Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, facem referire la o societate careia i-a fost anulat codul de platitor de TVA din initiativa ANAF. Ulterior datei anularii emite factura de prestare servicii. Este obligata sa emita factura cu TVA in baza art. 11 din Codul fiscal? In cazul unui raspuns afirmativ, ce obligatii are firma in ce priveste aplicarea TVA in perioada in care codul de platitor i-a fost anulat?
Chiar daca nu mai figureaza in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, prestatorul este obligat sa colecteze TVA conform prevederilor art. 11 alin. (1^3) pentru toate servicii taxabile efectuate pe intreaga perioada in care figureaza in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata. alin . (1^3) prevede "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva."
Factura se emite cu respectarea cerintelor impuse in Codul fiscal, prin inscrierea informatiilor de la art. 155 alin. (19), dar fara a fi obligatorie completarea informatiei cu privire la anularea codului de TVA. Avand in vedere faptul ca persoana impozabila are codul anulat, la inscrierea informatiei de la art. 155 alin. (19) lit. d) " denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;" codul aferent nu trebuie inscris cu simbolul RO pentru a nu induce in eroare pe cumparator.
Suma TVA colectata de persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, datorata pentru toate operatiunile taxabile realizate in perioada in care figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu conform inregistrarii din "Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata" trebuie raportata organului fiscal competent prin formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal". Acest formular este reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Formularul poate fi descarcat de pe site www.anaf.ro, sectiunea "formulare utile".
Suma TVA colectata, raportata prin formularul cod 311 trebuie platita efectiv bugetului de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarea terenului ca operatiune taxabila. Asa cum se poate constata, nu se mai depune decontul de TVA cod 300, fiind obligatorie depunerea declaratiei cod 311. In perioada de anulare a codului TVA, prestatorul nu are nici drept de deducere a sumei TVA deductibile aferente achizitiilor efectuate (bunuri si servicii), suma TVA care nu poate fi dedusa reintregind costul de achizitie al materialelor si serviciilor utilizate pentru realizarea obiectului sau de activitate. De asemenea, d.p.d.v. contabil, societatea al carui cod de TVA a fost anulat, nu poate utiliza conturile specifice de TVA, respectiv 4426, 4427, 4428, 4423 si 4424.
In alta ordine de idei, trebuie sa aveti in vedere ca beneficiarul serviciilor respective, facturate de catre societatea al carui cod de TVA este anulat din oficiu, nu are drept de deducere a sumei TVA deductibile, colectata de prestator in perioada in care acesta figureaza cu codul de TVA anulat. Aceasta interdictie de exercitare a dreptului de deducere este reglementata prin art. 11 alin. (1^4) "Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Contabilitatea organizatiilor non-profit
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4 din 5 din 6 voturi
Articole similare
Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaMarfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareAnulare cod TVA. 3 studii de caz importanteDepasire plafon scutire TVA. Care sunt coonsecintele care apar la neinregistrarea in scopuri de TVA?Anulare cod de inregistrare TVA. Ce consecinte apar?Ultimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Emitere factura pentru livrare constructie noua - Ce cota TVA se aplica in acest caz?Reprimire din oficiu a codului de TVA anulat. Conditii actualeCe firme vor fi reinregistrate din oficiu in scopuri de TVA de la 1 octombrieFirmele pot primi din oficiu a codului de TVA anulat. In ce conditii scapa de criteriile ANAF!Articole similare
REVISAL: ce facem daca Sporurile si Primele se modifica in fiecare luna?MONOGRAFIE contabila pentru cumpararea si acordarea tichetelor de masa pe suport electronicRetur marfa nevanduta. Regim TVA. Inregistrari contabileComunicat ANAF: Persoane impozabile in scop de TVANerezident obtine venituri in calitate de PFA. Care sunt aspectele fiscale de care vom tine cont?Ultimele articole
Ce se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataITM: Reglementari pentru beneficiarii care utilizeaza munca zilierilor Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente luni, 12 august 2024Care este structura raportarilor contabile la 30 iunie 2024Procedura privind organizarea si inscrierea in cadrul Registrului RO e-Factura executari siliteArticole similare
Obligatiile persoanelor impozabile neinregistrate in SCOPURI DE TVA. Declaratia 392BOPANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVAPrevederile din normele metodologice referitoare la aplicarea sistemului TVA la incasareTitlul VI Capitolul IDeclaratia 394 si raportare facturi primite. Cum facem raportarea in D 394?Ultimele articole
Ce se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?ANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVACalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente luni, 12 august 2024e-Factura: Ghid Complet pentru 2024Articole similare
Anulare COD TVA si raportare eronata 394. Ce implicatii fiscale si amenzi apar?Anulare din oficiu platitor de TVA. Ajustarea TVA pentru bunuri in stoc. Ce formulare trebuie depuseReinregistrare TVA in cazul unei societati cu COD TVA anulat din oficiuFurnizor in insolventa. Deducerea TVA si a cheltuieliiFacturi primite de la persoane juridice din UE. Tratament TVAUltimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completInregistrarea firmelor ca platitoare de TVA in cazul in care importa marfuriInregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileFirme cu COD TVA anulat. Care este tratamentul fiscal si contabil al facturilor primite?Cod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaArticole similare
Ajustarea bazei de impozitare. TVA pentru livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram in D 390?Achizitie combustibil: Exercitarea dreptului de deducere pe baza bonului fiscalDeducere TVA bunuri in stoc la data inregistrarii in scopuri de TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"