Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Reintregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului de TVA atinge nenumarate aspecte legate de procedurile pe care nu intotdeauna persoanele in cauza le aplica in mod corect. Pentru a evita ca in situatia in care o societate comerciala declarata inactiva si careia i se anuleaza codul de TVA sa urmeze aceeasi procedura eronata, va oferim solutia consultantului fiscal, in speranta ca raspunsul va va oferi informatii pretioase.
Societatea este reactivata in urma depunerii declaratiilor, insa asociatul unic doreste sa o lichideze. Date fiind aceste imprejurari, vom stabili daca societatea va trebui sa se inregistreze din nou ca si platitor de TVA.
In concret, am adauga, o societate al carui cod de TVA a fost anulat conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) este reinregistrata din oficiu de catre organul fiscal competent dupa incetarea situatiilor pentru care a fost declarata inactiva . In acest context, aduc drept argument prevederile art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal " Procedura de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA este stabilita prin normele procedurale in vigoare. Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (9) lit. a) - e), organele fiscale competente inregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA astfel:
a) din oficiu, de la data la care a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, pentru situatiile prevazute la alin. (9) lit. a) si b)."
Astfel, reinregistrarea in scopuri de TVA nu este optionala, fiind obligatorie conform prevederilor cuprinse la capitolul II SECTIUNEA a 2-a "Inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, din oficiu, a persoanelor impozabile, potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. a) din Codul fiscal:
" Pentru persoanele impozabile declarate inactive fiscal care se reactiveaza, compartimentul de specialitate intocmeste, pe baza proiectului deciziei de reactivare a persoanei impozabile emise potrivit procedurii aplicabile in materie, urmatoarele documente: ….." din O.M.F.P. nr. 3331 din 17 octombrie 2013 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.
Pana la lichidarea voluntara, reprezentantul societatii poate solicita retragerea optionala din evidentele platitorilor de TVA in baza prevederilor art. 152 alin. (7), dar numai daca cifra de afaceri din anul precedent si cifra de afaceri realizata in anul in curs pana la data solicitarii nu a depasit plafonul de scutire de 220.000 lei. Cifra de afaceri se calculeaza in lei, pe baza informatiilor din jurnalele pentru vanzari aferente operatiunilor efectuate in:
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Examen Consultant Fiscal 2026
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- cursul anului calendaristic precedent celui in care se depune declaratia de mentiuni;
- in cursului anul curent, pana la data depunerii formularului.
Optiunea se materializeaza prin completarea si depunerea la organul fiscal a formularului cod 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 1768 din 16 noiembrie 2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF modifica instructiunile de completare ale formularului 015Discount-uri acordate. Cota de TVA aplicabilaSpatii de inchiriat. TVA de 19% sau de 21% pentru facturarea chiriei INAINTE de 1 august 2025?NIR-ul. La ce serveste, in ce conditii e obligatoriu sa intocmesti un NIR si cum se intocmesteImport substante. Cum se va justifica noua cota de TVA de 9 la suta?Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Achizitie intracomunitara de bunuri, furnizor din stat tert. Cum se inregistreaza TVA in contabilitate?Ce consecinte fiscale apar la anularea din oficiu a codului de inregistrare in scopuri de TVA?Cesiune drepturi de proprietate intelectuala. Regim TVAANAF: Declaratii fiscale cu termen in luna noiembrie 2015Ultimele articole
Scutirea de TVA pentru livrarile intracomunitare: ce documente trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorCOD DE TVA anulat. Implicatii fiscale pentru societatea afectata si partenerii comercialiAchizitie intracomunitara, cod special de TVA: platesti TVA in Romania, cu D301 si D390Factura cu TVA 21%, furnizor SUA (cod EUxxxxxx). Ce obligatii ai ca neplatitor de TVA?Declaratia 010. Pana cand o poti depune pentru a renunta la codul de TVA prin optiuneArticole similare
Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)15 August 2009 - \"Declaratia privind impozitul pe spectacole pentru luna iulie\"Vanzare mijloace fixe. Regim TVA. Corectarea facturiiAprobarea regimului de declarare derogatoriu. Formulare obligatorii!Studiu de caz: distribuire si plata de dividende de catre o persoana juridica romana catre un nerezident persoana juridicaUltimele articole
Declaratia 394: 4 intrebari frecvente despre completare si depunereCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Acciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaDeclaratia speciala de TVA (Formularul 398): ATENTIE la termenul de depunereArticole similare
Protocol cu tigari si bauturi alcoolice?Produse acordate gratuit salariatilor. Includem si TVA-ul in baza de impozitare?Cum colectam TVA pentru SRL cu obiect de activitate comert cu amanuntul?MFP: Proiect de ordin pentru asistenta in vederea completarii si depunerii declaratiei uniceSesiune online ANAF cu tema: Depunerea declaratiei privind veniturile realizate din Romania in anul 2015Ultimele articole
Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabilie-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaArticole similare
Obligatia ajustarii TVA la anularea din oficiu a codului de TVA. Cum procedam?Cod TVA anulat din oficiu, deducere TVA dupa reinregistrareCare e procedura pentru a redeveni platitor de TVA?Doua probleme majore privind Declaratia 088, reclamate la GuvernCum arata viitorul TVA-ului in 2015?Ultimele articole
TVA la incasare, cod TVA anulat. Ce se intampla cu deducerea TVA?Suspendare activitate firma. Conditii prin care poate fi recuperat soldul TVA de rambursatCod TVA anulat din oficiul de ANAF. Implicatii fiscale pentru firmeEroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importante
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



