Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Cum inregistreaza o firma in faliment taxa de reziliere. Este posibila deducerea TVA?

de Infotva.ro la 27 Iun. 2011
Tags: og 51/1997, leasing, deducere tva, faliment, tva, insolventa

In cazul in care o firma se afla in procedura de faliment, aceasta va prezenta in mod automat obligatia de a plati o taxa de reziliere de 15% din valoarea contractelor de leasing inregistrate. Firma ...

In cazul in care o firma se afla in procedura de faliment, aceasta va prezenta in mod automat obligatia de a plati o taxa de reziliere de 15% din valoarea contractelor de leasing inregistrate. Firma de leasing se inscrie astfel cu suma in tabelul definit de creante al firmei declarate in faliment. In situatia in care firma de leasing nu a emis factura pentru suma datorata, iar firma aflata in faliment nu-si poate achita datoriile, este de discutat daca se poate deduce TVA aferent, precum si modul in care datoria trebuie inregistrata in contabilitatea firmei aflate in insolventa.

Astfel, in ceea ce priveste drepturile locatarului sau ale finantatorului asupra bunului utilizat in baza unui contract de leasing, la art. 13 alin (1) si (2) din OG 51/1997, este prevazut ca acestea sunt opozabile judecatorului-sindic, in situatia in care locatarul/utilizatorul se afla in reorganizare judiciara si/sau faliment.  Dispozitiile alin. (1) se aplica si lichidatorului numit, potrivit Legii 31/1990, in cazul in care locatarul/utilizatorul se afla in dizolvare si/sau lichidare.

In situatia in care locatarul/utilizatorul refuza sa primeasca bunul la termenul agreat cu furnizorul si/sau in contractul de leasing ori daca se afla in stare de reorganizare judiciara si/sau faliment, acesta are dreptul de a rezilia contractul de leasing cu daune-interese, potrivit art. 14 si 15 din OG 51/1997. Daca locatarul/utilizatorul nu executa obligatia de plata integrala a ratei de leasing timp de doua luni consecutive, calculate de la scadenta prevazuta in contractul de leasing, locatarul/finantatorul are dreptul de a rezilia contractul de leasing, in vreme ce locatarul/utilizatorul este obligat la restituirea bunului, precum si la plata sumelor datorate, pana la data restituirii in temeiul contractului de leasing.

Se mentioneaza ca toate operatiunile privind cumpararile, respectiv livrarile de marfuri si produse, serviciile prestate, precum si alte operatiuni similare se inscriu in contabilitatea furnizorilor si a clientilor. In ceea ce priveste datoriile acumulate catre furnizori sau prestatori, acestea pot fi inscrise respectand urmatoarele situatii:

- in baza contabilitatii de angajamente, entitatile trebuie sa evidentieze in contabilitate toate veniturile si cheltuielile, respectiv creantele si datoriile rezultate ca urmare a unor prevederi legale sau contractuale.

- in conturile de furnizori si clienti sunt evidentiate datoriile, respectiv creantele din penalitati stabilite conform clauzelor contractuale, despagubiri datorate pentru contracte intrerupte inainte de termen si alte elemente de natura similara.
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii



Astfel, se evidentiaza in contabilitate datoria rezultata din prevederile contractuale (658=408). Deoarece in aceasta situatie firma nu detine un document justificativ conform art. 21 alin (3) lit. f) din Codul fiscal, cheltuiala inregistrata cu aceasta taxa nu va fi deductibila fiscal.

In ceea ce priveste TVA-ul, la art. 145 alin 2 lit a) din Codul fiscal este precizat dreptul oricarei persoane impozabile de a deduce taxa aferenta achizitiilor in situatia in care acestea sunt destinate utilizarii in folosul operatiunilor taxabile. Dreptul de deducere a taxei poate fi exercitat daca persoana impozabila detine o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 155 din acelasi act normativ. Deoarece in situatia prezentata anterior, nu sunt indeplinite conditiile de mai sus, nu este permisa deducerea TVA.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Cum inregistreaza o firma in faliment taxa de reziliere. Este posibila deducerea TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016