Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam, prin cele ce urmeaza, noile norme propuse de MFP in ce priveste eliberarea certificatului de atestare fiscala. A fost astfel publicat proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.
Iata continutul acestor noi reglementari:
O R D I N
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora
Avand in vedere dispozitiile art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
1. Alineatele (1) si (2) ale articolului 1 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit in continuare certificat de atestare fiscala, in urmatoarele situatii:
a) la solicitarea contribuabililor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
b) la solicitarea autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
c) din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
d) la solicitarea detinatorilor de parti sociale la o societate comerciala, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si d), solicitantii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabil. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta, insotita de o copie a documentului eliberat de autoritatea contractanta, dupa caz. in situatia in care cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala a fost depusa/transmisa la un organ fiscal necompetent, aceasta va fi inaintata organului fiscal competent in termen de 2 zile de la data primirii."
2. Dupa alineatul (22) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alin. (23), cu urmatorul cuprins:
"(23) Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale autoritatii solicitante;
b) datele de identificare ale contribuabilului; in acest caz este obligatoriu mentionarea denumirii/numele si prenumele precum si codul de identificare fiscala al contribuabilului;
c) temeiul legal al solicitarii;
d) scopul solicitarii. "
3. Dupa alineatul (1) al articolului 3 se introduce un nou alineat, alin. (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) in situatia in care cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala este depusa de catre detinatorul de parti sociale organul fiscal competent verifica daca solicitantul are calitatea de detinator de parti sociale."
4. La articolul 5 alineatul (8), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) la pct. III - mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare, mentiuni referitoare la starea obligatiilor fiscale astfel cum au fost solicitate prin cerere, cum ar fi: aflate in executare silita, suspendate la executare silita in conditiile legii, precum si la modalitatea de plata a taxei extrajudiciare de timbru;".
5. Alineatul (2) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. in acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.
In cazul in care plata taxei extrajudiciare de timbru se efectueaza prin aplicarea si anularea de timbre fiscale, conform legii, timbrul propriu-zis se aplica pe un exemplar original care se comunica solicitantului, matca se aplica pe un exemplar original care se pastreaza la organul fiscal emitent, iar pe celelalte exemplare originale se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru. in situatia in care plata se efectueaza prin celelalte modalitati prevazute de lege, se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru pe toate exemplarele certificatului."
6. Anexa nr. 2 "Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala", cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99, se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Un nou proiect schimba regulile pentru MFPProblemele continua in ce priveste transportul de marfuriA aparut ghidul practic care explica cum se taxeaza si se impoziteaza vanzarile pe Internet!Producatorii romani cer ajutorul FMI pentru recuperarea TVADispozitii AMEF: Regimul caselor de marcat electronice fiscale in 2013Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Facturarea si incasarea sau plata in valuta intre rezidentiTranzactii. Inregistrare in scopuri de TVALegea 70/2016 ratifica Acordul multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatiiReatentionare privind dezinformarea opiniei publice in legatura cu declaratia de patrimoniuControl fiscal finalizat cu diferente de plata TVA. Cum procedam?Ultimele articole
Majorare cota TVA: Cum afecteaza gestiunea stocurilor majorarea din 1 august 2025Neplatitor de TVA. Cand si cum devine platitor de TVA daca depaseste plafonule-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneMajorare cota TVA. Ce cota se aplica in cazul stornarii unui avans incasat INAINTE de august 2025Articole similare
Se reduce procesul de eliberare a certificatului pentru spatiu sediu socialSe schimba regulile pentru dovada platii impozitelorEliberarea certificatului de atestare fiscala pentru un SRLSe modifica procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulieNoutati legislatie fiscala 22-26 iunie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Ce metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineCertificat de Atestare Fiscala Online: Obtinere, Model si Acte NecesareOficial ANAF. Modalitatea de transmitere a cererilor pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscalaOrdinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscalaDocumentar fiscal: Totul despre certificatul de atestare fiscala in 2016Articole similare
Proiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicNoi masuri de restructurare a obligatiilor bugetare RESTANTE. Prorogare termene (Proiect de Ordin MFP)Posta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Noutati privind restructurarea obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020Un nou proiect modifica in Norme prevederi referitoare la accize si alte specialeUltimele articole
Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAFNoua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Esalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazProiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareArticole similare
Proiect MFP: Mecanismul platilor defalcate de TVA poate intra in vigoare de la 1 septembrieGHIDUL FISCAL al persoanelor juridice romane platitoare de impozit pe profitANAF implementeaza o noua facilitate pentru persoanele fizice: identificarea vizuala online in SVPGhid fiscal al contribuabililor care au realizat venituri din strainatate elaborat de ANAFIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulUltimele articole
Diurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"