Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In scopul stabilirii unui termen unitar de virare a dividendelor/varsamintelor cuvenite bugetului de stat de catre societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale la care statul ori o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic, majoritar sau la care detine controlul, precum si la regiile autonome, au fost aduse modificari Ordonantei Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome si Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata,cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la repartizarea profitului la aceasta categorie de contribuabili.
Redam mai jos principalele modificari intrate in vigoare incepand cu 6 septembrie 2012.
Conform Legii societatilor comerciale, cota-parte din profit care se plateste fiecarui asociat constituie dividende. Acestea se distribuie asociatilor proportional cu cota de participare la capitalul social varsat, daca prin actul constitutiv nu se prevede altfel.
Dividendele se platesc in termenul stabilit de adunarea generala a asociatilor sau, dupa caz, stabilit prin legile speciale, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data aprobarii situatiei financiare anuale aferente exercitiului financiar incheiat. in caz contrar, societatea comerciala datoreaza, dupa acest termen, dobanda penalizatoare calculata conform art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar, aprobata prin Legea nr. 43/2012, daca prin actul constitutiv sau prin hotararea adunarii generale a actionarilor, care a aprobat situatia financiara aferenta exercitiului financiar incheiat, nu s-a stabilit o dobanda mai mare.
Prin exceptie, societatile nationale, companiile nationale si societatile la care statul ori o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic, majoritar sau la care detine controlul au obligatia sa vireze dividendele cuvenite actionarilor in termen de 60 de zile de la termenul prevazut de lege pentru depunerea situatiilor financiare anuale.
In acelasi context, in termen de 3 zile de la data aprobarii repartitiei profitului, conducerea operatorilor economici mentionati mai sus are obligatia instiintarii actionarilor, respectiv a autoritatilor publice centrale si locale sub autoritatea carora functioneaza, asupra cuantumului dividendelor de virat la bugetul de stat sau local, in vederea inregistrarii acestor creante in contabilitatea autoritatilor respective.
De asemenea, in acelasi termen, conducerea regiilor autonome are obligatia instiintarii autoritatilor publice centrale si locale sub autoritatea carora functioneaza, asupra cuantumului varsamintelor la bugetul de stat sau local, in vederea inregistrarii acestor creante in contabilitatea autoritatilor respective.

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Repartitia profitului se va aproba odata cu situatiile financiare anuale. Pana la data de 25 a lunii urmatoare aprobarii repartitiei profitului, conducerea societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor la care statul ori o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic, majoritar sau la care detine controlul, precum si cea a regiilor autonome vor declara sumele prevazute mai sus la organele teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv organele de control ale administratiei publice locale, dupa caz, in vederea urmaririi incasarii acestor dividende/varsaminte la bugetul de stat sau local.
*
Baza legala: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 47/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 635/06.09.2012.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum declaram dividendele datorate de societatile nationale si societatile comerciale?Seminarul National de Contabilitate, Ziua II - Totul despre Ordinul 3055Proiect MFP: aprobarea bugetului pe anul 2011 al Loteriei NationaleRepartizarea DIVIDENDELOR. Declaratia rectificativa 710 si 205. Completarea Declaratiei Unice (Studiu de caz)Este necesara reevaluarea inainte de vanzare?Ultimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiFirme cu profit, in dizolvare. Se mai intocmeste bilant interimar in acest caz?Cesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleVenituri din dividende in 2023. 6 operatiuni care NU sunt considerate dividendeArticole similare
Alerta fiscalitate 26-30 mai 2008Raportarea contabila semestriala la 30 iunie 2020. ONG-urile cu activitate economica au obligatia depunerii bilantului?Noutati Legislatie Fiscala 29 iunie - 03 iulie 2009 Monitorul OficialMIPE anunta inceperea emiterii si distribuirii a peste 2,5 milioane de vouchere sociale la 1 iunie 2022Cum declaram dividendele datorate de societatile nationale si societatile comerciale?Ultimele articole
Modificarile aduse reglementarilor contabile prin Ordinul 2649/2023Rectificarea bugetara 2019: Creditele bugetare ale fiecarui Minister. Bani mai putini la Educatie, Cercetare, Agricultura si TransporturiEugen Teodorovici cere ANAF sa nu aiba o abordare agresivaControlul fiscal dispune de noi norme. Vezi comunicatul emis de GuvernDe ce vrea Fiscul inca 1,3 miliarde de lei de la companiile de statArticole similare
Creante fiscale. Cum se recupereaza sumele de la clienti care nu mai pot fi gasiti?Societate cu asociat unic. Cum impozitam veniturile din lichidare societate?Decontul de TVAReglementari contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonialFiscul reglementeaza mai multe aspecte contabile printr-un nou Proiect de OrdinUltimele articole
SITUATII FINANCIARE anuale. Administratorul firmei poate sau nu sa semneze bilantul?SITUATII FINANCIARE anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024SITUATII FINANCIARE anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicArticole similare
Ministerul Economiei modifica OUG 224/2020 -sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul HoReCaObligatii declarative pentru microintreprinderile fara venituriCodul fiscal 2014. Cum a modificat HG 77/2014 normele de aplicare?Beneficiarii schemei de ajutor de stat HoReCa au la dispozitie 3 zile sa verifice aplicatia STS si sa raspunda la clarificariRegistrul Operatorilor Intracomunitari - documentar fiscalUltimele articole
Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024TOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Cesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscale
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"