Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom analiza astazi cazul unei firme A care incheie un contract de prestari servicii cu firma B, stipuland pretul de 1.000 lei plus 100 lei lunar drept cheltuieli de reprezentare. Vom stabili astfel care va fi tratamentul fiscal al cheltuielilor de reprezentare din punct de vedere al societatii care le plateste si din punct de vedere al beneficiarului.
Solutia consultantului:
In opinia noastra, tratamentul fiscal este consecinta fireasca a modului real pentru care se plateste aceasta suma.
Astfel, daca suma aceasta reprezinta doar o procedura de negociere prin care se majoreaza pretul de achizitie al unui serviciu initial, inregistrarea contabila, pentru cumparator, este:
Clasa 6, dupa natura serviciului (611, 612, 623, 628, etc.) = 401 "Furnizor".
Daca furnizorul este o persoana nerezidenta, veti tine cont de impozitarea veniturilor datorate de nerezidenti in Romania, conform art. 113-119 din Codul fiscal.
In cazul in care serviciul de reprezentare reflecta in integralitate continutul economic al tranzactiei, consideram ca acesta se va contabiliza distinct prin inregistrarea :
Cartea verde a Contabilitatii 2026
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
628 "Servicii prestate de terti" = 401"Furnizori".
Din punct de vedere al prestatorului de servicii, acesta va inregistra un venit din servicii prestate, reflectate in contabilitate prin inregistrarea:
4111"Clienti" = 704 "Venituri din servicii prestate"
In ce priveste tratamentul fiscal, aceste cheltuieli pot fi deduse la calculul impozitului pe profit daca sunt efectuate in scopul realizarii de venituri si exista documente justificative, din care sa rezulte prestarea efectiva a acestora,cum ar fi: rapoarte de lucru, situatii de lucrari etc., conform normei de aplicare pentru art. 21 alin. (4) lit. m) din Codul fiscal.
TVA poate fi dedusa daca achizitia acestor servicii se face pentru a realiza operatii taxabile sau scutite cu drept de deducere, cum ar fi livrari intracomunitare sau exporturi, coform art. 145 din Codul fiscal. Se necesita sa detineti o factura de achizitii a acestor servicii, corect intocmita, si veti respecta, dupa caz, sistemul TVA la incasare.
Prestatorul realizeaza servicii impozabile la calculul imozitului pe profit si supuse TVA, daca este inregistrat in scopuri de TVA. Dupa caz, si acesta va respecta sistemul de TVA la incasare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TVA pentru un transport (import sau export) de marfa in afara UEPlata factura din alta firma. Compensare. TVADreptul de deducere a TVA pentru facturi de corectie emise in urma inspectiilor conform Noului Cod fiscalPrescriere TVA de rambursat. Completare decont 300Tot ce trebuie sa stiti in 2023 despre formularul 230!Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Achizitii intracomunitare de bunuri second-hand. Regim TVAVanzare marfa in sistem buy-back. Care e legislatia si cum intocmim monografia contabila?Studiu de caz: Deducerea TVA in cazul marfurilor degradatePrestari servicii in schimbul unei livrari de bunuri. TVA. INREGISTRARI CONTABILECum inregistram corect venitul si TVA-ul?Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaStudiu de caz - Vanzare cu puncte de fidelizare: tratament TVA, INREGISTRARI CONTABILEMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaCesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorArticole similare
OpANAF 3605/2015: Patru noi formulare aprobateProcedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente Masurii 1 -Microgranturi din fonduri externe nerambursabileASF se reorganizeaza. Se reduc functiile de conducereLegea 34/2023. Ce facilitati fiscale prevede actul normativ pentru firme si angajatiRefacturare costuri. Cu ce cota de TVA facturam?Ultimele articole
Factura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAFactura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAJurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreTVA in asocierea in participatiune. Cine factureaza, cu ce cota si cum se deconteaza intre asociatiCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
IMPOZIT PE PROFIT. Deduceri sponsorizariCum se face trecerea de la IMPOZIT PE PROFIT la impozit micro in cazul asocierii in participatiuneObligatii legate de optiunea de a fi platitor de impozit pe venituri pe microintreprinderi sau pe profitDiferente de IMPOZIT PE PROFIT pentru anii fiscali anteriori. In ce declaratie se evidentiaza sumeleCum a fost modificat impozitul pe profit prin Legea 296/2023Ultimele articole
Compensare IMPOZIT PE PROFIT platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT PE PROFITFactura cu TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394SAF-T ANAF. Termen D406 pentru trim. IV in cazul platitorilor neinregistrati in scop de TVABonificatie 3% din impozitul pe profit. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



