Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, facem referire la o societate careia i-a fost anulat codul de platitor de TVA din initiativa ANAF. Ulterior datei anularii emite factura de prestare servicii. Este obligata sa emita factura cu TVA in baza art. 11 din Codul fiscal? In cazul unui raspuns afirmativ, ce obligatii are firma in ce priveste aplicarea TVA in perioada in care codul de platitor i-a fost anulat?
Chiar daca nu mai figureaza in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, prestatorul este obligat sa colecteze TVA conform prevederilor art. 11 alin. (1^3) pentru toate servicii taxabile efectuate pe intreaga perioada in care figureaza in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata. alin . (1^3) prevede "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva."
Factura se emite cu respectarea cerintelor impuse in Codul fiscal, prin inscrierea informatiilor de la art. 155 alin. (19), dar fara a fi obligatorie completarea informatiei cu privire la anularea codului de TVA. Avand in vedere faptul ca persoana impozabila are codul anulat, la inscrierea informatiei de la art. 155 alin. (19) lit. d) " denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;" codul aferent nu trebuie inscris cu simbolul RO pentru a nu induce in eroare pe cumparator.
Suma TVA colectata de persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, datorata pentru toate operatiunile taxabile realizate in perioada in care figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu conform inregistrarii din "Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata" trebuie raportata organului fiscal competent prin formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal". Acest formular este reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Formularul poate fi descarcat de pe site www.anaf.ro, sectiunea "formulare utile".
Suma TVA colectata, raportata prin formularul cod 311 trebuie platita efectiv bugetului de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarea terenului ca operatiune taxabila. Asa cum se poate constata, nu se mai depune decontul de TVA cod 300, fiind obligatorie depunerea declaratiei cod 311. In perioada de anulare a codului TVA, prestatorul nu are nici drept de deducere a sumei TVA deductibile aferente achizitiilor efectuate (bunuri si servicii), suma TVA care nu poate fi dedusa reintregind costul de achizitie al materialelor si serviciilor utilizate pentru realizarea obiectului sau de activitate. De asemenea, d.p.d.v. contabil, societatea al carui cod de TVA a fost anulat, nu poate utiliza conturile specifice de TVA, respectiv 4426, 4427, 4428, 4423 si 4424.
In alta ordine de idei, trebuie sa aveti in vedere ca beneficiarul serviciilor respective, facturate de catre societatea al carui cod de TVA este anulat din oficiu, nu are drept de deducere a sumei TVA deductibile, colectata de prestator in perioada in care acesta figureaza cu codul de TVA anulat. Aceasta interdictie de exercitare a dreptului de deducere este reglementata prin art. 11 alin. (1^4) "Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA anulata. Care sunt regulile in 2014?Pierderea calitatii de persoana inregistrata in scopuri de TVACe obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaModificarea, anularea si radiereaCe spui de un Consilier TVA pe CD?Ultimele articole
ANULAREA DIN OFICIU a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeEroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteMarfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareEmitere factura pentru livrare constructie noua - Ce cota TVA se aplica in acest caz?Articole similare
In atentia asiguratilor! Depunere si eliberare acte in perioada starii de alerta (Informare CAS)Achizitii intracomunitare mostre. Cum facem INREGISTRAREa facturii?Bon de consum (Cod 14-3-4A) si bon de consum colectiv (Cod 14-3-4A)Achizitie intracomunitara. Cum identificam termenul corect de emitere factura?INREGISTRAREa vanzarii unui imobil. Ce regim TVA aplicam?Ultimele articole
SPV ANAF. Documente de care ai nevoie pentru INREGISTRAREa in SPVProsumator in 2025. Se mai platesc sau nu accizele?ANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemDepasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACoduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaArticole similare
TVA. Transport intracomunitarScutire pentru intreprinderile mici. Ce conditioneaza calculul plafonului de TVA?Ce declaratii fiscale au termen in decembrie 2014?Rambursarea taxei catre persoane impozabile, stabilite in state membre, neinregistrate in SCOPURI DE TVA in RomaniaInregistrare speciala in scop de TVA si servicii de publicitate prin Google. Se impune inregistrarea in ROI?Ultimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACodul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea luiFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Plafon TVA. Informatii de interes in cazul calcularii plafonului de TVADepasire plafon TVA de 395.000 lei. Pana cand trebuie sa solicitati inregistrarea in scop de TVAArticole similare
Regim TVA livrare imobil. Intocmirea facturiiTVA Intracomunitar: ghidul completCCF propune modificarea legislatiei privind operatiunile triunghiulareExport bunuri prin sucursala din Romania. Cum se poate deduce TVA aferent facturilor de achizitii intracomunitare si interne?D700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAUltimele articole
Codul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea luiCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiAi primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impuneree-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au COD TVA anulat prin optiuneArticole similare
Ajustarea bazei de impozitare. TVA pentru livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram in D 390?Achizitie combustibil: Exercitarea dreptului de deducere pe baza bonului fiscalDeducere TVA bunuri in stoc la data inregistrarii in scopuri de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"