Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul urmator, facem referire la o societate careia i-a fost anulat codul de platitor de TVA din initiativa ANAF. Ulterior datei anularii emite factura de prestare servicii. Este obligata sa emita factura cu TVA in baza art. 11 din Codul fiscal? In cazul unui raspuns afirmativ, ce obligatii are firma in ce priveste aplicarea TVA in perioada in care codul de platitor i-a fost anulat?
Chiar daca nu mai figureaza in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, prestatorul este obligat sa colecteze TVA conform prevederilor art. 11 alin. (1^3) pentru toate servicii taxabile efectuate pe intreaga perioada in care figureaza in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata. alin . (1^3) prevede "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva."
Factura se emite cu respectarea cerintelor impuse in Codul fiscal, prin inscrierea informatiilor de la art. 155 alin. (19), dar fara a fi obligatorie completarea informatiei cu privire la anularea codului de TVA. Avand in vedere faptul ca persoana impozabila are codul anulat, la inscrierea informatiei de la art. 155 alin. (19) lit. d) " denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;" codul aferent nu trebuie inscris cu simbolul RO pentru a nu induce in eroare pe cumparator.
Suma TVA colectata de persoana impozabila al carui cod de TVA este anulat din oficiu, datorata pentru toate operatiunile taxabile realizate in perioada in care figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu conform inregistrarii din "Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata" trebuie raportata organului fiscal competent prin formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal". Acest formular este reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal". Formularul poate fi descarcat de pe site www.anaf.ro, sectiunea "formulare utile".
Suma TVA colectata, raportata prin formularul cod 311 trebuie platita efectiv bugetului de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarea terenului ca operatiune taxabila. Asa cum se poate constata, nu se mai depune decontul de TVA cod 300, fiind obligatorie depunerea declaratiei cod 311. In perioada de anulare a codului TVA, prestatorul nu are nici drept de deducere a sumei TVA deductibile aferente achizitiilor efectuate (bunuri si servicii), suma TVA care nu poate fi dedusa reintregind costul de achizitie al materialelor si serviciilor utilizate pentru realizarea obiectului sau de activitate. De asemenea, d.p.d.v. contabil, societatea al carui cod de TVA a fost anulat, nu poate utiliza conturile specifice de TVA, respectiv 4426, 4427, 4428, 4423 si 4424.
In alta ordine de idei, trebuie sa aveti in vedere ca beneficiarul serviciilor respective, facturate de catre societatea al carui cod de TVA este anulat din oficiu, nu are drept de deducere a sumei TVA deductibile, colectata de prestator in perioada in care acesta figureaza cu codul de TVA anulat. Aceasta interdictie de exercitare a dreptului de deducere este reglementata prin art. 11 alin. (1^4) "Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 153 a fost anulata nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Cartea Verde a Contabilitatii

Manual de politici contabile - Stick USB

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cand poate fi anulata din oficiu inscrierea in Registrul Operatorilor IntracomunitariReinregistrarea in scopuri de TVA dupa ANULAREA DIN OFICIU a codului. Ce optiuni are societatea?Ordin ANAF nr. 700 din 2012: modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAContribuabili inactivi. Ce obligatii apar cand ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA?Procedura reactivarii contribuabilului in inactivitate. Norme aprobate prin OANAF nr. 700Ultimele articole
ANULAREA DIN OFICIU a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeCe obligatii fiscale au de indeplinit firmele care isi suspenda activitateaEroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteMarfa expirata si bunuri degradate. Bilant de lichidareArticole similare
Pana cand poate fi depusa Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale in luna septembrie 2022Regim fiscal TVA in Romania pentru achizitiile intracomunitare de bunuriAplicarea amortizarii fiscale si amortizarea degresivaAjustarea TVA in beneficiul persoanei impozabile care a limitat dreptul de deducere 50%. Cum procedam?Codul fiscal INAINTE si DUPA modificarile aduse de OUG 11/2022Ultimele articole
PFA si drepturile de autor. Documente necesare dupa INREGISTRAREa ca platitor de TVAPersoane fizice care au terenuri de vanzare. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiCod TVA anulat, firma reinregistrata in scopuri de TVA. Ce drepturi si obligatii aparPlafon TVA. Calculare plafon 300.000 lei in cazul facturilor stornoOSS (One-Stop-Shop): Ce este, cine si cum trebuie sa se inregistreze in sistem + studii de caz utileArticole similare
Cererile de rambursare a TVA pentru anul 2009 pot fi depuse pana la sfarsitul luniiCe implica optiunea pentru aplicarea sistemului TVA la incasare?Protocol in 2013: Ce tratament fiscal aplicam pentru TVA si impozitul pe profitContribuabili inactivi. Ce obligatii apar cand ANAF anuleaza inregistrarea in SCOPURI DE TVA?Regim TVA aplicat serviciilor de procesareUltimele articole
Neplatitor de TVA. MONOGRAFIE contabila in cazul importului de bunuriTVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700SAF-T: Ce trebuie sa stie firmele neinregistrate in SCOPURI DE TVAPersoane fizice care au terenuri de vanzare. Cum se calculeaza plafonul TVA de 300.000 leiCod TVA anulat, firma reinregistrata in SCOPURI DE TVA. Ce drepturi si obligatii aparArticole similare
Regimul special pentru intreprinderile miciPrestari servicii cu numar TVA si cod EU. Ce obligatii apar?Reinregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea din oficiu a codului. Ce optiuni are societatea?Ce regim TVA se aplica pentru organizare eveniment si client din comunitate?Redobandirea codului de TVA. Model monografie contabilaUltimele articole
COD TVA anulat, firma reinregistrata in scopuri de TVA. Ce drepturi si obligatii aparD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAAchizitii intracomunitare: Cand este necesar codul de TVA si cum sa il obtiiAnulare COD TVA din oficiu. Are implicatii diferite fata de anularea lui din initiativa societatii?COD TVA anulat din oficiu. Implicatii fiscale si contabile in 3 spete importanteArticole similare
Achizitie combustibil: Exercitarea dreptului de deducere pe baza bonului fiscalAjustarea bazei de impozitare. TVA pentru livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram in D 390?Deducere TVA bunuri in stoc la data inregistrarii in scopuri de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"