Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In scopul stabilirii unui termen unitar de virare a dividendelor/varsamintelor cuvenite bugetului de stat de catre societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale la care statul ori o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic, majoritar sau la care detine controlul, precum si la regiile autonome, au fost aduse modificari Ordonantei Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome si Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata,cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la repartizarea profitului la aceasta categorie de contribuabili.
Redam mai jos principalele modificari intrate in vigoare incepand cu 6 septembrie 2012.
Conform Legii societatilor comerciale, cota-parte din profit care se plateste fiecarui asociat constituie dividende. Acestea se distribuie asociatilor proportional cu cota de participare la capitalul social varsat, daca prin actul constitutiv nu se prevede altfel.
Dividendele se platesc in termenul stabilit de adunarea generala a asociatilor sau, dupa caz, stabilit prin legile speciale, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data aprobarii situatiei financiare anuale aferente exercitiului financiar incheiat. in caz contrar, societatea comerciala datoreaza, dupa acest termen, dobanda penalizatoare calculata conform art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar, aprobata prin Legea nr. 43/2012, daca prin actul constitutiv sau prin hotararea adunarii generale a actionarilor, care a aprobat situatia financiara aferenta exercitiului financiar incheiat, nu s-a stabilit o dobanda mai mare.
Prin exceptie, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care statul ori o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic, majoritar sau la care detine controlul au obligatia sa vireze dividendele cuvenite actionarilor in termen de 60 de zile de la termenul prevazut de lege pentru depunerea situatiilor financiare anuale.
In acelasi context, in termen de 3 zile de la data aprobarii repartitiei profitului, conducerea operatorilor economici mentionati mai sus are obligatia instiintarii actionarilor, respectiv a autoritatilor publice centrale si locale sub autoritatea carora functioneaza, asupra cuantumului dividendelor de virat la bugetul de stat sau local, in vederea inregistrarii acestor creante in contabilitatea autoritatilor respective.
De asemenea, in acelasi termen, conducerea regiilor autonome are obligatia instiintarii autoritatilor publice centrale si locale sub autoritatea carora functioneaza, asupra cuantumului varsamintelor la bugetul de stat sau local, in vederea inregistrarii acestor creante in contabilitatea autoritatilor respective.

Examen Consultant Fiscal 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Repartitia profitului se va aproba odata cu situatiile financiare anuale. Pana la data de 25 a lunii urmatoare aprobarii repartitiei profitului, conducerea societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor la care statul ori o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic, majoritar sau la care detine controlul, precum si cea a regiilor autonome vor declara sumele prevazute mai sus la organele teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv organele de control ale administratiei publice locale, dupa caz, in vederea urmaririi incasarii acestor dividende/varsaminte la bugetul de stat sau local.
*
Baza legala: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 635/06.09.2012.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Manual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Profit reinvestit la SRL-D. Care sunt inregistrarile contabile?Ce obligatii revin microintreprinderii apartinand intreprinzatorului debutant?Repartizare dividende interimare pentru trim. II 2021. Cand se depun situatiile financiareNoutati Legislatie Fiscala 29 aprilie - 04 maiUltimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiFirme cu profit, in dizolvare. Se mai intocmeste bilant interimar in acest caz?Cesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleVenituri din dividende in 2023. 6 operatiuni care NU sunt considerate dividendeArticole similare
Cum declaram dividendele datorate de societatile nationale si societatile comerciale?Rectificarea bugetara 2019: Creditele bugetare ale fiecarui Minister. Bani mai putini la Educatie, Cercetare, Agricultura si TransporturiNoutati legislatie Fiscala 8-12 septembrie 2008 - Monitorul OficialAlerta fiscalitate 26-30 mai 2008De ce vrea Fiscul inca 1,3 miliarde de lei de la companiile de statUltimele articole
Modificarile aduse reglementarilor contabile prin Ordinul 2649/2023MIPE anunta inceperea emiterii si distribuirii a peste 2,5 milioane de vouchere sociale la 1 iunie 2022Raportarea contabila semestriala la 30 iunie 2020. ONG-urile cu activitate economica au obligatia depunerii bilantului?Eugen Teodorovici cere ANAF sa nu aiba o abordare agresivaControlul fiscal dispune de noi norme. Vezi comunicatul emis de GuvernArticole similare
Clasificarea erorilorDecontarile de la A la Z: explicatii LEGALE, solutii pentru probleme si modalitati de a evita sanctiunile ANAFDepunerea formularului 208 pentru tranzactiile efectuate in semestrul II 2011Distribuirea dividendelor din profitul contabil realizat in anul 2018Finantare nerambursabila. Tratament fiscal si contabilUltimele articole
Semnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDepunere declaratii. 3 obligatii fiscale cu termen limita pe 30 aprilie 2025Bilant ANAF. Termen de transmitere SITUATII FINANCIARE pentru ONG-uri in 2025SITUATII FINANCIARE anuale. Administratorul firmei poate sau nu sa semneze bilantul?SITUATII FINANCIARE anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Articole similare
Numirea administratorului. Ce obligatii de plata si declarative revin societatii?Regimul TVA aplicat alocarii de costuri intre sediul fix si societateCesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleCodul fiscal 2011 - Titlul VIIOrdinul ANAF 2727/2015 reglementeaza Declaratiile 402 si 403Ultimele articole
Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Cod de TVA anulat. Corectare situatie fiscala
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"