Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam, prin cele ce urmeaza, noile norme propuse de MFP in ce priveste eliberarea certificatului de atestare fiscala. A fost astfel publicat proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.
Iata continutul acestor noi reglementari:
O R D I N
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora
Avand in vedere dispozitiile art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
1. Alineatele (1) si (2) ale articolului 1 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit in continuare certificat de atestare fiscala, in urmatoarele situatii:
a) la solicitarea contribuabililor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
b) la solicitarea autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
c) din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
d) la solicitarea detinatorilor de parti sociale la o societate comerciala, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si d), solicitantii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabil. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta, insotita de o copie a documentului eliberat de autoritatea contractanta, dupa caz. in situatia in care cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala a fost depusa/transmisa la un organ fiscal necompetent, aceasta va fi inaintata organului fiscal competent in termen de 2 zile de la data primirii."
2. Dupa alineatul (22) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alin. (23), cu urmatorul cuprins:
"(23) Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale autoritatii solicitante;
b) datele de identificare ale contribuabilului; in acest caz este obligatoriu mentionarea denumirii/numele si prenumele precum si codul de identificare fiscala al contribuabilului;
c) temeiul legal al solicitarii;
d) scopul solicitarii. "
3. Dupa alineatul (1) al articolului 3 se introduce un nou alineat, alin. (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) in situatia in care cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala este depusa de catre detinatorul de parti sociale organul fiscal competent verifica daca solicitantul are calitatea de detinator de parti sociale."
4. La articolul 5 alineatul (8), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) la pct. III - mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare, mentiuni referitoare la starea obligatiilor fiscale astfel cum au fost solicitate prin cerere, cum ar fi: aflate in executare silita, suspendate la executare silita in conditiile legii, precum si la modalitatea de plata a taxei extrajudiciare de timbru;".
5. Alineatul (2) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. in acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.
In cazul in care plata taxei extrajudiciare de timbru se efectueaza prin aplicarea si anularea de timbre fiscale, conform legii, timbrul propriu-zis se aplica pe un exemplar original care se comunica solicitantului, matca se aplica pe un exemplar original care se pastreaza la organul fiscal emitent, iar pe celelalte exemplare originale se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru. in situatia in care plata se efectueaza prin celelalte modalitati prevazute de lege, se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru pe toate exemplarele certificatului."
6. Anexa nr. 2 "Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala", cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99, se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Contractele individuale de munca pot fi incheiate de PFA cu terte persoaneSanctiuni noi pentru firme. Vezi ce facturi se depun obligatoriu!Tratamentul privind TVA al cheltuielilor accesorii recuperate de la client. Care e monografia contabila?Leasing operational si financiar extern. Ce implicatii fiscale apar?Cum procedam privind exigibilitatea TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri?Ultimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Codul fiscal 2011 (Partea II.3): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50 din 2010 privind contractele de credit pentru consumatoriIti primesti banii inapoi pe timbrul de mediu! Fa o cerere de restituire!Facturarea electronica, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru TOATE tranzactiile intre firme Declaratia 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendatUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAE-Transport: Cum se declara valoarea totala a bunurilor pentru obtinerea codului UITArticole similare
Noutati ANAF: Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu socialSe modifica procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulieNou: Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscalaCe metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineSe schimba regulile pentru dovada platii impozitelorUltimele articole
Certificat de Atestare Fiscala Online: Obtinere, Model si Acte NecesareOficial ANAF. Modalitatea de transmitere a cererilor pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscalaOrdinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscalaDocumentar fiscal: Totul despre certificatul de atestare fiscala in 2016Se reduce procesul de eliberare a certificatului pentru spatiu sediu socialArticole similare
Zoom fiscal: Noi reguli pentru autorizarea vanzarii de produse energetice fara depozitarePlatim taxele mai usor. ANAF modifica unele formulareFirmele pierd cele mai multe licitatii din cauza erorilor FisculuiUn nou proiect modifica in Norme prevederi referitoare la accize si alte specialeOrdinul MFP nr. 2.677 din 2011 privind esalonarea la plataUltimele articole
Noua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Esalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazPosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareArticole similare
ANAF urgenteaza inregistrarea entitatilor in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscaleDeclaratia 100 se modificaImpozit din chirii. Cum se declara in D100Tratament fiscal pentru pensiile primite din strainatate in anul 2021Proiect de Ordin privind conditiile de solicitare si de prezentare a dosarului preturilor de transfer si procedura de ajustare/estimare a preturilor de transerUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileVenituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"