni!Ce trebuie sa stim despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscalePrestari servicii persoana fizica nerezidenta. Cum impozitam?Sanctiuni noi pentru firme. Vezi ce facturi se depun obligatoriu!Romania, pe penultimul loc in UE dupa usurinta platilor de TAXE SI IMPOZITEUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Factura cu TVA de la societatea de leasing, privind timbrul de mediu. Cum procedam?TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaTVA perisabilitati. Care va fi tratamentul TVA?Facturare prestari servicii. Care este regimul TVA?Deducerea TVA in cadrul unui contract de leasing. VIDEOUltimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACodul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea luiFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Majorare cota redusa de TVA. Lista produselor si serviciilor agricole cu TVA 11%Platitor vs. neplatitor de TVA. Aspecte contabile si fiscaleArticole similare
Se modifica procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulieSe schimba regulile pentru dovada platii impozitelorCe metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineOficial ANAF. Modalitatea de transmitere a cererilor pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscalaNou: Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscalaUltimele articole
Certificat de Atestare Fiscala Online: Obtinere, Model si Acte NecesareOrdinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscalaDocumentar fiscal: Totul despre certificatul de atestare fiscala in 2016Se reduce procesul de eliberare a certificatului pentru spatiu sediu socialNoutati ANAF: Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu socialArticole similare
Legislatie: modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermalANAF: Peste 40.500 de utilizatori inregistrati in Spatiul Privat VirtualSocietate in insolventa: Aplicarea facilitatilor fiscale instituite de OG 6/2019Contribuabilii pot depune cererile pentru esalonarea la plata simplificata pana la 31 martie 2021 inclusivActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.2)Ultimele articole
Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFNoua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Esalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazPosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Articole similare
ANAF aminteste ca din aprilie incep controalele la firmele care depun D 101!E-Transport: Contraventiile si sanctiunile intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2023Noutati fiscale: Salarizare, bunuri mobile sechestrate, schimbul de informatiiRegimul TVA in cazul unei asocieri de firmeORDIN AL ANAF AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR Nr. 3.003 din 2009 Pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzitUltimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?TVA la incasare ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulSemnatura electronica. NU mai trebuie sa mergeti la sediul ANAF pentru a o obtine, ea poate fi solicitata onlineSesizari catre ANAF privind evaziunea fiscala: metode, pasi si recomandari
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"