Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, facem referire la o societate careia i-a fost anulat codul de platitor de TVA din initiativa ANAF. Ulterior datei anularii emite factura de prestare servicii. Este obligata sa emita factura cu TVA in baza art. 11 din Codul fiscal? In cazul unui raspuns afirmativ, ce obligatii are firma in ce priveste aplicarea TVA in perioada in care codul de platitor i-a fost anulat?
Chiar daca nu mai figureaza in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, prestatorul este obligat sa colecteze TVA conform prevederilor art. 11 alin. (1^3) pentru toate servicii taxabile efectuate pe intreaga perioada in care figureaza in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata. alin . (1^3) prevede "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva."
Factura se emite cu respectarea cerintelor impuse in Codul fiscal, prin inscrierea informatiilor de la art. 155 alin. (19), dar fara a fi obligatorie completarea informatiei cu privire la anularea codului de TVA. Avand in vedere faptul ca persoana impozabila are codul anulat, la inscrierea informatiei de la art. 155 alin. (19) lit. d) " denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;" codul aferent nu trebuie inscris cu simbolul RO pentru a nu induce in eroare pe cumparator.
Suma TVA colectata de persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, datorata pentru toate operatiunile taxabile realizate in perioada in care figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu conform inregistrarii din "Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata" trebuie raportata organului fiscal competent prin formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal". Acest formular este reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Formularul poate fi descarcat de pe site www.anaf.ro, sectiunea "formulare utile".
Suma TVA colectata, raportata prin formularul cod 311 trebuie platita efectiv bugetului de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarea terenului ca operatiune taxabila. Asa cum se poate constata, nu se mai depune decontul de TVA cod 300, fiind obligatorie depunerea declaratiei cod 311. In perioada de anulare a codului TVA, prestatorul nu are nici drept de deducere a sumei TVA deductibile aferente achizitiilor efectuate (bunuri si servicii), suma TVA care nu poate fi dedusa reintregind costul de achizitie al materialelor si serviciilor utilizate pentru realizarea obiectului sau de activitate. De asemenea, d.p.d.v. contabil, societatea al carui cod de TVA a fost anulat, nu poate utiliza conturile specifice de TVA, respectiv 4426, 4427, 4428, 4423 si 4424.
In alta ordine de idei, trebuie sa aveti in vedere ca beneficiarul serviciilor respective, facturate de catre societatea al carui cod de TVA este anulat din oficiu, nu are drept de deducere a sumei TVA deductibile, colectata de prestator in perioada in care acesta figureaza cu codul de TVA anulat. Aceasta interdictie de exercitare a dreptului de deducere este reglementata prin art. 11 alin. (1^4) "Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Manual de politici contabile - Stick USB

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Procedura reactivarii contribuabilului in inactivitate. Norme aprobate prin OANAF nr. 700Ce riscam referitor la TVA prin tranzactiile incheiate si derulate cu firme inactive?Fiscul anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVASistemul TVA la incasare si anularea inregistrarii in scopuri de TVA din oficiu. Ce solutii are societatea?Suspendare activitate. Recuperare TVAUltimele articole
ANULAREA DIN OFICIU a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeCe obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaEroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteMarfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareArticole similare
Factura soft emisa pe internet. Declaratia 390. VIDEOStabilirea plafonului de 1.000.000 euro. Contul 609 se adauga la veniturile realizate?DGRFP: Eliberarea de extrase de cont in format electronic de la Trezorerie, fara perceperea de comisioaneDeclarare achizitie intracomunitara de bunuri. Cod valabil de TVACe formulare se depun pana la 26 octombrie?Ultimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabilePlafon TVA depasit de PFA-uri. Se inregistreaza in scopuri de TVA?Achizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de firmele care NU platesc TVA?D700 in 2025. Completare D700 pentru reINREGISTRARE in scopuri de TVATrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursArticole similare
Continut factura. Mentiunea TVA la incasareNontransferuri. Bunuri date in comodat. Ce regim TVA se aplica?Anularea inregistrarii in SCOPURI DE TVA. Care e tratamentul fiscal?Determinarea plafonului pentru TVA la incasare in 2014. Ce e diferit in noul an?Studiu de caz: Deduceri TVA la o persoana fizicaUltimele articole
Plafon TVA depasit de PFA-uri. Se inregistreaza in SCOPURI DE TVA?Achizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de firmele care NU platesc TVA?D700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in SCOPURI DE TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiArticole similare
Care sunt efectele fiscale si contabile la anularea din oficiu a codului de inregistrare TVA?D700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAAnulare cod de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale apar?Redobandirea codului de TVA dupa anulare. Ce trebuie sa stiiProcedura de inscriere in Registrul Operatorilor IntracomunitariUltimele articole
Achizitii intracomunitare: Cand este necesar codul de TVA si cum sa il obtiiAnulare COD TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?COD TVA anulat din oficiu. Implicatii fiscale si contabile in 3 spete importanteFactura achizitie non-UE. Care este regimul TVAPlatitor de TVA. Cum poate iesi de la TVA prin optiuneArticole similare
Deducere TVA bunuri in stoc la data inregistrarii in scopuri de TVAAchizitie combustibil: Exercitarea dreptului de deducere pe baza bonului fiscalAjustarea bazei de impozitare. TVA pentru livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram in D 390?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"