Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, facem referire la o societate careia i-a fost anulat codul de platitor de TVA din initiativa ANAF. Ulterior datei anularii emite factura de prestare servicii. Este obligata sa emita factura cu TVA in baza art. 11 din Codul fiscal? In cazul unui raspuns afirmativ, ce obligatii are firma in ce priveste aplicarea TVA in perioada in care codul de platitor i-a fost anulat?
Chiar daca nu mai figureaza in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, prestatorul este obligat sa colecteze TVA conform prevederilor art. 11 alin. (1^3) pentru toate servicii taxabile efectuate pe intreaga perioada in care figureaza in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata. alin . (1^3) prevede "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva."
Factura se emite cu respectarea cerintelor impuse in Codul fiscal, prin inscrierea informatiilor de la art. 155 alin. (19), dar fara a fi obligatorie completarea informatiei cu privire la anularea codului de TVA. Avand in vedere faptul ca persoana impozabila are codul anulat, la inscrierea informatiei de la art. 155 alin. (19) lit. d) " denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;" codul aferent nu trebuie inscris cu simbolul RO pentru a nu induce in eroare pe cumparator.
Suma TVA colectata de persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, datorata pentru toate operatiunile taxabile realizate in perioada in care figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu conform inregistrarii din "Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata" trebuie raportata organului fiscal competent prin formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal". Acest formular este reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Formularul poate fi descarcat de pe site www.anaf.ro, sectiunea "formulare utile".
Suma TVA colectata, raportata prin formularul cod 311 trebuie platita efectiv bugetului de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarea terenului ca operatiune taxabila. Asa cum se poate constata, nu se mai depune decontul de TVA cod 300, fiind obligatorie depunerea declaratiei cod 311. In perioada de anulare a codului TVA, prestatorul nu are nici drept de deducere a sumei TVA deductibile aferente achizitiilor efectuate (bunuri si servicii), suma TVA care nu poate fi dedusa reintregind costul de achizitie al materialelor si serviciilor utilizate pentru realizarea obiectului sau de activitate. De asemenea, d.p.d.v. contabil, societatea al carui cod de TVA a fost anulat, nu poate utiliza conturile specifice de TVA, respectiv 4426, 4427, 4428, 4423 si 4424.
In alta ordine de idei, trebuie sa aveti in vedere ca beneficiarul serviciilor respective, facturate de catre societatea al carui cod de TVA este anulat din oficiu, nu are drept de deducere a sumei TVA deductibile, colectata de prestator in perioada in care acesta figureaza cu codul de TVA anulat. Aceasta interdictie de exercitare a dreptului de deducere este reglementata prin art. 11 alin. (1^4) "Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce spui de un Consilier TVA pe CD?Neindeplinirea criteriilor pentru inregistrarea in scop de TVA. Cum vom factura si cum se inregistreaza facturile?Care sunt efectele fiscale si contabile la ANULAREA DIN OFICIU a codului de inregistrare TVA?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteCand poate fi anulata din oficiu inscrierea in Registrul Operatorilor IntracomunitariUltimele articole
Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaEroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Marfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareEmitere factura pentru livrare constructie noua - Ce cota TVA se aplica in acest caz?Reprimire din oficiu a codului de TVA anulat. Conditii actualeArticole similare
Intermedierea afacerilor in beneficiul partenerilor intracomunitariCe regim TVA se aplica pentru persoanele impozabile nestabilite care presteaza servicii electronice persoanelor neimpozabileDepunerea cererilor privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor. Formular 230Cum se modifica din februarie 2015 anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA?Regulamentul BNR nr. 9 privind procedura de solutionare diferende servicii de plata dintre utilizatori si prestatoriUltimele articole
Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulArticole similare
Codul Fiscal: Corectarea documentelor fiscaleDubla conditie pentru persoanele impozabile care vor sa opteze pentru inscrierea in sistemul TVA la incasare in 2021Rezolvam rapid spetele dificile: facturarea transportului catre casa de expeditii din RomaniaCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 26 si 30 martieAchizitie intracomunitara de bunuri si furnizor strain. Ce regim TVA se aplica?Ultimele articole
Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemArticole similare
Reinregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a anularii codului | Depunere deconturi fara sumeAnulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale apar?Cum se stabileste dreptul la ajustarea TVA pentru marfurile aflate in stoc?Depasire plafon pentru inregistrarea in scop de TVA in luna iunie. Ce consecinte apar din cauza neinregistrarii?COD TVA anulat din oficiu, deducere TVA dupa reinregistrareUltimele articole
Redobandirea codului de TVA dupa anulare. Ce trebuie sa stiiCCF propune modificarea legislatiei privind operatiunile triunghiulareTVA Intracomunitar: ghidul completInregistrarea firmelor ca platitoare de TVA in cazul in care importa marfuriInregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileArticole similare
Achizitie combustibil: Exercitarea dreptului de deducere pe baza bonului fiscalAjustarea bazei de impozitare. TVA pentru livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram in D 390?Deducere TVA bunuri in stoc la data inregistrarii in scopuri de TVA
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"