Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, facem referire la o societate careia i-a fost anulat codul de platitor de TVA din initiativa ANAF. Ulterior datei anularii emite factura de prestare servicii. Este obligata sa emita factura cu TVA in baza art. 11 din Codul fiscal? In cazul unui raspuns afirmativ, ce obligatii are firma in ce priveste aplicarea TVA in perioada in care codul de platitor i-a fost anulat?
Chiar daca nu mai figureaza in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, prestatorul este obligat sa colecteze TVA conform prevederilor art. 11 alin. (1^3) pentru toate servicii taxabile efectuate pe intreaga perioada in care figureaza in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata. alin . (1^3) prevede "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva."
Factura se emite cu respectarea cerintelor impuse in Codul fiscal, prin inscrierea informatiilor de la art. 155 alin. (19), dar fara a fi obligatorie completarea informatiei cu privire la anularea codului de TVA. Avand in vedere faptul ca persoana impozabila are codul anulat, la inscrierea informatiei de la art. 155 alin. (19) lit. d) " denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;" codul aferent nu trebuie inscris cu simbolul RO pentru a nu induce in eroare pe cumparator.
Suma TVA colectata de persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, datorata pentru toate operatiunile taxabile realizate in perioada in care figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu conform inregistrarii din "Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata" trebuie raportata organului fiscal competent prin formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal". Acest formular este reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Formularul poate fi descarcat de pe site www.anaf.ro, sectiunea "formulare utile".
Suma TVA colectata, raportata prin formularul cod 311 trebuie platita efectiv bugetului de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarea terenului ca operatiune taxabila. Asa cum se poate constata, nu se mai depune decontul de TVA cod 300, fiind obligatorie depunerea declaratiei cod 311. In perioada de anulare a codului TVA, prestatorul nu are nici drept de deducere a sumei TVA deductibile aferente achizitiilor efectuate (bunuri si servicii), suma TVA care nu poate fi dedusa reintregind costul de achizitie al materialelor si serviciilor utilizate pentru realizarea obiectului sau de activitate. De asemenea, d.p.d.v. contabil, societatea al carui cod de TVA a fost anulat, nu poate utiliza conturile specifice de TVA, respectiv 4426, 4427, 4428, 4423 si 4424.
In alta ordine de idei, trebuie sa aveti in vedere ca beneficiarul serviciilor respective, facturate de catre societatea al carui cod de TVA este anulat din oficiu, nu are drept de deducere a sumei TVA deductibile, colectata de prestator in perioada in care acesta figureaza cu codul de TVA anulat. Aceasta interdictie de exercitare a dreptului de deducere este reglementata prin art. 11 alin. (1^4) "Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
![Contabilitatea organizatiilor non-profit](https://www.rs.ro/dbimg/product/1977-contabilitatea-.png)
Contabilitatea organizatiilor non-profit
![Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/3096-ghidul-practic-.png)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
![Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3203-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4 din 5 din 6 voturi
Articole similare
Obligatie inregistrare in scop de TVA. Care sunt criteriile de inregistrare de care va trebui sa tinem cont?Ordin ANAF nr. 700 din 2012: modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAObligatia ajustarii TVA la ANULAREA DIN OFICIU a codului de TVA. Cum procedam?9 exemple de formulare privind TVA in 2016Anulare din oficiu inregistrare in scop de TVA - aspecte fiscale si contabileUltimele articole
Ce obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaEroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteMarfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareEmitere factura pentru livrare constructie noua - Ce cota TVA se aplica in acest caz?Articole similare
Actualizarea legislatiei privind TVA la incasare 2014. Legea se modificaPana pe 20 noiembrie 2023 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareINREGISTRAREa in scopuri de TVA in 2014. Sunt explicate toate situatiile neclare!Organele fiscale au dreptul de a stabili obligatii privind TVAD700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Ultimele articole
Cum se face INREGISTRAREa facturilor simplificate in jurnalul de cumparariRegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemJoi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFOrdin de deplasare. Ce trebuie sa contina documentul pentru deplasarile in tara si in strainatateArticole similare
Facturi primite cu intarziere. Cand le vom cuprinde in Declaratia 394? Specialistul raspunde!Asociatie fara scop patrimonial. Obligatii cu privire la TVAInregistare bonuri fara cod TVA. Le trecem si in Jurnalul de cumparari?Achizitii intracomunitare de bunuri. In ce conditii declaram in D390?Suspendare activitate. Recuperare TVAUltimele articole
Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariMarti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Achizitie intracomunitara de bunuri. In ce luna trebuie cuprinsa tranzactia in D390Joi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneArticole similare
Inregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Neindeplinirea criteriilor pentru inregistrarea in scop de TVA. Cum vom factura si cum se inregistreaza facturile?Persoana impozabila cu COD TVA anulat din oficiu. Care sunt obligatiile fiscale?Inregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileTVA Intracomunitar: ghidul completUltimele articole
Inregistrarea firmelor ca platitoare de TVA in cazul in care importa marfuriFirme cu COD TVA anulat. Care este tratamentul fiscal si contabil al facturilor primite?Cod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaAnulare COD TVA. 3 studii de caz importanteRecuperare COD TVA. Deducere TVA pentru achizitii efectuate in lunile anterioareArticole similare
Deducere TVA bunuri in stoc la data inregistrarii in scopuri de TVAAchizitie combustibil: Exercitarea dreptului de deducere pe baza bonului fiscalAjustarea bazei de impozitare. TVA pentru livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram in D 390?![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"