Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Intrebare: In cazul in care componentele unui sistem de alarma nu se regasesc doar intr-o factura, ci in trei facturi diferite, cum se va contabiliza sistemul respectiv format doar din componente sub 1.800 lei? Una din facturi are o valoare de 2200.63 lei cu TVA si anume: sistem control 1buc.- 570 lei, canal cablu 10m-2.4 lei, centrala antiefractie 1buc-202 lei, cablu 20m-1.2 lei, senzor vibratii 1buc-80.70, tastatura led 1buc-155 lei, sirena interior 1buc-40 lei, senzor microunde 1 buc-168 lei, manopera 2buc-160 lei, ups 1buc-159 lei, acumulator 1buc-32 lei. In acest caz, cum vor fi acestea contabilizate? Vor fi considerate obiecte de inventar sau mijloace fixe? Se face precizarea ca societatea este neplatitoare de TVA, iar baza TVA este 1774.70 lei. Celelalte facturi contin manopera, tastaturi, sirene, centrale etc.
Raspuns:
Ca si prima observatie, in cazul de fata societatea nu este inregistrata in scopuri de TVA (asa ati precizat in descrierea intrebarii), astfel ca TVA nu poate fi dedusa si reprezinta o componenta a costului de achizitie, conform pct. 51 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
O a doua observatie rezulta din faptul ca bunurile achizitionate in baza celor 3 facturi formeaza un singur activ imobilizat, chiar daca se factureaza componentele, astfel consideram ca dvs realizati o instalatie antiefractie. Avem in vedere prevederile exprimate expres de prevederile de la art. 3 ultima teza din Legea 15/1995 privind amortizarea capitalului imobilizat, republicata cu modificari.
Astfel, consideram ca dvs trebuie sa insumati valoarea componentelor la care veti adauga si alte cheltuieli in legatura cu aceasta instalatie, inregistrati un singur mijloc fix si il veti amortiza in perioada stabilita de catalogul si duratele normale de utilizare a mijloacelor fixe aprobat prin HG 2139/2004.
Inregistrari contabile:
231 "Imobilizari corporale in curs" = 404 "Furnizori de imobilizari" la achizitia componentelor
214 "Mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale" = 231 "Imobilizari corporale in curs" la punerea in functiune.

Examen Consultant Fiscal 2025

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Impozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?Inregistrare facturi modernizare cladireImpunerea in sistem real prin optiune a veniturilor din cedarea folosintei bunurilorImpozit pe cladire detinuta de o societate comerciala. Cum se stabilesc obligatiile de plata?Incadrare leasing operational sau financiar. Cum procedam corect si care sunt implicatiile fiscale?Ultimele articole
Firme care modifica perioada de amortizare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale in acest caz?Achizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabilaCalcul amortizare la un mijloc de transport. Cum se stabileste perioada de amortizare?Mijloc fix si calcul amortizare. Cum va proceda societatea?Impozitul pe constructii in 2015Articole similare
Recuperare TVACheltuieli deductibile PFA. Ce cheltuieli pot deduce persoanele fizice autorizate in anul 2022?Contract de leaseback si leasing financiar. Cum facem amortizarea fiscala?Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateUltimele articole
MIJLOACE FIXE. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEMIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorTrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiArticole similare
Cheltuieli rezultate din valorificarea titlurilor de participare. Impozit pe profitContract de asociere in participatiune. Decont. Inregistrari contabileReduceri comerciale acordate. Cum tratam discountul?Deducere cheltuieli protocol cu partenerii de afaceri. Cum tratam facturile?Donatii. Inregistrari contabile. Declaratia 390Ultimele articole
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?TVA respins la rambursare. Cum procedam?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Investitii efectuate asupra unui drum de acces. Ce tratament contabil aplicam?Inlesniri la plata creantelor bugetare. Care sunt inregistrarile contabile?Articole similare
Cum gestionam o achizitie intracomunitara cu marfa livrata la client final?Unde verde la CONTABILITATE fara erori si fara amenziStudiu de caz: Regimul fiscal aplicat cheltuielilor de executareComision cesiune creanta. Cum facem inregistrarile contabile?Inregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Ultimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se Completeaza
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"