Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Analizam mai jos cazul societatii A care are la societatea B (ambele platitoare de TVA si impozit pe profit) o cantitate de 5.000 kg marfa. Vom stabili astfel ce documente justificative necesare ulterior facturarii se vor intocmi de catre societatea B in cazul in care scoate 3.000 kg marfa din consignatie pentru a o procesa (transforma in produs finit) pentru necesitati proprii, precum si in cazul in care vinde o parte (1.000 kg unui client).
Solutia consultantului:
Cu ocazia primirii marfurilor pentru vanzare in regim de consignatie se intocmesc urmatoarele documente justificative:
- Contract de consignatie (tratat in Codul civil );
- Bon de primire in consignatie - cod 14-3-2;
- Borderou de primire a obiectelor in consignatie - cod 14-6-14;
- Borderou de iesire a obiectelor din consignatie - cod 14-6-15.
Instructiunile si modelele acestor documente sunt reglementate de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
In cazul in care deponentul este platitor de TVA, marfurile depuse in consignatie sunt insotite de avizul de insotire a marfii care va purta mentiunea: "pentru vanzare in regim de consignatie".

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Unitatea de consignatie va face incarcarea in gestiune cu marfurile primite spre vanzare pe baza facturii primite de la deponent, lunar dupa ce marfa a fost vanduta.
Nu exista un document contabil in baza caruia societatea A sa intocmeasca factura catre societatea B in urma vanzarii bunurilor catre clienti, respectiv procesarea acestora de catre societatea B pt. necesitati proprii. Factura se intocmeste de catre societatea A pe baza notelor, instiintarilor sau corespondentei dintre parti asa cum s-a prevazut in contractul incheiat.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzare bunuri in regim de consignatieCe documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?61 de formulare obligatorii pentru Departamentul Contabilitate si proceduri contabile pentru societati comercialeVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileArticole similare
Forma corecta a Registrului de evidenta fiscalaCe inregistrari contabile se fac pentru plata cu cardul personal, plata aferenta unei facturi de firma?Cheltuieli deplasare si ordin deplasare. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Completare formular 104. Ce inregistrari contabile se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateUltimele articole
Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Ce regim contabil si fiscal se aplica pentru cheltuieli cu deplasari?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Ce documente au perioada de arhivare mai mare de 10 ani?Articole similare
ReFACTURARE BUNURI catre un client din Uniunea Europeana. Care sunt inregistrarile contabile?ReFACTURARE BUNURI catre societate-mamaArticole similare
Vanzare mijloace fixe la valoarea neamortizata catre persoane afiliate. Ce obligatii indeplinim?Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAZoom fiscal: Stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit si stabilirea venitului net anual din activitati independenteProiect de ordin privind aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitNou: rezumat modificari aduse de Legea nr. 148 din 2012Ultimele articole
Diurna. DOCUMENTE JUSTIFICATIVE pentru firmele care acorda diurna angajatilore-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulArticole similare
MFP propune REDUCEREA TVA la 5% pentru servicii de cazare, catering si activitati recreativeMicrointreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatiePrestari servicii si achizitii intracomunitare. Ce declaratii se depun?Legea privind prevenirea si combaterea spalarii banilor SE MODIFICA! (proiect de OUG)Este necesara reevaluarea inainte de vanzare?Ultimele articole
Firme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroControale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectDepasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACodul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea luiFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"