Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Analizele efectuate pe baza chestionarii a 1375 de intreprinzatori in martie-aprilie 2015 si 1469 in martie-aprilie 2014 au asigurat CNIPMMR fundamentul informational al concluziilor si propunerilor urmatoare privind finantarea IMM-urilor:
Modalitati de finantare a activitatilor economice
Aspecte semnificative in 2015 comparativ cu 2014 structura IMM-urilor
Rezultatele investigatiei, avand in vedere modalitatile de finantare a activitatilor economice la care au apelat intreprinzatorii/managerii din IMM-uri pe parcursul celor 2 ani, releva urmatoarele aspecte esentiale:
Principalele modalitati de finantare in 2015 au fost: 82,04% dintre firme - autofinantare, 24,58% - credite bancare, 18,33% - credit furnizor, 3,85% - leasing, 1,82% - fonduri nerambursabile, 1,53% - imprumuturi de la institutii financiare specializate si 1,45% - credit client.
Comparativ cu rezultatele din 2014, se pot observa o serie de modificari, si anume: cresterea IMM-urilor care au apelat la finantarea activitatilor economice prin leasing (63,14%), credite bancare (9,59%), precum si diminuari in randul intreprinzatorilor care au optat pentru autofinantare (10,36%) si neplata facturilor firmei de la furnizori (80,59%).
Principalele destinatii ale necesarului de finantare din IMM-uri

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
In ceea ce priveste principalele destinatii ale necesarului de finantare, se pot observa urmatoarele aspecte semnificative:
IMM-urile au finantat cu prioritate capitalul de lucru (58,33%), investitiile (35,35%), crearea de locuri de munca (8,80%) si proiectele inovative si de cercetare (2,84%).
in comparatie cu rezultatele de anul trecut, se constata o diminuare in ceea ce priveste ponderea principalelor destinatii ale necesarului de finantare: proiecte inovative si de cercetare (12,62%), investitii
(16,59%) si capital de lucru (12,34%). in schimb a crescut nevoia de finantare pentru crearea locurilor de munca (62,36%).
Masurile propuse de CNIPMMR pentru imbunatatirea accesului IMM-urilor la finantare
Pornind de la analizele efectuate si de la semnalarile membrilor nostri, CNIPMMR a formulat un set de propuneri de imbunatatire structurate pe doua directii:
1. Stimularea finantarii afacerilor prin instrumente alternative
Diversificarea si amplificarea serviciilor de garantare si contragarantare pentru agentii economici (cu prioritate pentru IMM-uri), valorificand cele mai bune practici din UE.
Imbunatatirea politicilor bancilor cu capital de stat (CEC Bank, Exim Bank) prin implementarea unor strategii care sa fie prietenose si stimulative pentru IMM-uri.
Furnizarea de seed-capital pentru infiintarea de noi intreprinderi prin intermediul unui fond special alimentat total sau partial din fonduri europene.
Furnizarea de micro-granturi si micro-credite pentru dezvoltarea serviciilor si mestesugurilor in mediul rural prin intermediul unui fond special alimentat total sau partial din fonduri europene.
Furnizarea de micro-granturi si micro-credite pentru dezvoltarea spiritului intreprenorial, sustinerea abordarilor inovative si introducerea noilor tehnologii in cadrul intreprinderilor mici si mijlocii prin intermediul unui fond special alimentat total sau partial din fonduri europene.
Furnizarea de capital de risc pentru finantarea IMM-urilor inovative si a proiectelor din industriile de varf prin intermediul unui fond special alimentat total sau partial din fonduri europene.
Furnizarea de finantari pe termen mediu si lung pentru cofinantarea realizarii de produse ecologice prin intermediul unui fond special alimentat total sau partial din fonduri europene.
2. Cresterea transparentei si diminuarea birocratiei in sectorul bancar
Adecvarea solicitarilor bancare in functie de criteriile de evaluare, fara a face exces in cazul informatiilor cerute.
Eliminarea tuturor obligatiilor declarative aditionale - limitarea cantitatii documentelor si informatiilor solicitate intreprinderilor de catre banca la cele esentiale, care fac nemijlocit obiectul evaluarii acordarii sau respingerii creditului.
Centralizarea datelor privind produsele oferite de bancile comerciale (DAE, plafoane, cerinte de eligibilitate etc.) pe un portal public, care sa permita vizualizarea si compararea intre mai multe produse in timp real.
Instituirea si promovarea, potrivit practicii europene, a mediatorului de credite pentru IMM-uri, la nivelul fiecarui judet, care sa asigure: cresterea creditarii IMM-urilor, oferirea de solutii intreprinderilor (in special pentru IMM-uri) privind obtinerea de finantari de la banci, sesizarea Guvernului in cazul aparitiei unor probleme cu majore.
Sursa: cnipmmr.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Controale mai aprige in vama din 2024! Birourile vor fi dotate cu 26 noi sisteme de scanare, pentru monitorizarea marfurilor care intra in taraComisia Europeana vine cu noi masuri pentru dezvoltarea IMM-URIlor97,5% dintre firme nu sunt de acord cu aplicarea SPLIT TVANou: Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri 2015In atentia IMM-URIlor: Se lanseaza proiectul AVATARUltimele articole
Declaratia Unica 2025. Doua schimbari majore, adoptate de Guvern!Noi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-URIlorSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileDecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-URIlor din Romania cer amanarea e-TVACombaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la AlbitaArticole similare
Hotararea 695/2020 modifica normele de implementare a programului „Prima Casaâ€Noutati legislatie Fiscala 09-13 februarie 2009 - Monitorul OficialO mai buna comunicare intre stat si mediul de afaceri. S-a aprobat Registrul Unic al Transparentei IntereselorA fost publicat calendarul orientativ al lansarilor de apeluri de proiecte pentru anul 2015. POCA 2014-2020UE mareste eforturile contra unor afaceri din domeniul comertului cu bauturi alcooliceUltimele articole
Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiSAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Acord de FINANTARE pentru managementul dezastrelor naturale, semnat intre Finante si Banca Mondiala Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliArticole similare
Inspectorii vamali au retinut marfuri contrafacute in valoare de peste 400.000 euroOperatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabileMarti, 25 iulie 2023, termenul de depunere a 10 declaratii fiscale importanteTratament FISCAL pentru tichetele cadou acordate angajatilorCare sunt tendintele in evolutia activitatii economice in perioada ianuarie - martie 2015?Ultimele articole
TVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabilaSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Articole similare
Comunicat: MFE va finanta si proiectele POSCCE aflate pe lista de rezervaScutirea de TVA la comisioane si societate bancara. Pentru ce servicii se aplica scutirea?Guvernul a aprobat cadrul financiar al gestionarii fondurilor europene pentru perioada 2014-2020Codul fiscal 2011 - Titlul IIPrevederi esentiale privind secretul fiscalUltimele articole
PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Ministrul Finantelor: ‘’Voi face tot posibilul ca in 2025 cota de TVA sa NU creasca’’Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorTaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaArticole similare
Codul fiscal 2008 - Capitolul XII. Regimuri speciale - art. 152-152^4Titlul V Capitolul IVIDEO: Plata defalcata a TVA - Context si MotivatiiMicroINTREPRINDERI in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Comunicare ANAF: Ghid fiscal - Impunerea veniturilor din activitati independente pe baza normelor de venitUltimele articole
SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscalePlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularul
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"