Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

CASS pentru venituri din inchirieri. Cum stabilim corect obligatiile?

de InfoTva.ro la 25 Iun. 2015 Exclusiv
Tags: cass, venituri din inchirieri, sedere temporara, codul fiscal, persoane fizice rezidente, rezidenta, domiciliu

In analiza urmatoare, facem referire la o persoana fizica nerezidenta care urmeaza sa inchirieze un apartament proprietate personala unei persoane juridice cu sediul in Romania.



Ce documente trebuie anexate Declaratiei 200 pentru a fi scutit de plata CASS, avand in vedere ca este asigurat in tara sa de rezidenta?

Persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor sunt considerate contribuabili ai sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte, conform art. 296 indice 21 alin. (1) lit. i) din Codul fiscal, fiind exceptate doar de la plata contributiei de asigurari sociale, conform art. 296 indice 23 alin. (1) din Codul fiscal.

Desi prevederile art. 296 indice 21 din Codul fiscal nu fac diferentierea intre persoane fizice rezidente si nerezidente, in stabilirea calitatii de contribuabil la sistemul de asigurari sociale de sanatate, consideram ca trebuie avute in vedere si prevederile art. 211 alin. (1) lit. b) – e) din Legea 95/2006.

Astfel, in raport cu persoanele fizice straine, reglementarile mentionate considera drept asigurati toti cetatenii straini si apatrizii care au solicitat si au obtinut prelungirea dreptului de sedere temporara ori au domiciliul in Romania si care fac dovada platii contributiei la fond, cetatenii statelor membre ale UE, SEE si CE care nu detin o asigurare incheiata pe teritoriul altui stat membru care produce efecte pe teritoriul Romaniei, care au solicitat si obtinut dreptul de rezidenta in Romania, pentru o perioada de peste 3 luni si care fac dovada platii contributiei la FNUASS, persoanele din statele membre ale UE, SEE si CE care indeplinesc conditiile de lucrator frontalier si anume desfasoara o activitate salariata sau independenta in Romania si care rezida in alt stat membru in care se intoarce de regula zilnic ori cel putin o data pe saptamana si care fac dovada platii contributiei la FNUASS si pensionarii din sistemul public de pensii care nu mai au domiciliul in Romania si care isi stabilesc resedinta pe teritoriul unui stat membru al UE, SEE si CE, respectiv domiciliul pe teritoriul unui stat cu care Romania aplica un acord bilateral de securitate sociala cu prevederi pentru asigurarea de boala-maternitate si fac dovada platii contributiei la FNUASS.

In aceste conditii, in cazul analizat, consideram ca referirea la calitatea de asigurat trebuie facuta prin raportare si la prevederile Legii 95/2006, conform carora cetatenii straini sunt asigurati daca au solicitat si au obtinut prelungirea dreptului de sedere temporara ori au domiciliul in Romania si fac dovada platii contributiei la FNUASS. Astfel, doar in situatiile in care se afla temporar in tara, neindeplinind conditiile mentionate, consideram ca acestia nu vor putea fi tratati drept asigurati nedatorand astfel contributia de asigurari sociale de sanatate.
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Totul despre controlul TVA
Totul despre controlul TVA

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu, jurist si expert in proceduri fiscale

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "CASS pentru venituri din inchirieri. Cum stabilim corect obligatiile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016