Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In ce priveste optiunea de determinare a venitului net in sistem real si renuntarea la optiunea de determinare a venitului net in sistem real, prezentam mai jos informatii complexe aferente posibilitatilor contribuabililor de a aplica procedurile amintite.
Au dreptul sa opteze pentru determinarea venitului net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, contribuabilii care obtin venituri din:
- activitati independente, impusi in anul 2013 pe baza de norme de venit
- drepturi de proprietate intelectuala, impusi in anul 2013 pe baza cotei forfetare de cheltuieli
- cedarea folosintei bunurilor, impusi anul 2013 pe baza cotei forfetare de cheltuieli
- inchirierea camerelor situate in locuinte pe proprietate personala, avand o capacitate de cazare in scop turistic cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv.
optiunea pentru determinarea venitului net in sistem real se exercita prin completarea declaratiei privind venitul estimat/norma de venit cu informatii privind determinarea venitului net anual in sistem real.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
In acest caz, declaratia privind venitul estimat/norma de venit se depune la organul fiscal competent:
- pana la data de 31 IANUARIE inclusiv, in cazul contribuabililor care au desfasurat activitate in anul precedent,
- in termen de 15 zile de la inceperea activitatii/producerii evenimentului, in cazul contribuabililor care incep activitatea/incep sa realizeze venituri din inchiriere, in cursul anului fiscal.
>>>Pentru veniturile din activitati independente, drepturi de proprietate intelectuala si cedarea folosintei bunurilor, optiunea de a determina venitul net pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla este obligatorie pentru contribuabil pe o perioada de 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada daca contribuabilul nu solicita revenirea la sistemul anterior.
Revenirea la sistemul anterior se exercita tot prin completarea corespunzatoare a declaratiei privind venitul estimat/norma de venit si depunerea formularului la organul fiscal competent pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului urmator expirarii perioadei de 2 ani.
>>> Pentru veniturile din activitati independente, drepturi de proprietate intelectuala si cedarea folosintei bunurilor, optiunea de a determina venitul net pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla este obligatorie pentru contribuabil pe o perioada de 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada daca contribuabilul nu solicita revenirea la sistemul anterior.
Revenirea la sistemul anterior se exercita tot prin completarea corespunzatoare a declaratiei privind venitul estimat/norma de venit si depunerea formularului la organul fiscal competent pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului urmator expirarii perioadei de 2 ani.
>>> Pentru veniturile din inchirierea camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare in scop turistic cuprinsa intre 1 si 5 camere inclusiv, optiunea se exercita pentru fiecare an fiscal. In cazul in care contribuabilii incep sa realizeze venituri in cursul anului, dupa data de 31 ianuarie inclusiv, optiunea se exercita pentru anul fiscal in curs.
In cazul in care, contribuabilii, pentru care venitul net a fost determinat in sistem real in anul 2013, nu opteaza pentru stabilirea venitului net pe baza normelor de venit pentru anul 2014 se va mentine regimul de impozitare din anul precedent.
Sursa: Finante Arges
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OUG nr. 50 din 2013: noutati privind plata obligatiilor datorateGuvernul introduce noi impozite pentru proprietati scutite in prezentRefacturarea costului asigurarii de catre societatile de leasingOperatiuni triunghiulare. Cum aplicam masurile de de simplificare?OMFP nr. 1341 din 2013: Accizele se aplica dupa noi reguliUltimele articole
TAXE SI IMPOZITE MAJORATE din 2026. La cat ar putea ajunge impozitele pe cladiri si vehiculeRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Articole similare
Sesiune online ANAF cu tema: Depunerea declaratiei privind veniturile realizate din Romania in anul 2015Prevederile noului Cod fiscal 2016 pentru cei care obtin venituri din activitati independenteReglementari esentiale referitoare la impunerea veniturilor obtinute din cedarea folosintei bunurilorTop modificari majore pentru PFA in 2016Impozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliUltimele articole
PFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024Impozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024PFA. Impozite si contributii aferente anului 2023Reminder ANAF! Veniturile obtinute din activitati de infrumusetare/intretinere corporala sunt venituri impozabilePFA, activitati independente. Obligatii fiscale an 2024Articole similare
Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune. Etape completeVenituri din cedarea folosintei bunurilor. Cum se factureaza si ce impozite se platesc?Reguli privind stabilirea venitului net anual din activitati independenteAtentie! Se apropie termenul pentru plata impozitului pe venit aferent trimestrului IFacilitati fiscale pentru companiile care ofera ajutor umanitar, conform OUG 20/2022Ultimele articole
PFA SISTEM REAL. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaCe se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataPFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024Articole similare
Recalcularea platilor anticipate. Ce trebuie sa retinem din noua procedura?Depunere formular 220 Declaratie privind venitul estimat/norma de venit in luna ianuarie 2016Declararea si plata contributiilor sociale de catre persoanele fiziceVeniturile din cedarea folosintei bunurilor. Cum gestionam plata contributiilor?CASS 2014 pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor. Stabilire baza de calculUltimele articole
Mod calcul si declarare impozit pe veniturile obtinute de catre proprietar din INCHIRIEREA CAMERELOR in scop turisticPana in 27 noiembrie 2017 trebuie platit impozitul pentru INCHIRIEREA CAMERELOR in scop turisticObligatia declararii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor mobile sau imobileAtentie! La 25 noiembrie 2016 e termenul-limita pentru impozitul pe venit din INCHIRIEREA CAMERELOR in scop turisticCine depune formularul 220 in anul 2016?Articole similare
Declaratia 200 cu termen-limita la 25 mai 2015 poate fi depusa si onlineOficial, ANAF: Despre atasarea de documente justificative la Declaratia Unica si alte probleme intampinate de contribuabiliPFA si norma de venit. Care vor fi obligatiile declarative?Venituri din chirii in lei si euro. Ce obligatii declarative au persoanele fiziceCe contributii sociale datoreaza in 2014 persoanele care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor?Ultimele articole
PFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaTaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaCe se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataDeclaratia Unica completata eronat. Se mai poate intocmi declaratia rectificativa?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa Stii
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



