Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Analizam mai jos cazul societatii A care are la societatea B (ambele platitoare de TVA si impozit pe profit) o cantitate de 5.000 kg marfa. Vom stabili astfel ce documente justificative necesare ulterior facturarii se vor intocmi de catre societatea B in cazul in care scoate 3.000 kg marfa din consignatie pentru a o procesa (transforma in produs finit) pentru necesitati proprii, precum si in cazul in care vinde o parte (1.000 kg unui client).
Solutia consultantului:
Cu ocazia primirii marfurilor pentru vanzare in regim de consignatie se intocmesc urmatoarele documente justificative:
- Contract de consignatie (tratat in Codul civil );
- Bon de primire in consignatie - cod 14-3-2;
- Borderou de primire a obiectelor in consignatie - cod 14-6-14;
- Borderou de iesire a obiectelor din consignatie - cod 14-6-15.
Instructiunile si modelele acestor documente sunt reglementate de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
In cazul in care deponentul este platitor de TVA, marfurile depuse in consignatie sunt insotite de avizul de insotire a marfii care va purta mentiunea: "pentru vanzare in regim de consignatie".

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Unitatea de consignatie va face incarcarea in gestiune cu marfurile primite spre vanzare pe baza facturii primite de la deponent, lunar dupa ce marfa a fost vanduta.
Nu exista un document contabil in baza caruia societatea A sa intocmeasca factura catre societatea B in urma vanzarii bunurilor catre clienti, respectiv procesarea acestora de catre societatea B pt. necesitati proprii. Factura se intocmeste de catre societatea A pe baza notelor, instiintarilor sau corespondentei dintre parti asa cum s-a prevazut in contractul incheiat.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Vanzare bunuri in regim de consignatieCe documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?61 de formulare obligatorii pentru Departamentul Contabilitate si proceduri contabile pentru societati comercialeVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileArticole similare
Evaluare obiecte de inventar achizitionate pe factura cu discount suta la suta. Cum facem inregistrarile?Deductibilitate diurna. Cum procedam?Societatea nu are profit. In ce masura cazarea si diurna sunt cheltuieli deductuibile la calculul impozitului pe profit?Asociere participatiune. Ce probleme apar la deducerea TVA-ului?Intocmire NIR si semnarea acestuia de catre administratorul unitatii. Cum facem inregistrarile in contabilitate?Ultimele articole
Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Ce regim contabil si fiscal se aplica pentru cheltuieli cu deplasari?Cheltuieli deplasare si ordin deplasare. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Articole similare
ReFACTURARE BUNURI catre un client din Uniunea Europeana. Care sunt inregistrarile contabile?ReFACTURARE BUNURI catre societate-mamaArticole similare
Intocmire NIR si semnarea acestuia de catre administratorul unitatii. Cum facem inregistrarile in contabilitate?Ce prevede Codul fiscal 2012 pentru veniturile unui sediu permanentAutoturism. Cum exercitam dreptul de deducere a TVA?Despagubiri marfa distrusa. Ce regim de TVA se aplica?Control inopinat 2017: Ce acte sunt obligatorii in caz de control?Ultimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
Influente fiscale ale pensiilor facultative la calcul salarial si la impozitul pe profit – Plionul IIIContabilii autorizati devin mai usor experti contabiliAchizitii intracomunitara de bunuri sub plafonul de 10.000 euro. Ce obligatii vor avea neplatitorii de TVA?Ce elemente obligatorii dispar din Formularul 088?Achizitie intracomunitara. Ce trebuie sa stii daca nu esti platitor de TVAUltimele articole
Consum de energie electrica si gaze. Cota TVA pentru facturile emise DUPA 1 august 2025Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFIngrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025Declaratia 390. Termen limita pentru a evita erorile intre D390 si decontul de TVAe-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 parti
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"