Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam, prin cele ce urmeaza, noile norme propuse de MFP in ce priveste eliberarea certificatului de atestare fiscala. A fost astfel publicat proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.
Iata continutul acestor noi reglementari:
O R D I N
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora
Avand in vedere dispozitiile art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
1. Alineatele (1) si (2) ale articolului 1 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit in continuare certificat de atestare fiscala, in urmatoarele situatii:
a) la solicitarea contribuabililor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
b) la solicitarea autoritatilor publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
c) din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii prevazute de lege;
d) la solicitarea detinatorilor de parti sociale la o societate comerciala, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscala.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si d), solicitantii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabil. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala poate fi transmisa si prin mijloace de transmitere la distanta, insotita de o copie a documentului eliberat de autoritatea contractanta, dupa caz. in situatia in care cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala a fost depusa/transmisa la un organ fiscal necompetent, aceasta va fi inaintata organului fiscal competent in termen de 2 zile de la data primirii."
2. Dupa alineatul (22) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alin. (23), cu urmatorul cuprins:
"(23) Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala trebuie sa contina urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale autoritatii solicitante;
b) datele de identificare ale contribuabilului; in acest caz este obligatoriu mentionarea denumirii/numele si prenumele precum si codul de identificare fiscala al contribuabilului;
c) temeiul legal al solicitarii;
d) scopul solicitarii. "
3. Dupa alineatul (1) al articolului 3 se introduce un nou alineat, alin. (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) in situatia in care cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala este depusa de catre detinatorul de parti sociale organul fiscal competent verifica daca solicitantul are calitatea de detinator de parti sociale."
4. La articolul 5 alineatul (8), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) la pct. III - mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare, mentiuni referitoare la starea obligatiilor fiscale astfel cum au fost solicitate prin cerere, cum ar fi: aflate in executare silita, suspendate la executare silita in conditiile legii, precum si la modalitatea de plata a taxei extrajudiciare de timbru;".
5. Alineatul (2) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), in situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala, in cererea sa mentioneaza numarul de exemplare solicitate. in acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate.
In cazul in care plata taxei extrajudiciare de timbru se efectueaza prin aplicarea si anularea de timbre fiscale, conform legii, timbrul propriu-zis se aplica pe un exemplar original care se comunica solicitantului, matca se aplica pe un exemplar original care se pastreaza la organul fiscal emitent, iar pe celelalte exemplare originale se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru. in situatia in care plata se efectueaza prin celelalte modalitati prevazute de lege, se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru pe toate exemplarele certificatului."
6. Anexa nr. 2 "Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala", cod M.F.P. - A.N.A.F. 14.13.25.99, se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare publicarii.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Alerta fiscalitate 22-26 septembrie 2008Cum deducem cheltuielile privind plata taxelor pentru eliberarea autorizatiei de munca si permis de sedere?Contract de comision cu o PFA nerezidenta. TAXE SI IMPOZITEDeclaratia 012. Totul despre platile anticipate trimestriale egale in contul impozitului pe profitMinistrul delegat pentru IMM-uri cere stoparea risipei banilor publiciUltimele articole
TAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilEsti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAArticole similare
Precizari Finante: Anularea inregistrarii in scopuri de TVAFacturare servicii efectuate pe teritoriul Romaniei. Regimul TVAIncasari mai mari din TVA cu 5 mld. lei in 2010Acordarea de tichetele cadou in campaniile de marketing. Tratamentul fiscalDeductibilitate la utilizarea auto si in alte scopuri decat activitatea economica. Cum procedam?Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024TVA Intracomunitar: ghidul completLimite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalRegimul de facturare al penalitatilor de intarziereInformare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAArticole similare
Se schimba regulile pentru dovada platii impozitelorDocumentar fiscal: Totul despre certificatul de atestare fiscala in 2016Se reduce procesul de eliberare a certificatului pentru spatiu sediu socialSe modifica procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulieNoutati legislatie fiscala 22-26 iunie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Ce metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineCertificat de atestare fiscala: cum il obtii online, model si acte necesare pentru eliberareOficial ANAF. Modalitatea de transmitere a cererilor pentru eliberarea certificatului de rezidenta fiscalaOrdinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscalaNou: Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscalaArticole similare
Nou termen pentru cererile de eliberare atestate privind comercializarea produselor accizabileNoutati Legislatie Fiscala 06 - 10 iulie 2009 Monitorul OficialSinteza modificari si completari ale Codului de Procedura FiscalaZoom fiscal: Noi reguli pentru autorizarea vanzarii de produse energetice fara depozitareAJOFM clarifica situatia actelor care dovedesc plata obligatiilor fiscale in vederea decontarii a 41,5% din salariuUltimele articole
Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de ATESTARE FISCALA pot fi obtinute fara deplasare la ANAFDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPVANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPV3 documente importante pot fi obtinute de contribuabili prin SPVANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceArticole similare
Raportare ANAF prin Declaratia 394, in cazul incasarii prin bon fiscal cu emitere de factura.ANAF anunta sesiune de asistenta online pentru completarea si depunerea Declaratiei UniceANAF penalizeaza firmele cu un pensionar in consiliul de administratieCe obligatii apar la inregistrarea contractelor de leasing incheiate cu nerezidenti?ANAF avertizeaza: Se trimit mailuri false in numele FisculuiUltimele articole
Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeTermene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Tratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"