Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Intrebare: In cazul in care componentele unui sistem de alarma nu se regasesc doar intr-o factura, ci in trei facturi diferite, cum se va contabiliza sistemul respectiv format doar din componente sub 1.800 lei? Una din facturi are o valoare de 2200.63 lei cu TVA si anume: sistem control 1buc.- 570 lei, canal cablu 10m-2.4 lei, centrala antiefractie 1buc-202 lei, cablu 20m-1.2 lei, senzor vibratii 1buc-80.70, tastatura led 1buc-155 lei, sirena interior 1buc-40 lei, senzor microunde 1 buc-168 lei, manopera 2buc-160 lei, ups 1buc-159 lei, acumulator 1buc-32 lei. In acest caz, cum vor fi acestea contabilizate? Vor fi considerate obiecte de inventar sau mijloace fixe? Se face precizarea ca societatea este neplatitoare de TVA, iar baza TVA este 1774.70 lei. Celelalte facturi contin manopera, tastaturi, sirene, centrale etc.
Raspuns:
Ca si prima observatie, in cazul de fata societatea nu este inregistrata in scopuri de TVA (asa ati precizat in descrierea intrebarii), astfel ca TVA nu poate fi dedusa si reprezinta o componenta a costului de achizitie, conform pct. 51 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
O a doua observatie rezulta din faptul ca bunurile achizitionate in baza celor 3 facturi formeaza un singur activ imobilizat, chiar daca se factureaza componentele, astfel consideram ca dvs realizati o instalatie antiefractie. Avem in vedere prevederile exprimate expres de prevederile de la art. 3 ultima teza din Legea 15/1995 privind amortizarea capitalului imobilizat, republicata cu modificari.
Astfel, consideram ca dvs trebuie sa insumati valoarea componentelor la care veti adauga si alte cheltuieli in legatura cu aceasta instalatie, inregistrati un singur mijloc fix si il veti amortiza in perioada stabilita de catalogul si duratele normale de utilizare a mijloacelor fixe aprobat prin HG 2139/2004.
Inregistrari contabile:
231 "Imobilizari corporale in curs" = 404 "Furnizori de imobilizari" la achizitia componentelor
214 "Mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale" = 231 "Imobilizari corporale in curs" la punerea in functiune.

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Scutire de impozit pe profitul reinvestitInvestitii efectuate. In ce categorie incadram cheltuielile?Cum putem modifica durata normala de functionare?Decontare sume la societate. Obiecte de inventarProfit reinvestit la SRL-D. Care sunt inregistrarile contabile?Ultimele articole
Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Impunerea in sistem real prin optiune a veniturilor din cedarea folosintei bunurilorAchizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaIncadrare leasing operational sau financiar. Cum procedam corect si care sunt implicatiile fiscale?Calcul amortizare la un mijloc de transport. Cum se stabileste perioada de amortizare?Articole similare
Radiere PFA. Cum se inregistreaza mijloacele fixe in aceste conditii?Regim activitati independente in noul Cod fiscal 2016PFA: Cum recunoastem cheltuielile cu dobanda la creditele obtinute?Platitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeTratamentul fiscal pentru casarea mijloacelor fixeUltimele articole
MIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorTrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiArticole similare
Practici privind vanzarile cu pret redus. Care vor fi implicatiile fiscale si contabile?In ce mod facem decontul TVA pentru bunurile primite in consignatie?Deducere TVA | Intocmire retur marfaDeductibilitate cheltuieli provizioane inregistrate pentru creante asigurateCe tratament contabil si fiscal se aplica pentru locuintele sociale?Ultimele articole
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?TVA respins la rambursare. Cum procedam?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Investitii efectuate asupra unui drum de acces. Ce tratament contabil aplicam?Inlesniri la plata creantelor bugetare. Care sunt inregistrarile contabile?Articole similare
INREGISTRARI CONTABILE din punct de vedere fiscal in cazul reducerilor comerciale. Studiu de cazMarfuri in curs de aprovizionare. Cum inregistram bunurile si cum calculam taxarea inversa?Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente TVA-ului in cazul unui contract de arendaDiurna. Ce regim fiscal se aplica pentru diurna interna?Recuperare cheltuieli de judecata pentru care nu s-a colectat TVAUltimele articole
TVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"