Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In data de 10 ianuarie 2018 Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site-ul oficial, la rubrica Transparenta decizionala un Proiect de hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.
- Legea nr. 177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
- Legea nr. 136/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/2016 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale;
- Ordonanta Guvernului nr. 25/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Dintre modificarile/clarificarile propuse mentionam:

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea Verde a Contabilitatii
Impozit pe profit
Au fost introduse clarificari privind determinarea limitei deductibile de 30% din valoarea creantelor instrainate – masura introdusa prin OG 25/2017 - exemplificarea modului de aplicare a prevederilor art. 25 alin.(3) lit.n) din Codul fiscal, prin utilizarea elementelor similare veniturilor si cheltuielilor care vor fi luate in calculul rezultatului fiscal, de catre contribuabilii care nu reflecta sumele reprezentand reducerea sau anularea de provizioane specifice/ajustari pentru depreciere sau dupa caz, valori ale pierderilor asteptate, precum si pretul de vanzare a cesiunii de creante, pe venituri si valoarea creantelor instrainate pe cheltuieli, din punct de vedere contabil.
Abrogarea prevederilor punctului 24 de la Capitolul II “Calculul rezultatului fiscal”, Sectiunea a 7-a ”Cheltuieli cu dobanzile si diferentele de curs valutar”, in contextul abrogarii prevederilor art. 27 din Codul fiscal prin OUG 79/2017 si exemplificarea modului de determinare a nivelului deductibil al costurilor excedentare ale indatorarii, in cadrul noilor reguli privind limitarea deductibilitatii dobanzii si a altor costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic.
Impozitul pe veniturile microintreprinderilor
Reformularea prevederilor referitoare la incadrarea in sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor avand in vedere noile reguli introduse prin OUG 79/2017:
majorarea nivelului veniturilor realizate la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent de la 500.000 euro la 1.000.000 euro;
Pentru incadrarea in nivelul veniturilor realizate de 1.000.000 euro in anul 2018 se verifica pe baza veniturilor care constituie baza impozabila realizate pana la data de 31 decembrie 2017, inclusiv.
eliminarea conditiei privind realizarea veniturilor din consultanta si management in proportie de 20% din veniturile totale;
eliminarea activitatilor pentru care contribuabilii nu aplicau acest sistem de impunere (activitati in domeniul bancar, al asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, al jocurilor de noroc, activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale).
Eliminarea posibilitatii de a opta pentru aplicarea prevederilor Titlului II -Impozitul pe profit din Codul fiscal, in cazul in care s-a subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si reguli tranzitorii pentru intrarea in sistem a microintreprinderilor care a acestor contribuabili care au optat pentru aplicarea impozitului pe profit pana la data de 31 decembrie 2017 inclusiv.
Corelarea prevederilor care stabilesc regulile de iesire din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor in cursul anului precum si corelarea prevederilor referitoare la situatii de modificare a numarului de salariati in cursul unui trimestru.
Impozit pe venit
Inlocuirea cotei de impozit pe venit pentru anumite venituri, in situatia in care cota de impozitare este de 10% sau, dupa caz, de 7% pentru stabilirea platilor anticipate efectuate in contul impozitului anual aferent veniturilor din drepturile de proprietate intelectuala;
Corelarea normelor metodologice cu prevederile Legii nr. 136/2017:
Reglementarea modului de determinare a bazei de calcul a impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate de persoanele fizice, care desfasoara activitati in domeniul de cercetare – dezvoltare si inovare, in situatia in care in cursul aceleiasi luni contribuabilul obtine atat venituri supuse impozitarii, cat si venituri scutite.
In vederea completarii normelor metodologice cu prevederile OUG nr. 3/2017:
Clarificari privind aplicarea plafonului neimpozabil de 450.000 lei in cazul veniturilor realizate din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal in situatia in care au fost transferate mai multe proprietati de catre unul sau mai multi proprietari printr-o singura tranzactie. Astfel, conform proiectului, in cazul in care sunt transferate mai multe proprietati imobiliare din patrimoniul personal, printr-un singur act juridic intre vii si indiferent de numarul proprietarilor, plafonul neimpozabil de 450.000 lei se deduce o singura data din valoarea tranzactiei reprezentand valoarea totala din actul de transfer. Venitul impozabil ce revine fiecarui proprietar se determina in functie de valoarea cotei de proprietate instrainate asa cum rezulta din actul de transfer
Contributii sociale
Ca urmare a implementarii noului sistem de contributii sociale se propune introducerea unor exemple privind modul de incadrare a veniturilor realizate in anul fiscal 2017, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din activitati independente, activitati agricole, silvicultura si piscicultura, asocieri cu persoane juridice, cedarea folosintei bunurilor, investitii si din alte surse, in plafonul minim echivalentul a de 12 ori salariul de baza minim brut pe tara in vigoare in luna ianuarie 2018, pentru stabilirea obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2018, in contextul noului sistem de contributii sociale. Proiectul prevede ca, in anul 2018, pentru incadrarea in conditiile privind veniturile realizate in anul precedent se iau in calcul veniturile din activitati independente realizate in anul 2017, iar salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este cel in vigoare in luna ianuarie 2018.
Clarificarea aspectelor referitoare la contribuabilii care datoreaza contributia asiguratorie pentru munca si la veniturile pentru care se datoreaza contributia.

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Finantele OBLIGA persoanele juridice, asocierile si PFA-urile care desfasoara profesii liberale sa se inroleze in SVPLivrare intracomunitara de bunuri: Procedura pentru comercializare in UE, fara TVAMediul de afaceri in dialog cu MFP. Care au fost cerintele?Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 26 si 28 februarieCe trebuie sa stie contribuabilii care realizeaza transporturi nationale si internationale cu risc fiscal ridicatUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Declararea si plata TVA la importul bunurilor cu valoare redusa incepand cu 1 iulie 2021Modificarea Codului fiscal: Transpunerea Directivelor europene in legislatia noastraZoom fiscal: Termen inscriere informatii in Registrul contribuabililor si in Registrul persoanelor impozabileVa fi majorata cota impozitului pe dividende de la 5% la 8%. Conditii pentru acordarea regimului de scutireCand logica politica bate logica economica - capcana prociclicitatii. Ionut Dumitru, Presedinte Consiliul Fiscal si economist sef Raiffeisen BankUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Normele Codului fiscal vor fi modificate de MFPPragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Codul Fiscal, modificat prin Legea 296/2023. Ce schimbari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii?Codul fiscal INAINTE si DUPA modificarile aduse de Legea 112/2022Informare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVAUltimele articole
Proiect OUG. 5 modificari aduse de Finante titlului VIII Accize si alte taxe specialeCum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Codul Fiscal, modificat prin OUG 30/2024. Ce schimbari au fost aduse accizelor si altor taxe specialeLegea 207/2025 a fost modificata recent prin Legea 296/2023. Vezi ce schimbari vor fi implementateArticole similare
Cum se calculeaza suma pe care o pot redirectiona firmele prin Formularul 177?Certificarea declaratiilor de catre consultantul fiscalSocietatea nu are profit. In ce masura cazarea si diurna sunt cheltuieli deductuibile la calculul impozitului pe profit?Marca inregistrata la OSIM. Cum inregistram taxele platite?Inchidere exercitiu financiar 2021. Calcularea corecta a impozitul pe profit cu aplicarea bonificatiilor OUG 153/2020Ultimele articole
Prosumator. Obligatii fiscale si MONOGRAFIE contabila explicataTVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaComert cu masini second-hand. Regimul TVA si o MONOGRAFIE contabila utilaDeclaratia 205. Completare D205 pentru contractul de inchiriere cu mai multi proprietari
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"