Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In urma lansarii unui nou proiect de ordin de catre ANAF, decizia de desfiintare a deciziei de impunere din oficiu va fi modificata. Acest lucru vine in conditiile in care Fiscul a constatat ca, in practica, pot sa apara anumite situatii dupa emiterea deciziei de impunere din oficiu, astfel fiind necesara modificarea legislatiei.
Fiscul a lansat luni in dezbatere publica, pe pagina sa de internet, un proiect de ordin pentru completarea Procedurii privind stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, aprobata prin Ordinul ANAF nr. 3392/2011.
Mai exact, prin proiectul de act normativ ar putea fi completat continutul preambulului Deciziei de desfiintare a deciziei de impunere din oficiu, cu referinta legala corespunzatoare situatiei care conduce la desfiintarea actului administrativ fiscal.
Propunerile ANAF vin in contextul in care, in practica, au fost constatate anumite situatii care apar dupa emiterea deciziei de impunere din oficiu.
"In procesul stabilirii din oficiu a obligatiilor fiscale, s-a constatat faptul ca, dupa emiterea deciziei de impunere din oficiu, pot aparea situatii in care, fie au fost depuse declaratiile fiscale in intervalul cuprins intre data transmiterii deciziei si data primirii acesteia de catre contribuabil, fie organul fiscal a operat dupa comunicarea deciziei de impunere (din oficiu sau la cererea contribuabilului) o serie de modificari in vectorul fiscal atasat, operatiuni care necesita desfiintarea deciziei de impunere din oficiu", se mentioneza in referatul de aprobare a proiectului de act normativ.
Conform Ordinului ANAF nr. 3392/2011, Decizia de impunere din oficiu se desfiinteaza numai in situatia in care, in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere din oficiu, contribuabilul depune declaratia fiscala privind obligatiile care au format obiectul acestei decizii.
Avand in vedere situatiile constatate in practica, Fiscul motiveaza ca este necesara completarea Procedurii privind stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu dispozitii referitoare la desfiintarea deciziei de impunere din oficiu, potrivit art.48 si art.90 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, ca urmare a indreptarii unor erori materiale sau altor situatii aparute in practica.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
In acest sens, preambulul Deciziei de desfiintare a deciziei de impunere din oficiu urmeaza sa fie completat cu referinta legala corespunzatoare situatiei care conduce la desfiintarea actului administrativ fiscal.
Sursa: PortalContabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ajustarea TVA in cazul iesirii prin optiune din sfera TVA si MODIFICAREa cotei standard de TVA. Cum facem inregistrarile contabile?OMFP 1113/2015 completeaza Normele privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT)Declaratia cod 394. Cum raportam facturile catre persoane fizice si facturi emise catre persoane impozabile in state terte?Hotararea nr. 824/2015 privind stabilirea conditiilor pentru punerea la dispozitie pe piata a recipientelor simple sub presiuneTele-munca: asigurarea securitatii si sanatatii in munca a angajatului la distantaUltimele articole
Formular 300. Ce este, cine depune, model + ULTIMELE MODIFICARI din 2025Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVAPilonul 2 de pensie, MODIFICAT. Angajatorii ar putea vira sume suplimentare, cu deduceri din impozitComertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareSAGA software. Cum sa modificati cota TVA in programArticole similare
Impozitarea veniturilor din conventii civile. Care sunt impozitele calculate pentru mai multe situatii?Calcularea accizei ar trebui sa nu mai depinda de cursul euro, ci de leuMasura reducerii timpului de lucru. Cum se inregistreaza modificarile privind salariul minim in Revisal?Cum s-au modificat contributiile sociale obligatorii odata cu OUG 88 din 2013Noi masuri de drept penal pentru protectia monedei euroUltimele articole
Ai primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala DECIZIE de impunereAjustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleObligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFCota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Articole similare
Codul fiscal 2008 - Capitolul VIII^1. Venituri din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal - art. 77^1-77^3Proiect de ordin privind aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitProcedura pentru amnistia fiscala a fost publicata. Prevederile OMFP 3831/2015Ce costuri presupune un contract de leasing financiar?ANAF, nou Proiect de ordin privind stabilirea unor competente de efectuare a verificarii documentareUltimele articole
Ai primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de IMPUNERELista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceObligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFIMPUNERE TVA din oficiu. MONOGRAFIE contabila necesara contribuabililorPFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Articole similare
Restituirea TVA din Romania pentru cumparator stabilit pe teritoriul comunitar. Cum recuperam TVA-ul?Atragerea raspunderii solidare - modalitate de recuperare a creantelor fiscaleUtil: Cum recuperati TVA-ul daca ati cumparat pe firma o masina din strainatate!Desfasurarea controlului financiar preventiv. Ce etape include?Stiti care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt, conform celor mai recente reglementari din Codul fiscal?Ultimele articole
Firme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateRegistru zilieri in 2025. Zilierii sunt platiti doar pentru orele de DUPA receptia lucrarii?Pilonul 2 de pensie, MODIFICAT. Angajatorii ar putea vira SUME suplimentare, cu deduceri din impozitD300 in 2025. Cum sa refacturati cheltuielile si o MONOGRAFIE contabila utilaSponsorizare ong. Pot fi redirectionate diferente din anii trecuti prin D177?Articole similare
Finantarea intreprinderilor mici. Care sunt planurile MFP?Tragedie FISCALa in Romania – Partea a II-a: Limitari speciale privind TVAOrdinul 3596 privind Registrul achizitiilor intracomunitare a fost publicat in Monitorul OficialNoutati legislatie FISCALa 15-19 iunie - Monitorul OficialVenituri si cheltuieli PFA. Cum stabilim cuantumul corect?Ultimele articole
Firme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateCheltuieli deductibile. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixtEvaziunea FISCALa. Ce este, tipuri si exemple de evaziune + SANCTIUNILichidare societate. Ce declaratii trebuie sa depuna societatea care urmeaza sa fie radiataANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistem
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"